vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan adalı17 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,417
Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

Otomatik vitesin kendisinde bir problem yok ta, araçta başka bir problem olduğunda işini bilmeyen ya da kötü niyetli olan servisler tarafından gereksiz yere şüphelenilip boşu boşuna açılıp masraf çıkarmak amacı ile kullanılıyor.
 

Etiketler
Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

her otomatik vites arabanın şanzumanı bozulduğunda tamiri pahalıdır bu vitaraya has bi özellik değil sadece...ama vitaranın kronik bir vitas arızasını buymadım ben hiç.. araç işi şans işidir şansına güveniyorsan alırsın binersin ..
 

Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

adalı17' Alıntı:
arkadaşlar otomaitkleri kullanırken belirli kaidelere uyulması gerektiğini sötlüyorsunuz.Mesela bu kaideler nedir??

ayrıca suzukilere baktığımda ilanlarda çok otomatik var.neredeyse 10 araçtan 1-2 tanesi manuel.

bu ne anlama geliyor acaba(aralarından manuel mi tırtıklmalıyım acaba)

İNSANIN KAFASI ALLAK BULLAK OLUYOR RESMEN.HERKES FARKLI BİŞEY SÖYLÜYOR.
Otomatik araçta kesinlikle hareket halinde boşa alınmamalıdır.
Ayrıca şanzıman yağı ve filtresi gereken km'de değiştirilmelidir. Bizim insanımızda ve sanayi ustalarımızda "şanzıman yağı değişmez ancak bir arıza olduğunda açılırsa mecbur kalınca değişir veya eksik miktar ilave edilir" şeklinde çok yanlış bir anlayış var. Düz viteslerde bu yanlış anlayış otomatiklere göre daha az hasara sebep olur. Otomatikte yağ ve filtre değişimi konusunda düz vitesten daha hassa olmak gerekir. Zamanında doğru yağ ve filtre değişimi gerekir.
Otomatik kullanımı daha rahat ve keyifli olmakla birlikte şehir içi trafikte %10 civarı düz vitese göre fazla yakar.
 


Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

Sahibi olduğum Araçlar Sırasıyla

99 Model jlx Otomatik Sorunsuz kullandım Sattım, Şu an hala Off-Road yapıyor hiç bir sorunu yok araç full modifiyeli,
98 Model jlx Otomatik Sorunsuz kullandım Sattım Şu an hala Off-Road yapıyor hiç bir sorunu yok araç full modifiyeli,

Şu an kullandığım araç
98 Grand Vitara Otomatik aldığımda şanzuman yağını ve filtresini değiştirdim. Arazi modifiyeli sürekli off-road yapıyorum hiç sorunu yok.

Bana göre otomatik vitesin arazide avantajları eksiklerine göre daha fazladır.
Uzun ve dik rampalarda vites kaçırmazsınız,
Suzuki grubunu isterseniz L, 1, 2 ve D gibi seçeneklerle manuel gibi kullanabilirsiniz.
Engelli arazilerde vitesle uğraşmazsınız ve sadece direksiyonla mücadele edersiniz.
Kum zeminlerde vites geçişleri hızlı olduğu için saplanıp kalmazsınız.
Ailenin tüm fertleri kullanabilir. ;D ;D ;D ;D

96 Model Disco 1 Manuel aracım da oldu.
Aldığımda full bakım yaptırırken debriyaj ve baskı balatayıda komple değiştirdim.
Küçük bir su birikintisinde aracı fazla devirli kullandığım için baskı balata komple yandı ve parçalandı
Düzceden istanbula sadece 4. viteste gelmek zorunda kaldım.

1966 Model gaz aracım vardı vitesleri hep problemli idi.
1987 Model Defender şanzumanı ile değiştirdim. 1. vitesi kolay bulamadığım için arazide çok zorlanıyordum.
Arazide vites geçişlerinin hızı önemli, rampalarda kalkış yaparken manuel viteste kalkış yapmak oldukça ustalık isteyen bir iştir.

Araç vitesleri ile ilgili başımdan geçenler bunlar.
Herkese selamlar.
 



Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

herkese mrb ;

yenı aldıgım ve cokta memnun kaldıgım 2004 g.vitara sahibiyim otomatık vıtes . At power ve overdrive/off tuşları var kullanımlarındakı amacı nedır ?

tesekkurler :smiley:

Cem Sukayan
 

Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

Power bir tür cikle, çekiş yetersiz hissettiğinizde basıp motora zengin karışım gelmesini sağlar, araç serileşir. Sollamalarda kullanılır.
OD ise son vitese geçişi engeller aracınız ne kadar gaza bassanız da 3. viteste kalır. Uzun rampa çıkışlarda 4. viteste çekiş kaybı olacağından kullanabilirsiniz.
 

Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

veteriner' Alıntı:
Power bir tür cikle, çekiş yetersiz hissettiğinizde basıp motora zengin karışım gelmesini sağlar, araç serileşir. Sollamalarda kullanılır.
OD ise son vitese geçişi engeller aracınız ne kadar gaza bassanız da 3. viteste kalır. Uzun rampa çıkışlarda 4. viteste çekiş kaybı olacağından kullanabilirsiniz.
Power tuşunu p konumuna getirirseniz ekranda power ışığı yanacaktır aracınız yüksek devirde vites değişecektir yani bir nevi sport tuşuda denebilir ama bildiğim kadarıyla motorla bi alakası yok yani karışım felan ayarlamıyor öyle olsa düzlerdede bu mod bulunurdu
 

Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

Otomatik vites vitar jlx kullanıyorum bakımlı ve bilincli kullanılan otm şanzıman arıza yapmaz evt arıza yapmaz perfermans olarakta düz vitesten geri kalmaz aksine arazide avantajları oldukca fazladır düz vites samurayi mde var her ikisinide arazide kullanıyorum. Otm vitaranın rahatlıgını yaşayan bilir. gelelim onarım maliyetlerine Otm şanzıman tamir olmaz olsada randıman vermez makkulu cıkma ellenmemişini almak
 

Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

çok tesekkurler

O/D dugmesını ben toyota corrollada daha cok yuksek hızlarda yavaslamak ıcın kullanıorum gerci ama power dugmesı guc kuvvet anlamında tahmın etmıstım ve de sızınde yazdıklarınızdan bu anlasılıor ki dogru tahmın etmısım cok tesekkurler :smiley:
 



Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

Power ile ilgili bilgim yanlışsa kusura bakmayın.
Suzuki kullanım kitapçığı 81 ve 82. sayfalarda şöyle yazıyor:
Hızlı Otomatik Vites: Bu vites (3 vites artı over drive) otomatik vitestir. Overdrive kapatma düğmesi kullanılarak vites, overdrive pozisyonuna geçmeyen 3 vitesli otomatik vites haline getirilebilir. Vites kutusunu 3 vitesli konuma getirmek için overdrive kapatma düğmesine basıp bırakınız. Düğme dışarı çıkacak ve kumanda panosundaki "O/D OFF" gösterge lambası yanacaktır.
Vites kutusunu yeniden 4 vitesli duruma getirmek için overdrive kapatma düğmesine yeniden basınız. Düğme içerde kalacak ve "O/D OFF" lambası sönecektir.
NOT: Arazi vitesi 4L pozisyonunda iken 4 vitesli otomatik vites 3 vites durumunda kalacaktır.
...
Aynı zamanda bir güç durumu seçici anahtar bulunmaktadır. Yokuş çıkmak için daha fazla güce ihtiyacınız olduğunda veya daha çabuk hız kazanmak için de düğmeyi "P" (Güç) konumuna getiriniz. Gösterge panosundaki "POWER" gösterge lambası yanacaktır. Normal kullanım için düğmeyi "N" (Normal) durumuna getiriniz. "POWER gösterge lambası sönecektir.
...
Normal kullanımda "O/D OFF" ve "POWER" gösterge lambalarının sönük olduğundan emin olunuz...
 

Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

Abdullah bey ,
acıklama için cok tesekkur ederım .. şimdi daha aydınlatıcı oldu .
 

Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

veteriner' Alıntı:
Power ile ilgili bilgim yanlışsa kusura bakmayın.
Suzuki kullanım kitapçığı 81 ve 82. sayfalarda şöyle yazıyor:
Hızlı Otomatik Vites: Bu vites (3 vites artı over drive) otomatik vitestir. Overdrive kapatma düğmesi kullanılarak vites, overdrive pozisyonuna geçmeyen 3 vitesli otomatik vites haline getirilebilir. Vites kutusunu 3 vitesli konuma getirmek için overdrive kapatma düğmesine basıp bırakınız. Düğme dışarı çıkacak ve kumanda panosundaki "O/D OFF" gösterge lambası yanacaktır.
Vites kutusunu yeniden 4 vitesli duruma getirmek için overdrive kapatma düğmesine yeniden basınız. Düğme içerde kalacak ve "O/D OFF" lambası sönecektir.
NOT: Arazi vitesi 4L pozisyonunda iken 4 vitesli otomatik vites 3 vites durumunda kalacaktır.
...
Aynı zamanda bir güç durumu seçici anahtar bulunmaktadır. Yokuş çıkmak için daha fazla güce ihtiyacınız olduğunda veya daha çabuk hız kazanmak için de düğmeyi "P" (Güç) konumuna getiriniz. Gösterge panosundaki "POWER" gösterge lambası yanacaktır. Normal kullanım için düğmeyi "N" (Normal) durumuna getiriniz. "POWER gösterge lambası sönecektir.
...
Normal kullanımda "O/D OFF" ve "POWER" gösterge lambalarının sönük olduğundan emin olunuz...
Abdullah bey bildiğim kadarıyla dedim bende emin değilim ama kanımca power modunda araç normalden daha yüksek devirlerde bir üst vitese geçiyor ve daha spor bir karaktere bürünüyor ve daha çabuk hızlanıyor haliyle birazda fazla yakıyor.Manuellerde bu tuş yok sanırım ve buda yakıt hava karışımında herhangi bir ayar fonksiyonu olmadığına işaret diye düşünüyorum.kolay gelsin.
 

Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

sahin05' Alıntı:
Abdullah bey bildiğim kadarıyla dedim bende emin değilim ama kanımca power modunda araç normalden daha yüksek devirlerde bir üst vitese geçiyor ve daha spor bir karaktere bürünüyor ve daha çabuk hızlanıyor haliyle birazda fazla yakıyor.Manuellerde bu tuş yok sanırım ve buda yakıt hava karışımında herhangi bir ayar fonksiyonu olmadığına işaret diye düşünüyorum.kolay gelsin.
sahin05' Alıntı:
Abdullah bey bildiğim kadarıyla dedim bende emin değilim ama kanımca power modunda araç normalden daha yüksek devirlerde bir üst vitese geçiyor ve daha spor bir karaktere bürünüyor ve daha çabuk hızlanıyor haliyle birazda fazla yakıyor.Manuellerde bu tuş yok sanırım ve buda yakıt hava karışımında herhangi bir ayar fonksiyonu olmadığına işaret diye düşünüyorum.kolay gelsin.
Suat Bey 'inde dediği gibi Power modu normalinde 2000-2500 devirlerde vites değişimi gerçekleşeceği yerde basıldığında 4000-4500 devirlere kadar aracın vites değiştirmemesine yarayan spor kullanım özelliğidir. ee haliyle yakıtı otomatikman arttıran bir özellik. Önceki aracımda genelde yokuş yukarı çıkarken kullandığım bir özellik. Otomatik vites aracı şiddetle tavsiye ederim.
 

Ynt: vitara otomatik mi yoksa manuel mi???

Peki daha önemlisi bence şu, 1,6 motor otomatiği kaldırıyor mu 2.0 veya 2,5 de sorun olmayabilir de 1,6 larda durum nedir acaba? Lüks segmentteki araçlarda zaten çoğunlukla otomatik vites tercih sebebidir ve çoğunlukla büyük motorlu araçlardır o yüzdende kimse otomatik vitesi olumsuz olarak görmez.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,922
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst