Tofaş'ın Dakar Doblosu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan motogezgin Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 27
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,759

motogezgin

Kamp II
Mesajlar
451
Tepkime Puanı
20
Arkadaşlar şu aralar vaktim var değişik konularda epey konu açtım sitede.motosikletle yaptığımız bir güney amerika gezisine fotoğraf ararken bir de baktım 2000li senelerin başında A dan Z ye projesi bana ait olan 4x4 300 beygir Doplo projesine ait fotoğrafları buldum.
Sonra araç Türkiyeye geldi bir iki test yaptık sonra o günki yöneticiler projeyi rafa kaldırdı filan falan.

Aracın kaporta parçaları İspanyaya yollandı orada Toyota şasisi modifiye edilip kuvvetlendirildi.Üzerine VRP dediğimiz Volvo Renault Peugeot nun ortak kullandığı V6 makina kondu.Hatta epey tartışıldı Alfa romeo konsunmu diye çok elektronik problem olur diye vaz geçildi

Rollcage vs yapıldı .Süper süspansiyonu Mitsubishinin kazananan araçlarının 1 sene eski versiyonu idi.Squential şanzımanı da sipariş edilecekken ileri atıldı.Üzerinde Toyota şanzımanla geldi ve öylece kaldı.Aslında bir iki ufak rally raid yaptıktan sonra süper bir araç olma potansiyeli vardı bence çok yazık oldu.
Hazırlayan kişi aynı zamanda bu projeyi götürdüğümde çok ilgilenip buraya geldi fabrikayı gezdi 14 defa dakar ralisi yapmış defalarca İspanya rallycross şampiyonu olmuş bir kişi.kendisiyle daha evvel hem dakar hem master rally yaptık ikisinide bitirip iyi derece yaptı otomobillerimiz.

Şimdi bu resimlerin bulduğum kısmını buraya koyacağım sebebi geçenlerde filanca dakara gitti gitmedi diye işi bilmeyen bir arkadaşımızın yazdığı Tofaşın hayal doplosu gibi bir yazısına müdahil olmak zorunda kaldım. Sonrada kötü bir üslupla saçmasapan seviyesiz bir hal almasıydı.

Demekki bilmeden internetteki bilgi kirliliğinden bilgi buldum zannedip ortaya çıkmamak lazım

Bu araç yapıldı sarıya boyalı geldi Kilyostaki zıplama fotoğrafı hala internette var bulursam koyarım.

DOBLO10.jpg
 

Etiketler

Ynt: Tofaş'ın Dakar Doblosu

motor lastikler bir üst resimde pirelli dakar 0,3 psı basınca kadar indirilebilen karbon yanak destekli jantlarda bu iş için çok özel markasını unuttum şimdi

DOBLO14.jpg
 





Ynt: Tofaş'ın Dakar Doblosu

Çok güzel çalışma keşke daha çok olsa böyle şeylerde ülkemizde modifiye işleri gelişse. Bu arabanın ne kadarı doblo olarak kaldı kupa dışında? daha çok toyota olmuş sanki :smiley:
 

Ynt: Tofaş'ın Dakar Doblosu

Vallaha süper iş. Keşke proje amacına ulaşsaydı...
Sanırım bahsettiğiniz fotoğraf bu ;D

Doblo.png
 



Ynt: Tofaş'ın Dakar Doblosu

motogezgin' Alıntı:
Arkadaşlar şu aralar vaktim var değişik konularda epey konu açtım sitede.motosikletle yaptığımız bir güney amerika gezisine fotoğraf ararken bir de baktım 2000li senelerin başında A dan Z ye projesi bana ait olan 4x4 300 beygir Doplo projesine ait fotoğrafları buldum.
Sonra araç Türkiyeye geldi bir iki test yaptık sonra o günki yöneticiler projeyi rafa kaldırdı filan falan.

Aracın kaporta parçaları İspanyaya yollandı orada Toyota şasisi modifiye edilip kuvvetlendirildi.Üzerine VRP dediğimiz Volvo Renault Peugeot nun ortak kullandığı V6 makina kondu.Hatta epey tartışıldı Alfa romeo konsunmu diye çok elektronik problem olur diye vaz geçildi

Rollcage vs yapıldı .Süper süspansiyonu Mitsubishinin kazananan araçlarının 1 sene eski versiyonu idi.Squential şanzımanı da sipariş edilecekken ileri atıldı.Üzerinde Toyota şanzımanla geldi ve öylece kaldı.Aslında bir iki ufak rally raid yaptıktan sonra süper bir araç olma potansiyeli vardı bence çok yazık oldu.
Hazırlayan kişi aynı zamanda bu projeyi götürdüğümde çok ilgilenip buraya geldi fabrikayı gezdi 14 defa dakar ralisi yapmış defalarca İspanya rallycross şampiyonu olmuş bir kişi.kendisiyle daha evvel hem dakar hem master rally yaptık ikisinide bitirip iyi derece yaptı otomobillerimiz.

Şimdi bu resimlerin bulduğum kısmını buraya koyacağım sebebi geçenlerde filanca dakara gitti gitmedi diye işi bilmeyen bir arkadaşımızın yazdığı Tofaşın hayal doplosu gibi bir yazısına müdahil olmak zorunda kaldım. Sonrada kötü bir üslupla saçmasapan seviyesiz bir hal almasıydı.

alDemekki bilmeden internetteki bilgi kirliliğinden bilgi buldum zannedip ortaya çıkmamak lazım

Bu araç yapıldı sarıya boyalı geldi Kilyostaki zıplama fotoğrafı hala internette var bulursam koyarım.
seviyesiz bi uslupta size cevap verdiğim konu rallycros doBlo değil vural ak ın paris dakkarı afrika parkurunda kovalayıp kovalamadığı idi.siz yukarda anlattığınız kadarıyla saffet üçüncü olduğunuzu yazmamıştınız mesajınızda.yoksa saffet bey afedersin demesini bilirdik.bu dakar için doblo projesi saffet bey in içinde olduğu bi projeydi.aynı pailo kit car homologasyonu gibi.fakat saffet bey doğuş grubuna geçince doBloda palio da yetim kaldı.
ancak tartışma konumuz doBlo değil vural ak idi.siz bizim vural tarzında bi cevap yazdınız.bende sizin vural (ak)eurosportta şillide yapılan dakar yarışını yorumluyo,kendi geçtiği afrika etaplarını anlatıyo afrikada yarışmış demekki dedim.siz leman dan alıntı ekü hebele dübele bişiler yazdınız.bide belden aşağı bi doktor fıkrası.bende konu belden aşağı inince tarafınızdan ben bevliye ile ilgilenmiyorum dedim.
doblo projesi A dan Z ye zatınızınsa saffet üçüncü olmalısınız da ısrarlıyım.ekipte yer aldım deseniz tevazu size bişi kaybettirmez.koç grubunu yıllar sonra parkurlara döndüren tofaş ralli takımını kuran volkan ışık ı takıma getiren saffet beydir.zaten saffet bey ayrıldıktan sonra ralli takımı bütçe daralttı.arge yi ufalttı. ve hazır punto araç getirdi.
usluptan şikayet ediyosunuz ama yazdıklarınıza bi dönüp bakın belden aşağı ilgisiz bi fıkra abidik kubidik sözler size ait.renç koçibeyden bile renç diye bahsediyodunuz.
doblo rally raid çalışmasına gelince biz doblo ya argesi üretimi bizde olduğundan milli araç diye bakmıştık.dev fatihte olduğu gibi.cummins motorlu da olsa fatih bizim fatihti.anlattıklarınızdan doblonun bizim doblo olmadığını görüyoruz.şasi toyota motor reno pejo ,sade kupa bizim dobloymuş.ama keşke garajda yatan bi proje olmasaydı.yapılan arge masrafına değseydi.hiç değilse bizim offroad şampiyonasında arzı endam etseydi.vural ak süspansiyonların seti 75 bin avro enaz 4 set gidiyo sadece suspansiyon masrafı 300 bin avro demişti canlı yayında.bide lastikler var tabi.şimdi bf ile yarışıyo takımlar.onlarda binlerce avro imiş.en az 2 3 milyon avro bütçe sadece dakar için harcanıyomuş.emeğiniz olduğuna göre sizinde ellerinize sağlık.
 



Ynt: Tofaş'ın Dakar Doblosu

http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=207.msg801572#msg801572 buyrun seviyesiz cevaplarımız burda.hatırlayın bakalım konuyu kim seviyesizleştirmiş.alltaki mesaj sizin




murat kardeş kaç yaşındasın bilmiyorum ama benden ufaksındır zannediyorum onun için kardeş diyorum.
Aslında forumlarda pek topa girmem ama konum olunca cevap yazayım dedim.Afrikadaki yarışlar başka Paris Dakar başka aynen Ari Vatanen başka Mika Hakinenin başka kişiler olduğu gibi dün akşam yayında Vuralın karıştırdığı gibi.
Vuralın Dakara gitmemiş olması onu küçültmez ama ben Dakara gitmediğini söylemiştim sadece...Sen konuyu çok ciddiye almışsın belli ki gitmediğini senden saklamış..
Afrikada bir kaç yarışa gitmiştir senin dediğine göre afrika ve güney amerika etaplarını karşılaştırıyormuş olabilir..hani meşhur hikayedir 90 yaşında adam doktora gitmiş doktor 93 yaşında arkadaşım var hafta 3 seks yaptığını söylüyor ne dersin demiş doktorda tabi sende söyle demiş bunda bir şey yok.... aynı hesap anlatabildim mi
 

Ynt: Tofaş'ın Dakar Doblosu

Bu araca modifikasyondan çok mühendislik harikası demek gerekir,yakından görüp inceleme şansı bulmuş biri olarak çok beğenmiştim ve o zaman inanılmaz şeyler yapacağını düşünüp çok heyecanlanmıştım.Ama bu konunun gündeme gelmesi ve bu aracın proje babası Saffet Üçüncü değildir.Konuyu desteklemiş fakat sonra yarı yolda bırakmıştır.Belkide İtalyan abilere yenik düşmüştür.
"Atın üstünde ben varım ama yular başkasının elinde" ... durumuna net bir örnek diye düşünüyorum.Paylaşım için teşekkürler bizi eskilere götürdünüz,hem yapanların hemde kullananın kulakları çınlasın ..
 

Ynt: Tofaş'ın Dakar Doblosu

tamer bey konuyu bildiğiniz belli.Saffet efendi tabiki proje babası değildi doplo fikri, yapanı bulmak, ne olacağı konusunda ileri doğru projelendirmek benimdi.Amaç 1 türk sürücü ile geliştirip 2-3 senesinde dünya çapında sürücüye kullandırıp başarı elde etmekti.saffet bey o sıralar çeşitli bizans oyunlarıyla durumu idare etmekteydi bu sebeple
malesef sonu gelemedi projenin.
 

Ynt: Tofaş'ın Dakar Doblosu

çok güzel bir düşünce ,vucutta bulmuş araç test edilmiş belki ekonomik kriz dönemine geldi.emeği geçen herkesin eline sağlık.niçin projenizi karsan yada otosana da götürmediniz.otosan tuzla jeepler için şasi motor tedarikçisi değilmi.poyrazların bütün yürüyeni ford değilmi.belki onlar ilgilenirdi.türkiyede ki en hırslı en hızlı pilotlardan dakar tecrubesi olan ali deveci de sürücü olmaya ikna olmuş
bide saffet üçüncü den saffet efendi,vural ak dan vural ,renç koçibeyden renç diye bahsedecek kadar sektörün içindesiniz. isminizi bağışlarmısnız
 

Ynt: Tofaş'ın Dakar Doblosu

murat bey şu atışma konusuna bir son verelim ancak bilgileriniz yetersiz veya kulaktan dolma.Ayrıca verdiğim yaşlı adam örneği çok güzel bir hikayedir anlamamışsınız palavra atanlar için kullanılır orada bu hikaye size değil gitmediği halde gittim diyen vurala ithafen yazılmıştır son paragrafını okursanız doktorun dediği sen de yaptığını söyle demiş ya o neyse..anlıyorum ki yazıyıda bu yazıyıda tam anlamamışsınız.
eski konu bahsettiğiniz kişinin dakara hiç bir türlü gitmediğini söylemeye çalıştım ama siz hala ısrarlıysanız yapacak bir şey yok ayrıca benimle dalga geçmek için beyfendinin araç üzerinde co pilotu ile çekilmiş bir fotosunu eklemişsiniz esas senin haberin yok gibilerden.O fotoğraf bir rally raid de çekilmiş muhtemelen italya veya bir tanıtım fotoğrafı.Dakarla alakası yok .Şimdi bu yazınızda rallycross diyorsunuz ne rallicrosu.
şimdi biraz bilgilendireyim sizi sakın yanlış anlamayın
rally raid bir ülkede yapılan yol olamayabilen parkurlarda yapılan bir nevi rallidir.otomobillerin motorundan süspansiyonuna navigasyon cihazından yakıt deposuna bambaşka bir konfigürasyona sahiptir.yarış hızlı ve kısadır dayanıklılıktan çok bu özelliğe göre araç hazırlanır.
Dakar yarışı ise bambaşka bir şeydir süspansiyon çok uzun strokludur,yakıt depoları çok daha büyüktür,motor konfigürasyonu endurance tiptir daha az beygirli daha torkludur dişli oranları vs alınan lastik adedi filan hep buna göredir.Rallycross kapalı toprak parkurda 2-3km bilmem kaç tur atılan bir şeydir.

Vural bey gitmediği için kaç set süspansiyon gidiyor kaç para o işleri tv başından söylemiş o işlerde öyle değil çok detaya girmeyelim bizide ilgilendirmez.Ama bilginiz eksik ve yanlış saffet üçüncü otomobil sporuna sponsorların parasını bilgisizce sokağa attırdığı için kendini tofaş dışında bulmuş birisidir bunu herkes bilir malesef volkanda manasız paralar harcatarak bu güzel sponsoru kaçırtanlardan biridir. buralarda bilginiz yanlış.
ikincisi volkan tofas ralli takımına kuruldukta 2 sene sonra gelmiştir.
üç Palio geliştirmesi saffetin bilgisizliği yüzünden yarım kalmıştır hala türkiyenin 1nolu otomobili olurdu malesef yok.o kolayı seçti punto getirerek o italyanlar hayatlarında kalmadığı otelerde kalıp krallar gibi ağırlanıp cepleri parayla dolu bir de arabalar satıp gittiler.bu gün biri yok.kalanlar ıvır zıvır garajlarda belki..
dört saffet tofasa geldiğinde copilota eldiven pilotlara go kart pabucu ısmarlayıp ingilterede mahalle arasında kapışan arabalara takılan arabalara satılan amortisörleri seçiyordu Palıolara takmak için kataloglardan..arka amortisörleri altı üste üstü alta bile taktığı söylenir..gülmeyin malesef böyle oldu..ayrıca baggi (meşhur italyan şanzıman imalatcısı)de yapılan senkromençsiz yarış şanzımanını iyi geçmiyor diye tamir etmeye çalışmış ve bu çabasıyla tarihe geçmiş bir ankaralı çankaya yokuşu kapışması ile sınırlı bilgiye sahip abidir.

her şey o kadar kontrolundaydı ki Puntonun yağ koymaya unuttukları şanzımanı antalyada dağıldığı zaman pilotuna vay be 60.000 poundluk şanzımanı kırdın diye bildi..
yani anlıyacağınız bizim camiada biz bu modellerin eskiden birincisini ikincisini de görmüştük üçüncüsünü gözünüzde büyütmeyin

Doblonun milli olup olmama konusuna gelince doplo siluetcar diye bir sınıfta yarışacaktı.bu sınıfta şasi motor vs nerden alındı diye bakan yoktur her şey olabilir.mühim olan dışarıdan birebir bizim imalatımız olan bir aracın orada yarışmasıydı gerisi fasa fiso.ve proje saffetin beceriksizliği yüzünden yapılmadı.
Zaten yöneticiler aman başımıza iş çıktı diye üzülüyordu tam istedikleri oldu acayip bir boya yapıp sandstorm diye fuar fuar gezdirdiler.
böyle bir otomobil bizim offroad yarışlarında boy gösteremezdi gerçi saffet onuda düşünmedi değil... allah korudu

Bmc kamyon çok ama çok trajikomik bir konudur sonu marsilyada hurdacıda bitmiş bir olaydır boş verin.
bunları konuşmanın yeri burası değil diğer üyeler de okudu diye cevap verdim umarım sizi bilgilendirebildim.
saygılar
 



Ynt: Tofaş'ın Dakar Doblosu

saffet üçüncünün sponsor kaçırmasına sebep olan müsrifliği konusunda hem fikirim.doğuş grubununda paralarını seat cuplarda,porsche cuplarda harcadı.serdar bostancı nın ford da yakaladığı çizgi yakalanabilir,ford takımı gibi bir sürü genç yetenek keşfedilebilirdi.bizde hala ethem genim,serkan yazıcı,ercan kazaz,volkan ışık,uzun bi süre nejat avcı(allahtan oğlu aldı direksiyonu elinden)vs seyretmez yeni yetenekleri seyrederdik.anlattıklarınızı 80 90 da iskender atakunen ve yusuf aramacı malboro ve castrol e yaptılar.
polemik konusunda haklısınız.insanların bilgilenmek için okudukları yerleri tartışmayla işgale,iki dakikada bir takip ettiğiniz konuda filanca bişi yazdı mesajı almalarına gerek yok.
vural ak gitti gitmedi konusunda ısrar sebebime gelince,vural ak ı hiç tanımam,ancak uzun süre ülkemiz bayrağı taşıyan araçlarla rallyraid,ve crosscontry müsabakalarını izlemiş olması ,üzerime vazife olmamasına rağmen kutlu torunlar,kemal merkit le birlikte saygı hakettiklerini düşünmemdendir.ben daha önceki konu başlığındada yazdığım gibi eurosport ve basın kanalıyla dakar takip ediyorum.sizin alaycı uslubunuzunda gazıyla sert olabilecek cevaplar yazdım ancak seviyenin düşmemesi içinde üzerime düşeni yaptım.anlattıklarınızdan tofaş abarth rally team e çok yakın hatta içinde olduğunuz anlaşılıyor.vural ak mevzuu zaten konu başlığı ile alakasız.kendi hesabıma izleyenlerin kafasını şişirdiğim için konu takipçilerinden özür dilerim 1986 87 yıllarında bilezikçi çiftliğinde yapılan camel elemeleri,o yıllarda camel sponsorluğunda yapılan offroad yarışlarından bu yana ulşabildiğin tüm yarışları izlemeye çalıştım.şileli olmam sebebiyle yılda en az 1 kere günaydın rallisi izlemek mecburiyetimiz vardı.ikinci gün etaplar bizim köylerden geçerdi.crosscountry, rallyraid, rallicross ,ralli tırmanma pist endurance seyrettim.dakar izlemedim ama niçin bunlar arasında dakar zirvede anlıyabilecek kadar yarış seyrettim.paylaşımınız içinde teşekkür.hem traktör restorasyonunuzu,hem gd300 konu başlığınızı hemde doblo konusunu ilgiyle takip ediyorum.
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,908
Mesajlar
1,525,464
Kayıtlı Üye Sayımız
166,709
Kaydolan Son Üyemiz
Mete26

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst