Ynt: Toyota LC FJ200
Arkidişler,az çok yakıt nasıl hesaplanır biliyoruz.Fakat katalog verileri yani fabrika verileri genelde sabit hızda,deniz seviyesinde,minimum rüzgarda hesaplanır.Şehir verileride bununla orantılı olarak arttırılır.Ama biz araçları şehir içinde,özelliklede İstanbulda aşırı trafikde kullandığımız için bu verilerde en az 1 veye2 litre oynama olur.Buna havanın soğuk oluşu(motor ısınma süresi),araçda kullanılan elektronik donanım(far açıksa,profesyönel müzük tesisatı varsa vb...)bunlarda yakışda etkili olur.Çünkü aküyü besliyen dinamo uzunsüre devrede kalır buda yakıtı etkiler.Net yakışı hesaplamanın en doğru yolu,deponuzu gırtlağa kadar doldurun,100 km gidin,tekrar gırtlağa kadar doldurun(mümkünse aynı benzinci ve pompa) aldığınız miktar sizin gerçek yakışınızdır.
Tabiki bu bütün araçlar için geçerlidir.TOYOTA nın bütün modellerinin rakiplarine göre az yakmasının sebebi ise teknolojisinden kaynaklanıyor.Mesla şöyle örnek vereyim;Benim araç fj80 kasa(Türkiyede vx80 diye geçer),düz 6 silindir/4,5 motor/215 hp ama benden sonraki kasa yani vx100,v8/4,7 motor/235 hp,buna rağmen vx100 benden 2 litreye yakın az yakar.Ayrıca ben kendi sınıfımdaki araçlardan da az yakarım,düz 6 silindir olmama rağmen.Çünkü V makina herzaman düz makinadan daha az yakar.Bir ilavem daha olacaktır ve en önemlisi,sınıfımızda bizden başka sürekli 4 çeker(4WD VEYA AWD)araç yoktur.Yani TOYOTA bütün bu özelliklerle herkezden az yakar.
Umarım kafanızdaki düşüncelere katkım olmuştur.Ben TOYOTA fanatiği olabilirim ama bunun birçok sebebi var.Özellikle araplar dahil bütün dünya LC deyince yorum yapmaz.Şuan yabancı siteleri inceleyin,FZJ70 kasa yeni haliyle hala üretilir(kamyenet ve binek olarak),fiyatlarıda vx200 den pahalıdır.(60.000 $)Acaba hangi markanın,hangi modeli 30 senedir üretilir ve enson modelinden pahalıdır.(vosvos demeyin).Birşey daha ekliyim,bana(Vecihi usta hariç)Türkiyede sadece TOYOTA servisi olan bir şehir yada sanayi söyleyin(yetkili servis olmıyacak).Kimse Toyota dan para kazanamaz,diğer japoların hakkınıda yemiyim buarada.
Arkidişler,az çok yakıt nasıl hesaplanır biliyoruz.Fakat katalog verileri yani fabrika verileri genelde sabit hızda,deniz seviyesinde,minimum rüzgarda hesaplanır.Şehir verileride bununla orantılı olarak arttırılır.Ama biz araçları şehir içinde,özelliklede İstanbulda aşırı trafikde kullandığımız için bu verilerde en az 1 veye2 litre oynama olur.Buna havanın soğuk oluşu(motor ısınma süresi),araçda kullanılan elektronik donanım(far açıksa,profesyönel müzük tesisatı varsa vb...)bunlarda yakışda etkili olur.Çünkü aküyü besliyen dinamo uzunsüre devrede kalır buda yakıtı etkiler.Net yakışı hesaplamanın en doğru yolu,deponuzu gırtlağa kadar doldurun,100 km gidin,tekrar gırtlağa kadar doldurun(mümkünse aynı benzinci ve pompa) aldığınız miktar sizin gerçek yakışınızdır.
Tabiki bu bütün araçlar için geçerlidir.TOYOTA nın bütün modellerinin rakiplarine göre az yakmasının sebebi ise teknolojisinden kaynaklanıyor.Mesla şöyle örnek vereyim;Benim araç fj80 kasa(Türkiyede vx80 diye geçer),düz 6 silindir/4,5 motor/215 hp ama benden sonraki kasa yani vx100,v8/4,7 motor/235 hp,buna rağmen vx100 benden 2 litreye yakın az yakar.Ayrıca ben kendi sınıfımdaki araçlardan da az yakarım,düz 6 silindir olmama rağmen.Çünkü V makina herzaman düz makinadan daha az yakar.Bir ilavem daha olacaktır ve en önemlisi,sınıfımızda bizden başka sürekli 4 çeker(4WD VEYA AWD)araç yoktur.Yani TOYOTA bütün bu özelliklerle herkezden az yakar.
Umarım kafanızdaki düşüncelere katkım olmuştur.Ben TOYOTA fanatiği olabilirim ama bunun birçok sebebi var.Özellikle araplar dahil bütün dünya LC deyince yorum yapmaz.Şuan yabancı siteleri inceleyin,FZJ70 kasa yeni haliyle hala üretilir(kamyenet ve binek olarak),fiyatlarıda vx200 den pahalıdır.(60.000 $)Acaba hangi markanın,hangi modeli 30 senedir üretilir ve enson modelinden pahalıdır.(vosvos demeyin).Birşey daha ekliyim,bana(Vecihi usta hariç)Türkiyede sadece TOYOTA servisi olan bir şehir yada sanayi söyleyin(yetkili servis olmıyacak).Kimse Toyota dan para kazanamaz,diğer japoların hakkınıda yemiyim buarada.