Toyota LC FJ200

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan hsbasar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 51
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,393
Ynt: Toyota LC FJ200

Arkidişler,az çok yakıt nasıl hesaplanır biliyoruz.Fakat katalog verileri yani fabrika verileri genelde sabit hızda,deniz seviyesinde,minimum rüzgarda hesaplanır.Şehir verileride bununla orantılı olarak arttırılır.Ama biz araçları şehir içinde,özelliklede İstanbulda aşırı trafikde kullandığımız için bu verilerde en az 1 veye2 litre oynama olur.Buna havanın soğuk oluşu(motor ısınma süresi),araçda kullanılan elektronik donanım(far açıksa,profesyönel müzük tesisatı varsa vb...)bunlarda yakışda etkili olur.Çünkü aküyü besliyen dinamo uzunsüre devrede kalır buda yakıtı etkiler.Net yakışı hesaplamanın en doğru yolu,deponuzu gırtlağa kadar doldurun,100 km gidin,tekrar gırtlağa kadar doldurun(mümkünse aynı benzinci ve pompa) aldığınız miktar sizin gerçek yakışınızdır.

Tabiki bu bütün araçlar için geçerlidir.TOYOTA nın bütün modellerinin rakiplarine göre az yakmasının sebebi ise teknolojisinden kaynaklanıyor.Mesla şöyle örnek vereyim;Benim araç fj80 kasa(Türkiyede vx80 diye geçer),düz 6 silindir/4,5 motor/215 hp ama benden sonraki kasa yani vx100,v8/4,7 motor/235 hp,buna rağmen vx100 benden 2 litreye yakın az yakar.Ayrıca ben kendi sınıfımdaki araçlardan da az yakarım,düz 6 silindir olmama rağmen.Çünkü V makina herzaman düz makinadan daha az yakar.Bir ilavem daha olacaktır ve en önemlisi,sınıfımızda bizden başka sürekli 4 çeker(4WD VEYA AWD)araç yoktur.Yani TOYOTA bütün bu özelliklerle herkezden az yakar.

Umarım kafanızdaki düşüncelere katkım olmuştur.Ben TOYOTA fanatiği olabilirim ama bunun birçok sebebi var.Özellikle araplar dahil bütün dünya LC deyince yorum yapmaz.Şuan yabancı siteleri inceleyin,FZJ70 kasa yeni haliyle hala üretilir(kamyenet ve binek olarak),fiyatlarıda vx200 den pahalıdır.(60.000 $)Acaba hangi markanın,hangi modeli 30 senedir üretilir ve enson modelinden pahalıdır.(vosvos demeyin).Birşey daha ekliyim,bana(Vecihi usta hariç)Türkiyede sadece TOYOTA servisi olan bir şehir yada sanayi söyleyin(yetkili servis olmıyacak).Kimse Toyota dan para kazanamaz,diğer japoların hakkınıda yemiyim buarada.
 

Etiketler
Ynt: Toyota LC FJ200

sevgili Tuğsan'ın bu son paragrafına katılmamak mümkün değil. Dünyanın güvendiği araştırma kurumu ki aynı zamanda çarpışma güvenlik testlerini yapıp taşıtlara yıldız veren firma JD POWER'ın araştırmalarını inceledim. Japon arabaları müşteri memnuniyetinde hep ön sıradalar. Toyota bunlar arasında bir adım daha öne geçiyor. SUV lar arasında bir anlamda uzun ömürlülüğü ifade eden "dependability" araştırmasında 5 yıldızı birtek LC haketmiş.
 

Ynt: Toyota LC FJ200

Sevgili Sedat Bey, "FJ" bilindiği gibi karoseri seri kodudur. VX, GX vb kodlar da aksesuar ve opsiyonlara bağlı olarak
verilen kodlardır. Örneğin VX 80 , FJ 80 modelinin en üst donanımlı versiyonudur.1994'den itibaren diferansiyel kilitleri
standarttır. Yukarı doğru açılan bagaj kapısı ile hemen ayırt edebilirsin.
GX 80 ise ambulans kapı tabir edilen çift kanatlı bagaj kapılarıyla farkedilen ve diferansiyel kilidi bulunmayan versiyondur.
Maalesef GX80 sahipleri de bilerek veya bilmeyerek araçlarını VX80 diye satışa sunuyorlar.
 

Ynt: Toyota LC FJ200

Ben bunu araç sahiplerine özelden yazıyorum ama anlamıyorlar Ergün bey ama onlarda biraz haklı çünkü web sayfasında sadece vx seçeneği var.Sahibinden com a yazdım cevap bile yazmadılar.
 

Ynt: Toyota LC FJ200

Toyota nihayet LC VX200 test arabasını gönderdi ve test etme imkanını buldum. :smiley: Nevarki bu yeni kasada bazı özellikler VX100 veya daha evvelkilerden farklı yapılmış bunları sizinle paylaşmak istedim. Birkere amortisör sertlik ayarı düğmesi yok. :-\ Araç bunu süratine göre kendi ayarlıyormuş. Yani yavaş giderken süspansiyon yumuşak, siz hızlandıkça sertleşiyor. Bu ayarı manuel yapamıorsun.
Yükseltme alçaltma düğmeside yok. ??? Buda otomatik hale getirilmiş. Her ne kadare tanıtım videosunda böyle bir düğmeden bahsediliyor olsada test aracının aynı yerinde yani vites kolunun yanında bu düğme yoktu. Bu konuda eğitim almış plaza elemanı düşük hızlarda en yüksek konumunda bulunan aracın yine hızlandıkça yerle olan mesafesinin düştüğünü söyledi. Bu yeni özellikler göre de süspansiyon iyi idi. ::smiley:

Yine bu yeni kasa VX200 de daha önceki kasalarda olmayan KDSS (Kinetik Dinamik Süspansiyon Sistemi) denilen ve off-road kullanımında ön viraj denge çubuğunu yine otomatik olarak hidrolik pistonlarla çözerek tekerleklerin yukarı aşağı haraket kabiliyetini artırıyor ve tam kavrayamadığım bir sistemle patinaja meyleden veya yerle teması azalan tekerleğin dışında zemine tutunan diğer tekerlere baskı uygulayarak kavramasını sağlıyormuş.
Test aracı dizel (4.5 lt. V8) idi. Rölantide neredeyse motor sesi duyulmuyor olup, normal kullanımda da Range Rover kadar sessizdi.
Off-Road kullanımında söyleyecek birşey bulamıyorum, tek kelimeyle mükemmel... ;D
 



Ynt: Toyota LC FJ200

Latif bey,ne şanşlısınız ki böyle muhteşem,teknoloji ötesi bir aracı kullanmışsınız.Bende test etmiş birisi olarak öncelikle kullandığınız aracın en full(donanımlı)modeli olduğunu belirteyim.Saydığınız özelliklerin hiçbiri günümüz araçlarında yok.Ama şunuda bilmenizde fayda var,bugüne kadar üretilmiş diğer toyota modellerinde olduğu gibi,araç donanım şekilleri açısından en çok modele sahip araç toyotadır.İsteğe ve kullanım bölgesine göre bu belirtmiş olduğunuz donanımlar sayamayacamız kadar farklılık gösterecektir.

Gelelim anlayamadığınız patinaj olayına,buda toyotanın icadı olan ödüllü bir sistem,Toyota rav4 dede var bu sistem.Aktif tork destekli denilen,yani tekerlerden herhangi biri veya birkaç tanesi havadeyken,o tekerlerdeki gücü kesip,diğer tekerlere destek olması açısından dağıtılıyor.Bunun gibi sayısız özellikleri olan araç işte yeni VX200.

Birde şunu zaman içerisinde test etmenizi rica edicem.Bahsetmiş olduğunuz RangeRover araç veya başka model aracın dizelide olabilir.Yaklaşık 40/50 bin km sonra tekrar bu araçlara binip tekrar test etmeniz.Motor sesi,deri koltukların ve torpido bakalit kontrolü,motor kaputunu açıp,motor koruyucu plastiğini çıkarıp,acaba aracın neresinden yağlar fışkırmış,mümkünse aracıda havaya kaldırıp aracdaki korezyon kontrolü yapabilirseniz eğer,uzun vadede kimin daha başarılı ve mükemmel bir araç üretmiş olduğunu göreceksiniz.Saygılar.
 

Ynt: Toyota LC FJ200

Araçla araziye girdiğinizde benzinli versiyonla tabi crow konumuna aldığınızda aracın sadece direksiyonunu yönlendiriyorsunuz diğer her şeyi araç kendi yapıyor.bence buda çok önemli bir sistem.
 

Ynt: Toyota LC FJ200

VX200 ün yaptıklarını halen yurtdışındaki fanatik LC ciler bile çözemedi.Okadar çok özelliği varki hergün tercüme edip okudukca yeni bir özelliğini öğreniyorum.Böyle harika bir makinaya birgün herkez sahip olur inşallah.
 

Ynt: Toyota LC FJ200

Sevgili Tugsan'ın a belirttiği gibi o kadar farklı donanımlarda araç üretiyor ki TLC, takip etmek çok güç Birinci sayfada Sedat Beyin koyduğu beyaz FJ200, düz vites ( İşte Toyota'nın farklılığı...Düz vitesli 2008 2009 model Range Rover var mıdır?) ve dash boarddan anladığımız kadarıyla lüks olmayan bir versiyon (Crawl control de yoktur).
Yurt dışı fiyatı da nispeten daha uygun. Türkiye'de bu aracı almak istediğinizde ısıtıcılı deri koltuk, metalik boya, gövde rengi tamponlar, 3. sıra koltuk, buzdolabı, alaşım jant vs. istemeseniz de bedelini ödüyorsunuz. Çünkü arazi aracı adı altında makam aracı satıyorlar. Toyota sağlam, güvenilir, herkesde de yok mantığıyla alacaklar. Satın alanların % kaçı crawl sistemini kullanacak acaba? Araç hergün köpüklü sularla yıkanarak asi karakteri asimile edilecek. Tabiri caizse "kız cipi" denen Freelander,Qashqai,HRV gibi bir ruha bürünecek. Yıllar sonra araç değiştirdiklerinde şanslı biri off roadcu arkadaşımız şanslı aracı hayata, yakıştığı doğaya döndürecek.
 

Ynt: Toyota LC FJ200

Tugsan bey sizin raw 4 hakkinda yazdiklariniz beni cok etkiliyor. Nerdeyse tam bir arazi araci gibi dusunmeye basladim raw4 u.
Ciddi bir sekilde alip ta corolla yerine onumu kullansam diye dusunmeye basladim. Raw 4 icin ayri bir baslik acip orda detay bilgi derlesekmi acaba?
 



Ynt: Toyota LC FJ200

Ergun bey ben eminim yakinda FJ200 un hic elektronik olmayanlarida gelir.
Bizim kullandigimiz FJ100 lerde mekezi kilit elektrikli cam bile yok.

Toyota bayisi ile daha once Hilux icin gorustugumde bu elektronik donanim isini sormustum. Bana verdikleri cevap soyle oldu "eger bu donanimlari koymazsak Turkiyede kim alir bu araci" Genelde sifir km arac alanlar prestij icin aliyor. O nednelede tum detaylari istiyorlar.

Komik bir animi daha anlatayim. Bir arkadasima benim corollanin aynisini almak icin galeriye gittik. Arkadasim eski aracindan esinlenerek "bunun tamponlari boyasiz olani yokmu diye sordu" Satici bize biyik altindan ciddi ciddi gulmustu.
 

Ynt: Toyota LC FJ200

Haklısın Sedat Bey, maalesef birileri Türk halkını gereksiz lükse alıştırdı. "Lüks olmasın" dediğinde "parası yok" diye yorumlayan popüler kültür yerleşti
maalesef. Lise öğrencisine 1.500 TL lik telefon alan anne babalar var. Harley 'ci arkadaşlarım bana "bırak şu çamurlu işleri" diyorlar. Onların sevdiği
pırıltı ve ışıltı inanın benim ruhumu tırmalıyor. Benim FJ40 ın ikizini gördüm. Metalik mor ve kromaj içinde . Plakalarımız seridir. Adam benim araca küçümseyerek baktı. Ben de ona acıyarak.(resimleri fj 40 sayfasına koyarım.)
 

Ynt: Toyota LC FJ200

4x4 hıluxları ilk getirdiğimizde fredom adıyla elektronik olmayan altında 235 lastik dudiksiz yan basamaksız abs ve klima gibi opsiyonları olmayan modelde getirmiştik taleb olmadığından italatında vaz geçildi .Ama edvantur satışları gayet iyi bu tip araçları alanların % 70 asfalttan inmiyor bile dostlar.
 

Ynt: Toyota LC FJ200

Toyota Rav4 ün şuan ki modeline arazi lstiği takarsanız,inanın birçok BENİM diyen arazi aracını bozar.Ailecek toyotacı olduğumuzdan yengeme aldık bu araçdan.Asfalt performansı ve konforu zaten mükemmel.Kemerburgazda oturuyorlar,oradaki ormanlık arazide biraz denemek için aldığımda aracı,standart asfalt lastikleriyle bile bence çok başarılıydı.

Hatırlarsanız Rav4 ümü garajdan çıkaramıyorum diye biri (Yalancı üyelerden) konu açmış ve orada ben açıklamalar yapınca araç hakkında kayıplara karışmıştı.Çünkü o araçdaki çekiş sistemi ve diğer birkaç sistem ödül aldı ve şuan sınıfında hiçbir araçda yok.Fiyatı sınıfındakilere göre biraz pahalı ama donanım açısından çok çok üstün.Müsait bir zamanınızda plazalardan test için kullanabilirsiniz.

Daha öncede yazmıştım,piyasadaki hangi model araç olursa olsun,ister benzinli ister dizel,50.000 km sonra motor ve şanzumanından yağ kaçağı olmamış tek araç TOYOTA dır.Özellikle Rover grubu arkadaşlar alınmasın lütfen,bugüne kadar,silindir kapak contası ve şanzuman kuyruk keçesinden yağ atmamış hiçbir Rover aracı yoktur.Varsa böyle bir araç göstersin yemekler benden. ;D ;D ;D
 

Ynt: Toyota LC FJ200

tugsan75' Alıntı:
Daha öncede yazmıştım,piyasadaki hangi model araç olursa olsun,ister benzinli ister dizel,50.000 km sonra motor ve şanzumanından yağ kaçağı olmamış tek araç TOYOTA dır.

Bu biraz Japon özelliği, Honda'larda da olmuyor, bildiğim kadarıyla bizim Pajero'da da yok. Japonlar farklı diğer araçlardan...
 



Ynt: Toyota LC FJ200

Haklısın Murat uyarın için saolasın konu Toyota olunca diğer kardeşleri unuttum.Evet çok doğru hiçbir japonda olmaz. ;D ;D ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst