Selamlar, Evet. Tıkalı su borularıymış. Daha önce kalörifer radyatöründen su sızdırmıştı ve ben de radyatör kapatıcılardan motor suyuna koymuştum 1 yıl önce. Bu kapatıcının boruları uzun vadede tıkadığını düşünüyorum. Ayrıca kalörifer radyatörünü de değiştirdik ve 3 LT antifirizi saf su ile koyduk. Şuan yüksek devirde uzun süre zorlasam da hararet normal yerinde çakılı duruyor. Damla su eksiltme yok.
Burada öğrendiğim. Eğer ikinci el daha önce antifiriz görmemiş bir vitara alınırsa ilk iş motor suyunu boşaltın ve 3lt antifirizi mutlaka saf su ile doldurun. Eğer radyatör ve kalörifer radyatörü akıtırsa demek ki ömürlerinin sonlarındalar (akıtmazsa tebrikler.) ve yakın zamanda size sorun çıkaracaklar. Sızma yapan radyatörü yenisiyle değiştirin derim. Sakın kapatıcı işine girmeyin benim gibi. Sonra tüm soğutma borularını ve termostatı söktürün temizletin kontrol ettirin. Ondan sonra tekrar antifiriz ve mutlaka saf su ile doldurun.
Antifiriz eksi sıcaklıklarda evet donmayı engeller ama sadece bu bir fonksiyonudur. Diğer faydaları:
Motor ve soğutma elemanlarının korozyonunu paslanmasını ve kireçlenmesini önler. Radyatörlerin ömrünü uzatır.
Antifirizin kaynama noktası su gibi 90 derece değil 110 derecelere kadar çıkar ve motor kolay kolay su kaynatmaz.
Sıcak havalarda motorda daha iyi soğutma sağlar.
Masraftan kaçtıkca daha sonra kapak conta yakmaya kadar olay gidiyor ve masraf büyüyor. Vitara hararete hassas bir motora sahip. Yani iyi bir motor soğutma suyu solaşmıyor ise size sorun çıkarabilir. Bu yüzden işi baştan sağlam yapın derim.
saygılar.