Vitesin Üzerinde Bulunan Over Drive Dügmesi Ne İşe Yarıyor?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan huseyin brc Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 71,191

huseyin brc

her zaman bir SU gibi olmalisin...
Mesajlar
372
Tepkime Puanı
4
Yer
ankara
Bu vitesin üzerinde bulunan on off dügmesi ne işe yara bilen varmı ne için kullanmamız gerekiyor?
 

Etiketler
Ynt: Vitesin Üzerinde Bulunan Over Drive Dügmesi Ne İşe Yarıyor?

Overdrive düğmesidir.

O/D off tuşu en üst vitesi kapatır. Ancak tam olarak vites küçültmek gibi değil programı. Örneğin yokuş çıkıyorum 4 . viteste. Benim araba 4 vites otomatik zaten. Eğer o/d off a basarsam devir artıyor bariz vites küçülüyor. Ancak aynı yokuşta gaz pedalın abasıp vitesi küçültürsem motorun devri daha çok artıyor. Yani sabit bir oranı yok o ayarın.

Ağır yük çekerken yada yokuş aşağı inerken basmanız ve motor freni yapmanız içindir aynı zamanda.
 

Ynt: Vitesin Üzerinde Bulunan Over Drive Dügmesi Ne İşe Yarıyor?

ufuk dostum konuyu son derece iyi ve profesyonelce aciklamis kucuk bir ek yapabilirim sadece, Over Drive o an gitmekte oldugunuz vitesi bir alt vitese alir ancak daha yuksek tork ile yani silindir cap strok oranından daha iyi verim alırsınız daha cok yokuslarda ya da aracın ani hizlanmasi gerektigi yerlerde kullanırsınız...
 

Ynt: Vitesin Üzerinde Bulunan Over Drive Dügmesi Ne İşe Yarıyor?

Arkadaşlar gerekli bilgilendirmeyi yapmış .

Bu konu forumumuzda daha önce genişce tartışılmıştı . Faydalı olacağını düşündüm :

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=20517.0

Saygılar , Selamlar ...
 

Ynt: Vitesin Üzerinde Bulunan Over Drive Dügmesi Ne İşe Yarıyor?

Teşekkürler...
bu dügme ışık yanınca mı devrede yoksa sönünce mi devrede?
Ben her zaman sönük halde kullanıyorum!
 



Ynt: Vitesin Üzerinde Bulunan Over Drive Dügmesi Ne İşe Yarıyor?

Araç çalıştığında Overdrive devrededir. Düğmeye bastığınızda bu özellik kapanır zaten düğmenin üstünde O/D Off yazar.
 

Ynt: Vitesin Üzerinde Bulunan Over Drive Dügmesi Ne İşe Yarıyor?

"OD/OFF" ışığı yanınca devre dışıdır ;)
Sönük halde kullanmanızın durumunda ani hızlanma ve tork gerektiğinde tam gaz yaparak sistemi biraz gecikmeylede olsa devreye de alabilirsiniz.
 

O/D OFF ışığı arabayı çalıştırınca yanıyor sonra sönüyor.Ama bu sırada arabadan bir uyarı sinyali geliyor. Daha önce yoktu. Bu hafta ilk kez bu fonksiyonu kullandım. Bu uyarı sinyalinin anlamını bilemedim. Bu hususta bilgisi olan var mı?
 

Selamlar herkese. Ben de bu OVERDRIVE konusunda bildiklerimi yazayım;

Eski otomatik şanzımanlarda olan bir durum diye biliyorum (4 ileri olanlarda)

Aracınızda motorunuzun devri ne olursa olsun, tüm viteslerde o andaki devir hep motorun çıkış devrinden düşüktür. Bir vites hariç; o da en üst vitestir. Yani (dişli oranlarını falan hesaba katmadan kabaca)basitçe örneklemek gerekirse;

Motor 1000rpm iken
1.vites : 100rpm
2.vites : 500rpm
3.vites : 900rpm
4.vites : 1200rpm

vb gibi düşünün. Sayılara oranlara takılmayın, uydurdum. Bu örnekte tek önemli nokta şu ; görüldüğü gibi tüm viteslerin çıkışları, tork ön planda tutularak motor devrinden dahadüşük bir değerde. sadece en üst 4. vites, motorun devrinden daha yüksek devirde bir rpm oranına sahip.

İşte bu OVERDRIVE OFF tuşuna basıldığında aracınızda şanzımanındaki en üst (daha doğrusu motorun RPM inden daha yüksek dönen) sonuncu vites iptal edilmiş oluyor.

Aslında araca ilave bir güç sağlamıyor. Sağlıyor ama ilave bir güç değil aslında. Var olan gücün artık en üst viteste tork tan hıza doğru kaymış olması durumunu iptal edip, sizin için en üst vitesi iptal ediveriyor. Yani sadece dişli kutusunda en son 4.vitesi iptal edip, motorun halihazırda üretmiş olduğu devir/dakika cinsinden gücün, rpm olarak kaybolmasını önleyip, sizi yavaşlatıp, asla motorun devrinden daha yüksek bir devirde tekerlek çevirmemenizi sağlayıp, ilave birazcık tork veriyor o kadar,
Bu söylediklerim 4 ileri otomatik vitesler için geçerli. 5 veya 3 ileri otomatiklerde bu tuş var mı bilmiyorum. Ben de 4 ileri otomatik vites kullanıcısı olduğum için bi ara merak edip araştırmıştım. Çok doğru düzgün anlatamadım ama ulaştığım bilgiler bu şekildeydi.

Bununla birlikte bir de POWER tuşu var ki , o da bildiğim kadarıyla; basıldığında/aktif edildiğinde konsolda ışığı yanan, ve vites değişim oranlarının devir sayılarını değiştirip, otomatik şanzımanın daha yüksek devirlerde vites büyütmesini sağlayan bir donanım.

Her iki tuşun/sistemin de daha yeni nesil ve güçlü motor/şanzımanlarda artık kullanıldığını sanmıyorum. Daha çok sınırlı güç üretebilen motor şanzıman kombinasyonlarında var olan tuş/tuşlar diye biliyorum ben bunları.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,680
Mesajlar
1,522,120
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst