VitaEsMorte
Zirve
- Mesajlar
- 2,896
- Tepkime Puanı
- 39
Slovenyalı Marko Prezelj ve Boris Lorencic, Tibet-Butan sınırındaki Chomo Lhari'nin ünlü kuzeybatı duvarını(yaklaşık 7.200 metre) 16 Ekim 2006 tarihinde zirveyle sonuçlandırdı. Ekspedisyon 6.600 metre boyunca Jangmo Gopsha'nın yanısıra Chomo Lari'nin kuzey duvarının sol yanında kalan 1.800 metrelik kar ve buzdan oluşan geçidi de içerdi.
Kırmızı ile işaretli yerler bivak yerleridir.
Boris Lorencic ile birlikte tırmanan Prezelj,anakamptan zirveye kadar altı gün süren etkinlikte 1.800 metre yüksekliğindeki kuzeybatı duvarının her bir santimini lider olarak tamamladı. Prezelj e-postasında "Tırmanış karışık ve zorluydu" şeklinde yazmış. "Günden güne değişen koşullarda rotayı derecelendirmek çok zordu, ama en zor yerlerin M6+ (M7?) olduğunu düşünüyorum". Buna rağmen tırmanışın zorluğunun teknik zorluklardan çok rota ve birbirine geçmiş kar yığınlarını dahi ayıran hızlı rüzgarlardan geldiğini de ekliyor. "Lojistik ve taktiklerin, vücut hareketlerinden daha önemli olduğu zor bir tırmanıştı" diyor Prezelj. İnmek için niyetlendikleri Güney Sırtı rotası çok tehlikeli olduğundan ikili, daha önceki bivak yerlerini bozmak pahasına geldikleri yerden geri dönmek için iki gün harcadı.
Bu sırada Roc Blagus, Tine Cuder, Matej Kladnik, ve Samo Krmelj de kuzey yüzünün solundaki bir düz geçitten tırmandı. Zirvenin arkasına dolanarak rotaları üzerinden irtifa keybetti ve ana kamptan itibaren dört günlük bir geziyi tamamladı.
Yazı ve fotoğraflar: climbing.com
Çeviren: Murat Can Yoluker (m.yoluker@gezenbilir.com)
Kırmızı ile işaretli yerler bivak yerleridir.
Boris Lorencic ile birlikte tırmanan Prezelj,anakamptan zirveye kadar altı gün süren etkinlikte 1.800 metre yüksekliğindeki kuzeybatı duvarının her bir santimini lider olarak tamamladı. Prezelj e-postasında "Tırmanış karışık ve zorluydu" şeklinde yazmış. "Günden güne değişen koşullarda rotayı derecelendirmek çok zordu, ama en zor yerlerin M6+ (M7?) olduğunu düşünüyorum". Buna rağmen tırmanışın zorluğunun teknik zorluklardan çok rota ve birbirine geçmiş kar yığınlarını dahi ayıran hızlı rüzgarlardan geldiğini de ekliyor. "Lojistik ve taktiklerin, vücut hareketlerinden daha önemli olduğu zor bir tırmanıştı" diyor Prezelj. İnmek için niyetlendikleri Güney Sırtı rotası çok tehlikeli olduğundan ikili, daha önceki bivak yerlerini bozmak pahasına geldikleri yerden geri dönmek için iki gün harcadı.
Bu sırada Roc Blagus, Tine Cuder, Matej Kladnik, ve Samo Krmelj de kuzey yüzünün solundaki bir düz geçitten tırmandı. Zirvenin arkasına dolanarak rotaları üzerinden irtifa keybetti ve ana kamptan itibaren dört günlük bir geziyi tamamladı.
Yazı ve fotoğraflar: climbing.com
Çeviren: Murat Can Yoluker (m.yoluker@gezenbilir.com)