unimog-cu in mystery
Ben bu 4x4 belasından :) ne zaman usanacağım
- 1975 406 mogun restorasyonu, tercüme edebildiğim kadarıyla: Buyrun çekilen çilenin(çalışmanın) :'( sonucunu beraber görelim...
Unimogun maruz kaldığı restorasyonla ilgilidir. Aracı bulduğumda 22 mil yapmış ve 3300 saatteydi. Gerekli parçaları pas yüzünden çalışmaz durumdaydı. Case 94 mog kamyonu Ohio' da aldığım zaman yaklaşık altı yıldan beri depoda duruyormuş. Bu yüzden frenler, diferansiyel, gerekli parçalar paslıydı. Restore sırasında iyileşmeye başladı fakat
kabinde de bir çok yer paslıydı. Onu tam olarak restore etmek yıllar alır. Her şey ya yenilenmeli, yada yeniden yapılmalı. Kabini İngiltere' de bulduğum Doka kabiniyle değiştirdim. Çünkü Amerika'da bulamadım.
Sonunda 4x4 oldu bu kamyon. (amcam biraz esprili anlatıyor olayı) Off-road kampçısı için veya uzun yola gitmek için yada oyunlara gitmek için patikalara vurulabilen bir araç haline geldi. 5 kişilik genişliğinde , 3ton çekebilir! Altı (6) silindir dizel...Bu kamyonlar dinyanın her yerinde kimsenin gidemediği yere gider. Aracın yerden yüksekliği iyi seviyede, yer çekiminin merkezi düşük :-[ ve kısa araç bazında yapılmış, bir kaya tırmanıcısı kadar iyi tırmanıyor.
Her şeyi anlatamam ama resim atabilirim.
1 Nisan 2004'deki hali;
İlk şey olarak güverte yükseltilir ve şasinin üstü boşalır. ( güverte=şasi galiba)
Sonra kabin çıkarıldı.
Motor dışarıda, çıkarılmış durumda göz kontrolü için...
Motor, kabin ve akslar basınçlı suyla yıkandı, yirmisekiz (28) yıldan beri üstünde kurumuş kir ve pasın birçoğu basınçlı su sayesinde yıkandı.
Her iki ön ve arka aksların taşınması. (sökülmesi)
Şasinin üstünde bir şey yok. rotisserie -kumlamaya hazır. (rotisserie kelimesini tam anlayamadım)
Çatı ve şasinin her iki tarafı kumlandı. Şasi Eastwood's Rust Encapsulator ile siyaha boyandı.
Her iki aks derin temizlemeden geçti. Yeni yağ sızdırmazları contaları görüyorsunuz...
Ve arka difarensiyel kilidi tamir edildi.
Yaylar,ERR derinlemesine temizlendi... Yataklama(yağlama) yapıldı.
Fren balataları söküldü. Yağlandı. Balatalar ve pedallar boyandı. Yeni yağ sızdırmazlar(contaları) takıldı.
20 vitesli (vitesli) şanzuman kontrolden geçti. Contaları yenilendi. Karter yenilendi. Eastwood ile boyandı. Fresh Castrol Gl-4 ile dişli yağlaması yapıldı ve dişliler ipek gibi oldu...
Krank mili, pedallar ve d,sk yerine yerleştirildi. Vites kutusu rüya gibi... ;D
3350 saat çalışan metal şimdi pürüssüz. Bazı çatlak contalar değiştirildi. Dişliler bozulmasın diye. Motor boyandı.
Hep beraber geri dönmeye başlayalım! Motor ve şanzuman gövdeye monte edildi.
Yeni gaz pedalları kontrol edildi. Kum ve toz yüzünden mahvolmuş olan jantlar 5 (beş) yeni Conti E6 MPT ile değiştirildi. Güzelce bir sürüş yapmaya hazır.
Yeni takılan fren, debriyaj ve havalı hatlar düzenlendi. Hava panelleri ön portala tutturuldu. Radyatör ve ısıtıcı telleri basınçlı suyla ve basınçlı havayla test edildi.
Amerika' da Doka kabini bulamadım. İngiltere' den bir tane aldım. Bunu bulabildiğim için kendimi şanslı hissediyorum.
Kabin biraz paslıydı ancak daha çok tavanı paslıydı. Bende bütünüyle tavanının tamamını yeni bir çatıyla yeniledim. Eski boya kazındı, bazı noktalar 6 (altı) kat fazla kazındı ve aşınan yerleri kesip yeni bir metalla kaynakladım. Kumlama yöntemi kullanarak yüzeyde yüzeyde hiç pas kalınmaması sağlandı.
Kumlama yöntemiyle astara hazır.
Kabinin her iki tarafı, içi, altı epoxy kamyon yatak kaplama maddesi ile spreylendi. Bütün kabin boyandı, ilk kat epoxy ile spreylendi yani o zaman asıl renge gidilmeden önce ilk kat atılmış oldu.
Bütün kabinin içi, altı ve dışı PPG ile boyandı. Çok kazık markaydı (Pahalı bir marka demek istiyor amcamız ) Ancak demir gibi, aşınmaz bir boya.
Sonra kabinin içine herşey tek tek yerleştirildi. Herşey yeni baştan yapılmış gibiydi.
Kabindeki yeni deri koltukların ayarları yapıldı. Hareket edebilmem için koltuk arkasının yaklaşık 8" bir bacak mesafesi vermeliydim.
Kabin içindeki bütün yerlerin üzerine ses yalıtımı için mat koydum ve buda tavan ile taban arasında mesafe daraldı. Yaklaşık 1/2" kadar. Bu da içerideki gürültünün miktarını fark edilecek seviyede azalttı. Şimdi içeriye çok az ses geliyor.
Ses ve ısı yalıtımına sahip, dışarı ve içeriye ses geçirmeyen döşemeye sahip bir kabin.
Ve burada herşey yapıldı. Arka kasa, kabin hazır.
Far koruyucular H-4 süper parlak lambaları koruyor.
Arka kasa 78" genişliğinde 45" derinliğinde 19" uzunluğunda. Arka kapak açıldığında paslanmaz çelikten basamak aşağıya doğru sürülür ve arka kasaya girilmesi kolay hale getirildi. Arka kasadaki vinç sayesinde 1/2 ton (500 kg) çekecektir.
Arka kasa üç yerden bağlı. İki önden ve biri arkadan.
Çeki demiri de takıldı ve iki bağlantılı. Ve artık temiz bir off-road aracı.
-
Unimogun maruz kaldığı restorasyonla ilgilidir. Aracı bulduğumda 22 mil yapmış ve 3300 saatteydi. Gerekli parçaları pas yüzünden çalışmaz durumdaydı. Case 94 mog kamyonu Ohio' da aldığım zaman yaklaşık altı yıldan beri depoda duruyormuş. Bu yüzden frenler, diferansiyel, gerekli parçalar paslıydı. Restore sırasında iyileşmeye başladı fakat
kabinde de bir çok yer paslıydı. Onu tam olarak restore etmek yıllar alır. Her şey ya yenilenmeli, yada yeniden yapılmalı. Kabini İngiltere' de bulduğum Doka kabiniyle değiştirdim. Çünkü Amerika'da bulamadım.
Sonunda 4x4 oldu bu kamyon. (amcam biraz esprili anlatıyor olayı) Off-road kampçısı için veya uzun yola gitmek için yada oyunlara gitmek için patikalara vurulabilen bir araç haline geldi. 5 kişilik genişliğinde , 3ton çekebilir! Altı (6) silindir dizel...Bu kamyonlar dinyanın her yerinde kimsenin gidemediği yere gider. Aracın yerden yüksekliği iyi seviyede, yer çekiminin merkezi düşük :-[ ve kısa araç bazında yapılmış, bir kaya tırmanıcısı kadar iyi tırmanıyor.
Her şeyi anlatamam ama resim atabilirim.
1 Nisan 2004'deki hali;
İlk şey olarak güverte yükseltilir ve şasinin üstü boşalır. ( güverte=şasi galiba)
Sonra kabin çıkarıldı.
Motor dışarıda, çıkarılmış durumda göz kontrolü için...
Motor, kabin ve akslar basınçlı suyla yıkandı, yirmisekiz (28) yıldan beri üstünde kurumuş kir ve pasın birçoğu basınçlı su sayesinde yıkandı.
Her iki ön ve arka aksların taşınması. (sökülmesi)
Şasinin üstünde bir şey yok. rotisserie -kumlamaya hazır. (rotisserie kelimesini tam anlayamadım)
Çatı ve şasinin her iki tarafı kumlandı. Şasi Eastwood's Rust Encapsulator ile siyaha boyandı.
Her iki aks derin temizlemeden geçti. Yeni yağ sızdırmazları contaları görüyorsunuz...
Ve arka difarensiyel kilidi tamir edildi.
Yaylar,ERR derinlemesine temizlendi... Yataklama(yağlama) yapıldı.
Fren balataları söküldü. Yağlandı. Balatalar ve pedallar boyandı. Yeni yağ sızdırmazlar(contaları) takıldı.
20 vitesli (vitesli) şanzuman kontrolden geçti. Contaları yenilendi. Karter yenilendi. Eastwood ile boyandı. Fresh Castrol Gl-4 ile dişli yağlaması yapıldı ve dişliler ipek gibi oldu...
Krank mili, pedallar ve d,sk yerine yerleştirildi. Vites kutusu rüya gibi... ;D
3350 saat çalışan metal şimdi pürüssüz. Bazı çatlak contalar değiştirildi. Dişliler bozulmasın diye. Motor boyandı.
Hep beraber geri dönmeye başlayalım! Motor ve şanzuman gövdeye monte edildi.
Yeni gaz pedalları kontrol edildi. Kum ve toz yüzünden mahvolmuş olan jantlar 5 (beş) yeni Conti E6 MPT ile değiştirildi. Güzelce bir sürüş yapmaya hazır.
Yeni takılan fren, debriyaj ve havalı hatlar düzenlendi. Hava panelleri ön portala tutturuldu. Radyatör ve ısıtıcı telleri basınçlı suyla ve basınçlı havayla test edildi.
Amerika' da Doka kabini bulamadım. İngiltere' den bir tane aldım. Bunu bulabildiğim için kendimi şanslı hissediyorum.
Kabin biraz paslıydı ancak daha çok tavanı paslıydı. Bende bütünüyle tavanının tamamını yeni bir çatıyla yeniledim. Eski boya kazındı, bazı noktalar 6 (altı) kat fazla kazındı ve aşınan yerleri kesip yeni bir metalla kaynakladım. Kumlama yöntemi kullanarak yüzeyde yüzeyde hiç pas kalınmaması sağlandı.
Kumlama yöntemiyle astara hazır.
Kabinin her iki tarafı, içi, altı epoxy kamyon yatak kaplama maddesi ile spreylendi. Bütün kabin boyandı, ilk kat epoxy ile spreylendi yani o zaman asıl renge gidilmeden önce ilk kat atılmış oldu.
Bütün kabinin içi, altı ve dışı PPG ile boyandı. Çok kazık markaydı (Pahalı bir marka demek istiyor amcamız ) Ancak demir gibi, aşınmaz bir boya.
Sonra kabinin içine herşey tek tek yerleştirildi. Herşey yeni baştan yapılmış gibiydi.
Kabindeki yeni deri koltukların ayarları yapıldı. Hareket edebilmem için koltuk arkasının yaklaşık 8" bir bacak mesafesi vermeliydim.
Kabin içindeki bütün yerlerin üzerine ses yalıtımı için mat koydum ve buda tavan ile taban arasında mesafe daraldı. Yaklaşık 1/2" kadar. Bu da içerideki gürültünün miktarını fark edilecek seviyede azalttı. Şimdi içeriye çok az ses geliyor.
Ses ve ısı yalıtımına sahip, dışarı ve içeriye ses geçirmeyen döşemeye sahip bir kabin.
Ve burada herşey yapıldı. Arka kasa, kabin hazır.
Far koruyucular H-4 süper parlak lambaları koruyor.
Arka kasa 78" genişliğinde 45" derinliğinde 19" uzunluğunda. Arka kapak açıldığında paslanmaz çelikten basamak aşağıya doğru sürülür ve arka kasaya girilmesi kolay hale getirildi. Arka kasadaki vinç sayesinde 1/2 ton (500 kg) çekecektir.
Arka kasa üç yerden bağlı. İki önden ve biri arkadan.
Çeki demiri de takıldı ve iki bağlantılı. Ve artık temiz bir off-road aracı.
-