Çok eski bir web tarayıcısı kullanıyorsunuz. Bu veya diğer siteleri görüntülemekte sorunlar yaşayabilirsiniz.. Tarayıcınızı güncellemeli veya alternatif bir tarayıcı kullanmalısınız.
Anahtarsız çalıştırma sistemi var. Birde arazi vitesi düğme ile geçiyor. Bunlar arazi için pek istenmeyen şeyler, sanırım tamamen manuel olanlarını da üretirler.
Öncelike,vx200 yani en yeni kasa LC.Ama FJ familyasından geldiği için birçok ülke bunu FJ olarak kabul ediyor.Bu araç ilkönce çıktığında,insanlar sizinde belirttiğiniz gibi arazi kabiliyetinin eskisi gibi olamayacağını savundular,çünkü herşey elektronik olmuştu ama Japonlar öyle bir sistem yapmışlardıki,herkez şok oldu.Modifiye firmaları hızlı bir şekilde eniyi FJ200 ü yapma yarışına girdiler ve sizinde eklediğiniz görüntüler ortaya çıkmaya başladı.Artık bu aracın görüntülerini sık sık göreceğiz.Ama kaç sene sonra alırız bilemem .Amerika fiyatı 55.00 USD,Türkiye fiyatı 120.000 euro.
Tuğsan bey dediğiniz gibi hepsi duygusal, ama ben hep şunu derim "neye sahip olduğun değil onu nasıl kullandığın önemlidir".
konu ile direk alakalı görünmesede, demek istediğim bizler elimizdekileri keyifle arazide kullanabildiğimiz sürece sorun yok.
Ben şu an Libyadayım. Kısmet olursa 4 martta dönüyorum .
akadaşlar bu aracı arazise ve yolda kullandım mütiş bir siste arazide gerekli konuma getirince arazi ne olursa olsun(çamur.kayalık yada kuru) aracın sadece direksiyonunua yön veriyorsun aracın hızını firenini devrini sistem kendisi yapıyor tabi benzinli versiyonu dizeli ise HAÇ veDAK sistemi var .tabi bu fitata bırakında yapsın denebilir.
Aracın arazi özelliği ve bu tarz sistemlerini yazarsak,bayaa bir sayfa tutar.Ama kısaca şunu söyliyim yol durumuna göre amortisörlerin ayarını siz yapıyorsunuz aynı çekiş sistemi ayarı gibi.Sert,ortasert,yumuşak keyf sizinin,aracı indirin,kaldırın.Daha bunun gibi çok özellikleri var.
EVET TUĞSAN BEYİN DEDİĞİ GİBİ AMORTİSÖRÜ ARAZİ YADA YOL DURUMUNA GÖRE AYARLAYABİLİYORSUNUZ DİZEL VERSİYONLARDA MOTOR TİTREŞİMİ AZALTMAK İÇİNDE MOTOR TAKOZLARI ECU BESLEMELİ HİDROLİKLİ YANİ SİZE EN RAHAT SÜRÜŞE HAZIRLIYOR.
Bu arada şunu da kesin ve net bir şekilde vurgulayayım,diğer markalarda da benzer sistemler var(ad vermiyim)sakın ola kıyaslamayın bile,onlar cadde ve belki dağa(kar için oda uygun lastikle) ve hafif arazide işinize yarar.
crusere eş deyer başka bir araç kullanmadım bilemeyeceğim ama kıyas yapacak bir araç varmı bilmiyorum benim girdiğim çamura kaç crusıer sayibi girer oda ayrı eğitimde otodromda araca hayran oldum gerçi eski kasasıda güç olarak iyidi ama bu başka bişey sadece gitmek istediğiniz yöne cevirin o sizi götürsün o derece
Tanju ve Tuğsan ilginize çok teşekkürler. Sevgili Tuğsan gördüğün gibi hala araştırmalarıma devam ediyorum ancak LC kesinlikle baş sıraya yerleşti. Bir kezde sizlere yakıt harcamı konusunda şunu sormak isterim. ABD kökenli yayınlarda LC VX200 ün rakiplerine göre çok daha az yakıt tükettiğini överek anlatırlarken bizim Türkçe dergilerde tersine çok yakıt tükettiği yazılı. Burada bir tezat var. Yakıt tüketiminin ölçülmesinde bir takım standartlar var. Bizim dergilerdeki arkadaşlar herhangi bir standarta dayanarak ölçümleme yapıyorlarmı acaba. Ankara Istanbul yolunda trafik kurallarına uyarak üçümüzde aynı LC yi kullanalım. Herkesin yaktırdığı farklı olur. Çünki herkezin farklı bir sürüş tekniği var.
Alman normlarına göre bakıldığında şehir dışı yakıt harcamı ise örneğin
Touareg (3.0 lt dizel) 8,4
Range Rover V8 D.... 9,2
Disco3 (2700 D motor) 8,7
LC VX 200 Dizel ise 9,1 lt/100 km olarak kıyaslanmış. (değerler Alman basımı Auto Katalog'dan)
Bu değerlere bakıldığında gayet normal hatta ufak motorlara göre az bile yakıyor sayılır.
Sizler bana VX 200 dizel versiyonu için yakıt harcamı konusunda ne dersiniz ? (Çokmu ince eleyip sık dokuyorum ) )
CRUISER V8 4.5 LİTRE MOTORU VAR 265 BEYGİR GÜÇ 66.28/1600-2600 kgm tork var 6 hızlı otomatik şanzıman bu güçte bir aracın yakıtı bence normal değilmi tabi ben katolok değerine göre konuşuyorum f
Katalog değerlerine göre çok normal.
3.0 litrelik VW Touareg 8,4 litre yakarken 4,5 litre 8 silindir motorun 9,1 lt yakması son derece normal tabi.
Benim merak ettiğim gerçekte pratikte nasıl ? Bunu kullananlar bilir.