V8 lerde LPG problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan HakanBastoncu Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 98
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 21,095

HakanBastoncu

Kamp II
Mesajlar
214
Tepkime Puanı
0
Yer
İSTANBUL
Dostlar,

Lpg'ye eyvallah ama EFI makinede tövbe.... LR V-8 MOTOR'ları bölümünde yapmış olduğumuz modifikasyonları sizlerle dilim döndüğünce paylaştım.Karbüratör olmadan LPG takmam takanada mani olurum ;D Abi bir debimetre belamız var ki o parça dillere destan. LPG aldık en yiğido marka tamaaaaam. Sıralı oldu mu? lokum lokum. İşçilik, işletmesi fiyat? Kabaca söylerim en az 3000 TL. Aman diyorum yazarken bile heyecan bastı.... Herşey güzel, aracın modeli ve km'sine göre minimum 12 maximum 16 ay sonra PAAAT debimetre iptal. Belirtileri : düzensiz ve aptal çalışan bir V-8, Barbaros yokuşunu Low 3'le çıkan bir RRC ;D. Yılda bir sefer 860 TL debimetre parası....
Hava basmak veya prim yapmak için yazmıyorum dostlarım, yaşayan ve tecrübe eden arkadaşlarım var. 2.aracım Suzuki Maruti , Range'le 1 saat yol yapıp o arabaya binince acı çekiyorum. Bazen şeytan sat ufaklığı 3- 4000'e, çak LPG'yi gündelik bin Range'e. Hüseyin Akbulut ağabey aracımın eski sahibini tanıyor, adamcağız 10 sene boyunca arabayı Göztepe - Suadiye kullanmış ve LPG adpte etmemiş. Varsın yaksın demiş.. İleride enjektörler patlar o zaman sizinleyim çakarım Edelbrock veya Holley'i binerim LPG'li.
Hesap kitap ortada. Konuyu dağıttım, sayfayı kirlettim farkındayım ( Şu forumlar olmasa, sizler olmasanız kime içimi dökeceğim )

Selamlar,sevgiler
 

Etiketler
Kullandığım araçta aracı sıkıştırınca lpg devre dışı kalıp benzine geçiyodu benzine geçince de araç tekliyo gibi sarsılıyordu, sıkıştıma dediysem 3000 , 3500 devirlerde durum baş gösteriyodu. Özeti lpg sistemi v8 i doyuramıyo. Aracın sahibi bu geçişleri sık yaptırma enjektörler arızalanıyo dedi.
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

karbüratörlü dışında enjeksiyonda da kullanan çok var böyle bir problemden bahsetmediler
ayrıca LRO magazinleri 3.9 V8 e sıralı sistem değil klasik sistem de olur ve daha verimli çalışır diyor
fırsat bulursam ilgili yazıyı da buraya koyarım
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

Katılıyorum,

Yabancı uyruklu dergilerde Lpg uygulamalarından sıkça bahsediliyor. Önemli nokta aracın komprasyon değerleri... İngiltere'de uygulama yapılırken tüm değerler ölçülüp biçiliyor ve aksaklık varsa LPG'ye uygun değildir belgesi veriliyor. Debimetre 50- 100 pound gibi fiyatlara bulunuyor. Bizde durum farklı, çok yakıyo abey tüp koyak. İyi babam koyak, oğlum ver 13- 14 anahtarı başlayın sökmeye şeklinde gidiyor. Konuda kompetan olan, LPG montaj işi yapan arkadaşım ve Ahmet Memikoğlu önermediklerini ve ilerleyen zamanlarda bu sistemin araçta büyük sıkıntılar yaratabileceğini söylediler. 3 tane ayrı serviste 4 adet P-38 gördüm krank kesen. Mert kardeş yazıları aktarabilirsen çok sevinirim. İşe yazdıklarımızla değil ilimle, bilimle ve örneklerle yaklaşalım

Selamlar.
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

Merhaba

Özellikle disco II de gaz ile kullanan arkadaşların tecrübelerini ve fikirlerini merak ediyorum yorumlarınızı sabırsızlıkla bekliyoruz.

1.Tüp kullanımında sıkıntılar neler?
2. Otomatik ve manuel şanzuman tüp kullanımında fark yaratıyor mu?
3. V8 motora uygulanan oto gaz sistemleri motora ne gibi zararlar veriyor ve aracın performansını nasıl etkiliyor?
4. En performanslı sonuc veren markalar hangileridir.
5. Uygulama yapmadan önce ve yaparken dikkat edilmesi gereken kritik noktalar varmıdır?
6. Maliyetler nasıldır?
7. Kullanan arakadaşların tavsiyeleri nelerdir?
 



Ynt: V8 lerde LPG problemi

arkadaşlar

size çok az ve öz bir cevap vereceğim... HADİ LEYN oradan, olurmu öyle şey....

ben iki V8 aracıma da taktırdım, ilkine BRC ikincisine ATİKER ( bildiğiniz yerli üretim) sıralı sistem ve hiçbir ciddi problem yaşamadım...

Ancak LPG ve Benzin ayrı avans değerleri istiyor, LPG momtajı yapanlar araba LPG de daha verimli çalışsın diye avansı yüksek ayarlattırıyorlar ve araba benzine geçince aptallaşıyor... çözüm ingilterede RPI firmasında "Advance by retard system" diye geçen "duel fuel power amplifier" alıyorsunuz ve iş çözülüyor... maliyeti 2 sene önce 135 pound idi, şimdi de herhalde aynıdır...

büyük motorlarda kullanılan eski sistem olanlardaysa buharlaştırıcı ünitenin 4 bare karbüratör gibi çalışan tipleri var , aracı sıkıştırınca daha fazla gaz veriyor, sabit süratle giderken yani daha az güç gerekirken az gaz veriyor...

gelin benim araçları kullanın bakalım anlayabilecekmisiniz lpg demi yoksa benzindemi...

sonuç, LPG iyidir, gerisi fasa fiso...
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

Naci Abi,

Her iki aracında debimetre var, bu cihazlarda bir sorun yaşamamış olman ilerde yaşamayacağın anlamına gelmiyor ki.Defender'ın ayrı bir dünya her bir parçası sıfırdan toplandı, şimdilik sıkıntı olmaması normal. Bizim arabalarımız 194bin ve üstü kilometrelerde. Discovery'i görmedim ama eminim senin gibi zevkli bir insanın altında o da mükemmellik seviyesine ulaşmıştır. Master'lar master'i 10. dan ustamın üstüne basa basa söylediği şey; LPG bu makinenin ömrünü azaltır ve astarı yüzünden pahalıya gelir.Yanlış anlama abi, senin topladığın makinelerin çeyreğini belki ömrüm boyunca toplayıp tecrübelerini yaşama imkanım olmayacak ama şu kardeşinde az da olsa bir şey biliyor ve tecrübe etmiş kişilerle konuşup yazıyor. Şahsi fikrim EFI araca özellikle Buıck alt yapısında geliştirilmiş bir V-8'e LPG uygulaması yaz aşkı gibi birşey

Saygı, hürmet, his ve kiss ;D
 







Ynt: V8 lerde LPG problemi

ndoganci' Alıntı:
defendere V8 atmayın kardeşim, iyi birşey değil...

Naci Abi,

Yalanmıydı bana verdiğin vaatler,
Yalanmıydı HIGH'la çıktığın 50 derecelik eğimler,
Yalanmıydı V-8'in altına taktığın 100% kilitler, :'(

V-8 kullananları kaybetmektense aklımı kaybetmeyi tercih ederim

ROBERT HAKAN BOSCH BASTONCU

sEVGİLERİMLE
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

Hakan abi Discovery Channelda Wheeler Dealer diye bir program vardı bir bölümünde RRc alıp toplayıp satıyorlardı. LPG bahsi de geçiyordu. Hatta LPG li başka bir RRc yle de test sürüşü yapıyorlardı.

Ender abi İzmir'de Uğur abi var LPGli Disco2 V8 kullanıyor. Taktığı kitin markası da aşina bir marka değildi. LROturkiye forumunda bahsi geçiyor.

Benim merak ettiğim bir şey Enjeksiyonlu araçlarda avans nasıl ayarlanıyor. Babamın aracını kurcalayacağım da ani gaza tepkisi yok makinanın :smiley:
 

Ynt: V8 lerde LPG problemi

http://www.youtube.com/watch?v=ZBBHt9jtlRY

6. dakikada geçiyor lpg bahsi..
 




Ynt: V8 lerde LPG problemi

Ömer abi bahsettiğim video buydu. Teşekkürler eklediğiniz için.

Ender abi gazdan tek şikayetinin LPG tankının kapladığı yer olduğunu hatırlıyorum. Ama Disco2 si elektronik olarak birkaç problem yaratmıştı sanırım bir de süspansiyonları da alışılmıştan farklı sanırım onda da problem yaşamıştı. Kendisiyle görüşürsen daha fazla detay öğrenebilirsin Ender abi..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,838
Mesajlar
1,524,155
Kayıtlı Üye Sayımız
166,624
Kaydolan Son Üyemiz
turbotesisat

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst