td5 turbo arızası

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan saitnuh Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 17
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 14,861

saitnuh

Kamp I
Mesajlar
177
Tepkime Puanı
0
herkese selamlar.2002 td5 aracım dun aksamdan berı turboyu açmamaya başladı.turboyu actıgı sevıye olan yaklaşık 2500 devire kadar hızlanıyor.daha sonra gaz yememeye baslıyor.normalde sızde ıyı bılırsınız turbo devreye gırer ve ıvmelenme devam ederdi.gerçi herkesin söylediği arıza olan turboyu yedik herhalde(aracım 175000 km de).az bir ihtimalde olsa yakıt kirliliğinden olan bir tıkanma olabilirmi.mazot filtresi falan degiştirmeyi önerirmisiniz.öncelikle daha az masrafla bu işi halletmek için yapılabilecekler nelerdir.yoksa hiç canını sıkma yapılacak birşey yoktur,turboyu kucaklamı dersiniz :smiley:
 

Etiketler
Ynt: td5 turbo arızası

İyi günler
Sy Sait Nuh
Geçmiş olsun,ayni problemi yaşadım,bende sizin gibi yakıt,filitre, mazot pompası ve turbo dan olabileceğini düşündüm.
Aracı Anıl oto Ankara da kontrol ettirdim,mazot enjetörlerinin oradan ince kavucuk bir hortumun çürüdüğünü ve alt kısımda yerinden çıktığını tesbit ettik,sadece 40-50 cm hortum değiştiterek sorun çözüldü.Eğer sorun hortumda değilde turbo valf de olabilir.
Saygılar
Batuhan
Ankara
 

Ynt: td5 turbo arızası enjektor fiyatı

Maalesef arabanın arızası enjektorlerden kaynaklanmış gibi dürüyor.enjektorleri soktuk.delphi marka enjektorleri çıktı.fiyatlari ile ilgili ilgisi olan varımı.1 adeti bile arıza yapsa hepsi değişmesi gerekir gibi bir duruma varmıyor.baska marka enjektor bu td5 araçlara uygun oluyorum.ustalardan yardım bekliyorum.
 

Ynt: td5 turbo arızası

iyi günler
Sy Sait Nur
Bildiğm kadarıyla Enjektörlerin tamamı değişmiyor ,ancak bakım yaptırdığınız yerin ne kadar işinin ehli olduğunu bilmiyorum.
TD5 gibi motorların işi iyi bilen ustalara yaptırmanızda fayda var ucuz iş yaptırdığınızda başınıza daha maliyetli sorunlar çıkartabilir
Saygılar
Batuhan
 

Ynt: td5 turbo arızası

Motorun devirlenmemesinin sebebi kendini korumaya alıyor olabilir. Ben de de buna benzer bir sorun vardı conta yaktığım zaman olmuştu araba gaz yemiyordu. Araç park halindeyken gaza basınca da mı devir artmıyor? Bilgisayarla arıza kodu ne çıktı? Bir de turbonun dönüş hortumlarına bakın kasılma var mı?
 



Ynt: td5 turbo arızası

Maalesef park halindeykende devirlenmiyor.sorun enjektorlerde ben su anda yurtdışında oldugum için arabanın yanına gidip ilgilenmiyorum.donuste bakacağız artık.cevap yazanlara cok teşekkürler.bu enjektorlerle ilgili bilgisi olan bir arkadasımız olsa cok yardımcı olabilir.fiyati cok pahalı ise hazır yurtdışında iken belki burada temin imkanım olabilir selamlar.
 

Ynt: td5 turbo arızası

Enjektör bozuk olsa, tahminimce hic devirlenmez hatta bozuk çalışır, araç galiba kendini korumaya alıyor o yüzden belirli bir devri geçmiyor. Tahminimce başka birşey de olabilir. En kötüsünü düşünelim, eğer enjektör arızası diyorsan bence oradan bir takım al. Eğer enjektör bozuksa en azından elinde hazır yeni bir takım olur.
 

Ynt: td5 turbo arızası

öncelikle geçmiş olsun,bana kalırsa da turboyu yemişsiniz afiyet olsun.aynı arıza benim vw t5 de de var.yaklaşık üç yıldır da bu şekilde kullanmaya devam ediyorum.aracı sıkıştırmıyorum,sürat yapmıyorum zaten turbo kendini korumaya alırsa da kontak açılıp kapanınca kendini sıfırlıyor.sonra devam ediyor çalışmaya ve normale dönüyor.sizin aracın işletim sistemi nasıldır bilmem ama ustanız sağlam olsun yoksa başınıza çok iş açar.tekrar geçmiş olsun
 


Ynt: td5 turbo arızası

Td5 arızasının kayıdı mutlaka beyinde yer alır. Enjektörlerin normal çalışma koşullarında değerlerini okuyarak durumları hakkında bilgi sahibi olabilirsiniz.

Enjektörler set halinde değişiyor ve oldukça pahalılar. Tanesi 800 TL gibi...
Genelde bozulmazlar. En son çare değiştirin.

Eğer hiçbir arıza kaydı yok ise, beyinden olabilir. Turbo bütün bu alternatifler arasında en ucuz ve kolay hallolacak arıza olacaktır.
Limp Mode'a düşen aracın neden düştüğünü genelde ECU kayıt eder.

Selamlar,
 



Ynt: td5 turbo arızası

Aynı devirlenme sorununu arkadaşımıza aldığımız 2002 model td-5 te yaşıyorduk .yukarıdaki açıklamalarda arkadaşın belirttiği gibi turbonun altındaki hortum yerinden çıkmış.taktık sorun kalmadı. aynı şekilde araç 3000 devire çıkıp yığılıyor gitmiyordu
 

Ynt: td5 devirlenme problemi

selamlar
aractaki devirlenme problemi kısmen çözüldü.hava akışmetresi ve mazot pompasını degıstırdık.enjektorlerde sorun yokmuş gibi gözüküyor.fakat su anda hala 4000-4200 devir ustune hala cıkmıyor.baska td5 kulanıcı arkadaslar son devıre kadar aracları devırlenıyormu.su anda 4000-4500 devıre kadar cıkabıldıgımız ıcın bu sekılde ıdare edebiliyoruz.fakat 5000 devırı gormek mumkun degıl.acaba bu td5 ler max kac bin devire kadar cıkıyorlar
selamlar
 


Ynt: td5 turbo arızası

Dixie' Alıntı:
Yanliş hatırlamıyorsam 1950dd maximum tork 4250dd max hp veriyor td5, 4250dd üstüne niye çıkmak istiyorsunuz ki?
motoru patlatıp yerine sıfır motor koymak için istiyor sanırım.yeni motor da o devire çıkmayacağı için onu da değiştirir artık.5000 devri hangi viteste istiyorsunuz onu da yazsanız belki daha makul ve uygun bir cevap bulunabilir.kolay gelsin
 

Ynt: td5 turbo arızası

dizel araç ilk defa kullandıgın için bilgisizliğime verim.fakat ekranda benzinli araçlarda red line vardır ve araç red line seviyesine kadar rakatlıkla özellikle kucuk vıteslerde cıkabilir.ben 1. vıteste ekranda 6000 devır gostergesı varken 4250 devır de araç kalınca bır problem mi var acaba dıye dusuntum.forumu bastan takıp edersenız yakın tarıhte devırlenme ıle ılgılı sıkıntı yasamıstım.bakım sonrası arac bu halkde oldugundan normalmı yoksa sıkıntı hala devam edıyormu dıye anlamaya calısıyorum.
ilgilenip cevap yazan arkadaslara teşekkurler
 



Ynt: td5 turbo arızası

saitnuh sözlerimi yanlış anladınız sanırım ben latife yaptım ve yazılanları bende takip ediyor ve okuyorum.dizellerde ne kadar yakıt okadar devir prensibiyle çalıştığı için sorun genelde yakıt sistemlerinde olur.yakıt sistemi sağlamsa o motor çalışır ve araç yürür gerisi teferruattır.son zamanlarda çıkan dizeller ise takviye sistemlerle ki bunlar genelde turbo,intercooler,komresör vs vs güçlendiriliyor.benim aracımda hala turbo arızası devam ediyor ve bende ona alışkın bir halde kullanmaya devam ediyorum.tek sıkıntım uzunca bir süre yüksek hızda ki bu genelde 150 km üzeri oluyor seyahat edemiyorum.zaten de 90 km ile gitmek hem cep için hemde sağlığımız için daha güvenli olduğundan şimdilik turboyu değiştirmedim.siz de arızanızı çözersiniz umarım en kısa zamanda.benzinli ve dizel motorların devir sayıları da aşşayukarı yarı yarıyadır.biri 8000 rahat çevirirken diğeri 4000-4500 civarı maksimumu görür.sağlıcakla kalınız...
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,821
Mesajlar
1,523,907
Kayıtlı Üye Sayımız
166,616
Kaydolan Son Üyemiz
ALISH

Çevrimiçi üyeler



Geri
Üst