Uzun Yol için Motor Önerisi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan sciencepeople Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 65,208

Etiketler
Bence küçük cc motor alıp tecrübe kazanman gerek, tabi sadece motoru iyi sürüyor olmak yetmeyecektir.Hem motor tecrübesi edinirken hemde gezeceğin yer ile ilgili bilgi toplayabilirsen senin için daha zevkli olacaktır. En iyi Uzun yol motorunu alayım çıkayım yola demek çok samimi olmuyor.Önceliğin motor ve gezi ile ilgili bilgiler toplamak bunları pratiğe dökmek olmalı diye düşünüyorum.zamanla hayal ettiğin yolculuğu gerçekleştirirsin..
Kazasız belasız sürüşlere...
 

1 hafta boyunca güney batı marmara ve çanakkale gezine maxi scooterla ve kot pantolon,şort giyerek çıkmıştım yaklaşık 700km yolun ardından malum bölgemde!... :smiley: 2 tane kıl dönmesi ile dönmüştüm :smiley:
Murat beyin dedikleri çok önemli uzun yol sürüş bilgisinden,tecrübesinden tutunda,kıyafetine, motor arızalarını tesbitine kadar baştan aşağı komplike bir iş! birde bazı şeyler okumakla,kursa gitmekle veya 50.000 km yapmaklada yeterince olmuyor! motor sürmek bence en önemlisi soğuk kanlılıkta gerektiriyor buda insana %80 doğuştan geliyor...
 

JAMES BROWN' Alıntı:
Sevgili Murat VURAL Dostum,gerçekten çok güzel yazmışsın ve yazdıkların kelimesi kelimesine doğru.

Teşekkür ederim JAMES BROWN, fakat bunlar işin gerçekleri. Pek dalgaya alınacak, delikanlılık kaldıracak mevzular değil.

gogo10 arkadaşım da haklı. Uzun yol tecrübesi olmayan kişilerin, bir anda büyük motora atlayıp yollara düşmesi çok tehlikelidir. bazı yetenekler gerçekten doğuştan gelir. Ahmet tek kontakta 8 saat sürebilir, bünyesi, sinirleri dayanıklıdır ama aynı anda Ahmetle yola çıkan mehmet, görünüşte Ahmet'ten daha sağlıklı görünse bile sinirleri ve bünyesi gereği bu stresi kaldıramayabilir. Yukarıda bahsedilen İkarus Sendromu hafife alınmamalı. Ben bile risk almıyorum. Kimseye kendimi ispatlamaya ihtiyacım yok, zaman kısıtlamam da yok, peşimden kimse koşturmuyor bir yere yetişecem diye. Nerde trak, orda bırak misali. Tırıs tırıs gidiyorum. Sürat arttıkça beyin daha hızlı yoruluyor, refleksler zayıflıyor.

Kılık kıyafet, takım taklavat, techizat malzeme , yedek parça mevzusuna hiç girmiyorum, bunlar çoook sonraki konular.

Örnek : Bir yerden benzin aldınız ama içinde su varmış yada pislik karbüratörü tıkadı, dağ başında ıssızn bir yerdesin. Hadi gel çık işin içinden yada enjeksiyonlu ise motor resmen ... tutarsın. Zincir koptu, ek yapmak lazım. lastik yarıldı...

Dedim ya, A2 ehliyet alma ile, büyük motor sahibi olup bakımlarını servislerde yaptıranlar, sigortaların nerede olduğunu bilmeyenler önce bu tür keritik konulardada kendileri eğitmelilier, tecrübe yapmalılar...

Yazdıklarımı genel konulardır, lütfen yanlış anlamayın, kimseye cevap niteliğinde değildir. maksat işin öneminin altını çizmek.
 

http://advrider.com/forums/showthread.php?t=480532


Bu linki inceleyerek ne demek istendiğimi ve nasıl davranmamız gerektiği hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz ;)
1126 gün boyunca 170.000 km yol ve 70 ülke hemde bahsi geçen uzun yol motoru ile :smiley:
 



sciencepeople' Alıntı:
Merhaba;

Hayalimde olan doğu yolculuğunu yapmak için durumlarımı ayarladım.Nasipse seneye yola çıkıyorum.Yalnız motor konusunda bilgisizim,hangi motoru almalıyım ?kendimi nasıl geliştirebilirim ? örneğin ben bmw r1150 gs adventure modelini buldum ve ihtiyaçlarıma yeteceğini düşündüm siz ne tavsiye edersiniz.

Uzun seneler bir birinden keyifli hayaller kurabilmeniz için öncelikle kendinize dönüp bunu gerçekte nasıl sorunsuz yapabileceğinizi hepimizden daha iyi planlıyabileceğinizi düşünüyorum.Neden mi?

-Motosiklet tecrübenizin yeterli olmadığının farkındasınız
-Enduro sınıfında sınırları zorlayacak bir motor hayal etmenize rağmen bunun en azından bugün sizi çok aştığını düşünüyorsunuz ve haklısınız!
-Motosiklet sınıfları yada yapabilecekleri konusunda pek bir bilginiz yok ama buraya sığmayacak kadar çok kişisel tercihinizle 11xx gs size cazip gelebiliyor çok vahim!

Arkadaşlarımız size yol gösterebilmek için çırpınıyor ama;
Size önerim yukarıdaki paylaşımla sınırlı kalmayıp motosiklet kültürü ile ilgili bulduğunuz her kağıt parçasını okuyun,internette ulaşabildiğiniz her eğitim videosunu seyredin,makaleleri sıkılmadan yılmadan takip edin.Kararınızı en net siz verir ve sorumluluğu alırsınız.

Bu sizin hayatınızı kurtaracağı gibi bir gün uzakta bir yerde ateş başında keyifli dakikalar geçirmenize yardımcı olacak...

Selamlarımla,
 

Selamlar
yaklaşık 25 yıldır motor binerim. Binmek çok keyifli ama düşmek de bir o kadar kötü ve ağır sonuçları olan birşey.
"düşmemiş motorcu yoktur, düşecek vardır." derler ya çok doğrudur.
bence önce 250 lik, küçük motorlarla başlamak gerekir.
önce düşmeyi öğrenmek lazımdır. yani "ne olunca düşülüyor; düşülünce ne oluyor." öğrenmek lazımdır.
motordan korkmak lazımdır.
ben her sabah "bugün ölmek için uygun bir gün değil. dikkatli ol." diyerek binerim motoruma.
iki yıl önce pan european la 20 günde 12bin km yol yaptım. porto ya gittim geldim.
ortalama 180 km hızla ve çoğu günler 700-800 km yol yaptım.
tüm yol boyunca sadece BİR kez kaza atlattım. onda da suç bendeydi.
memleketimde ayvalık tan izmir e her gidişimde (160 km) en az iki defa önüme köpek çıkıyor.
160 km de iki köpek 12bin km de kaç köpek eder?
kaza yapmamak mümkün mü?
o nedenle
hazmederek gitmek lazım.
iki teker aceleye gelmez.
saygılar
 

leventk' Alıntı:
Selamlar
yaklaşık 25 yıldır motor binerim. Binmek çok keyifli ama düşmek de bir o kadar kötü ve ağır sonuçları olan birşey.
"düşmemiş motorcu yoktur, düşecek vardır." derler ya çok doğrudur.
bence önce 250 lik, küçük motorlarla başlamak gerekir.
önce düşmeyi öğrenmek lazımdır. yani "ne olunca düşülüyor; düşülünce ne oluyor." öğrenmek lazımdır.
motordan korkmak lazımdır.
ben her sabah "bugün ölmek için uygun bir gün değil. dikkatli ol." diyerek binerim motoruma.
iki yıl önce pan european la 20 günde 12bin km yol yaptım. porto ya gittim geldim.
ortalama 180 km hızla ve çoğu günler 700-800 km yol yaptım.
tüm yol boyunca sadece BİR kez kaza atlattım. onda da suç bendeydi.
memleketimde ayvalık tan izmir e her gidişimde (160 km) en az iki defa önüme köpek çıkıyor.
160 km de iki köpek 12bin km de kaç köpek eder?
kaza yapmamak mümkün mü?
o nedenle
hazmederek gitmek lazım.
iki teker aceleye gelmez.
saygılar

Levent bey tecrübe olarak benden çok çok tecrübelisiniz ancak.. ortalama 180 km hızla ancak ölüme gidilir, ha ölmediyseniz yaratanın size fazladan tanığı hak vardır. Lütfen yanlış anlamayın nasıl motor kullanacağı sonuçta seleye oturana kalmış birşey ama bahsettiğiniz hızlar çok ama çok ciddi hızlar.. en küçük sorunda bile başedilemiyecek bir hızdan bahsediyorsunuz...

Bir defasındada ben sabahın köründe saat 5 te yola çıkıp saat 8 te işe yetişmiştim şehir dışından, ortalama hızım 140 civarındaydı, sonrasında oturup mantıklı düşündüğümde yaptığımın güvenli sürüş yada ileri sürüşle alakası olmadığına karar verdim...

Şahsi fikrim (bazı eğitimlerdede bahsedilir) motosiklet kullanan adamın bir yere yetişme çabası olmayacak yani bir günde 1000 km gideyim, sabah erken çıkıp kısa sürede başka bir şehirdeki işime yetişeyim gibi durumlar ancak bizleri öldürür.

Sizin gibi bir üstadı bulmaşken sormak istiyorum en son motosikletten ne zaman düştünüz ?
 

YARIMGEZEN' Alıntı:
Levent bey tecrübe olarak benden çok çok tecrübelisiniz ancak.. ortalama 180 km hızla ancak ölüme gidilir, ha ölmediyseniz yaratanın size fazladan tanığı hak vardır. Lütfen yanlış anlamayın nasıl motor kullanacağı sonuçta seleye oturana kalmış birşey ama bahsettiğiniz hızlar çok ama çok ciddi hızlar.. en küçük sorunda bile başedilemiyecek bir hızdan bahsediyorsunuz...

Bir defasındada ben sabahın köründe saat 5 te yola çıkıp saat 8 te işe yetişmiştim şehir dışından, ortalama hızım 140 civarındaydı, sonrasında oturup mantıklı düşündüğümde yaptığımın güvenli sürüş yada ileri sürüşle alakası olmadığına karar verdim...

Şahsi fikrim (bazı eğitimlerdede bahsedilir) motosiklet kullanan adamın bir yere yetişme çabası olmayacak yani bir günde 1000 km gideyim, sabah erken çıkıp kısa sürede başka bir şehirdeki işime yetişeyim gibi durumlar ancak bizleri öldürür.

Sizin gibi bir üstadı bulmaşken sormak istiyorum en son motosikletten ne zaman düştünüz ?

Umut Kardeş,
üstadlık bize fazla gelir. öylesine motor biniyoruz işte.
soruna -dilimi ıssırarak- yanıt vereyim. en son 25 yıl önce düştüm. o da tek teker denemesinde idi.

hız konusunda haklısınız. iyi bişey değildir. ben genelde o hızlarda motor binmem. o yolculukta sıradışı bir durum vardı. olabildiğince hızlı okyanusa gidecektim. gittim. hayal gerçekleşti.

sonra pan european ı sattım ve 1200gs adventure aldım. şimdi sadece çok uygun yollarda hız yaparım. onun dışında "ağaçlar, kuşlar, böcekler" modunda enduro cuyum.

Motosiklette güvenli sürüş, hız, kaza vs konuları çok derin konulardır. Öyle üç-beş cümleye sığmaz.
Ancak bazen yavaş gittiğiniz için kaza yaparsınız. Bazen hızlı giden "durum" a hakimdir. Yavaş giden ise "durum" a tabi olur.
Motosiklette 35 km hızdan itibaren ölünebilir.

Her durumda dikkatli, dikkatli, dikkatli olunmalıdır.

Hepimiz için güvenli ve keyifli sürüşler dilerim.

Saygılar
Levent
 

leventk' Alıntı:
Umut Kardeş,
üstadlık bize fazla gelir. öylesine motor biniyoruz işte.
soruna -dilimi ıssırarak- yanıt vereyim. en son 25 yıl önce düştüm. o da tek teker denemesinde idi.

hız konusunda haklısınız. iyi bişey değildir. ben genelde o hızlarda motor binmem. o yolculukta sıradışı bir durum vardı. olabildiğince hızlı okyanusa gidecektim. gittim. hayal gerçekleşti.

sonra pan european ı sattım ve 1200gs adventure aldım. şimdi sadece çok uygun yollarda hız yaparım. onun dışında "ağaçlar, kuşlar, böcekler" modunda enduro cuyum.

Motosiklette güvenli sürüş, hız, kaza vs konuları çok derin konulardır. Öyle üç-beş cümleye sığmaz.
Ancak bazen yavaş gittiğiniz için kaza yaparsınız. Bazen hızlı giden "durum" a hakimdir. Yavaş giden ise "durum" a tabi olur.
Motosiklette 35 km hızdan itibaren ölünebilir.

Her durumda dikkatli, dikkatli, dikkatli olunmalıdır.

Hepimiz için güvenli ve keyifli sürüşler dilerim.

Saygılar
Levent

Aynı fikirde olmamıza ve endurocu olmanıza sevindim...:smiley:

Hepimize kazasız sürüşler..

Belki bir gün biryerde sizinle karşılaşır.. tanışırız...
 



Ynt: Uzun Yol için Motor Önerisi

Sevgili hevesli arkadaşım,
Bir kaç yıl evvel ben de motosiklet sevdasına tutuldum,

Arabayala ineğe çarptım, inek öldü araba ağır hasarlı, motorda olsan çoktan ölmüştün dediler, almadım,
2 sene sonra bi skutır aldım, bununla öğreneyim büyütürüm falan dedim, 3 yılı geçti..
arakadaşlarında tavsiye ettiği gibi önce kendinizi hazırlayın bu uzun bir süreçtir. bu süreçte kendi yeterlilikleirnizi ve motorunuzu tanımalısınız. küçük gezilerle başlam iyi bir yol olur.
ben 25-35 km mesafelerde gittim, skutur olduğu için yol tutuşu fren kabiliyeti kısacası güvenliği beni ürküttü. arkadaşlarla düşük tempolu bir gezi yaptık 45-50 km mesafeli, sorunsuz gittik geldik artçımla, köpek saldırısı hariç.
Motor bulmak arkadaşlarında dediği gibi işin kolay kısmı. tecrübeli arkadaşlarla hatta bahsedilen soner beyle görüş. Motorsiklet başka araca benzemez...

Ben motorla uzunyol sevdasından caydım. tek şöfor erzurum-sinop yolunu geldim 11 saat gibi. motorla gelemezsiniz bu yolu. Ne kop dağındaki buzlanma, ne kürtün vadisinde yola düşen taşlar, ne soğuk ne de fiziki yordunluğun baskısı burdan kolayca anlatılabilecek birşey değil.
Çok merak ederken yorgunluktan döküldüğnüz bir sırada 2 saat motorla dolaşın.
Otomobilde kenara çeker uyursunuz bi benzinlikte, motosiklettle bu şansınız genelde olmaz.

Motorsiklette tekeriniz kaydığında hayatınızın da kayma ihtimali büyüktür kardeşim yanlış anlama bilgelik falan taslamıyorum, beton kamyonunun önünde biraz tökzelediğinde nasıl düşersem bu kamyon benim üstümden geçmez konusu saniyenin kaçta birinde aklımdan geçip cevap bulmuştur ben yaşadım.ama geziye çıkmadan bu korkuyu bi yaşamanı isterim.

hevesini kırmak istemem, ama riske girmeni de istemem kardeş dünyayı gezmek benim de rüyam ama artık karavan diyorum :smiley:
saygılar...
 

Ynt: Uzun Yol için Motor Önerisi

Anlıyorum...herkes çok faydalı bilgiler vermiş sağolsunlar iyiki burada fikir almadan kendi başıma bu işi yapmamışım.Şimdi ilk etapta düşüncem ankara içerisinde motor alıp kullanmak ve birkaç sene sonra hayallerimi gerşekleştirmeye başlamak olacak.
 

Ynt: Uzun Yol için Motor Önerisi


Alınan en güzel karar bence. Daha önceden de belirttiğim gibi oturduğu yerden herkes akıl verir size, sizin motosiklet tecrübenizi göz önünde bulundurmadan. Diğer bir konu ise, Ankara - İstanbul arasını birçok kişi uzun yol zanneder ve böbürlenerek " Ben çok uzun yol yaptım, bana bişe olmadı " der. Aslında birçok kişinin gerçek anlamda uzun yol tecrübesi ve sahip oldukları motosiklet hakkında teknik bilgisi yoktur. Kaç kişi Akdenizin etrafını motosikletle dolaşmıştır ki?

Bu sebepten dolayı, aldığınız kararrı sonuna kadar destekliyorum. Tecrübenizi arttırana kadar uzun yola çıkmamanız, tecrübenizi ve yol kondisyonunuzu kademe kademe geliştirerek limitlerinizin ne oluğunu kavramanız sizin sağlığınız ve güvenliğiniz açısından çok önemlidir. Biraz bu şekilde devam edin zaten profesyonel arkadaslar size yardımcı olucaktır gerekirse özel olarak ta sizinle görüşürüz, tecrübelerimizi sizinle paylaşırız.

Kısa da olsa gezi fotoğraf ve yazılarınızı bekliyoruz.
 

Ynt: Uzun Yol için Motor Önerisi

Birader kararına çok sevindim gerçekten, motorsiklet apayrı birşey tutkusuyla da riskiyle de...
Alışrak, yavaş yavaş öğrenmek emin olun size hayat boyu lazım olacak şeyler kazandıracak..
 

Ynt: Uzun Yol için Motor Önerisi

He who dares nothing, needs not hope for anything...
Türkçe Meali
Cesareti olmayanların hayale de ihtiyacı yoktur...
 



Ynt: Uzun Yol için Motor Önerisi

leventk' Alıntı:
He who dares nothing, needs not hope for anything...
Türkçe Meali
Cesareti olmayanların hayale de ihtiyacı yoktur...
katılıyorum,CESARETİ olmayanın zaten motosiklet üzrinde yeri yoktur.korkanlara 4 teker tavsiye ederim.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,018
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst