Vitara İle Kumda Sürüş

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bipolar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 12
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,926

bipolar

Zirve
Mesajlar
1,743
Tepkime Puanı
4
Yer
İstanbul
Arkadaşlar kum zeminlerde araç kullanım batma, çekiş kaybı, araç dizaynı, lastik ebadı, kumun tipi gibi bir çok değişik sebepten dolayı, zor ve araçlar için zorlayıcıdır. Bu konularda taşlarımız dökelim derim :smiley:
Diğer topiklerde 4L Çağlar arkadaşımızın bir sorusu vardı, Vitaramı kumda 4H konumdamı kullanayım yoksa 4L konumudamı kullanayım ?güzel bir soru esasında.
Kum zeminlerde Tork mu önemlidir? yoksa süratmi ? öneri ve görüşlerimizi tecrübelerimizi paylaşalım hepimiz bişler kapalım derim. ;)
Bende aracımı ilk aldıgımda kumdan çok tırsardım hatta hala öyle.
Kumda sürüş teknikleri, lastik havaları kumda saplandık neyapıcaz, traktör harici kurtulma tenikleri vs. gibi öneri tecrübe ve fikirlerinizi bekliyorum, buyrunuz kum topigine :smiley:
 



Ynt: Vitara İle Kumda Sürüş

hımmm.... en zor soru ; kum ne çamura ne buza ne kara ne ıslak çimene benzer en gevşek ve lastik yanaklarına uygulanan sürtünme kuvvetinin en fazla olduğu zemindir kum. Dolayısıylagüç kaybının en yüksek yaşandığı yerdir.Benim kumda tecrübe ettiğim bir kaç konu var bunlar
1- Kumda otomatik vitesin avantajlı olduğuna inanıyorum. Çünkü özellikle, kumda saplanıp kalma (benim için en azından) vites değiştirme sonrası takip eden metrelerde gerçekleşiyor.Bununda nedeni vites değiştirme sırasında 1 den 2 ye yada 2 den 3 e geçerken boşta geçtiği süre içinde tork sıfırlanır.buda ani güç kaybı ve tutnma kaybına neden olur. otomatik viteste bu süre yok denecek kadar az olduğundan vites değişimi sırasında tork kaybı yaşanmaz.Haliyle tutunmadada kayıp yaşanmaz.Ama dahada önemlisi pilotajdır.
2- Hızlanma imkanı varsa ve menzil uzunsa 4H kullanıp yüksek hızda ve yüksek viteste kullanmak gerekir.
3- Kısa mesafede ise az tork ile düşük devirle 4L kullanılması daha uygun geliyor bana.Vites mümkün olduğunca yüksek olmalı (2.vites ve üzeri 2500 - 3000 devir civarı)
4- rampalara kum tepeciklerine mümkün olduğunca hızlı girip araca ivme vermek gerekir.

Bunlar benim doğru bildiklerim ve tecrübe ettiklerim. Ama mutlaka farklı yöntemleri olan da vardır
 

Ynt: Vitara İle Kumda Sürüş

T.C. (traction control) sistemi kumda inanılmaz başarılı . sürücü yeteneğinden , tecrübesinden tamamen bağımsız bir sistem. Ama bizim vitaralarda yok :-[ Gerçi bizim tecrübemiz var ihtiyacımız da yok ama...
 



Ynt: Vitara İle Kumda Sürüş

4 L' Alıntı:
T.C. (traction control) sistemi kumda inanılmaz başarılı . sürücü yeteneğinden , tecrübesinden tamamen bağımsız bir sistem. Ama bizim vitaralarda yok :-[ Gerçi bizim tecrübemiz var ihtiyacımız da yok ama...
Akıllı çekiş sistemi diye biliyorum , güç kaybı olan tekerleğe daha az güç, yere basabilen tekerlege bastıgı oranda güç verebilen bir sistem diye bilgim var.
 

Ynt: Vitara İle Kumda Sürüş

bildiğim kadarıyla lastik basıncı düşürülmeli tecrubelerimden at lastik mt ye oranla kumda daha iyi sürüş tekniğinde mümkün olduğu kadar kalkışlarda sert başlanmamalı tabi bazen kum buna zorlayabilir ani dönüşler olmamalı ve ayrıca boşa atarak durulmalı mümkün olduğu kadar fren kullanılmamalı bunlar benim tecrube ettiklerim
ayrıca hakan bey vitara almayı düşünen biri olarak
vitaranın kumdaki performansını nasıl buldunuz yanınızdaki diğer araçlara göre kıyaslamanızda şüphe duyduğunuz tarafı varmıydı çünkü tek korkum 1.6 motorun kumda zayıf kalabileceği şimdiden teşekkürler.....
 

Ynt: Vitara İle Kumda Sürüş

Lastik basınçları düşürülünce kunda batmalar ciddi oranda azalıyor, ancak yakıtda ciddi oranda artıyor. Duruş ve kalkışlarda size katılıyorum yumuşak hareketler kesinlikle uygun, agresif ve sert kalkışlarda lastik yumuşak zemin olan kumu anında kazıp batmanıza sebep oluyor.

Kum zeminlerde Vitara için bence "4 H" konumu iyi bir seçim degil. Araçlar aşırı güç ve çekiş kaybına ugradıgı için bayılmalar kaçınılmaz oluyor , vitara kalkışiçin süratli bir araç, dolayısı ile "4 H" konumunda kalkışlarda araç çabuk hızlanmak istiyor, bu da kum için uygun degil, dolayısı ile "4 L" konumunda güçlü torklu ve düşük süratli , keyifli sürüş hissi veriyor.

Bende kendi vitaramda "4L" konumuna alıp 1-2 yer yer 3 yapıp güzel güzel gidiyorum :smiley:
 

Ynt: Vitara İle Kumda Sürüş

Ben kumda 4L de ve arac otomatik oldugu için vites 'D' deyken belli bir hızın üzerinde ani hareketler yapmadan rahatca geziyordum. 225 AT lastikler havasını indirmeden bile hiç zorlanmıyordu.
 

Ynt: Vitara İle Kumda Sürüş

ben şile sofular sahilinde kum denemeleri yaptığımda eğer sert bir zeminden hız alıp ilk tutunmayı sağlarsanız ve özellikle sert dönüşler yapmazsanız ve uzun ve dik kum tepelerini zorlamazsanız 4H de gidiyor. Ama Hakan beyin dediği de doğru zaman içinde araç bayılıp 4H yetersiz de gelebiliyor. Temelde bazı olazsa olma zkurallar var
*Lastik havalarını 10-15'e kadar indirmek çok faydalı oluyor.ama yola çıkmadan tekrar 30hava basmak için bir hava kompresörü şart.çekiş gücünü artırır.
*Birde kumda en kötü şey İNATLAŞMAK çünkü mutlaka kaybeden siz oluyorsunuz. Patinaj hissedildiği anda kesip geri yada başka bir yol denemek daha akıllıca
*Yumuşak bir sürüş ile yüksek devirde ama yüksek devirden kaynaklı patinaj yaratmadan vites değiştirin
*kalkışlerda diresiyon istikameti düz olsun ve tutunma sağlanana kadar düz çizgide gisin.
*dönüşleri olabildiğince geniş açı ile yapın.
*tepecikler düz çizgide eğim ile aynı doğrultıda inin
*diğer araçların lastik izlerini takip edin nispeten daha sert bir zemin takip edersiniz.
*mümkün olduğunca fren kullanmadan yavaşlayın
*çekiş kaybı başladığında direksiyona (çamurda ) olduğu gibi sağ-sol kontra vermeyin sürtünme yüzeyi artacağından bu çekişi daha da azaltacaktır
*iş bitince hava filtresini mutlaka imkan varsa değiştirin yoksa hava tutup filtre kutusu da dahil temizleyin ve aracın cam çıtaları ve fitilleri de dahil olmak üzere (çünkü kum kalınca camı çiziyor) öncelikle basınçlı havayla sonra taziki suyla temizletin.
 



Ynt: Vitara İle Kumda Sürüş

Defalarca yumuşak kumda vitaramı kullandım en iyi performansı 4 l konumunda gaz pedalına sert az aza gaz vererek devam ettim 4 l de en yüksek viteste gidince sıkıntı olmuyor..defalarcada battım çıkması çok güç ama %90 da kendi imkanlarımla çıktım lastiklerim at bence başarılı yanlış lastikle kesinlikle kuma girilmemeli..
 

Ynt: Vitara İle Kumda Sürüş

benım forester aracımda kumda sürüşte edındıklerım; bu arada benım aracta L konumu yok otomatık vıtes;
-kumda ani hızlanma veya ani frenleme yapmak batmaya davetıye çıkarıyor
-lastık havalarını azaltın dıyorlar ama ben hıc azaltmadan direk gırıyorum kuma şimdiye kadar bir sıkıntım olmadı
-özellıkle kumda dönüş manevrası yaparken dönüşleri geniş açıyla yapmak daha faydalı oluyor..eger dar açıyla dönüş yapmaya kalkarsam arac hafıften zorlanmaya baslıyor..
-birazda gözü kara olmak gerekıyor hele birde altımda Forester varsa ;D

310320121031.jpg


310320121030.jpg
 

Ynt: Vitara İle Kumda Sürüş

4 L' Alıntı:
hımmm.... en zor soru ; kum ne çamura ne buza ne kara ne ıslak çimene benzer en gevşek ve lastik yanaklarına uygulanan sürtünme kuvvetinin en fazla olduğu zemindir kum. Dolayısıylagüç kaybının en yüksek yaşandığı yerdir.Benim kumda tecrübe ettiğim bir kaç konu var bunlar
1- Kumda otomatik vitesin avantajlı olduğuna inanıyorum. Çünkü özellikle, kumda saplanıp kalma (benim için en azından) vites değiştirme sonrası takip eden metrelerde gerçekleşiyor.Bununda nedeni vites değiştirme sırasında 1 den 2 ye yada 2 den 3 e geçerken boşta geçtiği süre içinde tork sıfırlanır.buda ani güç kaybı ve tutnma kaybına neden olur. otomatik viteste bu süre yok denecek kadar az olduğundan vites değişimi sırasında tork kaybı yaşanmaz.Haliyle tutunmadada kayıp yaşanmaz.Ama dahada önemlisi pilotajdır.
2- Hızlanma imkanı varsa ve menzil uzunsa 4H kullanıp yüksek hızda ve yüksek viteste kullanmak gerekir.
3- Kısa mesafede ise az tork ile düşük devirle 4L kullanılması daha uygun geliyor bana.Vites mümkün olduğunca yüksek olmalı (2.vites ve üzeri 2500 - 3000 devir civarı)
4- rampalara kum tepeciklerine mümkün olduğunca hızlı girip araca ivme vermek gerekir.

Bunlar benim doğru bildiklerim ve tecrübe ettiklerim. Ama mutlaka farklı yöntemleri olan da vardır

ben Çağlar abinin 4 tezine de katılıyorum
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,914
Mesajlar
1,525,526
Kayıtlı Üye Sayımız
166,687
Kaydolan Son Üyemiz
Zazizizo

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst