İyi akşamlar !
1998 model Vitara JLX aracımın arka krank keçesinin yağ kaçırdığını, aracın altındaki yağ izini görüp gittiğim tamirciden öğrendim. Konu ile ilgili sorularım aşağıda, bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim.
1. Arka krank keçesinin değişmesi için motorun indirilmesi gerekiyor mu, yoksa şanzuman sökülüp geri alınarak değiştirilebilir mi?
2. Yağ seviyesini kontrol ederek bir ay kadar (2000 km.) aracı kullansam sorun olur mu ? ( Araç bir gece park yerinde kaldığında altında 5-6 cm. çapında yağ izi oluyor, motorun yağ seviyesini kontrol ettiğimde bariz bir eksilme görmedim.)
3. Arka krank keçesinden sızan yağ debriyaj balatasına ulaşıp balatanın kavramasını zayıflatabilir mi?
4. Yağ kaçağı krank keçesi yerine şanzımandaki keçeden olabilir mi, sızan yağın cinsi tespit edilebilir mi ?
Yanıtlar için şimdiden teşekkürler. Selamlar.
1998 model Vitara JLX aracımın arka krank keçesinin yağ kaçırdığını, aracın altındaki yağ izini görüp gittiğim tamirciden öğrendim. Konu ile ilgili sorularım aşağıda, bilgisi ve tecrübesi olan arkadaşlar yanıtlarsa sevinirim.
1. Arka krank keçesinin değişmesi için motorun indirilmesi gerekiyor mu, yoksa şanzuman sökülüp geri alınarak değiştirilebilir mi?
2. Yağ seviyesini kontrol ederek bir ay kadar (2000 km.) aracı kullansam sorun olur mu ? ( Araç bir gece park yerinde kaldığında altında 5-6 cm. çapında yağ izi oluyor, motorun yağ seviyesini kontrol ettiğimde bariz bir eksilme görmedim.)
3. Arka krank keçesinden sızan yağ debriyaj balatasına ulaşıp balatanın kavramasını zayıflatabilir mi?
4. Yağ kaçağı krank keçesi yerine şanzımandaki keçeden olabilir mi, sızan yağın cinsi tespit edilebilir mi ?
Yanıtlar için şimdiden teşekkürler. Selamlar.