Vitara Arazi Vites Sistemi.

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan 997799 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 8
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,434

997799

kings go ahead
Mesajlar
2,095
Tepkime Puanı
5
Yer
çorum
dün 1,6 vitara aldım 99 model otomatik. bu araçlarda arazi vitesi konumunu gerekli yere getirmem yeterli mi 4x4 için yoksaa bu pajerodaki falan manuel kilt falan bunlarda damı var. bilgilendirirseniz sevinirim. saygılar..
 

Etiketler
Ynt: Vitara Arazi Vites Sistemi.

yeni aracınız hayırlı olsun güzel günlerde kulllanın inşallah. Aracınızı tanıdıkça ve yeteneklerini keşfettikçöeç daha fazla seveceksiniz. Otomatikte en çık fikkat edeceğeiniz konu arazi vitesine geçerken :
1-Dur
2- tekerler düz durusn
3- Ayağın frend eolsun . Otomatik vitesi N ye al
4- İhtiyacın olan 4H yada 4L ye getir
5-Arazide isen otomatik vitesi 2 ye al ilerle. Şartlar ağırsa L ye al . Kar buz falan varsa D ye al öyle ilerle

4H den 4L geçmek istediğinizde ya da 4 L den 4H ye geçmek istediğinizde :
1- Dur
2- Bkz (2-3)
4- 4L ye ya da 4H ye geçir.
5- Bkz (5)

İşiniz bitti yola çıktınız ya da kar buz bitti asfalta lastikleriniz değidi
1- Dur
2- Bkz (2-3)
3- 2H ye al
4- geri vitese tak, direksiyon düz olarak 1-2 metre geri git ve ön tekerlerden gelecek "çıt" sesini duy. (bu sesi mutlaka duyun. Camı biraz açarsanızses daha iyi duyulur.Çünkü ince bir sestir.).
5-Eğer 1-2 metre gelmenize rağmen ses gelmezse. Durup boşa al 4H ye tak, yarım tur lastikleri 1 vitese alıp ileri çevir ve tekrar 1-2-3-4 ü dene.
 


Ynt: Vitara Arazi Vites Sistemi.

benim aracımda bugün dikkatimi çeken bir olay oldu.Arazide 4 L konumunu birkaç kez kullandım herhangi bir sorun olmadı. fakat bugün aracımı satmak için pazarlık ettiğimiz bir arkadaş aracı kontrol için kullanırken Asvaltta 4 L de hız 50-60 Km geldiğinde araç kendiliğinden 4 L den çıkıyor bu normal bir durum mu? eğer normal değilse Aracımdaki sorun ne olabilir fikir verebilecek biri var mı...
 

Ynt: Vitara Arazi Vites Sistemi.

coolpix' Alıntı:
benim aracımda bugün dikkatimi çeken bir olay oldu.Arazide 4 L konumunu birkaç kez kullandım herhangi bir sorun olmadı. fakat bugün aracımı satmak için pazarlık ettiğimiz bir arkadaş aracı kontrol için kullanırken Asvaltta 4 L de hız 50-60 Km geldiğinde araç kendiliğinden 4 L den çıkıyor bu normal bir durum mu? eğer normal değilse Aracımdaki sorun ne olabilir fikir verebilecek biri var mı...



Vitara 'da arazi vitesi 4L konumundayken maksimum 40 Kmh sürat yapılabilir fakat Vitara 'da orta difransiyel bulunmadığı için, arazi vitesi 4H ve 4L konumundayken KESİNLİKLE araç sert zeminde kullanılmaz.

aracınızı kontrol etmek için süren arkadaş Vitara 'dan (çok büyük ihtimal, arazi araçlarından) hiç mi hiç anlamayan birisi idi.

aracınızı kesinlikle sert zeminde 4L ve 4H konumunda kullanmayın başkalarına da kullandırtmayın aksi halde çıkacak arıza hem başınızı hemde cebinizi ağrıtacaktır.
 



Ynt: Vitara Arazi Vites Sistemi.

çok faydalı bir bilgi.teşekkürler....
Arazi vitesinden kendi kendine çıkması normal bir durum mu ?
 

Ynt: Vitara Arazi Vites Sistemi.

coolpix' Alıntı:
çok faydalı bir bilgi.teşekkürler....
Arazi vitesinden kendi kendine çıkması normal bir durum mu ?

Arazi vitesinin kullanılabileceği şartlar dışında hiç kullanmadığım için vitesten atmasının normal olup olmadığını bilemiyorum, ama arazideyken hiçbir zaman vitesten atma gibi bir sorunla karşılaşmadım.
 

Ynt: Vitara Arazi Vites Sistemi.

bende 1993 model vıtara aldım yenı
vıtes kolunda bi dügme var basınca göstergede O/D OFF dıye lamba yanıyor bu ne ouyor
acıl yardım sımdıden saolun arkadaslar
 

Ynt: Vitara Arazi Vites Sistemi.

moguz66' Alıntı:
bende 1993 model vıtara aldım yenı
vıtes kolunda bi dügme var basınca göstergede O/D OFF dıye lamba yanıyor bu ne ouyor
acıl yardım sımdıden saolun arkadaslar

Merhaba.... O/D= over drive düğmesidir ve şu şekilde çalışır..
Overdrive devrede iken otomatik şanzımanlarda son vitesi kullanıma açar, bu 90'lıyıllarda genellikle 4. vites oranıdır.

avantajı çevre yollarında, şehir dışında daha düşük devirlerde yol alabilmektir.

kapatılabilir olmasının avantajı ise şehir içinde gereksiz vites yükseltmelerinin ve değiştirmelerin önüne geçerek şanzımanın fazla ısınmasını engelemektir.

Overdrive kapalı veya açık iken ilk 3 vitesin oranları değişmez, aynıdır. (4 vitesli otomatik şanzımanlar için yazıyorum, yani demek istediğim bu tip şanzımanlarda vites oranları değişmez, sadece son vites devreye alınabilir veya devre dışı bırakılabilir)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,670
Mesajlar
1,521,924
Kayıtlı Üye Sayımız
166,524
Kaydolan Son Üyemiz
cixman

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst