Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ArcagorN Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 13
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,074

ArcagorN

Ana Kamp
Mesajlar
53
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul
selamlar..
babama tekne çekmek için terrano II 3.0d aldık..
üzerinde 2006da takılmış 235x70x16 competus lastikleri var.. dişleri çok kullanılmamış gibi görünse de zaman içinde çatlamış ve yıpranmış..
şu anda araçla offroad düşünmüyoruz ama tekneyi denize sokup çıkarmak için kumsala girebilecek lastik takmak gerekiyor.. bu denize indirme çıkarma işi de yaz boyunca 15-20 defa tekrarlanacak bir şey o yüzden geniş lastik lazım..
şimdi üzerindeki jantlara 255x70x16 taksak olur mu acaba?
lastik olarakta bu uygun gibi geldi..
Yokohama P255/70R16 109S G012 Owl A/T-S fiyatı: 335-TL
 

Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

550 okuma hiç fikri olan yok ???
neyse forumda az kullanılmış 245/70/16 bf goodrich lastikleri gayet uyguna bulduk iş bitti..
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=96570.0
yorumları kullandıktan sonra yazarım artık..
 

Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

Cok guzel bir lastik almissiniz.
16 oldugu icin alamamistim.
Iyi gunlerde kullanin.
 

Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

teşekkürler..
aracı bugün bi 50km kadar kullandım..
lastiklere 34 hava basmışlar.. sanıyorum o yüzden biraz fazla zıplatıyor ve asfaltın bütün bozukluğu içinize işleyecek şekilde araç sarsılıyor..
kapı içinde orjinal lastik için tavsiye edilen hava 26 yazıyor..
ama lastikleri takan arkadaş asfaltta 34, toprakta 32 hava basılması gerek demiş..
bana pek mantıklı gelmedi açıkçası 30a falan düşürsem olmazmı ki?
 

Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

Olur tabii ki.Bana gore cok yuksek basinclar bahsettikleriniz.
Ben de otuzlarda kullanirim devamli.Yuksek basinc sertliktir.
Aracin cabuk dokulmesine,vidalarin gevsemesine neden olur.
Biraz yakittan tasarruf edersiniz,direksiyon hafifler ama???
Bence araci cok yuklemedikce lastik havalariyla oynamak gerekmez.
E bunlarda kamyonet degilki kardesim yuk tasimayacaksiniz.
Bir de sert olunca viraj ve yol tutus emniyeti azalacaktir.
Kararini siz surdukce verin,otuzla deneyin bir muddet.
O da sert gelirse yirmisekiz vs deneyin.
Romorkun araca yuk baskisi 25-30 kg kadardir.
Bu rakam tek dingilli ve doner bomlu olmayan romorklar icindir.
O yuzden ekstra lastik havasi yukseltmek gerekli degildir.
Onemli olan cektiginizden ziyade aracta tasidiginiz yuktur.
Farkli arazi sartlarinda farkli havalarin kullanimi kolaylik saglar.
Aracinizda kompresor varsa yada zor durumdaysaniz OK.
Degilse hava ayarlariyla oynamak pek dogru degildir.
Lastigin janttan ayrilmasi,yanak kesmesi gibi durumlar ortaya cikabilir.
Sahsi bilgi ve tecrubelerimdir,faydasi olmasini umarim.
 



Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

Arca Bey, yeni aracınız ve lastikleriniz hayırlı olsun. Aşırı hava basıncı sadece yol konforunu bozmakla kalmaz, zaten kolayca batabileceğiniz kumsalda batma riskinizi de arttırır. Bolca kumsalda dolaştığım ve iki kez de battığım için söylüyorum, Suzuki xl-7 (1800 küsur kg) ve üzerindeki 235/60 16 lastiklerle karadeniz kumsallarında nisbeten batmadan dolaşabilmekle birlikte, kumun çok gevşek olduğu yerlerde veya ufak bir sürüş hatasıyla kolayca battığım olmuştur. Sizin bir de römork çekeceğinizi düşününce, bırakın 30 küsurleri, belki 20 lerin altına inmeniz gerekebilir. Ama ciddi bir kompresörünüz yada çok yakında benzinci yoksa, o lastikleri tekrar şişirmeniz hayal. (Marketlerde satılan motorlu-ayaklı vs. dandik pompalar hiçbir işe yaramıyor-şahsi tecrübedir.)
 

Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

o kadar basınçla gezince zaten eski olan körüklerden birini patlatmışız :(
neyse şimdi arabanın bütün körüklerini değiştiriyorlar..
sanıyorum normal yolda 30 civarı basınçla gezmek daha mantıklı olacak..
kumda basıncı 20ye düşürme olayını bilmiyordum iyi oldu..
bu küçük kompresörler şişirmek için yeterli olur mu ki?
http://www.humaoto.com/Mini-Kompresor,PR-442.html
görünüş olarak hiç yeterli görünmedi gerçi:smiley:
 

Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

Merhaba,linkini verdiginiz kompresor icin direk olarak ise yarar yada yaramaz diyemem,kullanmadim.Fakat araclarimiz iki tona yakin agirlikta ve lastikjlerimiz genelde binek araclardakinden daha fazla havaya ihtiyac duymakta.Bu durumda ya heavy duty yada cift kafali bir kompresor edinmek yada basinci 30-28 gibi ayarlayip pek ellemeden kullanmak gerek.Daha once basit,cakmaga takilan mini kompresor ile 76 Pontiac aracimdaki lastik indiginde 22 den fazla basmak mumkun olmamisti.
 

Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

Linkteki pompa benim marketten aldığım dandik pompaya şekil olarak benzemekle birlikte, fiyatı epey farklı. (Benimki 20tl civarı birşeydi.) Şahsen kullanmadığım için birşey söyleyemem. Kullanan varsa yorumunu o yapabilir. Offroad lastikler asfalt tiplerine nazaran epey hacimli, dolayısıyla daha fazla hava alıyor.

Kumda hava basıncını düşürme olayı taban alanını genişletmekle alakalı. Malum aracınızın ağırlığını taşıyan zemin kum olunca ne kadar geniş yüzeye basarsanız batma ihtimaliniz o kadar azalıyor. Bahadır beyin de dediği gibi ancak mecbur kalınırsa uygulanacak bir yöntem hava indirme olayı. Çünkü lastiğe zarar verme gibi ihtimaller de söz konusu. Yanınızda iki-üç kişi ile kumsala girmeyi denersiniz. Baktınız oluyor, boşuna hava indirmeyin. Olmaz da batarsanız korkmayın, lastiklerin önündeki kumu elinizle güzelce temizleyip iki kişi itince kolayca kurtulursunuz. Sonuçta aracınız dörtçeker. Normal otomobil gibi saplanıp kalmıyor. Şu zamana kadar üç kez battım. Hepsinde de iki kişi itince çıktım.

Deniz kenarına inerken kum şekli değişiklik gösterir. Tane büyüklüğü, yapısı, sıkılığı değişir. Rahat rahat gezdiğiniz yerin on metre ötesinde kolayca batabilirsiniz. Bunu aracın gaza verdiği tepkiden anlarsınız. Aracı ilerletmek için ne kadar fazla gaza basarsanız zemin o kadar gevşektir, yani lastiğiniz kuma o kadar batıyordur. Kumsal denize doğru meyilli olduğundan denize gitmek kolay, tersine gidiş zordur. Eğer geri dönecekseniz ve araç zorlanıyorsa dümdüz karaya doğru gitmek yerine sağa veya sola doğru genişten alarak dönüp denize paralel giderek yavaş yavaş karaya dönebilirsiniz. Böylece eğimi azaltarak kolay ilerlersiniz. Bir de aracınız benimki gibi seçimli dörtçeker ise (yani ortada diferansiyel yoksa) dörtçeker modunda orta kilitli diferansiyel gibi davranır. Yani ön ve arka dingiller arasındaki dönüş farkını düzenleyebilecek bir orta diferansiyeliniz olmadığından her iki dingil mecburen eşit döner. Düz giderken sorun yoktur, ancak özellikle keskin dönüşlerde tekerler yere biraz sürtünerek döner. (Bunu tozlu, kumlu stabilize vs. bir yerde manevra yaparsanız kolayca görürsünüz, tekerlekler kırt kırt sürtünür, zaten direksiyonu çevirince araba gitmek istemez. Düz giderken sorun yoktur.) Bu yüzden kumda giderken keskin dönüş yapmak aracınızın batma ihtimalini arttırabilir. Yani dönüşleri biraz genişten alın.
 

Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

ooo bunlar kumda araç kullanmak için gayet işe yarar bilgiler teşekkürler..
kompresör konusunda da gördüğüm kadarıyla kaliteli olanlar baya bi pahalı..
300-400TL onlara vermektense sanırım üstünde kompresör olan 900-1000liralık bir vinç bulursak 1 taşla 2 kuş vurmuş oluruz gibi görünüyor..
yada hepsini boşverip sizin gibi şansımızı deneyeceğiz. insan gücüyle çıkamıcak gibi batarsakta artık bi traktör falan çağırırız yardıma:smiley:
 



Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

Bir de Devrim beyin demek istedigi aslinda kumda hizinizi dusurmemek anlaminda.
Yani tekneyi indirmek icin egim asagi denize dogru rahat gidebilirsiniz.
Ayrica islak kum nispeten daha sikidir.Alti camur yada vicik mil degilse batmazsiniz.
Dolayisiyla kiyidan bir muddet paralel gidip hizlanirsaniz kum seridini kolay gecersiniz.
Hizinizi dusurmezseniz arac hafiflemis oldugu icinde batmak yerine kumu asacaktir.
Collerdeki iki tondan agir araclarin (Land Cruiser,Patrol) sirri hizli davranmalaridir.
Bu arada kompresorlu vincin methini duydum.Bulabilirseniz tercih etmek mantiklidir.
Sik gitmediginiz yerlerde kumu,camuru,dereyi onceden yuruyerek kesfetmek akillicadir.
Gunun degisik saatlerinde kum farkli tepkiler gosterir bunu da unutmamak lazim.
Cok sicakta,sabah safak vaktinde,yagmurda kumun genlesmesi vs.hep tecrube gerekir.
Kullandikca,battikca,kaldikca ve kurtuldukca tecrubeler artacaktir.
Bunca yildir defalarca kaldim,ciktim,cekildim,cektim.Hala devam ediyorum.
Size de basarili kalmalar ve cikmalar diliyorum.Isin zevki burada galiba.
Cizmeler,halatlar,makaralar,u kilitler,vinc vs hep arabada durur.
Fazladan yuz yada yuzelli kg aylarca kullanmazsiniz ama bir gun ise yarar illaki.
 

Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

Kum paleti alabilirsiniz. Mutlaka iş görür. Aslında çok tenha biryerlere gitmediğiniz sürece bagajda bulunduracağınız kısa bir kürek onca pahalı ekipmandan fazla iş görebilir. Aracın altı oturduğunda dikkatlice tekerlerin önünü ve aracın altını temizlersiniz. Bir kişi de iterse rahatça çıkarsınız. Kum çamur gibi değildir. Tekerleklere ve üstünüze başınıza yapışmaz. Kolayca batabilir ama kolayca da çıkarsınız. Üstünüz, başınız bir silkelemeyle tertemiz olur. (Bir nevi sosyete off-road :smiley:)
 

Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

O kumda hava indirme olayı teorik olarak doğru olmakla beraber onu her lastikle yapmamanız gerekiyor. O eziyeti kaldıracak lastik lazım. Hangisi kaldırır hangisi kaldırmaz sorusunun cevabı zor iş, araştırmak lazım. O yüzden ben olsam hiç uğraşmam.
 

Ynt: Terrano Iı 3.0d İçin Lastik Tavsiyesi..

kumdan çıkmak için bayağı bi seçenek var görünüşe göre.. iyi oldu bunları öğrendiğim..
aslında bi kere kumlu bi yer bulup denesek arabanın tepkisine göre işi çözücem ama en yakın yer şile herhalde..
neyse bakalım biraz daha vakit var nasıl olsa..
daha sandal işimizi de halledemedik :smiley:
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,909
Mesajlar
1,525,471
Kayıtlı Üye Sayımız
166,709
Kaydolan Son Üyemiz
Mete26

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst