Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan erhan110 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 40
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 51,741
Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

erhan110' Alıntı:
Ibrahim kardeşim çok teşekkürler nazik davetinize , programlarınızı bildirrirseniz memnun olurum , ve denk geldiğinde tabiki katılmak isterim . Ancak ben 35 yıllık klasik vespa tutkum sonucu 50 yaşlarında motora binmeye başalmış acemi bir motorcuyum , sizin hızınızı keserim diye düşündüm.) 70 - 90 km arasında gidebiliyorum vede 1.5 yılda ancak 850 km . yapabıldım .)) bu performansta kurtarır derseniz OK.

Selamlar
Erhan
hocam istanbul gibi yerde motosiklet kullanmamak yanlış,ama bunun getireceği tehlikeleride görmek,ustalaşmak uzman olmak gerek kaçabildiğin kadar kaç çünkü motoru adam yerine koyacak kadar motosiklet kültürü yerleşmemiş ülkemizde,bu gün italya ile kıyaslamayın,onların yolları var motosiklet için ,park yerleri var,öncelik hakları var,var,var, bizde hangisi var. :mad: :mad: :-\
 

Etiketler
Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

erhan110' Alıntı:
Ibrahim kardeşim çok teşekkürler nazik davetinize , programlarınızı bildirrirseniz memnun olurum , ve denk geldiğinde tabiki katılmak isterim . Ancak ben 35 yıllık klasik vespa tutkum sonucu 50 yaşlarında motora binmeye başalmış acemi bir motorcuyum , sizin hızınızı keserim diye düşündüm.) 70 - 90 km arasında gidebiliyorum vede 1.5 yılda ancak 850 km . yapabıldım .)) bu performansta kurtarır derseniz OK.

Selamlar
Erhan
hocam ne demek hız kesmek.. bilakis vespa ile dolaşırken mümkün olduğunca hızlı olmuyoruz, bir yere yetişme derdimiz olmadığı için göre göre,geze geze gidiyoruz, grup sürüşlerinde de hızmız 60 70 civarı zaten.
bu da gayet yeterli oluyor... şu sis hadisesi kalksın ortadan bir ufak tur yapıcaz sağa sola.. kimi zamanda istanbul içinde geziyoruz öyle de eğlenceli oluyor.gelirseniz seviniriz.:smiley:)
 

Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

Tabi çok memnun olurum haber verirseniz :smiley:

Selamlar Erhan
 

Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

işte bu güzel olay,severek katılırım,ortaköy,e ne dersiniz,yada emirgan, ;)
 

Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

Burada Vespa konusunun açılmış olduğunu görünce son derece mutlu oldum. Erhan Bey başlatmış konuyu, kendisine teşekkürler :smiley:

Vespanın 4 vitesli olan PX 200 modelinden bahsederek, nasıldır diye sormuşsunuz. Ben PX 200ü değil ama COSA 200 ü kullandım.

1994 Yılında ilk motosiklet almaya karar verdiğim zaman çok düşündüm. Nasıl bir motosiklet almalıyım diye. O zaman bankada müdür yardımcısı idim, çevremizde motosiklet kullanan kişi sayısı çok az veya yoktu. Ben motosikletimle bankanın kapısında inip parkettiğimde müşterilerimiz ne düşünecek gibi yersiz bir kaygıyla modele karar vermek için 2 yıl kadar düşündüm, araştırdım :smiley:. Bu arada 21 milyona alacağım Vespa nın da fiyatı 70 milyona çıkmıştı. Ama Vespa 200 de karar kılmıştım.

Cosa 200 ile PX 200 çok benzerdir. Gözle görülen farkları;

-PX200 de tüm motorlardaki gibi ön ve arka frenlere ayrı ayrı kumanda edilir. Halbuki Cosa 200 de sağ ayağınızın altında kalan bir pedal vardır bu pedala bastığınızda hem ön hem de arka tekerleği orantılı bir şekilde sıkarak motoru durdurur veya yavaşlatır. Viraj dönerken ve yatmış durumdayken bile fren yapıp yavaşlayabiliyorum. Bunu büyük motosikletimle yapamam :smiley:
-Görünümde çok ufak tefek farklar vardır, gömme sinyaller vs gibi basit şeyler.
-Cosa 200 de elektronik jikle vardır, PX 200 de elle kumandalı jikle kolu.
-Bir de hatırladığım kadarı ile PX 200 ün selesinin altı kask koyulması için uygun değildir. Sele altı Cosa da depodur kask veya bir eşya koyabilirsiniz.

1994 Yılında sıfır km deki Vespa Cosa yı satın aldım ve 1997 yılına kadar sorunsuz bir şekilde kullandım. 43000 Km bu Vespa ile gezdikten sonra sattım. Satmadan önce İğneadaya gittim, Bolu ya gittim.
Her yaz mevsiminde hergün akşam bankadan çıkar (87 km) Silivri ye yazlığa, sabah ta uyanıp Silivri den bankaya (87 km) gitgeller yaptım. Yani hergün 170-180 Km.

Aradan yıllar geçti, 4-5 büyük tekerlekli motosiklet kullandım. En sonunda bir Transalp im vardı ve çalındı. Bu olay bankadan emekli olup, artık hergün işe gidiş geliş telaşımın bittiği bir döneme rastladı.
Transalp çalınınca moralim bozuldu kasko sigortası bana bedelini ödedi ama ben bu defa çok pahalı bir motosiklet almak istemedim. Gittim 1994 yılındaki Vespa Cosa nın aynısından bir tane daha aldım :smiley:
Çünkü memnundum, bu ikinci Cosa 200 ü alalı 5 yıl oldu, çok memnun bir şekilde kullanmaktayım.

1994 Yılından beri öyle servis yedekparça vs konularında sıkıntı HİÇ yaşamadım. O kadar çok servisi, ustası var ve donanımı ve motorunu açması rektifiye yapması o kadar basit ki ben teknikten anlamam, kendim tamirle uğraşmam, ama rektifiye yani sıfır motor yapmak isteseniz parçaları ile birlikte maliyeti 500 TL dir. Ve motorun içinin çok basit olduğunu söylüyorlar :smiley:

Yedek lastiği olan, elektronik ateşlemesi olan, elektronik jiklesi olan zamanının modellerine göre tahmin edilemeyecek kadar ileri teknolojisi olan bir motosiklettir ve sağlamdır.

Sizlere aşağıda bazı tecrübeli başka Vespa Cosa sürücülerinin görüşlerini aktarayım, bu yazıları forumlarda okudum benim yazdığım şeyler değil ama beğendiğim için sakladım, bakın neler diyorlar ;

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Bir Vespa kullanıcısının kaleminde bir forum alıntısı (bir yazışma olmuş onun cevabı)

--Öncelikle güzel mektubunuz için teşekkür ederim sizin gibi tecrübeli bir motorcunun Cosa ` dan bahsetmesi ne güzel, genç arkadaşlar sanırım pek Cosa` yı tanımazlar ki ben de 45 yaşında bir kişiyim.

bazen genç arkadaşların yav BMV `den başka ABS kullanan motor mu yok mu diye yazdıklarını görünce kendi kendime gülümsüyordum ama sizin de COSA dediğinizi hele bunu ikinci hayatınıza dair bir düşe çevirdiğinizi okuyunca COSA `dan genç arkadaşlara bilgi vermek zorunda hissettim kendimi,


Vespa Cosanın en büyük özelliği fren sistemidir, dünyada bir çok motosiklette bulunmayan bir fren sistemine sahiptir.
1-Hidrolik fren sistemi vardır.

2-Ayak frenine bastığınız anda hem arka hemde ön teker frenler, fakat bu frenleme öyle dengelenmiştir ki, hiç bir zaman kayma sorunu yaşamazsınız, Çünki frenleme dağılımı arka ve önde farklıdır.

3-COSA`da PX ve diğerlerinde olduğu gibi vibrasyon yoktur.

4-Oldukça güçlüdür, 2 kişi size dilediğiniz yere çıkarır ve taşır,selesi oldukça geniştir rahat biniş ve sürüş sağlar

5-En son modeli 1994 olmasına rağmen bütün COSA lar hala ilk gün ki gibi ter temiz ve pırıl pırıldır, Çünkü COSA sahipleri ayrıcalıklı bir motorsiklete sahip olduklarını bilirler, ve onunla özdeşip onu korurlar....

* * * * * * Başka bir Vespa Cosa binicisinin dilinden, forum alıntısıdır,

-Yıllardır vespa kullanMış birisi olarak (cosa 200 ) şunları söylemek isterim..

bi kere bu motorun bir kişiliği bir karakteri var..
hiç bi zaman değerini kaybetmez. yeterki iyi bak motora..
2 zamanlıdır ancak karbüraör sisteminde otomatik benzin vanası.. otomatik jikle ve otomatik yağ karışımı sistemleri ile yıllar önce üretilmiş olmasına rağmen yüksek performans ve rahatlık sağlar.. vites sistemi çok sağlamdır.. motoru hor kullanmadığın sürece hiç bir problem vermez.. otomatik marşlıdır.. fren sistemi şu anda bile bi çok motorda olmayan bir sistemdir.. ayak pedalı ile frene bastığınızda hidrolik fren sistemi %25 ön %75 arka freni sıkar.. çok net bir duruş sağlar ..tekerlek patladığında değiştirmek işi biliosan 10 dakkanı alır.. yokda 25-30 dakkada değiştirebilirsin tekeri.. uzun yola müsait bir motordur (ege ve karadeniz turu yaptım) tek dikkat etmen gereken uzun yolda 45 dakka 1 saatte bir motoru bir gölgede 10 dakka dinlendirmektir..ama bunun yanında sorun çıkarmaması da bir avantaj olmalı..

yani vespa yıllar önce uçak üretimiyle başladığı ve burdaki tekniğini motorsiklete vermiş bir çok motor için ilham kaynağı olmuş.. yılalr geçsene asla vazgeçilmez olacak ve kullanıcısının her yerde özel yapacak bir motordur..

kabul edilemez tek şey vespayı diğer motorlar ile kıyaslamak olur..

* * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * * *
Yorumlar yukarıdaki gibi :smiley:

İşte böyle, ayrıca o kadar çok ustası var ki hangisini beğenirseniz ona gidin :smiley:

Recep Usta-Apdullah Usta-Kadir Bey ve oğlu-Mustafa Çakırca ve Oğlu ve daha da var hepsini tanımıyorum tabi ki.

Parçaya gelince Tünel de çok uzun yıllardır parça satan gerekirse getirten bir mağaza da var. Fuat Bey sahibi Davut Bey de yardımcısı. İstanbul içi dışı çalışırlar. Gerekecek olursa İtalya ile de bağlantıları var.
Vespa dan bahsedince çenem açıldı, ben artık işlerim gereği çok ihtiyaç duymadığım ve eski yıllarddkine oranla çok km yapmadığım için geçenlerde satılığa çıkarmıştım, sonra vazgeçtim.
Söylemeyi unuttum. 1994 Yılındaki ilk Vespa mı BMW F 650 alırken satmıştım, hem ben eşim sonradan çok üzüldük, şehiriçindeki pratikliğinden dolayı çok işimizi görüyordu, ikimiz binip Migrosa gider 3 adet migros poşeti ile haftalık alışverimizi yaparak Vespa yükler ve eve dönerdik. Etraftan bizi 3 torbayla 2 kişi o küçük motora binerken görenler durur seyrederler, şaşırırlardı :smiley:

Bu 1994 teki Vespamla Rumelihisarı' nda

1994VESPACOSA200RUMELIHISARISmall.jpg
1994VESPACOSA200RUMELIHISARIISmall.jpg

Bu da 1994 Vespamla İğneadaya gittiğimde;

1995VESPACOSANEADASmall.jpg

Bu da şu an kullanmakta olduğum 1993 model Vespa Cosa,

VespamlaMart2006kucukWinCE.jpg
SUC40096.jpg

Bahsettiğim gibi Vespa PX200 ile Cosa200 arasındaki en hayati fark Cosa nın fren sisteminin otomobilde olduğu gibi tek pedalla iki tekerleği birlikte ve koordineli olarak sıkmasıdır.

Herkese kazasız ve keyifli sürüşler, rüzgarsız ve yağışsız günler dilerim.
 



Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

Erhan Bey daha dikkatli okuyunca sizin Vespa PX 200 motosikletinizin 2008 model yani daha yeni model olduğunu farkettim bu harika, oldukça yeniymiş,
hangi ustaya bakım yaptırdığınızı bilmiyorum ama bilgiye ihtiyacınız olursa bildiğimi aktarabilirim.

Güle güle ve iyi günlerde kullanın.
 

Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

Tamer bey verdiğiniz biribirinden güzel bilgiler için çok tşk ederim. Bu vesile ile konuları kaydetmediğim için mesajınız şimdi okudugumu belirtir , farkında olmadan yaptıgım bu kabalık için özür dilerim sizden. Bilgileri dikkatlice okuyım yazıcam tekrardan.

Selamlar Erhan
 

Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

erhan110' Alıntı:
Tamer bey verdiğiniz biribirinden güzel bilgiler için çok tşk ederim. Bu vesile ile konuları kaydetmediğim için mesajınız şimdi okudugumu belirtir , farkında olmadan yaptıgım bu kabalık için özür dilerim sizden. Bilgileri dikkatlice okuyım yazıcam tekrardan.

Selamlar Erhan

çok rica ederim, hiç önemli değil,
 


Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

Tamer'cigim her zamanki gibi gayet guzel ozetlemis sag olsun. :smiley:

Bu arada 21.YY'in ilk klasik versiyonu olan GT (Grandtourismo) serisini de unutmamak gerek. ;) Beni bunca kilomla 120 km'lere kadar duz yolda cikartacak gucte, ozellikle otomatik vites tercih edenlere oneririm. ::smiley:

BG-10.jpg


BG-07.jpg
 




Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

VAP' Alıntı:
Tamer'cigim her zamanki gibi gayet guzel ozetlemis sag olsun. :smiley:

Bu arada 21.YY'in ilk klasik versiyonu olan GT (Grandtourismo) serisini de unutmamak gerek. ;) Beni bunca kilomla 120 km'lere kadar duz yolda cikartacak gucte, oneririm. ::smiley:

Ama siz unutmussunuz GT yi :smiley:
baksaniza Gt nin yaninda esas asker GS 1200 var :smiley:
 

Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

erhan110' Alıntı:
Ama siz unutmussunuz GT yi :smiley:
baksaniza Gt nin yaninda esas asker GS 1200 var :smiley:
Yooook, unutur muyum hic. Onlar kardes kardes siralarini bekleyip dolasmaya cikiyorlar ayri ayri. Ona ozel 2+1 motosiklet muzik seti bile taktim ki, lay lay lom dolasirken keyif yapiyorum 60's-70's'le nostalji yani. ;)
 

Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

Merhaba bu bölüme yazı yazıp yazmamayı çok düşündüm ama ...

ne olursa olsun diye bir defalık yazayım dedim...
çünkü bir motorsiklet forumunda arkadaşlar virgülü koyacak yer bulamadıklarından epey sorunumuz olmuştu...

1968 den beri motorsiklet üstünde ve altında değişik zamanlarda uğraştım
Tamir ettim , Kullandım , bindim

Gelelim vespaya ... önce bir vespa fıkrası ile başlıyalım...

Siz vespayı biliyormusunuz..!!!

Karadenizli bir müteahhit Mersedes'ini yeni almış dolaşmaya çıkmış
60 -70 - 80 - 90 - 100 derken boş yol gidiyor....
bir anda sol cam hizasında biri beliriyor...
-Siz vespayı biliyormusunuz diyor...
Müteahhit kızıyrt basıyor vııırt.... arkadaşı ekiyor
ve yola devam ediyor...
biraz sonra vatandaş tekrar sol camın yanında
- Siz bu vespayı biliyormusunuz

Bizimki yine kızıyor ben bu mersedese bu kadar para verdim motorsiklet bile benden hızlı gidiyor diyor ve gaza basıyor
motorsiklet kayboluyor .... fakat yaklaşık 15 dakika sonra sol cam açık arkadaş kendini serinletirken
- Beyefendi siz Vespayı bilmiyorsunuz değilmi diyor ve basıp geçiyor....!!

müteahhit hırsından direkisyonu kemirmeye başlıyor ve basıyor gaza vespayı yakalamak için
epey bir zaman sonra bir virajı geçip düz yola çıkarken bakıyorki...
Vespa ve sürücü nehirin içinde....ve

- Beyefendi size VESPA yı biliyormusunuz dedim...
Bunun freni nerede diye soracaktım ...diyor...

Evet işte bir vespa macerası
şimdi gelelim Vespa'ya..

Not : Eğer Kilonuz 90 ve üzeri ise eşiniz ile binecekseniz ve o da 60 civarı ise
istanbulda ÇUKUR OLMAYAN yollarda seyahat edecekseniz VESPA almayın

aksi takdirde çukura girip çıkmaktan ( PX 150 ) arka amortisör bağlı olduğu ( koltuk altı ) şaseyi eğiyor ve eziyor daha sonra Arka tekerlek sağ yanaktan sürtmeye başlıyor ( çukurlarda )

Haaa yok ben çukurların adreslerini biliyorum benim GPS im onları gösteriyor derseniz ona diyeceğim yok....

Vespa PX 150 ( şanjımanlı )
Vespa 80 Sfera ( otomatik ) bunları uzun kullandığımız motorlar
Vespa PX 200 Fabrikasyon olarak bazı sorunları olan bir seri özellikler yağ sızdırma , vites kutusu conta terlemesi gibi sorunları var
VESPA COSA ise PX 200 ün ABS olan modeli yani Aynı otomobil gibi aynı anda iki tekerleğe %75 + % 25 frenleme imkanı var...
bir sorun 200 ve COSA nın parçaları 150 den daha pahalı...
fakat 200 değil ama COSA yola iyi oturuyor ve Lastikleri dublex..... idi....

Yeni EZ modelleri bana göre pek estetik değil ama 4 zamanlı... olması benzin ekononisini beraberinde getiriyor...

Bu arada Transalp konusuna geleyim 35.000 km yaptık yaklaşık 2 sene kulandık ( Çatlak yapıştırılmış motor )

5 defa Bodrum turgutreis e gidip geldik
Ön panelde SSB li CB telsiz arkada Sandiego 1200 Anten var
Susurluk Uçak Pistinde 130 ( kısa cam ile )
Söke ovasında Motor 25 derece yattığı halde anten rüzgardan yatmıyor
İki buji ile gidebiliyor ( Yahşi rampası )
650 cc motor için çok ekonomik ( 6 sibop ) 1997 Model

İstanbuldan 07:00 de Yenikapı bandırma feribotuna biniyoruz ( iki kişi : toplam 150 kilo )
09:30 da bandırmada iniyoruz
sağ taraftaki benzinciden depoyu full yapıyoruz
Saat 13:30 da İzmir Bornova 57 Top Tugayı karşısı Shell benzinlikte Kahvaltıya giriyoruz
14 Lire benzin alıp yola devam ediyoruz
Saat 17:45 de Bodrum turgut reis e giriyoruz
1/4 depo benzin var.....Yıl 2000
işte kısa ve öz .... olmadı ama

görüşmek üzere
saygılarımla
A.Tevfik Atabey
İstanbul Telsiz Merkezi
Türkiye PMR Operatörleri Birliği
 

Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

Hocam bilgiler için teşekkür ederiz,ama vespa,nın freni beni kırdı geçirdi sağolasın. :D
 



Ynt: Vespa PX200 Nasıl Bir Motordur ?

Günaydın ;
Önce sizi biraz günlük hayatttan uzaklaştırdımsa ne mutlu...

Her başlığa sabah sabahın köründe günaydın yazmak eğlenceli oluyor
bu 3 veya 4. topic

telsizden başladık motorsiklet 'e geldik
zaman sorun olunca sabah ( 6 - 7 ) kalkıp , internet bürokrasisini bitirip günlük konuları hazırlıyorum onun için bazı hatalar olursa affola
nede olsa yaşlandık...

Vespa motoru eskiden ARÇELİK Triportörlerin içinde vardı...( 7.5 HP )

Arçelikler... 1 tona yakın yük ile sebze halinden ( eminönü ) bakırköy veya zeytinburnu na gelirdi...
yani vespa diğer adı ile PIAGGIO italyanların FIAT karşısında ki tek rakibi...eğer araştırısanız aynı mantıkta FIAT araçlar olduğunu anlarsınız

elin yere değene kadar yükle derlerdi....daha sonra aynı cümle MAN 525 ler için kullanılmaya başlandı....

Vespanın iki kişilik ve yere yakın , üstü kapanır 4 tekerlekli 90 km yapan bir modeli vardı ( 1967 ) MUZ gibi....
( kavaklıdere şaraplarının sahibi kulanırdı )

Aynı modelin değişiğini şimdi Fransa da Otoban polisi ( kapalı , modernize edilmiş , kanatlı ve üst açılır kapılı hali ) kullanıyor....

ben o zaman Bakırköy - Beyazıt hattında muavinlik yapıyor , mobilet tamir ediyor , NSU karburatörü söküyor , Stadion motordan düşüyor , su tesisatı yapıyor dum....

işte kısa ve öz geçmiş....

Görüşmek üzere
A.Tevfik Atabey
İstanbul Telsiz Merkezi
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,816
Mesajlar
1,523,900
Kayıtlı Üye Sayımız
166,614
Kaydolan Son Üyemiz
Tolga Gökova

Çevrimiçi üyeler

SON MESAJLAR

SON KONULAR



Geri
Üst