3 haftadır sanayide mahsur kalan arabamın SOA (Spring Over Axle - Aksların makasların üstünden altına alınması) modifikasyonu ilk fotolarını paylaşayım ;D
Yapılanlar:
-Orjinalde makasların üstünde olan akslar makasları altına almak için ne var ne yok söküldü. İnternetten yaptığım araştırmalarda BJ60 serisinde 33 lastiklerin standart olarak sığdığını, SOA ile 35in çok rahat sığdığını okudum. 35-12.50 R15 Cooper STT aldım 4 adet.
-Yapma jant işini çok düşünmeme rağmen işin uzamasından ve fiyattan ötürü Amerikadan dışa 2.5 inç daha taşan 15x10 jant sipariş ettim. Bunla beraber 2.5 inç kırılmaz siyah plastikten Duraflare dodik sipariş ettim. Muhtemelen haftaya gelecekler. Fotolardaki jantlar 15x7 jantlarım. İdareten taktık.
-Ön ve arka diferansiyel kovanları hafif yukarı açılı olarak kaynatıldı. Şaftlarda herhangi bir modifikasyon, uzatma vs şu an için gerekmiyor. Ön ve arka amortisörler yaklaşık 20 cm uzayacak. Ya ölçüye göre Rancho alacağım, yada buradan uyduracağız birşeyler
))) Direksiyon amortisörü de daha güçlü olan başka bir amortisör ile değişecek.
-Fren hortumları uzatıldı.
-Viraj demiri şase bağlantıları uzatıldı.
-En büyük sorun olan direksiyon sistemi çok sağlıklı bir biçimde halloldu. S-rottan 2 tane altlı üstü bağlayınca (hali hazırdaki parçayı Y şekline getirmek gibi bir işlem) Bu sayede önde çapraz hafif eğimli duran demir daha yukarıdan o Y parçanın üst koluna ikinci bir rot ile bağlandı. Direksiyon turlarında herhangi bir değişme, sürtme vs yok şu an.
-Orjinalde 4.11 olan ayna mahruti 5.29 olan (37/7) larla değiştirildi. Hurdacılar çıkma 4.11 lerin tanesine 1000 TL isterken Amerikadan sıfırların çiftini 1100 TLye getirdim. ;D Bu haliyle son süratte vs hiçbir fark olmaması gerekli.
-Bu lastiklerle ve bu oranla muhtemelen Toyotanın ürettiği en büyük diferansiyel olan 9.5 inç diferansiyellere ve kolum gibi olan akslara hiçbir şey olmayacak ancak Lock Right %100 pimli kilidin kesin kırılacağını tahmin ediyorum. Bu olunda No-Slip tipe geçeceğim.
Ekteki fotolarda lastiklerin büyüklüğü pek belli olmuyor ancak ilk fotoda 31 ler var, ikinci de 35ler ve SOA mod var...Esas jantlar gelince çok çok daha baba duracak. Çamurluk ağzı yüksekliği şu an 108 cm. Toplam 30 cm gibi bir yükselme oldu. Cam alt seviyesi çeneme geliyor ve binmek neredeyse imkansız oldu ;D ;D
Haftaya yeni mat siyah jantlarım ve dodiklerimle son halini atacağım ;D ;D