Merhaba Arkadaslar, bir toyota kullanicisiyim ama cok yakin bir arkadasim benden asagida yazdigi konuda yardim istedi. acaba bu sorunu yasamis bir arkadasimiz var mi ve yardimci olabilir mi? bunlar arkadasimin yorumlari ... arac grand vitara 2.0 jlx-al simdiden tesekkurler...
Araç akış halinde iken motor devri 1100-1200 araında sürat 40-50 km/h arasında iken yavaş yavaş hızlanmaya geçildiğinde motor devri 1400-2000 arasında iken sanki iri mıcırlı bir yolda gibi yada asfalt üzerindeki yaya geçit çizgilerinden geçer gibi bir titreşim ve bir ses meydana geliyor.Devir 2000 in üzerine çıkıp vites atladığında bu ses ve titreşim kayboluyor.Fakat bu durum her seferinde gerçekleşmiyor.Yavaş yavaş hızlanmalarda fark edilen bu durum ani hızlanmalarda hissedilmiyor.
Serviste ve sanayide bu durumu sorduğumda aldığım yanıt ve giderilme şekli açıkçası beni tatmin etmedi.
Tork konvertöründe yada şanzımanda problem olabileceği ifade edildi .Öncelikle şanzıman yağının 1000 km aralıklı olarak iki kez değiştirilmesi nin konvertör içinde oluşan talaşların temizlenmesini sağlayabileceği bu işlemin sonuç vermemesi halinde konvertörün tornada kesilip onarılıp tekrar kaynatılabileceği ,buda sorunu çözmezsse şanzımanın indirilip gereken onarımın (ne gerekiyorsa) yapılması gerektiği söylendi.
Ancak aracın kataloğunda tanımlanan ATF yagın türkiyede olmadığını ve filtrenin de orijinalininde şu anda piyasada bulunmadığını öğrendim.Ayrıca filtre değişimi sırasında karterin açılıp açılmayacağı konusunda da tatmin edici bir bilgi alamadım .
Yağ değişimi sırasında çıkan yağın içinde metal talaşı görülmesi halinde arızanın tork konvertöründe olduğunun kesinleşeceği ifade edildi .
Araç akış halinde iken motor devri 1100-1200 araında sürat 40-50 km/h arasında iken yavaş yavaş hızlanmaya geçildiğinde motor devri 1400-2000 arasında iken sanki iri mıcırlı bir yolda gibi yada asfalt üzerindeki yaya geçit çizgilerinden geçer gibi bir titreşim ve bir ses meydana geliyor.Devir 2000 in üzerine çıkıp vites atladığında bu ses ve titreşim kayboluyor.Fakat bu durum her seferinde gerçekleşmiyor.Yavaş yavaş hızlanmalarda fark edilen bu durum ani hızlanmalarda hissedilmiyor.
Serviste ve sanayide bu durumu sorduğumda aldığım yanıt ve giderilme şekli açıkçası beni tatmin etmedi.
Tork konvertöründe yada şanzımanda problem olabileceği ifade edildi .Öncelikle şanzıman yağının 1000 km aralıklı olarak iki kez değiştirilmesi nin konvertör içinde oluşan talaşların temizlenmesini sağlayabileceği bu işlemin sonuç vermemesi halinde konvertörün tornada kesilip onarılıp tekrar kaynatılabileceği ,buda sorunu çözmezsse şanzımanın indirilip gereken onarımın (ne gerekiyorsa) yapılması gerektiği söylendi.
Ancak aracın kataloğunda tanımlanan ATF yagın türkiyede olmadığını ve filtrenin de orijinalininde şu anda piyasada bulunmadığını öğrendim.Ayrıca filtre değişimi sırasında karterin açılıp açılmayacağı konusunda da tatmin edici bir bilgi alamadım .
Yağ değişimi sırasında çıkan yağın içinde metal talaşı görülmesi halinde arızanın tork konvertöründe olduğunun kesinleşeceği ifade edildi .