JAMES BROWN
Kamp II
Sevgili Murat VURAL Dostum,gerçekten çok güzel yazmışsın ve yazdıkların kelimesi kelimesine doğru.
JAMES BROWN' Alıntı:Sevgili Murat VURAL Dostum,gerçekten çok güzel yazmışsın ve yazdıkların kelimesi kelimesine doğru.
sciencepeople' Alıntı:Merhaba;
Hayalimde olan doğu yolculuğunu yapmak için durumlarımı ayarladım.Nasipse seneye yola çıkıyorum.Yalnız motor konusunda bilgisizim,hangi motoru almalıyım ?kendimi nasıl geliştirebilirim ? örneğin ben bmw r1150 gs adventure modelini buldum ve ihtiyaçlarıma yeteceğini düşündüm siz ne tavsiye edersiniz.
leventk' Alıntı:Selamlar
yaklaşık 25 yıldır motor binerim. Binmek çok keyifli ama düşmek de bir o kadar kötü ve ağır sonuçları olan birşey.
"düşmemiş motorcu yoktur, düşecek vardır." derler ya çok doğrudur.
bence önce 250 lik, küçük motorlarla başlamak gerekir.
önce düşmeyi öğrenmek lazımdır. yani "ne olunca düşülüyor; düşülünce ne oluyor." öğrenmek lazımdır.
motordan korkmak lazımdır.
ben her sabah "bugün ölmek için uygun bir gün değil. dikkatli ol." diyerek binerim motoruma.
iki yıl önce pan european la 20 günde 12bin km yol yaptım. porto ya gittim geldim.
ortalama 180 km hızla ve çoğu günler 700-800 km yol yaptım.
tüm yol boyunca sadece BİR kez kaza atlattım. onda da suç bendeydi.
memleketimde ayvalık tan izmir e her gidişimde (160 km) en az iki defa önüme köpek çıkıyor.
160 km de iki köpek 12bin km de kaç köpek eder?
kaza yapmamak mümkün mü?
o nedenle
hazmederek gitmek lazım.
iki teker aceleye gelmez.
saygılar
YARIMGEZEN' Alıntı:Levent bey tecrübe olarak benden çok çok tecrübelisiniz ancak.. ortalama 180 km hızla ancak ölüme gidilir, ha ölmediyseniz yaratanın size fazladan tanığı hak vardır. Lütfen yanlış anlamayın nasıl motor kullanacağı sonuçta seleye oturana kalmış birşey ama bahsettiğiniz hızlar çok ama çok ciddi hızlar.. en küçük sorunda bile başedilemiyecek bir hızdan bahsediyorsunuz...
Bir defasındada ben sabahın köründe saat 5 te yola çıkıp saat 8 te işe yetişmiştim şehir dışından, ortalama hızım 140 civarındaydı, sonrasında oturup mantıklı düşündüğümde yaptığımın güvenli sürüş yada ileri sürüşle alakası olmadığına karar verdim...
Şahsi fikrim (bazı eğitimlerdede bahsedilir) motosiklet kullanan adamın bir yere yetişme çabası olmayacak yani bir günde 1000 km gideyim, sabah erken çıkıp kısa sürede başka bir şehirdeki işime yetişeyim gibi durumlar ancak bizleri öldürür.
Sizin gibi bir üstadı bulmaşken sormak istiyorum en son motosikletten ne zaman düştünüz ?
leventk' Alıntı:Umut Kardeş,
üstadlık bize fazla gelir. öylesine motor biniyoruz işte.
soruna -dilimi ıssırarak- yanıt vereyim. en son 25 yıl önce düştüm. o da tek teker denemesinde idi.
hız konusunda haklısınız. iyi bişey değildir. ben genelde o hızlarda motor binmem. o yolculukta sıradışı bir durum vardı. olabildiğince hızlı okyanusa gidecektim. gittim. hayal gerçekleşti.
sonra pan european ı sattım ve 1200gs adventure aldım. şimdi sadece çok uygun yollarda hız yaparım. onun dışında "ağaçlar, kuşlar, böcekler" modunda enduro cuyum.
Motosiklette güvenli sürüş, hız, kaza vs konuları çok derin konulardır. Öyle üç-beş cümleye sığmaz.
Ancak bazen yavaş gittiğiniz için kaza yaparsınız. Bazen hızlı giden "durum" a hakimdir. Yavaş giden ise "durum" a tabi olur.
Motosiklette 35 km hızdan itibaren ölünebilir.
Her durumda dikkatli, dikkatli, dikkatli olunmalıdır.
Hepimiz için güvenli ve keyifli sürüşler dilerim.
Saygılar
Levent
katılıyorum,CESARETİ olmayanın zaten motosiklet üzrinde yeri yoktur.korkanlara 4 teker tavsiye ederim.leventk' Alıntı:He who dares nothing, needs not hope for anything...
Türkçe Meali
Cesareti olmayanların hayale de ihtiyacı yoktur...