TD5 ilginç arka körük problemi ( Lütfen acil yardım! )

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan alp72 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 23,912
Ynt: TD5 ilginç arka körük problemi ( Lütfen acil yardım! )

eraylive' Alıntı:
herkeze slmlar aynı problem bu hafta başından beri benimde başıma geldi sol taraf sağ tarafa göre tam kalkmıyordu lastiğin arkasında bulunan sensörün arızalandığı için seviyeyi tutturamıyor diye gidip aksaraydan o sensörden aldım taktım malesef problem gene devam etti işin kötüsü busefer tam olarak iki tarafta çöktü neyaptıysak aracı kaldıramadım busefer belki bazı arkadaşlar kızıcak ama türk işi hava kompresörünü direk çalıştırarak hemen üzerinde bulunan selonoidleride devreye sokarak arka körükleri şişirdim kısacası şimdilik manuel oldu hatta arazi modundaymış gibi aracı bayağıda kaldırmış bulundum buseferde 40 km yi geçince dit dit ditttt diye içerde uyarı sinyali veriyordu onunda caresini sensörlerin üzerindeki soketleri çekerek sesi kestim şuan aracım manuel ama eski haline getiricem sensörüde değiştirmeme rağmen düzelmedi yoksa sorun bu sensörlerin sinyali verdiği beyindemi sorun var anlamış değilim ??

Sigortaya baktın mı?
 

Etiketler
Ynt: TD5 ilginç arka körük problemi ( Lütfen acil yardım! )

Merhabalar.sevgili Dixie emin olun inattan değil sadece vakitsizlikten.Yok sigortaya zannediyorum bakılmadı.Dün sabah aracı komple bıraktım ve akşama kadar bırakın ön tarafı nerdeyse civatalarına kadar baktırdım ki bırakmışken başka bir sıkıntı varsa o da hallolsun diye ancak görünen başka bir problem çıkmadı.Şimdi sizin ve Enis bey'in gülümseyeceğiniz kısma gelelim;Biz tabi yaydı,körüktü,motordu derken hiç hesaba katmadığımız birşey oldu,bu sabah aracın nasıl olduysa sağ iki kapının merkezi kilitleri gitmiş,her ikiside dışarıdan açılmıyor :D.Elektrikli olduğu için şimdide onun için servise gidicez :D.Gerçi nankörlük yapamam işim gereği kötü arazilerde zaman zaman da minik bir offroad sahası tarzı yerlerde aracı kullandıysamda bana bu güne kadar bir sorun yaşatmadı ama yaşı gereği artık bu tarz problemlerin başlaması da kaçınılmaz.Yarın eğer program iptal olmazsa burda semtten birkaç arkadaş ve ağabeyden aldığım davet üzerine Trakya tarafına konvoy oluşturup minik bir offroad turu yapıcaz.Eğer gerçekleşirse gelecek araçlar;benimki dışında 2 Land Cruiser VX100,1 2003-2004 TD5,1 Dodge Durango,1 full offroad donanmlı Nissan Pathfinder ve 1 Chevrolet Tahoe.Bakalım nasıl olacak.İstanbul'da olsaydınız sizi ve Enis bey'i memnuniyetle davet edip bu vesileyle de sizlerle tanışmayı çok isterdim.Bu kez çok uzattım ama bir ağabeyimiz adına birşey daha sorucam.Kendisi Discovery 3 ve 4 arasında kararsız,bana göre pek fark yok ama elbette teknik olarak bilirkişi de değilim.Yardımcı olursanız sevinirim.Teşekkürler ve görüşmek üzere saygılar.
 

Ynt: TD5 ilginç arka körük problemi ( Lütfen acil yardım! )

Selam, hava kararmadan şunu yapabilirsin. Ön sağ tarafta otur, konsoldan kapıyı açıp kitleme düğmesiyle aç/kapa yap oturduğun yerdeki kapıdan ses geliyor mu ona bak. Bunlar birbirleriyle bağlantılıdır, fiş çıkmış olabilir kapı içini açıp bakman gerekir zor bir şey değil ama hangi kapıdan kaynaklandığını bilmiyorum. Yani ön taraf arkaya mi bağlı yoksa arka öne mi bağlı onu da sen bul. Bu arada ben İstanbul da oturuyorum mümkün olan kısa bir zamanda ben de katılmak isterim ama yarın için başka vahşi bir planım var. D3 mü D4 mü durumuna gelince bence mükemmel araçlar ama araziye çıktığında arabadan ses gelmesi lazım, arabayla biraz uğraşman lazım. Bu ikisinde de böyle bir şey yok, araba kendi kendine gidiyor pek eğlenceli değil. Tahminimce D5 çıktığında sen sadece sağ koltuğa oturup etrafı seyredeceksin araç seni götürecek gidişat öyle.
Bir de aklıma gelmişken bagaj kapısı da çalışıyor mu? Yoksa o da mı kitli?
 

Ynt: TD5 ilginç arka körük problemi ( Lütfen acil yardım! )

Merhaba.Birazdan sahaya çıkıcam ve söylediğinizi denicem.Bagaj ve ön arka sol kapılar çalışıyor,sadece sağdakiler gitti.Bu arada ben Yeşilköy'deyim,bir ara görüşelim.Ağabeyimizin konusu da;Biraz herhalde yaşından dolayı uğraşmak istemediğinden ama yoldan çıkıp aynı zevki nispeten yaşamakta istediğinden ve tabi günlük kullanım ihtiyacını da gidermek için böyle tercih ediyor ;D (Kendisi şu an yanımda yaşına takılınca kızıyor).Fırsat bulup dediklerinizi deneyip sizi bilgilendiririm.Görüşmek üzere.
 

Ynt: TD5 ilginç arka körük problemi ( Lütfen acil yardım! )

Memleket konularına girmeyelim akraba çıkabiliriz, Hamdullah Suphi ilkokulumdu lise sona kadar oturdum yeşilyurt ve yeşilköyde aile hala orada ;D ;D
 



Ynt: TD5 ilginç arka körük problemi ( Lütfen acil yardım! )

Olur mu olur.Ben yaklaşık 35 yıldır Yeşilyurttayım.Çocukluğum ve gençliğimi Başak sok.'ta geçirdim.Benimde aile hala Yeşilyurt'ta,kendimde şu an Yeşilköy'deyim.Bu arada gelip gidenden hala çıkamadım ama çıkar çıkmaz ilk olarak söylediğinizi denicem.Görüşmek üzere.
 

Ynt: TD5 ilginç arka körük problemi ( Lütfen acil yardım! )

Herkese iyi akşamlar.Sevgili Dixie ve Enis bey sizlerle dünkü gezimizle ilgili sizinle birkaç anekdot paylaşmak istedim.Öncelikle son dakika (ya da en azından ben öyle biliyorum) ekibe bir ağabeyimizin yakın arkadaşı olduğunu öğrendiğimiz bir ağabey Discovery 3 ile katıldı ki bu aracı yakından incelemem için iyi bir fırsat oldu.Lüleburgaz'a oradan da bir ağabeyimizin gazıyla Edirne'ye kadar gittik.Ayrıntılara fazla girmicem ama gerçekten hem eğlenceli hem de bilgilendirici bir gezi oldu.Sizlerin bahsi geçti ama özellikle ağabey dediklerimizin bir kişi dışında hepsi yaşları gereği belki de ama Gezenbilir'i bilmediklerini söylediler.Gelelim esas konumuza.Tamamen amatör olarak araçlar (özellikle Discovery 3) hakkındaki izlenimlerimi aktaracağım.Öncelikle Pathfinder'ın arazi performansının bu kadar kötü olacağını düşünmezdim,ekipteki tek offroad donanımlı araç olmasına rağmen!.Dodge Durango ve Tahoe tamamen motor hacimlerinin verdiği güçle araziyi parçalaya parçalaya ilerlediler (Durango'da chip takviyesi de varmış) .Land Cruiser'lardan birinin sahibi benim gibi amatördü ;D,diğer Land Cruiser'in sahibi ağabeyimiz ona devamlı yardımcı oldu.Ben ise naçizane arkadaşların ve ağabeylerin yönlendirmesiyle sorunsuzca günü kurtardım.Gelelim Discovery 3'e.Araç gerçekten en masum ifadeyle şaka gibi.Öncelikle benim araçla arasında sanki 5-6 yıl değilde 20 yıl varmış gibi.Aracın kondüsyonu,arazi/asfalt performansı,herhangi bir engelde kendini kasmaması (bazıları hakikaten kayda değer engellerdi ki bazılarını ben ve bir iki arkadaş sadece seyrettik ;D) ve tok duruşu gerçekten harikaydı.Dönüş yolunda aracı kendim de araçları değişerek kullanma imkanım oldu.Nasip olursa acemiliğimizi attıktan sonra günün şartlarına göre tercihim kesinlikle 3 veya 4 olacak.Ağabeyimiz uzun yıllar Mitsubishi Pajero kullanmış çok zor bir kararla Discovery'e geçiş yapmış.Başlarda alışamadığını ama şimdi kesinlikle 4'e geçeceğini söyledi.Ama herşeye rağmen Pajero'nun da tadı bir başkadır demeden de geçmiyor.Son olarak Pajero'yu yakından inceleme fırsatım olmadığı için yorum yapamam ama dünkü tüm araçlar Pathfinder hariç iyiydi anacak Discovery 3 gerçekten çok farklı.Umarım çok sıkmamışımdır.Tekrar iyi akşamlar.
 

Ynt: TD5 ilginç arka körük problemi ( Lütfen acil yardım! )

Boşuna söylemedik araba kendi kendine gidiyor diye ;D Bir de istersen Moab test denemeleri var, araç standard hali ile neler yapıyor onu gör, youtube da var moab discovery diye gir bak. Ama D2 de alıcağın hazzı onlarda alamıyorsun o ayrı, biraz uğraş gerektiyor ben o yüzden D2 favorim, arabada ses var, uğraş var, yağmurda tavandan su alır, arazide olduğunu tamamen sana hissettirir.
 

Ynt: TD5 ilginç arka körük problemi ( Lütfen acil yardım! )

Merhaba üstad.Bu arada merkezi kilit problemini söylediğiniz gibi içerden denedim.Merkezi kilit tuşuna bastığımda 'tık' diye bir ses geliyor (kilitlerken),tekrar bastığımda ise hiç ses yok.Dediğiniz gibi sigortayla alakalı ise nasıl yapabilirim?
 

Ynt: TD5 ilginç arka körük problemi ( Lütfen acil yardım! )

Yalnız Discovery 3 tabiri caizse evrim geçirmiş.Benim ki ve diğer TD5 resmen yanında antika gibi duruyorlardı.Bir de Discovery 2 ile uğraşmak gerçekten çok zevkli ancak ciddi anlamda zaman ayırmak gerekiyor,D3 biraz da bunu çözmüş galiba.Ama kesinlikle hem fikirim ki mekanikle uğraşmanın,bazı şeyleri kendin becermenin zevki eğlencesi kesinlikle bir başkadır.Sorun zamansızlık.Ben bu tarz araca geç zaman ayırdım.Bu güne kadar performans anlamında oldukça hızlı ve sıradışı araçlar kullandım diyebilirim (1970 Dodge Challenger,Bmw 3.28 vb.).Ancak artık yaştan dolayı mı yoksa evliliğin getirdiği sorumluluklardan mı geç te olsa bu tarz bir araca yönlendim.Bu da çok farklı ama bir o kadar da eğlenceliymiş hakikaten.Şimdi diğer aracımı da satıyorum çünkü tüm gündelik işlerime de bu aracı,bir arkadaşımın taktığı isimle Abbas'ı ;D kullanıyorum ve gerçekten çok memnunum.Pazar günü yalnız bir ara iki ağabeyimizin arasında tatlı sert Pajero ve Discovery karşılaştırılması yapıldı.Elbette Pajero'nun da Paris-Dakar başarıları ve arazi konusundaki yeterliliği tartışılmazdır muhakkak ama benim için hiçbir zaman Land Rover'ın cazibesi Mitsubishi'de yok(tabii arazi aracı anlamında).Görüşmek üzere,her ne yapıyorsanız kolay gelsin.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,662
Mesajlar
1,521,821
Kayıtlı Üye Sayımız
166,519
Kaydolan Son Üyemiz
cagatayuysal

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst