Vinc Garanti Aciklama Talebi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan TEKNIKISLEM Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 45
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,523

TEKNIKISLEM

SESSIZLIK SAKINLIK VE SABIR IYIDIR
Mesajlar
1,597
Tepkime Puanı
7
Yer
ANKARA
Web
www.teknikislem.com.tr
Merhaba,

gezenbilir e yeni üye oldum CJ5 aracım için vinç almak üzereyken

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=68086.60

adresindeki görüş ve tecrübelere bakarak bu alımdan vazgeçtim

aynı zamanda gezenbilir sponsoru olan HUMA OTO dan nihai görüş ve açıklama rica ediyorum

selamlar
 

Etiketler
Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Metin bey ben huma otodan defalarca vinc aldım ve bu vinclerin her türlü modelini müşterilerime montaşlarının ve bakım servislerini yaptım kendimde en zor şartlarda kullandım vincleri huma oto malzemeden kaynaklı tüm sorunlu malarının arkasında durdu ve hiç bir zaman ikilemedi hatta kendi hatamızdan yada kullanımdan ötürü kırdıgımız ufak tefek malzemeyide bazen bedelsiz bize temin etti ben ve arkadaşlarım sonderece memnunuz tafsiye ederim
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

reis28' Alıntı:
Metin bey ben huma otodan defalarca vinc aldım ve bu vinclerin her türlü modelini müşterilerime montaşlarının ve bakım servislerini yaptım kendimde en zor şartlarda kullandım vincleri huma oto malzemeden kaynaklı tüm sorunlu malarının arkasında durdu ve hiç bir zaman ikilemedi hatta kendi hatamızdan yada kullanımdan ötürü kırdıgımız ufak tefek malzemeyide bazen bedelsiz bize temin etti ben ve arkadaşlarım sonderece memnunuz tafsiye ederim

Yaşanan bu tatsız olay için ne düşünüyorsunuz o halde, neden bu konuyu çözmüyorlar?
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

sertem41' Alıntı:
Yaşanan bu tatsız olay için ne düşünüyorsunuz o halde, neden bu konuyu çözmüyorlar?

bu konuda mesele şu, Hüma dan alınan vinç, Antalyada Ahmet usta tarafından monte edilmiş, Ahmet usta ile bizzat görüştüm, vinci sahibi oaln arkadaşların yanında sıfır kutusundan çıakrttık, gözlerinin önünde monte ettik, ileri geri çalıştırıp test ettik sorunsuz çalışıyordu ve teslim ettik diyor. Sadece halatın hepsini açmadım halatın altları ne durumdaydı onu bilemem diyor. Aynı bilgileri Hüma otoyada verdiği için Hüma oto da vinç sıfır açılmış takılmış test edilmiş çalışıyormuş, daha sonra belkide kullanıcı hatasından olan bir problem olmuş olabilir, bundan sonrası bizi ilgilendirmez tavrında sanırım. Vinçlerle ilgili benim bildiğim resmi bir garanti verilemiyor, çünkü tamamen kullanıcının hatası ile bozulabilen bir sistem. Çok fazla yüke bindirirseniz, kitapcığında önerilen sürelerden fazla kullanıp dinlendirmezseniz çok kolay bozarsınız. Bu yüzdende bildiğim kadarıyla kutudan çıkıp ilk denemede çalışmazsa garanti kapsamına girer ama monte edilip denenip çalışıyor dendikden sonrasına firmalar karışmıyor. Yasal prosedürü nedir bilmiyorum.
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Tempus' Alıntı:
bu konuda mesele şu, Hüma dan alınan vinç, Antalyada Ahmet usta tarafından monte edilmiş, Ahmet usta ile bizzat görüştüm, vinci sahibi oaln arkadaşların yanında sıfır kutusundan çıakrttık, gözlerinin önünde monte ettik, ileri geri çalıştırıp test ettik sorunsuz çalışıyordu ve teslim ettik diyor. Sadece halatın hepsini açmadım halatın altları ne durumdaydı onu bilemem diyor. Aynı bilgileri Hüma otoyada verdiği için Hüma oto da vinç sıfır açılmış takılmış test edilmiş çalışıyormuş, daha sonra belkide kullanıcı hatasından olan bir problem olmuş olabilir, bundan sonrası bizi ilgilendirmez tavrında sanırım. Vinçlerle ilgili benim bildiğim resmi bir garanti verilemiyor, çünkü tamamen kullanıcının hatası ile bozulabilen bir sistem. Çok fazla yüke bindirirseniz, kitapcığında önerilen sürelerden fazla kullanıp dinlendirmezseniz çok kolay bozarsınız. Bu yüzdende bildiğim kadarıyla kutudan çıkıp ilk denemede çalışmazsa garanti kapsamına girer ama monte edilip denenip çalışıyor dendikden sonrasına firmalar karışmıyor. Yasal prosedürü nedir bilmiyorum.

Benim bildiğim de kullanıcı hataları hariç, Türkiyede satılan her ürün ( sadece konusu geçen ürün değil ) yasal olarak 2 yıl garantili olmak zorunda, ayrıca garanti belgesiz hiç ürün satışı yapılmaz. Ürünü satan firmaların ürüne bağlık olarak daha uzun garanti verebilir fakat 2 yıldan az garanti süresi veremez.


Merak edenler ilgili yönetmeliği okuyabilir.

http://www.alomaliye.com/garanti_belgesi_uyg_yonetmelik.htm
 



Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Ben şukadarını söyleyeyim, eğer HUMA OTO gerekenleri yapmaz ise başına yasal olarak çok büyük iş açar.

Tüketici Hakem Heyetine bile gitse konu mahkmeler her türlü müşteriden yana oluyor, eğer zaten HUMA OTO nu garanti şartlarında bir takım eksiklikleri varsa ayarıca devlet ilede başını belaya sokar, astar yüzünü geçer.

Başlı başlına önemli bir konu bu.

Umarım arkadaşlar doğru yolu seçerek konuya yaklaşırlasa HUMA OTO nun bu konuda fazla seçeneği kalmaz.
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

TR de satılan vinclerin garanti süresi warn da dahil bir yıldır vinc kullanım koşullarından dogan hatalar yüzündende cok kolay sorun cıkara bilecek bir ürün tabiki sonucta üretici,satıcı ve tüketici arasındaki sorun kendi aralarında neticeye varmazsa tüketici mahkemeleri bu iş için bir hakem heyeti vasıtasıyla sorunun cözülmesine vesile olacaktır Huma oto da kendisen dogan sorumlulugu yerine getirecek dürüstlükte bir firmadır ben 6 aylık t max vincin motorunu yaktım nedeni aşırı zorlama idi ben vicdanen bu ürününün motoru garanti kapsamında olmasına ragmen kullanıcı hatası yüzünden yandı bedelini ödedik yeni motoru aldık ve taktık yerine bu ürünleri satan kişilerde ürünün neden sorun cıkardıgını az cok bilen tecrübeli insanlar üretim hatası kesinlikle cözülür aynı şekilde kullanım hatasıda belli olur umarım sorunlu ürün bir an önce her iki tarafında hüsniyetiyle cözülür
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Peki bu durumda arazide sadece 1 dakika olması gerekenden fazla çalıştırıldığında bozulabilen vinçleri kullanıcılar bozup bozup iade talebi ile giderse bunun ayırımı nasıl yapılıcak ? Açıkcası bende koşulsuz garantili vinç almak isterim. Arazidede hiç bozucakmıyım selenoitleri yanıcakmı diye dert etmem gittiği yere kadar çalıştırırım. Açıkcası satıcı içinde zor bir durum.
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Kürşat hocam aynen öyle vinc riski yüksek bir ürün 2 tonluk araca 4.5 ton luk vinc takıldıgında kullanıcılar sanıyorki 4.5 ton aracı her koşulda kurtarır yanlış vinc kullanımı zor şartlarada makara kullanmak vinci aşırı zorlamalarda arada dinlendirmek gibi hususlar cok önemli dir bunlar göz ardı edili yor calışan vincin ısınan motoruna kovayla su dökerek soguttugumu cok bili rim
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Arkadaşlar çok doğru söylüyorsunuz, her ikinizde haklısınız. Kaldıki garanti yönetmelikleri Türkiyede belli. Bu tür cihazları satan firmalar bütçelerinin büyük bir kısmını Garanti kapsamında olan cihazlar için ayırmak zorunda kalıyorlar.

Ürün fiyalarının maliyetleri de genelde bu yüzden yüksek olur, olmak zorunda da. Sonuçta bizim olayı anlayamadığım konu şu. Huma oto gereken yardımı göstermemiş görünüyor.

Kürşad Beyin dediği gibi, ilgili firma kullanım hatası der, siz itiraz edersiniz,THK ne gidersiniz bilirkişi tayin edilir işlemler yürür gider, THK de genelde tüketiciyi haklı bulur arkadaşlara yeni ürün gönderilir olay biter.

Sonuçta ilgili firma Türkiyedeki Garanti yükümlülüklerini bildiği halde eğer bunlarıda yerine getirmemişse vay haline o zaman.
 



Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

dursun usta bence filim gibi izleyelim :smiley:) sonucu hep beraber görelim o zaman yorum yapmak bence en doğrusu
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

unal' Alıntı:
dursun usta bence filim gibi izleyelim :smiley:) sonucu hep beraber görelim o zaman yorum yapmak bence en doğrusu

Tabiki sonucu başından belli olayın her iki tarf içinde iyiniyetle cözülür lakin benim burda takıldıgım konu karalama olayı biz bu piyasada off road ürünlerini ulaşılmaz rakamlara alırken Huma oto gibi firmalar sektörün önünü acmıştır ve fayadalı olmuştur off road camiasına bunları göz ardı edemeyiz
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

reis28' Alıntı:
Tabiki sonucu başından belli olayın her iki tarf içinde iyiniyetle cözülür lakin benim burda takıldıgım konu karalama olayı biz bu piyasada off road ürünlerini ulaşılmaz rakamlara alırken Huma oto gibi firmalar sektörün önünü acmıştır ve fayadalı olmuştur off road camiasına bunları göz ardı edemeyiz

Çok özür dileyerek bir şey açıklnamak istiyorum.

Söyleyeceklerim kesinlikle HUMA OTO yu suçlmalak niyetinde değildir. Bir kaç ay öncesine kadar çok büyük bir elekronik şirketinde yönetici olarak çalıyordum, hepimizin bildiği dünya markalarından birinde.

Konu öncelikle teknik servise gelir, teknik servis rapor verir, kesinlikle bu konu satıcıyı ilgilendirmez, teknik servis ile tüketici arasında bir anlaşmazlık çıktığında konu satış bölümüne akseder, satış bölümü konuyu kendince araştırır, müşteriyle görüşür, eğer ikna olursa gereğini servise bildirir ve servis satış ne derse onu yapar.

Konu THK ya aksetmişse satış bölümü devre dışı kalır, servis, mahkeme ve avukatlar devreye girer, sonuç her zaman tüketiciden yana olur.

Bunu niye anlattım; biz bu süreci bildiğimiz için genelde THK ya gitmeden eğer sorun bize gelmişse konuyu sessizce halletmeye çalışırız, çümkü THK ya kaldığında zaten tüketiciyi haklı buluyor ve ürün yeniliyor. En azından müşteri memnuniyeti yapmaya çalışırdık.

Durum bundan ibaret. Dediğim gibi bu olay meydana geldiğinde anladığım kadarıyla bir iki ters konuşma olmuş ve olay inada binmiş. Her zaman insanların psikolojisi aynı olmadığından o gün olaylar ters gitmiş. Oysa çözülmesi basit olan şeyler inatdan dolayı yukarı doğru tırmanmış.

HUMA OTO yu asla suçlamak gibi niyetim olmadı, ama ne olursa olsun konuya yaklaşımları onlar bir kurumsal firma olduklarından dolayı bu şekilde olmamalıydı. Çünkü karşılarında onlar kadar ticari düşünmeyen bir kitle var. T-MAX dan kaynaklanan bir sorun gele gele HUMA OTO dan ürün almayalıma kadar gelmiş. İnsanlar bu tür durumlardan çok etkilenir. Siz tırnaklarınızla bir yerlere gelirsiniz, çaba sarfedersiniz bir şeyler yapalım dersiniz bir yerlere gelirsiniz ama ufak bir olumsuzlukta sizin yaptıklarınızın hiç bir önemi kalmaz. Çünkü karşınızda mağdur olan bir müşteri var onu memnun etmediğiniz sürece bunların hiç bir anlamı kalmıyor. Belki tamamem psikolojik bir durum ama doğa kanunu gibi birşey bu. Siz ne söylerseniz söyleyin karşı taraf sizi dinlemeycektir bile.

Firmanın bunu bilerek davranış şekillerini geliştirip bu konuda da uzmanlaşması gerekmekteydi. Hele hele VİNÇ gibi kullanım hatalarının hassas olduğu bir üründe, bu üründe de genelde çok sorun yaşanıyorsa bu konuda deneyinli personel ile sorunlara ılımlı yaklaşım sergileyerek sorunlar daha kolay yollardan çözülebillirdi. Bu sorunla beraber bakın şimdi daha önce de bir sürü problem yaşayan insanlarda orataya çıkacak. Elekronik çağında iletişimin zirveye ulaşdığı bir dönemde iansanlar daha çabuk haberdar olabiliyor herşeyden.
Bunları tüketiceler düşündüğü gibi firmalarında düşünmesi gerekiyor. Sorunu olan insanlarla birebir görüşerek müşteri memnuniyeti yaratmak zorundalar, onları ikna etmek zorundalar. Olaylar belli bir konuma gelene kadar sustuktan sonra, tüketiciler tepkilerini göstermeye başladıktan sonra ,onlara savcılığa suç duyurunda bulunacağız diyerek daha da yangına körükle gitmek değilmidir?

Burada bu mutlaka iki tarafın da hataları vardır diye düşünüyorum, ama çözülmeyecek hata yoktur. Hep böyle ürünlerde olsun yeterki hatalar. Bu hatalar can'a gelmesin mala gelsin.

Her iki taraf için de bu saatten sonra geri dönüşü olmayan bir yola girilmiş gibi görünüyor. Bundan sonra sını sanırım THK çözecek. Sonucu bizde bekleyeceğiz.

Saygılarımla.
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Serhat bey olaya tek taraflı bakıyorsunuz, genel olarak haklı olmanıza rağmen bazı ürünlerde istisna durumlar var. Vinçdede öyle bir durum varki yanmış bir vinç çalışır durumda teslime diliyorsa ve daha sonra yanıyorsa, bunun kullanıcı hatası olması ile üretim hatası olması arasındaki farkı nasıl anlayabiliriz? Bana vereceğiniz herhangi bir vinci 1 saat içinde bozup size geri getirebilirim. Çok üst seri bazı vinçlerde ısınmaya karşı güç kesici devreler var sadece bunda belki zorlayamam ve yanmaz.

Bu mevzuda vinci alan ve değiştirmek isteyen arkadaşı asla suçlamıyorum çünkü onun durumundada belirsizlik var, üretim hatasından dolayı bir problem varsa bile kullanıcı hatası gibi görünebilir ve oda bunu ispatlayamaz. Benim tek bildiğim şey çalışır durumda olduğu test edilip montajı yapılan sıfır vinçler içerisinde ben ve etrafımdaki kullanıcılarda kendiliğinden bozulan hiçbir vinç görmedim. Çok basit bir sistem sonuçda içinde karmaşık elektornik devreler yok. Bu arkadaşın başına geldiyse öyle birşeyde büyük talihsizlik.

Açıkcası ben bu vinç mevzusunda böyle bir problem bekliyordum çünkü garanti konusunda bir boşluk vardı. Bende merakla bekliyorum bu konu mahkemelik olursa sonucu nereye bağlanıcak diye.
 

Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

Tempus' Alıntı:
Serhat bey olaya tek taraflı bakıyorsunuz, genel olarak haklı olmanıza rağmen bazı ürünlerde istisna durumlar var. Vinçdede öyle bir durum varki yanmış bir vinç çalışır durumda teslime diliyorsa ve daha sonra yanıyorsa, bunun kullanıcı hatası olması ile üretim hatası olması arasındaki farkı nasıl anlayabiliriz? Bana vereceğiniz herhangi bir vinci 1 saat içinde bozup size geri getirebilirim. Çok üst seri bazı vinçlerde ısınmaya karşı güç kesici devreler var sadece bunda belki zorlayamam ve yanmaz.

Bu mevzuda vinci alan ve değiştirmek isteyen arkadaşı asla suçlamıyorum çünkü onun durumundada belirsizlik var, üretim hatasından dolayı bir problem varsa bile kullanıcı hatası gibi görünebilir ve oda bunu ispatlayamaz. Benim tek bildiğim şey çalışır durumda olduğu test edilip montajı yapılan sıfır vinçler içerisinde ben ve etrafımdaki kullanıcılarda kendiliğinden bozulan hiçbir vinç görmedim. Çok basit bir sistem sonuçda içinde karmaşık elektornik devreler yok. Bu arkadaşın başına geldiyse öyle birşeyde büyük talihsizlik.

Açıkcası ben bu vinç mevzusunda böyle bir problem bekliyordum çünkü garanti konusunda bir boşluk vardı. Bende merakla bekliyorum bu konu mahkemelik olursa sonucu nereye bağlanıcak diye.

Çok doğru bir yerden yaklaşmışsın Kürşad arkadaşım, olaya tek taraflı bakmıyorum nedeni, kendim prodüsürü iyi bildiğim için ilgili firma yönünden bakıyorum olaya ama, nasıl bakarsak bakalım yukarıda dediğim gibi, işin bir çok boyutu var, bu vinç markasının ülkeye girişteki şekli çok önemli, tüm gereklilikleri yerine getirmiş olduğunu kabul ederek düşünüyorum (garanti yükümlülikleri) bunların için de kullanım kılavuzlarıda olması gerekiyor tabiki, eğer bunlar yerine getirilmişse kullanım kılavuzuna uyularak ürün arızlanmışsa zaten servis olayı hemen çözüyor yani arızanın neden kaynaklandığını. Gerkeli açıklamalar düzgün bir şekilde yapılsa dahi müşteri yine ikna olmassa gerekli yerlere müracatını yapıyor, hiç yoktan yerede firma bedavdan ürün verecek hali yok ya, firmada gerekli mücadelesini veriyor elbette. Tüketici de her hangi evrak eksikliği yoksa genelde tüketici hep haklı konumda olmuş olduğunu gördüm.

Garanti konusunda aslında boşuk yok, geçenlerde bende bir VİNÇ sordum banada 1 sene garantisi var dediler, aslında böyle birşey mümkün değil. Demekki garanti için başvurulmamış, ülkeye ne şekilde girdiği belli değil, gerekli yeterlilik belgelerini sunmadığı için garanti olayınıda yok dememek için 1 sene garanti var deniliyor. Sanayi ve Ticaret Bakanlığından onay alınmış, onay numaralı bir belgesi olması lazım. Kaldıki bunu bir sefer almıyor, her ürün geldiği zaman her parti için ayrıca çıkarması gerekiyor. Kanunda boşluk yok fakat biz bulmasını biliyous tabiki, bir şekilde işler durana kadar bir sorun yaşayana kadar.

Bakalım ne olacak işin iç yüzünü göreceğiz bizde, T-MAX lar kaç sene garantili satılıyor bilmiyorum. Ama burada ayıplı bir üründen bahsediliyor, yani bu arızalı ürün durumundan çok farkı bir olay.

Yukarıda da söyledim sakın beni yanlış anlamayın, tek taraflı bakmıyorum olaya ama sanki sonucu biliyorum gibi.

Ne HUMA OTO yu tanırım, alış veriliğim bile yoktur, nede mağdur olan karşı tarafı tanırım. Ama soruna buralara kadar gelmeden daha farklı bir yaklaşım olabilirdi, bu kadar büyümezdi. Herleyde vardır bir hayır, sonuçta bizde VİNÇ lerde garanti olayını öğrenmiş oluruz bakalım, benim dediğim gibi olacak yoksa her firma kafasına göre mi garanti veriyor göreceğiz.

Saygılar.
 



Ynt: VINC GARANTI ACIKLAMA TALEBI

biraz uzun ama kanun bu


GARANTİ VE SATIŞ SONRASI SERVİS HİZMETLERİ
GARANTİ VE SATIŞ SONRASI SERVİS HİZMETLERİ
Garanti kapsamında bulunan çeşitli elektronik ve elektrikli cihazların servis hizmetleri konusunda Tüketici Hakları Derneği’ne yoğun şikayetler yapılmaktadır. Servis hizmetlerinin süresi uzamakta; yedek parça yokluğu nedeniyle bazen bu süre ayları bulmaktadır. Sık sık tekrarlanan arızalardan dolayı, eğer tüketici de değiştirme ya da iade hakkının olduğunu bilmeden tamir hakkını kullanmaya devam ederse, beklediği yararı görememekle birlikte manevi olarak da sıkıntı çekmektedir.
GARANTİ KAPSAMINDAKİ MALLARDA HAK VE SORUMLULUKLAR
Günlük yaşamımızda kullanmak üzere satın aldığımız dayanıklı tüketim malları da denilen buzdolabı, çamaşır makinesi, televizyon, radyo, DVD, VCD, ütü, bilgisayar, cep telefonu gibi elektrikli ve elektronik cihazlar; elektrikli, katı, sıvı, gaz yakıtlı sobalar ve ısıtıcılar; tencere, tava, çaydanlık gibi mutfak eşyaları; metal, ahşap, pvc malzemeli mobilya, kapı ve pencere sistemleri; otomobil gibi motorlu araçlar garanti kapsamındaki mallardır.
Garanti kapsamına giren mallarda, Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ile Garanti Belgesi Uygulama Esaslarına Dair Yönetmelik’e göre; imalatçı-üretici veya ithalatçı firmalar imal veya ithal ettikleri sözü edilen mallar için garanti belgesi düzenlemek ve Sanayi ve Ticaret Bakanlığına onaylatmak zorundadırlar.
Yönetmelik hükümlerine göre hazırlanacak garanti belgesinin onaylanarak tüketiciye verilmesini satıcı, bayi sağlamakla yükümlü ve sorumludur.
Garanti süresi malın tüketiciye teslim tarihinden itibaren başlar ve en az iki yıldır. Ancak, imalatçı-üretici ya da ithalatçı firmalar iki yıldan daha uzun süreler için garanti süresi verebilir.
Malın arızalanması durumunda, tamirde geçen süre garanti süresine eklenir. Malın tamir süresi en çok 30 işgünüdür. Malın arızasının 15 iş günü içerisinde giderilememesi durumunda, imalatçı-üretici veya ithalatçı; malın tamiri tamamlanıncaya kadar, benzer özelliklere sahip başka bir malı tüketicinin kullanımına tahsis etmek zorundadır.
Garanti süresi içinde, malzeme ve işçilik ile montaj hataları nedeniyle malın arızalanması durumunda; işçilik ve değiştirilen parça bedeli ya da başka bir ad altında tüketiciden hiçbir ücret istemeksizin malın tamirinin yapılması ve yaptırılması yükümlülüğü bulunmaktadır.
Garanti süresi içerisinde diğer yükümlülükler
Tüketicinin onarım hakkını kullanmasına karşın;
• Belirlenen garanti süresi içinde kalmak kaydıyla, bir yıl içersinde; aynı arızanın ikiden çok tekrarlanması veya farklı arızaların dörtten çok oluşması veya belirlenen garanti süresi içerisinde farklı arızaların toplamının altıdan çok olması,
• Malın tamiri için gereken azami sürenin aşılması,
durumlarında, tüketici malın ücretsiz olarak bir yenisiyle değiştirilmesini ya da bedelini isteyebilir.
Tüketicinin bu isteklerine karşı satıcı, bayii, acente, imalatçı-üretici ve ithalatçı zincirleme olarak tüketiciye karşı sorumludurlar.
SERVİS İSTASYONLARININ SORUMLULUKLARI
Tüketicinin Korunması Hakkında Kanun ve Sanayi Mallarının Satış Sonrası Hizmetleri Hakkında Yönetmelik’e göre satış sonrası servis hizmetlerinin verilmesinden, tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonu sorumludur.
Tüketiciye en yakın yerdeki servis istasyonunda satış sonrası hizmet verilmesinin mümkün olmaması durumunda; malın firma merkezine ya da diğer bir servis istasyonuna ulaştırılması ve geri gönderilmesi ile ilgili olarak nakliye, posta, kargo veya benzeri herhangi bir ulaşım gideri istenilemez.
Servis istasyonları servis fişini düzenlemek ve bir nüshasını tüketicilere vermek zorundadır.
Malın garanti süresi dışında, garanti belgesi ile satılması zorunlu olmayan bir parçasının servis istasyonu tarafından değiştirilmesi ve/veya satılması durumunda, değişen parça için altı aydan aşağı olmamak üzere bir garanti süresi verilir.
Servis istasyonları, “Yedek Parça Fiyat Listesi”ni, tüketicilerin görebileceği bir yere asmak veya katalog halinde ya da bilgi işlem ortamında ise tüketiciye göstermek zorundadır.
Servis istasyonları, bakım ve onarımını yaptıkları mallara ait değiştirilen yedek parçaları; garanti süresi içerisinde tüketiciye göstermek, garanti süresi dışında ise iade etmek zorundadır.
TÜKETİCİLERE UYARI VE ÖNERİLER
Garanti kapsamındaki mallarda herhangi bir arıza olduğunda tüketiciler arızalanan malı tamir ettirmek zorunda değildirler. Mal arıza yaptığında, malın iade edilerek bedelini ya da yenisiyle değiştirilmesini isteyebilirler.
Ancak, tüketiciler, bilerek ya da bilmeyerek arıza yapan garanti kapsamındaki malda tamir ve onarım seçeneğini isterlerse, malın daha sonraki arızalarında iade ya da değiştirme seçeneğini kullanabilmeleri için yukarıda “ garanti süresi içinde diğer yükümlülükler” başlığı altında belirtilen koşulların oluşması gerekmektedir.
Bu nedenle, akılcı olan, garanti süresi içindeki ilk arızada malın bedelini ya da yenisiyle değiştirilmesini satın aldığı firmadan istemek olmalıdır.
Tüketiciler, garanti kapsamındaki malın garanti süresi içerisinde arızalanması durumunda, malın bedelini ya da ayıpsız olan yenisiyle değiştirilmesini isterler ise, malı teslim ettikleri satıcı ya da serviste bir fiş ya da belge düzenlettirilerek ; bu fiş ya da belgeye “ ben, malın tamirini değil, bedelini ya da yenisiyle değiştirilmesini istiyorum” şeklinde bir not yazıp, belgenin bir suretini alsınlar.
Tüketiciler, garanti süresi içinde arıza yapan malın bedelini ya da yenisiyle değiştirilmesini satıcıdan istediğinde, eğer olumsuz cevap alırsa, tüketici derneklerine, tüketici sorunları hakem heyetlerine ya da tüketici mahkemelerine başvuruda bulunarak haklarını arayabilirler.
Tüketiciler, garanti kapsamındaki malları satın alırken, mutlaka mala ilişkin onaylı garanti belgesini, faturayı ve Türkçe tanıtma ve kullanma kılavuzunu istesinler ve bunları saklasınlar.

Turhan ÇAKAR
Tüketici Hakları Derneği
Genel Başkanı
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst