Toplamaya Başlıyoruz 96 Zj 5.2 Öneri Ve Tecrübe Alınır

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ÖmerGökhan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 4,940

ÖmerGökhan

Ana Kamp
Mesajlar
27
Tepkime Puanı
3
Kendime bir sıralama yaptım dostlar;
Ön şaft lazım=elinde olan satmak isteyen vs olursa seve seve pazarlık yaparım
Şaftı taktıktan sonra akıbete göre ön dif revizesi=bunun için İstanbul Anadolu yakası üzmeyecek bir yönlendirmeye hayır demem referans olursa güzel olur.
Son olarak direksiyon pompası ve kutusu=bunu volkan hocamın günlüğünü takip ederek kendime güvenebilirsem kendim yapmaya çalışacağım.
Birde aracım da yükseltme kiti var sarı sarı amotüsörler ama yaylar eski gibi ben bunun kaç inc olduğunu vs nereden anlayabilirim? Difften yağ akıyor tamamlamazsam ön şaft yok ama bir zararı olurmu teşekkürler saygılar.
 

Etiketler
Diferansiyelden yağ nereden geliyor? Kapakla gövde arasındansa önemli olmayabilir ama çatlak olmasın sakın kovanda.
Benim fikrim ilk olarak düzgün bir şaft bulup balansının kontrol edilip takılması.Daha sonra diferansiyelin açılıp kontrol edilmesi.Ayna mahruti sağlam ama ses yapıyorsa komple rulman seti alınıp tüm rulman ve keçelerin değiştirilmesi sesi kesecektir.Ayna mahruti bitik durumdaysa onun da değişmesi gerekir.
Bir de ne olur aracın tavanındaki o amaçsız sarı ışıkları sökün.Biraz estetik dursa neyse ama hem çok çirkin hem de amaçsız.
 

Yani benim gözlemim keçe kaçırması gibi duruyor ancak profesyonel ellerin dokunması şart hocam. Şuan şaft arayışına girdim hocam muhtemelen bugün yada yarın şaft işini çözmem gerek.hocam hunharca girişmiş o tepedeki ışıklar için basmış silikonu benden önceki sahibi oraya led bar koymayı planlıyorum ancak o siyah silikonu nasıl çıkartırım emin değilim benim ön görüm diff konusunda keçeden yağ kaçırıp o da sese sebep olmuştur bu sebeple çıkarmıştır ön şaft aslında beklentim bu diyelim en iyi sonuç benim adıma değilse de difi sıfırlamış olucam bakalım, sizce hangi ihtimal ağır basar hocam?
 


Hocam bana ne dediler biliyormusun klima da öyle soğutuyorki maşallah filan, evelsi gün Bi baktım klima sıcacık yani bu galerici ler varya yatacak yeri yok hocam. Yani ben kendimi en kötü olana hazırlıyorum üstadım anlayacağın
 




Çok sağol hocam alışveriş ve tamir konusunda sıkı takipçinizim hocam umarım Bi gün de tanışmak nasip olur, gelişmeleri buradan paylaşacağım.
 

Merhabalar

Henüz bir revizyon yapamadım ancak Zj'm beni rahat bırakmadığından 2.defa marş motorum yandı, sebebini çözdü elektrikçi abi ben marş almadığı için çalışana kadar çıkçıkşışışı diye basıp çalıştırıyor ve suçu yine marş motoruna atıyordum ki buda marş motorunun içerisindeki dönen mil ve kömürlere zarar verdiğinden marş motorumu bitiriyor imiş, asıl sebep ya benzin pompası yada enjektörlerimde olabilir imiş deneyin e bana da mantıklı geldi ilk marşı yapmayıp kontağı 2 kere aç kapa yapıp marş yaptığımda araç çat diye çalışıyor. Sebebi nedir? Elektrikçi abinin mantık doğrumudur? 150 TL marş motorunun içerisinde dönen mil vari şey ve 150 TL de kömürleri tutan aparat ile kömürler komple değişti.ilk defa aldım elime anahtarı çünkü sahilde kaldım söylemesi ayıp tarif ile söktüm marş motorunu gittim yaptırdım ve taktım ilginç ama zorda kalınca yapabiliyormuşum bu arada yatmışken bir baktım olmayan şaftımın ağız kısmından yağ kaçağı var hemde öyle böyle değil forumda genelde keçe olduğu söylenmiş birde gaza bastıkça Zj'm den cik cik cik sesler gelmeye başladı acaba kayış mı yoksa bu ayki maaş da gider mi kafanızı şişirdim resimleri ekledim selamlar saygılar.

Screenshot_20190925_005542.jpg


Screenshot_20190925_005517.jpg
 

Usta doğru teşhis koymuş bence.Problem büyük bir ihtimalle benzin basınç regülatöründen.Kontağı kapatınca yakıt sistemini belli bir basınçta tutması gerekirken benzini geri kaçırıyor olabilir.Kontağı bir kaç kere açıp kapatınca pompa yeterli basıncı sağlıyor ve tek seferde marş alıyordur.Bir de enjektörler kaçırıyor olabilir.Bence yakıt sisteminin basıncının ölçülmesi gerekiyor her şeyden önce.Motoru çalıştırıp çalışma sıcaklığına ulaştığında benzin basıncı 49 psi ±2 olmalı.Motor kapatıldığında da 5 dk. boyunca 24 psi altına düşmemeli.
 

merhaba,

hangi şehirdesiniz? ona göre şaft ve servis konusunda yardımcı olmaya çalışırım.

bu aracı herhangi bir jeep özel servisine götürdünüz mü hiç?
 



Usta doğru teşhis koymuş bence.Problem büyük bir ihtimalle benzin basınç regülatöründen.Kontağı kapatınca yakıt sistemini belli bir basınçta tutması gerekirken benzini geri kaçırıyor olabilir.Kontağı bir kaç kere açıp kapatınca pompa yeterli basıncı sağlıyor ve tek seferde marş alıyordur.Bir de enjektörler kaçırıyor olabilir.Bence yakıt sisteminin basıncının ölçülmesi gerekiyor her şeyden önce.Motoru çalıştırıp çalışma sıcaklığına ulaştığında benzin basıncı 49 psi ±2 olmalı.Motor kapatıldığında da 5 dk. boyunca 24 psi altına düşmemeli.
Aklıma şuda gelmedi değil bu yazdıklarınız ile vakum hortumlarının Bi alakası olabilirmi malum vakum hortumumun bir tanesi boşta ve tısır tısır ses yapıyor.
 

merhaba,

hangi şehirdesiniz? ona göre şaft ve servis konusunda yardımcı olmaya çalışırım.

bu aracı herhangi bir jeep özel servisine götürdünüz mü hiç?
Merhaba İstanbuldayım şuan için bir defa performans jeep e gittim bostancı yağ ve filtre bakımlarımı yaptırdım onların tespiti direksiyon kutusundan hafif bir sızıntı var haricinde herşey düzgün görünüyor demişlerdi hatta vakum hortumuna bu da neymiş Allah Allah diyip açıkta olan boruya vida sıkıştırdılar, buda aklıma sorular ve mukayese için bir yer olmalı düşüncesine itiyor aslında. Selamlar saygılar
 


Usta doğru teşhis koymuş bence.Problem büyük bir ihtimalle benzin basınç regülatöründen.Kontağı kapatınca yakıt sistemini belli bir basınçta tutması gerekirken benzini geri kaçırıyor olabilir.Kontağı bir kaç kere açıp kapatınca pompa yeterli basıncı sağlıyor ve tek seferde marş alıyordur.Bir de enjektörler kaçırıyor olabilir.Bence yakıt sisteminin basıncının ölçülmesi gerekiyor her şeyden önce.Motoru çalıştırıp çalışma sıcaklığına ulaştığında benzin basıncı 49 psi ±2 olmalı.Motor kapatıldığında da 5 dk. boyunca 24 psi altına düşmemeli.

mesajım bulunsun.
 

Bugün öğleden sormamız boştu oğlumla birlikte hortum avına çıktık ancak Google da tarif edilen yerde ne Bi filtre(vakum filtre ve bağlantı yolu) olarak geçiyor bende yok acaba yanlış yere mi baktım birde büyükçe Bi hortum bloğun sağında kalıyor öne geçersen solda yerinden çıkmıştı zar zor taktım büyük anlamda hava sesi kesildi ancak o küçük hortum orda boş vakumlamaya devam ediyor bu haliyle bir zararı olurmu ki acep yani bende borunun ağzından çıkardığım vidayı geri mi taksam kör tapa misali? Bilemedim...

Screenshot_20190925_154625.jpg


Screenshot_20190925_154550.jpg
 



Merhaba İstanbuldayım şuan için bir defa performans jeep e gittim bostancı yağ ve filtre bakımlarımı yaptırdım onların tespiti direksiyon kutusundan hafif bir sızıntı var haricinde herşey düzgün görünüyor demişlerdi hatta vakum hortumuna bu da neymiş Allah Allah diyip açıkta olan boruya vida sıkıştırdılar, buda aklıma sorular ve mukayese için bir yer olmalı düşüncesine itiyor aslında. Selamlar saygılar

bence bostancı sanayi de aygün jeep secaattin usta var, oraya bir gidin.
iyice baksın araca, mekaniğine özellikle de kaçaklara, ve hortum kısmına.
şaft için de tarkan şaft var, 1-2 gün içinde halleder (revizyon görmüş ZJ şaftı bulur) ama iyi pazarlık yapın. sakarya da çıkma parça satan yerler var, onlarla da görüşün.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,678
Mesajlar
1,522,021
Kayıtlı Üye Sayımız
166,527
Kaydolan Son Üyemiz
Selma Yörük

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst