Trafik Sigortaları Iyice Soygun Aracı Oldu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan dinozor izci Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 26
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 2,556
2021 yılında Amanya’dan giden 994.000 kiṣiden 247.000 kiṣi Alman vatandaṣı.
Evet benim gönderdiğim grafikte de zaten 247,829 kişi olarak görünüyor.

Son grafiğe ise Teoman beyin tahmini üzerine bakmıştım. Alman istatistik kurumu sayfası 3 grafikten sonra üye olunmasını istediğinden sadece Alman olanlarınkine erişmedim. Bu durumda tabi yukarıda yazılan sebeplerden Türkiye daha yukarılarda yer almalı. Aslında doğruyu söylemek gerekirse bu farkı atlamışım.
Yalnız bir de şöyle bir durum var:
2021 yılında 31,804 Alman vatandaşı Türkiye’ye göç etmiş fakat TÜİK sayıyı, bu kişilerden bazılarının çifte vatandaş olabileceğinden sadece 11,477 olarak veriyor. Yani büyük olasılıkla ve doğru olarak bizim Almanlar 😉, organik Almanlardan 😊 ayrı istatiğe alınmakta.
Yani son tablo yine karıştı..

@dinozor izci asıl sayının çok olduğu tahmininde belki haklı olabilir, fakat öngördüğü sebepten ziyade, Türkiye’den başka ülkelere iltica edenlerin istatistiğe alınma durumunun olamamasıyla ilgili olarak.

Konuyu yine yatağından saptırdık.. 🙂
Af’ola !
 
Son düzenleme:

Ben, işin içinde TÜİK varsa, hiç bir rakamı ciddiye almamayı öğrendim. Bazı rakamları 2 ile çarpmak gerekiyor, bazılarını da 2'ye bölmek.

Bir arkadaşım, (65 yaşında) geçenlerde bir sohbet konusu nedeniyle, 37 yaşında olduğunu söyledi. Alzheimer şüphesinin huzursuz edici endişesiyle yüzüne bakarken, TÜİK'e hesaplattığını, onların bulduğu yaşı benimsediğini söyledi. Hep birlikte güldük. Sonra da ekledi: "Önce doğduğum yılı sordular söyledim, sonra da hangi yıldayız diye sordular, onu da söyledim. Bir ay kadar sonra yaşımı hesaplayıp bildirdiler" dedi.

:smiley: :smiley: :D
 

.
İnandığım tek istatistik, kendi tahrif ettiğim istatistiktir.
Winston Churchill
😊

Aslında aşağıdaki bence güvenilir nüfus piramitlerine göre de en azından nüfusu daha genç olan ülkeden daha fazla göç beklenmeliydi.
Yaş ilerledikçe göç etmek zorlaşmalı diye düşünüyorum.

1692839610510.png
1692839816084.png


Kotil de zaten yapılanlardan çok, haklı olarak bu genç nesil ile övünüyor..
Kısaca 2 çarpanı bile durumu söylenen seviyeye eriştiremiyor galiba.

Herneyse.
Grafiğe bakınca Almanya’nın nüfusu size de meymenetsiz gelmiyor mu ? 😋
Zaten yeni Alman göç yasası da kalifiye elemanlarımızı, bizim grafiğe benzer iştahla yenecek bir pasta gibi görmeli. 😉
 
Son düzenleme:

2001 model Fiat ducato sigorta bedeli 4880 lira

SPRINTER.jpg


Resimde benim Sprinterin sigorta poliçesi var. Üç ayda bir 45,06 € zorunlu trafik sigorta ücreti ödüyorum. Hasarsızlık oranı % 45. Yıllık ücret 180, 24 € yapar. Yılda bir defa ödesem sigorta ücreti sizin ödediǧiniz miktarın € karşılıǧına yaklaşır. Ödediǧim ücretin içinde % 19 sigorta vergisi de var.

Araçlarını benim gibi hiç ticari işte kullanmayanlar sigorta ücretini Almanya da yıllık vergi denkleştirmesinde masraf olarak gösterebilirler.

Resimde de okumak mümkün. Aracımın sigortasının hasar teminatı 100 milyon €. Kazada araç başına 15 milyon €, şahıs başına 15 milyon € teminat var.

Neden Türkiye’de araç başına hasar teminatı sadece 120.000 TL (4.000 €) ?

Bu soruyu sigortaların deǧil siyasi sorumluların cevaplaması lazım. Çünkü bütün bunlar onların oynayı olmadan olabilir mi?
 
Son düzenleme:

.
Taşıt sigortalarının durumunu politikacıların cevaplaması tamam da ondan önce bunu onlara hakkıyla soracak vatandaş (vatandaşlar) lazım. 😉
Burada yakınmanın maalesef havanda su dövmekten farkı olmuyor.

Bu konuda sadece Bekir beyin tekil bir girişimi olmuştu galiba ?
 
Son düzenleme:



Almanya'da hükümetin bir bakanının sahip olduğu şirketi sigortacılık yapsa, hatta devletin kurumlarına da iş yaparsa ne olur? Vatandaş mı karşı çıkar adalet sistemi mi? Peki bizde vatandaş karşı çıksa ne olur?
 

Almanya’da
1692940786464.png


Aşağıdaki sayfadan Mart ayı itibari ile durum ve tepkiler üzerine bilgi alınabilir..

Bizde başarıyla sonuçlanan Kaz Dağları eylemleri, her araç sahibini ilgilendiren Trafik sigortasından çok daha az kişinin yaşamına etki etmekteydi.
Üstelik korku, inisiyatif almamak için sebep olarak gösterilecekse arzulanan sigorta değişimi, ondan çok daha masum kalmalı ?

Belediyeler karavanları kış kış ediyor, bizler de ona kös kös uyuyoruz.

Haklı olarak yasa ve yürütmenin karavancılığa çağdaş gözle bakmasını bekliyoruz.
Ama sadece bekliyoruz..



Şimdi nedense aklıma ilkbaharda Foça’da gayet çağdaş görünümlü bir ailenin 5-6 yaşlarındaki çoçuklarını kendi elleriyle yedirmesi aklıma geldi. Sanırım o da karavanı olduğunda herşeyin önüne gelmesini bekleyecek..
 
Son düzenleme:

Türkiye de sigorta poliçesinin içeriğini bilen kişi sayısı bir elin parmaklarını geçmez bence. İnsanlar anca kaza yaptıklarında ve hasarın bir kısmını ceplerinden ödemek zorunda kaldıklarında durumun farkına varıyorlar. Bu ay bende sigorta poliçesi yaptırdım.
2. araç olduğu için hasarsızlık indirimi yok,
2007 model volvo c30 tamı tamına 4880 TL ve araç başına hasar teminatı sadece 120.000 TL
Bugün trafikte dolaşan çoğu aracın bir far tampon takımı bundan kat ve kat daha pahalı. Devlet sözüm ona vatandaşlarının hakkını koruyacağına herkesi korumasız ve başının çaresine bak dercesine ortada bırakıyor. Aynı kiracı-ev sahibi durumunda olduğu gibi orada da yüzde 25 dedi insanlar birbirini öldürdü bu ülkede.

Yurt dışı muhabbetine gelecek olursak, bugüne kadar yurt dışına taşınmayı hiç düşünmemiştik. Ama artık aralıklarla bu konu aklımı kurcalıyor, Burada bir karavan sahibi olmak, dağ bayır gezmek için SUV tarzı araç almak, alıp onların yakıtlarına, düzenli masraflarına yetişmeye çalışmak çok korkutucu geliyor. Devlet şuan halkından ot gibi yaşamasını istiyor ve ne yazık ki Türk halkı bu duruma kayıtsız kalıyor.
 

Türkiye’de sigortasız araç sayısını önce Yapay Zeka’ya sordum.
Cevap:
Merhaba! Türkiye'de sigortasız araç sayısı hakkında kesin bir veriye sahip olmamamın yanı sıra, güncel istatistiklere de erişimim bulunmamamaktadır. Ancak, sigortasız araçların varlığı trafik güvenliği açısından ciddi bir sorun oluşturabilir ve yasalara aykırıdır. Sigortasız araç kullanmak, hem sürücüye hem de diğer trafik kullanıcılarına maddi ve hukuki riskler getirebilir. Bu nedenle, tüm sürücülerin yasalara uygun şekilde araçlarını sigortalatmaları önemlidir.

Google soruyu Yapay Zeka’dan daha iyi biliyor:
„Türkiye'de trafiğe çıkmış 27 milyon 525 bin tescilli araç bulunuyor. 5 milyon 626 bin aracın ise trafik sigortası yaptırılmamış durumda.01.08.2023“

Sigortasız araçla kaza yaparsak ne olur?
Google‘ın cevabı:

Bu durumda, sigortasız şekilde kazaya karışan kişiler, kendi masrafları haricinde karşı tarafın masraflarını da ödemek zorunda kalır. Kazaya karışan karşı tarafın sigortası yoksa, bu durumda her iki taraf da kendi masraflarını ödemek mecburiyetinde kalır.27.12.2022

Google’ın cevabı doğru veya yanlıṣ olabilir. Ama sigorta sorununun oldukça karıṣık olduğu bir gerçek

Politikacılar bu sayıları ve durumu bilmiyorlar mı? Kendilerine mutlaka söylememiz mi lazım?
 

Taşıt sigortalarının durumunu politikacıların cevaplaması tamam da ondan önce bunu onlara hakkıyla soracak vatandaş (vatandaşlar) lazım.

Burada lalettayin bir soru değil, her seçmenin hakkı olan “sorgulama” kast edilmekte. Yani bir seviye üstü.
Yoksa kimseye zahmet olmasın diye sadece CİMER’in adresini salık verirdim. 😉

Kazaya karışan karşı tarafın da sigortası yoksa, her iki tarafın da kendi masraflarını ödeme mecburiyetinde kalmasını pek bir sevdim. :smiley:
 
Son düzenleme:



Türkiye de sigorta poliçesinin içeriğini bilen kişi sayısı bir elin parmaklarını geçmez bence.
Belki içeriğine değil ama ücretine kimsenin ilgisiz kalacağını sanmam. 27,5 milyondan 5,5 milyonu neden sigorta yaptırmamış acaba ? Hasar teminatı ise zaten bizde öyle pek ilgi çeken bir faktör değil. O açıdan haklısınız.
 
Son düzenleme:

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,735
Mesajlar
1,522,919
Kayıtlı Üye Sayımız
166,556
Kaydolan Son Üyemiz
Mehmet_Ali

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst