Unimog Restorasyonu (Ohio - Amerika)

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan unimog-cu in mystery Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 27,909

unimog-cu in mystery

Ben bu 4x4 belasından :) ne zaman usanacağım
Mesajlar
323
Tepkime Puanı
1
Yer
A>Z>İstanbul >
Web
jeepci37.sitemynet.com
- 1975 406 mogun restorasyonu, tercüme edebildiğim kadarıyla: :p Buyrun çekilen çilenin(çalışmanın) :'( sonucunu beraber görelim...

Unimogun maruz kaldığı restorasyonla ilgilidir. Aracı bulduğumda 22 mil yapmış ve 3300 saatteydi. Gerekli parçaları pas yüzünden çalışmaz durumdaydı. Case 94 mog kamyonu Ohio' da aldığım zaman yaklaşık altı yıldan beri depoda duruyormuş. Bu yüzden frenler, diferansiyel, gerekli parçalar paslıydı. Restore sırasında iyileşmeye başladı fakat
kabinde de bir çok yer paslıydı. Onu tam olarak restore etmek yıllar alır. :D Her şey ya yenilenmeli, yada yeniden yapılmalı. Kabini İngiltere' de bulduğum Doka kabiniyle değiştirdim. Çünkü Amerika'da bulamadım.
:smiley:
mm.jpg


Sonunda 4x4 oldu bu kamyon. ;) (amcam biraz esprili anlatıyor olayı) Off-road kampçısı için veya uzun yola gitmek için yada oyunlara gitmek için patikalara vurulabilen bir araç haline geldi. 5 kişilik genişliğinde , 3ton çekebilir! Altı (6) silindir dizel...Bu kamyonlar dinyanın her yerinde kimsenin gidemediği yere gider. Aracın yerden yüksekliği iyi seviyede, yer çekiminin merkezi düşük :-[ ve kısa araç bazında yapılmış, bir kaya tırmanıcısı kadar iyi tırmanıyor.


Her şeyi anlatamam ama resim atabilirim.

1 Nisan 2004'deki hali;
mog.jpg


İlk şey olarak güverte yükseltilir ve şasinin üstü boşalır. ( güverte=şasi galiba)
tt.jpg


Sonra kabin çıkarıldı.
t2.jpg


Motor dışarıda, çıkarılmış durumda göz kontrolü için...
t2.jpg


Motor, kabin ve akslar basınçlı suyla yıkandı, yirmisekiz (28) yıldan beri üstünde kurumuş kir ve pasın birçoğu basınçlı su sayesinde yıkandı.
t4.jpg


Her iki ön ve arka aksların taşınması. (sökülmesi)
t5.jpg


t55.jpg


Şasinin üstünde bir şey yok. rotisserie -kumlamaya hazır. (rotisserie kelimesini tam anlayamadım)
t6.jpg


t66.jpg


Çatı ve şasinin her iki tarafı kumlandı. Şasi Eastwood's Rust Encapsulator ile siyaha boyandı.
t7.jpg

frontaxle.jpg



Her iki aks derin temizlemeden geçti. Yeni yağ sızdırmazları contaları görüyorsunuz...
t8.jpg


Ve arka difarensiyel kilidi tamir edildi.
rearaxlerebuild-1.jpg


Yaylar,ERR derinlemesine temizlendi... Yataklama(yağlama) yapıldı.
springs.jpg

spring1.jpg


Fren balataları söküldü. Yağlandı. Balatalar ve pedallar boyandı. Yeni yağ sızdırmazlar(contaları) takıldı.
calipersck2.jpg


20 vitesli (vitesli) şanzuman kontrolden geçti. Contaları yenilendi. Karter yenilendi. Eastwood ile boyandı. Fresh Castrol Gl-4 ile dişli yağlaması yapıldı ve dişliler ipek gibi oldu... ;)
te.jpg


Krank mili, pedallar ve d,sk yerine yerleştirildi. Vites kutusu rüya gibi... ;D
yt.jpg



3350 saat çalışan metal şimdi pürüssüz. Bazı çatlak contalar değiştirildi. Dişliler bozulmasın diye. Motor boyandı.
ghg.jpg


ads305z.jpg


Hep beraber geri dönmeye başlayalım! Motor ve şanzuman gövdeye monte edildi.
adsz.jpg
frameaxles.jpg

Yeni gaz pedalları kontrol edildi. Kum ve toz yüzünden mahvolmuş olan jantlar 5 (beş) yeni Conti E6 MPT ile değiştirildi. Güzelce bir sürüş yapmaya hazır.

adsz.jpg
tfyu.jpg

Yeni takılan fren, debriyaj ve havalı hatlar düzenlendi. Hava panelleri ön portala tutturuldu. Radyatör ve ısıtıcı telleri basınçlı suyla ve basınçlı havayla test edildi.

adszaa.jpg

Amerika' da Doka kabini bulamadım. İngiltere' den bir tane aldım. Bunu bulabildiğim için kendimi şanslı hissediyorum.
aa2.jpg

Kabin biraz paslıydı ancak daha çok tavanı paslıydı. Bende bütünüyle tavanının tamamını yeni bir çatıyla yeniledim. Eski boya kazındı, bazı noktalar 6 (altı) kat fazla kazındı ve aşınan yerleri kesip yeni bir metalla kaynakladım. Kumlama yöntemi kullanarak yüzeyde yüzeyde hiç pas kalınmaması sağlandı.

3.jpg

Kumlama yöntemiyle astara hazır.

4-1.jpg


Kabinin her iki tarafı, içi, altı epoxy kamyon yatak kaplama maddesi ile spreylendi. Bütün kabin boyandı, ilk kat epoxy ile spreylendi yani o zaman asıl renge gidilmeden önce ilk kat atılmış oldu.
awe.jpg


Bütün kabinin içi, altı ve dışı PPG ile boyandı. Çok kazık markaydı :D (Pahalı bir marka demek istiyor amcamız ;)) Ancak demir gibi, aşınmaz bir boya.

222.jpg

Sonra kabinin içine herşey tek tek yerleştirildi. Herşey yeni baştan yapılmış gibiydi.

3333.jpg
4444-1.jpg


Kabindeki yeni deri koltukların ayarları yapıldı. Hareket edebilmem için koltuk arkasının yaklaşık 8" bir bacak mesafesi vermeliydim.

55.jpg


Kabin içindeki bütün yerlerin üzerine ses yalıtımı için mat koydum ve buda tavan ile taban arasında mesafe daraldı. Yaklaşık 1/2" kadar. Bu da içerideki gürültünün miktarını fark edilecek seviyede azalttı. Şimdi içeriye çok az ses geliyor.
66.jpg

7777777.jpg

Ses ve ısı yalıtımına sahip, dışarı ve içeriye ses geçirmeyen döşemeye sahip bir kabin.
90-1.jpg
90.jpg 91.jpg

Ve burada herşey yapıldı. Arka kasa, kabin hazır.

1001.jpg
10002.jpg
1000.jpg

Far koruyucular H-4 süper parlak lambaları koruyor.

ww.jpg


Arka kasa 78" genişliğinde 45" derinliğinde 19" uzunluğunda. Arka kapak açıldığında paslanmaz çelikten basamak aşağıya doğru sürülür ve arka kasaya girilmesi kolay hale getirildi. Arka kasadaki vinç sayesinde 1/2 ton (500 kg) çekecektir.
bb.jpg

bbbb.jpg

Arka kasa üç yerden bağlı. İki önden ve biri arkadan.
Çeki demiri de takıldı ve iki bağlantılı. Ve artık temiz bir off-road aracı.


y.jpg
yy.jpg yyyy.jpg
yyyyyy.jpg
yyyyyyyy.jpg yyyyyyyyyy.jpg
-
 

Etiketler

Ynt: Unimog Restorasyonu (Ohio - Amerika)

Serdar Çok Teşşekkürler , Bayağı emek Harçamışssın ama Güzel Bir Çalışma olmuş Valla Zevkle Okudum.
 






Ynt: Unimog Restorasyonu (Ohio - Amerika)

adamlarda hem vakit hemde nakit var.
tabi iş yapan ustalarıda bizim burdakiler gibi hem ukela hem iş bilmez değil.
bizim burda sanayiye bir araba soksan burnundan gelir adamın.aylarca çıkamazsın
hem işin yürümez hemde istediğin gibi olmaz.sen istediğin gibi anlat,tarif et hiç farketmez usta yine bildiği gibi yapar.sen sürekli işin başında durmazsan işi savsaklarlar.
bu yüzden böyle bir unimog alıp yaptırmaya işin gerçeği korkuyorum.
 

Ynt: Unimog Restorasyonu (Ohio - Amerika)

İşte bu diyorum.Gerçek bir restorasyon olmuş.Tam benim yapmak istediğim gibi.Helal olsun.İnşallah ben de bir gün böyle bir unimog restorasyonu yapacağım.
 


Ynt: Unimog Restorasyonu (Ohio - Amerika)

Harika bir çalışma işten anlayan bir usta,ucuz ve kolay bulunabilen parçaları olsa her off-road severin gönlünden geçen kendi arabasını kendi toplamaktır ama nerede bizde o şans para bulursun usta bulamazsın usta bulursun para bulamazsın hadi bunları hallettin diyelim o zamanda istediğin yedek parçayı bulamazsın böyle işler uzun zaman ve sabır isteyen işler acaba kaş kişi böyle bir işi kaldırabilir işte bu nedenlerle bir çok klasık sever araç toplamaktan uzak durmaktadır.
 



Ynt: Unimog Restorasyonu (Ohio - Amerika)

aşağıdaki linkte unimog u tartışıyoruz.merakalı tüm arkadaşları beklerim.
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=22187.msg169495#msg169495
 


Ynt: Unimog Restorasyonu (Ohio - Amerika)

hocam acaba türkiye'de u416 doka var mıdır?
biliyormusunuz
 

Ynt: Unimog Restorasyonu (Ohio - Amerika)

kardeş eline sağlık güzel çalışma, tabi amerikalılarında eline sağlık. helal olsun adamlara walla
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,805
Mesajlar
1,523,920
Kayıtlı Üye Sayımız
166,615
Kaydolan Son Üyemiz
rkayapınar

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst