teknik destek

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan vethek37 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 23
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 12,906

vethek37

Ana Kamp
Mesajlar
86
Tepkime Puanı
0
1,8 2000 freelanderimin kış sonrası tüm bakımlarını yaptırdım.z rotlar rotiller viraj denge lastikleri şaftın askı bilyaları ıstavroz yağı suyu hepsi tamam.ancak arka sağ tekerlek civarından kalkış ve dönüşlerde geri gidişlerde bir çat sesi geliyor. ustamız akıslere amortisörlere kampanalara baktı sesi bir türlü bulamadı bozuk satıhlarda 1.2. viteslerde bu çat sesi çıtırtı gibi arada duyuluyor arka sağ davlumbaz ile kaborda arasına bir şey girmiş gibi arada ses geliyor.arabanın hiçbir yerinden ses gelmeyipte buradan gelen ses beni çıldırtıyor.AYRICA bazı arkadaşlar yazın şaftı söküyorlarmış ve aracı 4x2 olarak kullanıyorlarmış yakıt tasarrufu yanında kasıntılarda azalıyormuş bunun araca ne gibi zararları olabilir....... bilgisi olan ve yardımcı olacak arkadaşlara şimdiden çok teşekkür ederim.
 

Etiketler
Ynt: teknik destek

Aracın Şasesindeki ufak bir çatlak bu sesi yapabilir benim 99 freelanderdada olmuştu şasedeki çatlağı kaynattırınca ses kayboldu.
 

Ynt: teknik destek

Üstad merhaba bu araçlarda hastalıktır,arka travers (4 adet cıvata ile bağlıdır.)ön sağ cıvatasının karşılığı (şase içerisindeki kaynaklı sabit somun)yerinden kopuyor iki saç birbirine sürter gibi çat şeklinde ses çıkarıyor.Kaportacı kaynak yaparak çatlayan yeri onarıyor ses böylece giderilmiş oluyor. http://www.youtube.com/watch?v=0XyzOgRz1-0 yükleyebilirsem linki burdan bakabilirsiniz...
 






Ynt: teknik destek

dediğiniz yeri bugün yaptırabildim ama başıma gelenler aracın suyuna yağ karışmış usta yerinden oynatmayalım burada kalsın dedi ayrıca ustam sizinle görüşmek istiyor işimiz fazla kötü değildir inşaallah tamda aracıma ısınmışken.sizi rahatsız edebilirim bu konuda bilginiz olsun...
 

Ynt: teknik destek

Silindir kapak contanız yanmış olabilir.İşten anlayan bir ustaysa kolaylıkla halledebilir
KONTROL EDİLECEK VE DEĞİŞTİRİLECEK PARÇALAR
1-üst kapak conta setİ
2-triger seti
3-termostad komple
4-Silindie kapak saplamaları-10 adet
5-yağ filitresi
6-motor yağı
7-buji 4 adet
8-v kayışı ve a/c kayışı ve rulmanları
9-araç 2000 model altı ise distribütör kapağı ve tevzi makarası ve buji kaplo seti
10-Radyatör yağ temizleyici
11-su tankı ve kapağı

Kapakçı silindir kapağını kontrol edip yüzeyini taşlayacak ve çatlak varmı diye metaloğa gönderecek(röntgen)

Rektefiyeci gelip gömlekler aşağı düşmüş mü diye kontrol edecek zira yapılan işlem sonrası aynı şey tekrar edebilir.

İnşallah gömlekler silindir blok yüzeyinden aşağıda değildir çünkü aşağıda ise iş motor revizyonu yapmaya kadar gidecektir
Yazmış olduğum parçalardan sağlam olanları çıkacaktır.fakat tereddütte kaldığınız parçaları değiştiriniz...
Yaklaşık maliyet sadece silindir kapak yapılırsa 1000 -1500
eğer motora giderse 3000 -5500 tl arasında olacaktır...

Bütün bu masraflardan sonra aracınız tabiki sağlığına kavuşacak ama sizin içinizde land rover a karşı nefret oluşmaz ise işte siz gerçek land rover ci olmuşsunuz demektir.
 

Ynt: teknik destek

Enis kardeşim 1200tl harçayınca işimiz tamam oldu galiba.aynen dediğiniz parçaları yeniledim. aracımı bugün aldım 70-80km yaptım ustam 750-1000km sonra tekrar gel dedi motorla ilgili bir sıkıntımız olmadı.buişlem sonrasında bu araç kaç km sorunsuz gider?20-25binkm önce aynı sorundan ankarada araç yaptırılmış ama benim conta falan yanık çıkmadı saplamalarda gevşeme olmuş bende tesadüfen aracımı sık sık kontrol ederken yakaladım hediyesi 1200tl oldu. önceki tamirat biraz baştan savma yapılmıs galiba.ÜSTELİK ANKARA GİBİ BİR YERDE...........aracımı alalı 7500km yaptım ve 1600tl harrcadım ...km 140000de ve ben buaracı satmak istemiyorum ama herkes sat diyor...ileride ttransfer kutusuda arızalanır tam olur görürsün diyorlar.aracımı yol dışına çıkarmıyorum stabilize yolda gidiyorum ama.yakıtıda vergiside makul kıyamıyorum her yerinide sıfır gibi yaptırdık araçta tık yok sesyok , direksiyon sertliği dışında hiç şikayetim yok.AMA... bu conta kaç km gider dersin ????busoruyu en iyi senbilirsin.AYRICA RADYÖTÖR TEMİZLEYİCİ diye bir şey buralarda bulamadık.ticari ismini özelden gönderebilirmisin yoksa usta suyu birkaç defa değiştireceğiz diyor aracın yağıda tahmini 1litre eksilmişmiş zaten ben bu olayı fark etmişim.tavsiyelerini bekliyorum.
 

Ynt: teknik destek

Merhabalar.

Aracınızı yaptırmış olmanız güzel.Lakin araç kullanımı esnasında su eksiltme olur da farkedemezseniz tekrardan aynı işlemlere maruz kalabilirsiniz.
Bu işlemde cıvataların torkunda sıkılması,silindir kapağı sökükken silindir gömleklerinin blok yüzeyinden düşük olması veya herhangi buna bağlı montaj hatası işlemin tekrarlanmasına sebeb olacaktır.Malesef biraz naziktir k serisi 1.8 lt motorlar.

Rayatördeki suyu yağdan arındıran BERNER , WÜRTH GİBİ markaların ürettiği ürünler var.Suyun içindeki yağı çözerek temizliyor.

00893-556-2-500x500.jpg
 



Ynt: teknik destek

enis ustam bir konuda daha size danışmak istiyorum .freelanderin şaftı söküp yaz aylarında 4x2 olarak kullandığını söyleyen arkadaşlar var .yakıt tasarrufu ve direksiyondaki sertlikler gidiyormuş.bu konu ile ilgili bilgi verebilirmisiniz. yakıt sorun değil ama bu direksyondaki sertlik beni öldürüyor.şaftın sökülmesi ne gibi problemler çıkarabilir?yok şaft söküldüğünde bir zarar olmuyorsa nelere dikkat edilmeli ?teşekkürler
 

Ynt: teknik destek

Öncelikle 4*2 kullanıcaktın ne diye 4*4 aldın.

1-ön şaft söküldüğünde yakıt tasarrufu sağlandığı doğrudur,nede olsa arka tekerlere kuvvet gitmiyor
2-virajlarda inanılmaz savrulma yaşarsın bu da kaza riskini inanılmaz arttırır,hayatta kalabilirsen tasarruf yapmış olursun.
3-Direksiyonu yumuşaması da transfer kutusunun kasma olayının arka şaftın sökülmesi ile gitmiş olmasıdır.

Tek diyeceğim şu Land Rover a Land rover gibi binemeyecekler binmesin...O aracı satarak direksiyonu çok rahat dönecek ve az yakan araba çok.

Eleştirilerim çok ciddi görünüyor olabilir fakat maalesef doğrudur.
 

Ynt: teknik destek

aynen katılıyorum, 4*2 kullanacaksanız araba çok ama land rover zevki ayrı, land kullanacaksan da 4*4 olacak...
 

Ynt: teknik destek

peki landı satınca kışın ne yapacagız?? senenin 3-4 ayı kış geçiyor 8-9 ayı asfaltta 4x4e biniyoruz ayrıca asfaltta binmeye aracımızda var. bu demek oluyorki sürekli dörtçeker araçlardan uzak duracağız....doğru söylüyorsun bu aracı satıp hem 4x2 hem 4x4 kullanılabilen bir araç almak lazım.ama he deyince olmuyor işte...malım satılık deyince mındar oluyor.sen nekadar iyi bakarsan bak.eleştirilerinize alınmadım teknik bilgim fazla yok sitede bazı arkadaşların yazıları arasında bu şaft sökme muhabbeti geçmiştide bir sorayım dedim.kaza riski varsa mantıklı değil tabiki... ama hem 4x4 hem4x2 gidebilen araçlarıda düşününce insan neden olmasın diyor ama bilmemek ayıp değil öğrenmemek ayıp.yılda 20-30000 km köy yolu gittiğimizden sürekli bir arayış içindeyiz.kango- doblo-navara-terios-freelander v.s deniyoruz işte.inanın direksiyon sertliği haricinde hiç bir sıkıntım yok ama conta yakma meselesi çok iyi yaptırdığım halde hep aklımda...yani vergi düşük olacak yakıtı uygun olacak arızası az olacak bagaj kapasitesi iyi olacak yerden yüksek ve kış aylarında yürür olacak vs.vs.vs. yani ne desem boş...teşekkürler...tavsiye edebileceniz araç markası ve modeli varsa söyleyin.
 

Ynt: teknik destek

yani dediğim gibi landı zevk için kullanmıyorum işim gereği kullanıyorum.ayrıca binmeye otomobilim var ama asfalttan stabilize yola giremiyor bile girmeyede kıyamam...bu aracımı almadan önce bu site ve sizlerle tanışmış olsaydım bir 2004-2005 td4 alırdım inanın. buralarda servisin olmaması yedek parça temininin zor olması işten anlayan ustaların azlığı ve en önemlisi bu araçların azlığı işi bozuyor biraz..yani tavsiye de bulunacak insanlar bulamıyoruz.biz benzinli motorlar daha az sorun yaratıyor diye bu aracı aldık .oldumu tam oldu en sorunlusunu almışız.ama şuna katılıyorum landın havası bir başka bunu kabul etmek lazım.ne demişler dışı seni yakar içi beni yakar...bu söz benim araç için geçerli. her yerini yaptırdık biniyoruz bakalım iş icabı...bakalım sonraki aracımız ne olacak.teşekkürler.
 



Ynt: teknik destek

herkese selamlar. bende de 2001 v6 var. ön şaft bozuktu, söktük. çıkmasını piyasada bulamadığım için, sıfırını almaya da şu an param olmadığı için şaftsız kullanıyorum. tek sıkıntısı gaza biraz sert bastığınızda bir sürtme sesi geliyor. ustaya gösterdim, eksoz çıkışı değiyor dedi. sıkıntı yaratmazmış. ben de şaftsız binilmemesi taraftarıyım. yakıt tüketimine gelince lpg'de şehiriçi 16; şehirdışı 13.8 litre yakıyor. prins lpg var. motor şu an 5binde. motor yağı castrol edge 0-30.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,065
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst