ismail beye katılıyorum bizim aracımız içinde sevis aynısını söylemişti turbonun devrinin 2500 devir sonrası ancak 45 saniyede olagan sevyesine gelebileceği bu yüzden yüksek devir sonrası minimum 45 sn beklemek gerektiği söylenmişitimdr' Alıntı:" Turbo araçları çalıştırmak kadar stop etmekte büyük önem arz eder. Tıpkı ilk çalıştırmada motorun gaz verilmeden ısıtılması gerektiği gibi stop edilirkende en az 30 saniye gaz verilmeden çalıştırılması gerekir. Bunun nedeni motor çalışırken turbo türbinlerini birbirine bağlayan milin yağlanmasıdır. Kontağı kapattığınızda motor durur buna bağlı olarak yağlama da durur. Ancak turbo yağsız olarak bir süre daha dönmeye devam eder. Bu durum turboda büyük zararlar açabilir. O yüzden motoru stop etmeden önce rölantide bir süre çalıştırarak turbo türbinlerinin normal devrine inmesi beklenmelidir. "
tam ismini bilmiyorum ama araçların yağlama tekniği ılak sıçratma olması lazım turbo milide motor 3000 devir yaparken milde 10-12 bin devir yapmaktadır ve rulmanlı bir şaft üzerinde dönmektedir bunu yağlamak ve sogutmak içinde motor blok içerisinde yağ şıçratmaktadır motoru ani stop edince çok yüksek devirde olan turbo mili yağlanamaz ve yağsız sekilde duranakadar dönmeye devam eder devemlı kullanımda metal defalarca asırı ısı ve sürtünmeye maruz kalacagı için uzun dönemde sorun çıkarabiliroguz1134' Alıntı:Dizel motorlu araçlarda uzun yol yapıldıktan sonra stop etmeden önce aracı belli bir süre çalışır vaziyette tutmak doğrumudur,
bunu eskiden 302 otobüs şöförleri nereden ögrendilerse uygularlar dı .otobüs mola verir ne hikmetse stop etmezler 20 dakika calışır bırakırlardı..
>> 302 otobüs'ler atmosferik motorlu idi..süperşarz ,turbo ,vs. gibi donanıma sahip degillerdi..
>>90 derece hararete sahip motorlarda yaklaşık 4000 devirde ..4 bar yag basıncı olur buda iliğinin kemiğinin yaglanması anlamına gelir..
>>1000 devir altı 800<>900 devirlerde 1 bar altı yag basıncı olur..buda her yeri adam gibi yaglanmıyor demektir..bana göre luzumsuz yere rolantide motor çalıştırılmasının anlamını bende çözemedim..mesela..
>>>soğuk motor..rolantide 4-5 bar basar yagı .. ısınınca normale döner..
netiçede arac 1960 modelde olsa üzerinde turbo var ise ona tam sentetik yag koymak şarttır..30 numara acık yag koy gitsin le an ca sanayıı ye gider..
sayın oguz bey ben turbo mili rulmanı demirdir çeliktir diye birsey yazmadım siz beni yanlış anlamıssınız ben sadece bilgiyi paylaştımoguz1134' Alıntı:>motor 3000 devir yaparken milde 10-12 bin devir yapmaktadır ve rulmanlı bir şaft
turboya yoldan geldiğinizde gece karanlıkta bakın mangal kömürü koru gibi kırmızı bir ateş parcası görürsünüz..o sıcaklıkta efsafını bozmadan calışabilecek rulman daha içad edilemedi ..rulman cam gibi sert bir celik tir.. kor olursa köfte yumuşklgında demire döner derim..
sarı,pirinc,kızıl diye bildigimiz sülaleden bir metal olan fosfor bronz burclara sahiptir turbolar..
ıhı marka usa.,garett marka ingiliz turbolarıdır..bunlar üst sınıf araclarda cıkar ve 10<>20saniye yag gelmedi diye bozulmazlar
>>kkk alman turbosudur passatta tranporterde vs de cıkar 50 bini görmeden dagılanı coktur..tamir takımı falan olmaz komplesini yeni almanız gerekir..
turbonun ufacık orta yerine bazısına soğutma amacı ile su da giren modelleri vardır genelde yag hem sogutur hemde yaglar..
genelde servis cok para alıyor sanayide bizim dayı oğlu var ben ona gidiyorumla başlayan muhabbetler sonunda araclara yanlış ve kalıtesiz yag konulması sonuçunda bunlar yaşanır..yaglar genel olarak 2 ye ayrılır sentetik yaglar ve sentetik olmayan petrolden üretilen..Hypoy yada hipoloid gibi isimlendirilirler..
netiçede arac 1960 modelde olsa üzerinde turbo var ise ona tam sentetik yag koymak şarttır..30 numara acık yag koy gitsin le an ca sanayıı ye gider..
bir önnekde turbosuz aractan veriyim..2000 senelerinde mitsubishi carısma 1.8 gdı motorlu araclar geldi direk piston üzerine işeyen enjektörlere sahip bir motor..şimdilerde vw tsi diye üretiyor..bu motorda sibob ayarını yag basıncı ile kendi yapıyor..araclar 10<>15 bin km sonra servise düştüler..yag degişecek servişler merkezi aradı ne koyalım dediler o yetkilide 10/40 koyun gitsin dedi.. ;D...sonrası hepsinin sibobları pistona kafa attı hepsini piston pimi egildi..garantiden alayı yapıldı tabi ..şimdi birine sorsan o araclar kanser motoru verimli degil yaramaz der..mercedes %37 mitsubishide hisse sahibi..yani patron..hollandadaki fabrıkada mercedes kalitesinde üretilen bu araca benim ülkem insanı yaramaz dandik damgasını basmış durumda..