Unimog Train

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kruppcular Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,866

kruppcular

Ana Kamp
Mesajlar
39
Tepkime Puanı
1
Yer
antalya
anadoluda bir şeker fabrikasında gördükten sonra askerdende tanıdığım bu aracın daha ne kadar marifeti olduğu bilmemenin şaşkınlığı içerisinde önünde saygıyla eğiliyorum.
mbukosmosrmaileunimogda.jpg
n1344020534301710408693.jpg
eweb102wzug04.jpg
 

Etiketler
Ynt: Unimog Train

[imgzoom]http://img30.imageshack.us/img30/3066/n1344020534301710408693e.jpg[/imgzoom] aracın üzerinde ek olarak birde hava kompresörü konulmuş bağlanan vagonların fren havaları için.
 

Ynt: Unimog Train

bu nasıl bir makinedir,nasıl bir mühendislik harıkasıdır :eek: her yerde kullanılabilen başka bi canavar varmıdır acaba?bu aracı tasarlayan insan olamaz ;D
 


Ynt: Unimog Train

hakki' Alıntı:
direksiyonu sağa sola kırınca noluyo acaba?
:smiley:

hiç birşey olmuyordu çünkü raya çıkınca direksiyon işlevini yitiriyor . demir tekerlerden kurtulup raydan çıkması zor .. devlet demir yolları bunlardan demir yolu olan her ile bir tane aldı toplam 65 adet acil bakım ve manevra için kulanılmaya yakında başlayacaklar..
 



Ynt: Unimog Train

Bunlarda Antalya raylı sistem çalışmasını yapan mog lar

[attachment=1]

[attachment=2]

DSC03230.jpg


DSC03240.jpg
 


Ynt: Unimog Train

demiryollarında kullanılan unimogların dingilleri raydayken ''avare dingil'' pozisyonunda oluyor. marketlerde kullandığımız el arabalarının tekerlekleri gibi..ya da kırkayak diye tabir edilen 4 akslı nakliye kamyonlarının 2. dingilinde olduğu gibi.
ülkemizde demiryolunda en cok benzer amaçla kullanılan araç ise actros 3348 AK (6x6).

en zından ülkemizde de üretilebildiği için gurur duyabiliriz:smiley:
 

Ynt: Unimog Train

Paylaşım için teşşekkür.Bu araçlara ekleme yaparak,Avrupada,ABD uzun zamandır kullanılıyor.Uzun yıllar öncesi ülkemizin bir maden sahasında işletmecininde değişik bir türü vardı. Ülkemizde üretilmiyor diye biliyorum, en azından montajda olsa ülkemizde yapılıyor. :smiley: Birgün gelecek bizde yapacagız.
 

Ynt: Unimog Train

arkadaşlar araç üretimi yapan fabrikaların tamamı aslında birer montaj fabrikasıdır. Unimog'un Türkiye'de sadece montajının yapıldığından bahsedersek Almanya wörth fabrikasından da (Actros, econic ve Atego üretimi yapıyor) aynı şekilde bahsetmek zorunda kalırız.

bir fabrikada aracın herseyini üretebilmeniz için sanırım yıllık minimum üretim adedinizin 400.000 civarında olması gerekir ki maliyetler lojistik ağı vs devreye girdiğinde unimog, axor, atego gibi arçlarda bu üretim adedini dünyanın herhangi bir yerinde yapmanız imkansızdır.

Mercedes-Benz gibi devbasa üreticiler ''just in time'' prensibiyle üretim yaparlar. Bir Unimog'un üretiminde kullanılacak her parça 2 gün önceden üretilmeye ve tedarik edilmeye başlar ve iki günde tüm üretim aşaması o araç için tamamlanmış olur. bu sayede fabrika 0 stokla calısarak ciddi bir depolama ve stoklama maliyetinden kurtulur, bu kazancı ar-ge ve kalite kontrol alanında işlevsel hale getirir.

Mercedes-Benz dünyanın yüzlerce farklı noktasında üretim yapmaktadır ve kullandığı parcaların her birinde belli farbrikalarını üretim üstü haline getirmiştir. mesela om 457 la 3 tipi bir motor tek elden tüm dünyaya montaj fabrikalarına Alman'ya dan gittiği gibi, araç kupalarının en kritik parçası ''global cockpit'' de tüm dünya'ya tek elden Türkiye'den gitmektedir.

bu aşamada net olarak söyleyebilirim ki bu araçların bazı modelleri yıllardır Türkiye'de, Mercedes-Benz know-how'ı ve Türk Mühendisliği ile üretilmekte ve geliştirilmektedir..

Bu, firmaların kapital düzen içinde ayakta kalmak için uygulamak zorunda oldukları, tüm dünyada uygulanan genel üretim politikasıdır ve aksi mümkün değildir.
 



Ynt: Unimog Train

bmc tamamı teşhisinizi bozuyor sanırım.çukurova grubuna ait bmc(eski british motor comp.)türk sermayesi türk mühendisi türk işçisi üretimidir.motor için cummuins kullanıyo esas iş motorda diyebilirsiniz.motor üretimide ülkemiz şartları baz alınarak arge si üretimi bmc grup tyarafından yapılmaktadır.askam mercedes man pi makina gibi montaj değil a dan z ye üretimdir.aynası cam sileceği motoru şasi demiri vs mutlak yan sanayi veya dış tedarikçiden geliyordur ancak bmc milli sermaye milli emek bir türk markasıdır
 

Ynt: Unimog Train

tamamen haklı olduüuğunuzu söyleyebilmeyi isterdim.. zf, jost, cummins, gm, voith, telma, hatta ülkemizden farba gibi devasa tedarikçilere BMC gibi üreticiler kendi araçlarına uygun parçalar ürettirirler.motor, şanzıman, diferansiyel, aktarma organları, elektronik beyinler.. diyotlar hatta far camları bile. geriye kupa, şasi ve taşıyıcı aks, makas grupları kalır ki taşıyıcıları da ege endüstri üretiyor bildiğim kadarıyla..
BMC yılda iç pazara 4500-5000 adet araç satışı gerçekleştirir ki bu adetler a'dan z'ye tek merkezden üretimi imkansız kılar.
 

Ynt: Unimog Train

bi o kadarda tsk için üretir.
montaj fabrikası dediğinizde şunu anlarım plan proje malzeme strateji ana firma tarafından belirlenir.tofaşta renaultta olduğu gibi.neyi nerden ne kadar alacağınıza işçinize ne yedireceğinize ne içireceğinize işçiniz bıyıklımı sakllımı başörtülümü ana üretici karar verir.size sadece vidaları sıkmak kalır.ondada istediğiniz kadar sıkamazsınız torklar bellidir.
bmc dünya standartlarında düşük bi miktar üretim için far ını kılını tüyünü üretecek bandı kuramayacağından ki yüzde doksan üretici bunu yapıyor sanırım hyundai bile tedarikçilerine sarf malzemesini ürettirir.sonra bütünlemesini yapar .ama montaj fabrikası değil üretim fabrikasıdır bence
 

Ynt: Unimog Train

tyt.fan' Alıntı:
bmc tamamı teşhisinizi bozuyor sanırım.çukurova grubuna ait bmc(eski british motor comp.)türk sermayesi türk mühendisi türk işçisi üretimidir.motor için cummuins kullanıyo esas iş motorda diyebilirsiniz.motor üretimide ülkemiz şartları baz alınarak arge si üretimi bmc grup tyarafından yapılmaktadır.askam mercedes man pi makina gibi montaj değil a dan z ye üretimdir.aynası cam sileceği motoru şasi demiri vs mutlak yan sanayi veya dış tedarikçiden geliyordur ancak bmc milli sermaye milli emek bir türk markasıdır

Sevgili Murat BMC tam dediğin gibi maalesef değil. Arzu ederiz ki öyle olsun yıksınlar bazı kalıpları, Askam da bir zamanlar buna benzer çalışmalar yapardı, ve yıllarcada yaptı ama değişmedi maalesef kapandı.Birgün biri çıkıp demedi biz neden kendimiz yapmıyoruz.BMC dede motor kendinin deği.l Bir cok başka markadada öyle aslında. Her fabrika motoru kendi yapıyor denemez. BMC yürür aksamdada eklentiler yeni yeni değişiyor dışa bağımlılık hala mevcut, elektiriksel mekaniksel bağlıklar var şu malum motor ile, Motor denince (benim sinirlerim geriliyor. Kore bakıyorum bizde onların o mücadelesi içindeymişiz şu kadar yılda kaç tescilli motorları var.)
BMC bunu başaraçaktır umarım başaracak yerli güc, yerli kazanç olacak.
Pİ Makina demişsin onların ki asılnda önemli bir başarıdır. O imkanlarla istersen toparlama say adını ama yapma arzu ve hevesidir.
Ülkemizde bu konuda ciddi ilerlemeler var,ama zaman alıyor.
(Zor sayılan bir işte Agır İş Makinalarında yarı toplama mantıkla yola çıkan, şimdi alt yürüş takımları dahi kendi yapmaya başlayacak olan HİDROMEK İspanyada birinci Diğer Avrupa Ülkeleri ile Asya ve Afrika kıtalarla yaklaşık 50 ülkeye ihracat yapıyor.)
Birazda bize görev düşüyor.Biraz güvenmek değer vermek
 

Ynt: Unimog Train

askam - çitçioğlu yalmanın şimdi aklıma gelmeyen şirketi bir grup organizasyonuymuş.60 larda 70 lerde montaj kamyon pick uplar üretip paranın anasını ağlatmış arge ye pek yatırım yapmamışlar.o dönem bide toe vardı oda devletin yanlış politikalarından pörtledi.sonra uzanlara yem oldu.bmc de bi takım ayak oyunlarıyla çukurova grubuna geçmiş egeli sanayici bi ailenin kurduğu fabrika.ancak o adetlerde üretim için kalkıp banda motor üretiminide koymak çılgınlık.cumminten patent alıp motor üretme planları varmış bmc nin sitesinde okumuştum.ama sanayici diyte geçinen işadamlarımızın sadece somunu vidaya sıkma anlayışını aşmış bi firma olarak görüyorum.belki babamın kamyon şoförü olamsı çocukluğumun commer tm140 tm 150 de geçemeside fanatikliğimi tetikliyodur.otoyol vardı fiat 643 645 leri üreten. 50 nc ler traktörler istanbul cevizlide üretiliyordu.şimdi teknosa olan yer.aracı öyle gidip anahtar teslimi çok zor alırdınız.beğenir kapora verir sipariş açtırır montajın bitmesini beklerdiniz.1940 1950 değil 1975 .ve aracın testini rodajını yolda yapardınız.dorsey içinde iki üç ay beklerdiniz vs vs.kala kala bir bmc miz kaldı.dokunmayın bmc mize:smiley: otokar a da tabi
 



Ynt: Unimog Train

:smiley:

askam esasen piyasada bildiğimiz as 600- as 900 lerin devamıdır. bir dönem arazideki sağlamlıklarıyla cok da satmıstı hepimiz cocukluğumuzdan hatırlarız bu araçları.. sırayla dodge ve chrysler lisansıyla üretim yaptılar. chrysler ve dodge markalarını mercedes-benz satın alınca, lisansları ellerinden alıp isim kullanım haklarını da iptal etti. bu yüzden ''ASKAM'' markasını yarattılar. e süreklilik olmayınca pazarda güven de yitirdiler. misal araç alıyorsunuz ki bugünün rakamlarıyla yaklaşık 100.000 TL, iki sene sonra aracınızın üretimi biriyo, yetkili servis yok muhatap yok...

global firmalar serbest rekabet şartlarında yerli üreticilere nefes aldırmadılar evet.. ama bizimkileri vurguncu ticaret politikası, işimizi düzgün ve hakkıyla yapmamamız..

keşke biri hakkıyla çıkığ yapsa şu işi.. sadece işini yaparak ajite etmeden..
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,743
Mesajlar
1,523,048
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst