TORK KONVERTOR ARIZASI

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan pandipieri Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 58,102

pandipieri

Zirve
Rahmetle Anıyoruz...
Mesajlar
2,061
Tepkime Puanı
0
Yer
Izmir
Web
www.derinuzay.com
Merhaba Arkadaslar, bir toyota kullanicisiyim ama cok yakin bir arkadasim benden asagida yazdigi konuda yardim istedi. acaba bu sorunu yasamis bir arkadasimiz var mi ve yardimci olabilir mi? bunlar arkadasimin yorumlari ... arac grand vitara 2.0 jlx-al simdiden tesekkurler...


Araç akış halinde iken motor devri 1100-1200 araında sürat 40-50 km/h arasında iken yavaş yavaş hızlanmaya geçildiğinde motor devri 1400-2000 arasında iken sanki iri mıcırlı bir yolda gibi yada asfalt üzerindeki yaya geçit çizgilerinden geçer gibi bir titreşim ve bir ses meydana geliyor.Devir 2000 in üzerine çıkıp vites atladığında bu ses ve titreşim kayboluyor.Fakat bu durum her seferinde gerçekleşmiyor.Yavaş yavaş hızlanmalarda fark edilen bu durum ani hızlanmalarda hissedilmiyor.

Serviste ve sanayide bu durumu sorduğumda aldığım yanıt ve giderilme şekli açıkçası beni tatmin etmedi.

Tork konvertöründe yada şanzımanda problem olabileceği ifade edildi .Öncelikle şanzıman yağının 1000 km aralıklı olarak iki kez değiştirilmesi nin konvertör içinde oluşan talaşların temizlenmesini sağlayabileceği bu işlemin sonuç vermemesi halinde konvertörün tornada kesilip onarılıp tekrar kaynatılabileceği ,buda sorunu çözmezsse şanzımanın indirilip gereken onarımın (ne gerekiyorsa) yapılması gerektiği söylendi.

Ancak aracın kataloğunda tanımlanan ATF yagın türkiyede olmadığını ve filtrenin de orijinalininde şu anda piyasada bulunmadığını öğrendim.Ayrıca filtre değişimi sırasında karterin açılıp açılmayacağı konusunda da tatmin edici bir bilgi alamadım .

Yağ değişimi sırasında çıkan yağın içinde metal talaşı görülmesi halinde arızanın tork konvertöründe olduğunun kesinleşeceği ifade edildi .
 

Etiketler

Ynt: TORK KONVERTOR ARIZASI

anladıgım arac yeni kasa yeni model..2006 dan yüksek ! tahminm 150bin km yede daha gelmemiştir..

200leri gecip 300binlere dayanmayan şanzıman kolay kolay bitmez..her 40binde yagı her 80 binde yag +filitresi degişmeli..

asian motor marka şanzıman cıkar suzilerden filitresi içinde olur sökülüp takıldıgında conta da gerekiyor sanırım..

tork konvektörüne tamirçi agzıyla tirbün denir bunu istanbulda yapan 10 kişiyi gecmez ..iyi yapanıda 2-3 kişiyi gecmez..herkese yap diye önüne koncak bişi degil..dir..

aşagı yukarı her otomatik şanzıman 5-6 lt yag alır ve alttan tıpayı acınca 3 lt.si aşagıya gelir tirbün içinde 2-3 lt yag kalır onu cıkarmanın hiç bir yolu yok..yag boşaltıp yeni yag ı tekrar koysanızda yagın %100 ü degişmiş olmaz..yag koyma işi 2-3 sefer tekrarlanması iyi olur tamamına yakını degişmiş olur en azından doğru bilği vermişler..

0 sandık şanzıman aldınız yeni tirbün yok..yeni şanzımana eski tirbünü temizlemeden takarsanız..çöp olur.. ;)

evvela şu testi yapın araca düz yola cıkın gaza yüklenmeden yavaş yavaş gaz yedikçe gaz vererek seyredin vitesleri 2250<>2500 devir aralığında usulçe sarsmadan degiştirebiliyormu..vitesleri daha yüksek devirlerde atıyorsa ömrünü tamamlamış bitmiştir..demek..

dvd cd lerin ebadında celik parlak diskler düşünün her iki yüzü kalın zımpara kagıdı ile kaplanmış gibidirler..üstünde kum benzeri bir madde vardır balata deniyor bir tane kumlu cd üstüne bir parlak beyaz cd onun üstüne tekrar kumluusu gibi yag basıncınla sıkışıp kavramayı saglayıp aracı yürütüyorlar debriyaj vazifeside görürler aynı zamanda..
bu balatalar 2 şekilde biter..1. si 300 bin km gibi bir rakamda ihtiyarlarlar iş görmez hale gelirler.
2. si şansıman yagı motor radyatörüne ısınma soğuma amaclı girer ve cıkarlar..o arada yagına su karışabilir binde 1
başkada cok bakımsızdır hiç yagı degişmemiş olabilir..?
türbün içine gidecek tek pislik balata tozudur..? oda durup dururken gitmez..
bu aracın garanti süresi gectimi? imalat hatalı şanzıman olma ihtimali var.derim..
bu memlekette porchenin ferarrinin yagı varda suzininmi yagı yokmuş..?
yagı boşaltırken altına bir tülbent koyup süzerek başaltın çamurlu gibi cıkarsa şanzıman orjinal tamir takımı ile elden gecmeli benzer çinli taiwanlı parcalarla toplamaya hiç calışmayın..cıkma bulun iyi olur derim.. :smiley:
 

Ynt: TORK KONVERTOR ARIZASI

Sevalcim dogru kisiye yonlendirdigin icin once sana sonra oguz bey' e tesekkur ederim... son derece ayrintili ve aciklayici bir bilgi olmus... arac 2007 model ve 111,000 km de... yazdiklarinizi arkadasima iletecegim, soylediklerinizi de deneriz onunla birlikte ve sizi bilgilendiririz paylasiminiz icin tekrar tesekkur ediyorum...
 

Ynt: TORK KONVERTOR ARIZASI

argo'da bir kelam vardır ! >>anladımsa arab olim. ;) anlatıklarınızdan anlamış da degilim olayı.. ;) arab olmam inşallah :smiley:

yeni araba +şanzıman bitmeden tirbün bitmiş pislenmiş ve dolmuş..özeti bu..bende bunu anladım sayılmaz..

bilgim dahilinde yardımcı olmaya calıştım.ben teşekkür ederim ,,Seval hanımada saygılar sevgiler :smiley:
 



Ynt: TORK KONVERTOR ARIZASI

Rica ederim Serkan, ne demek.
Ben bir şey yapmadım ki :smiley:

Oğuz ağabey, çok çok teşekkür ederim.
Sağolasın.
Sevgiler, selamlar.
 

Ynt: TORK KONVERTOR ARIZASI

Ancak aracın kataloğunda tanımlanan ATF yagın türkiyede olmadığını ve filtrenin de orijinalininde şu anda piyasada bulunmadığını öğrendim.

Bahsi geçen türden titreşimler orjinal yağ kullanılmadığı zamanlarda olabiliyor. Orjinal yağın ise türkiyede olmadığı doğru değil. Sanayide yoktur. Servis o yağı dışarı satmıyordur.
Serviste de yoksa yemişim öyle servisi deyip kendi başınızın çaresine bakıp ebay'den vs bulursanız boşu boşuna şanzıman açtırmaktan kurtulma ihtimaliniz de var.
 

Merhaba Arkadaslar, bir toyota kullanicisiyim ama cok yakin bir arkadasim benden asagida yazdigi konuda yardim istedi. acaba bu sorunu yasamis bir arkadasimiz var mi ve yardimci olabilir mi? bunlar arkadasimin yorumlari ... arac grand vitara 2.0 jlx-al simdiden tesekkurler...


Araç akış halinde iken motor devri 1100-1200 araında sürat 40-50 km/h arasında iken yavaş yavaş hızlanmaya geçildiğinde motor devri 1400-2000 arasında iken sanki iri mıcırlı bir yolda gibi yada asfalt üzerindeki yaya geçit çizgilerinden geçer gibi bir titreşim ve bir ses meydana geliyor.Devir 2000 in üzerine çıkıp vites atladığında bu ses ve titreşim kayboluyor.Fakat bu durum her seferinde gerçekleşmiyor.Yavaş yavaş hızlanmalarda fark edilen bu durum ani hızlanmalarda hissedilmiyor.

Serviste ve sanayide bu durumu sorduğumda aldığım yanıt ve giderilme şekli açıkçası beni tatmin etmedi.

Tork konvertöründe yada şanzımanda problem olabileceği ifade edildi .Öncelikle şanzıman yağının 1000 km aralıklı olarak iki kez değiştirilmesi nin konvertör içinde oluşan talaşların temizlenmesini sağlayabileceği bu işlemin sonuç vermemesi halinde konvertörün tornada kesilip onarılıp tekrar kaynatılabileceği ,buda sorunu çözmezsse şanzımanın indirilip gereken onarımın (ne gerekiyorsa) yapılması gerektiği söylendi.

Ancak aracın kataloğunda tanımlanan ATF yagın türkiyede olmadığını ve filtrenin de orijinalininde şu anda piyasada bulunmadığını öğrendim.Ayrıca filtre değişimi sırasında karterin açılıp açılmayacağı konusunda da tatmin edici bir bilgi alamadım .

Yağ değişimi sırasında çıkan yağın içinde metal talaşı görülmesi halinde arızanın tork konvertöründe olduğunun kesinleşeceği ifade edildi .
Aynı durum şu an bende de var, konuyu hortlattım ama, nasıl çözüme ulaştınız acaba?
 

Mrb Arkadaşlar ,

93 model vitaram var , motorla ilgili bir problemimiz var fakat ne yaptıysak çözemedik fikri olan yardımcı olabilecek varmıdır ?

4-5 bin devirde yü
ksek devirde kullanırken ayağını gazdan çekince eksozda patlama yapıyor ve arıza lambası yanıyor.

Ateşleme ilgili old düşünerek tüm parçaları değiştirdik ama sonuç yine aynı. Ne yapabiliriz ?
 

Egzost fazla ısınıyor olabilir, Egzost sisteminde sustucu tıkanması arızası olabilir. manifold ile sensör arası bir parça var tıkanmış olabilir, avans, sibop ayarı ve buji arızası olabilir.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,027
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst