Tavsiye Ve Fikirlerinizi İstiyorum?

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kyzikos Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 13,829

kyzikos

Yeni Üye
Mesajlar
8
Tepkime Puanı
0
Yer
MErsin
Merhabalar...Adım Murat...32 yaşındayım izmirden yazıyorum;
Aslında nasıl gişreceğimi bilmiyorum konuya ama sürçü lisan edersek affola şimdiden;

Ben malum söylediğim gibi 32 yaşındayım; TSK dan istifa ettim şimdi izmirde yaşıorum ve aklımda sürekli hayatım boyunca yapmak istediğim birşeyv var...Motorla seyahat etmek...neresi olursa olsun...farketmez ama sorun hatta sorunlar şunlar ;

1- ben motor hiç kullanmadım 12,13 yılıdr aktif oalraka raba kullanıyorum hiö kazam yok çok iide kullanırım bizikletide oyle ama bunların motor ile alakası olmadıgını dusunuyorum o yzuden acemi oldugumu kabul edıyorum
2- motorlar hakkında teknık bılgım sıfır yanı sanırım bozulursa pek bır sey yapamam yolda ancak tamırcılerle aram ıyıdır (pazarlık yapamadıgımdan sanırım )
3- vizem yok ve nasıl alıcam bılmıyorum malum sanırsam orada calısmamayı garantı etmem gerekıyormus...burda duzenlı bır ısım veya evım fln olması gerekıyormus ve bankada 25000 bınlıra gıbı bır meblag
4-aslında bakarsanız maddı konulardada cok ıyı degılım farklı bır yontem dusunuyorum yanı gunluk 30-50 euro kazanıcak bır sıstem buldum kendıme sanırım onunla yollarda cok fazla mahsur kalırmıyım kalmazmıyım onuda gorucez tabıı 1-2 soruların cevaplarını bulduktan sonra....
5-gıtmek ıstedıgım yerlerın basında italya ıspanya gelıyor...ardından hındıstan vs....ve dah sonrasında ıse guney amerıka ve kuzey amerıka...

durum boyle bunları ütopya oldugunu dusunebılır hatta buraya yazabılırsnız her turlu elestrıye acıgım...ha bu arada sorularıma gelınce yukardakıler hakkında yazdıktan ve ya cevapladıktan sonra asıl orum şu....188 boyunda 82 kıloyum...ve hangı motorla baslmalıyım ...forumlarda sureklı ybr125 cbf 150 fln dıyorlar....aslında almak gereken motor tourıng mı enduro mu chopper mı onuda bılmıyorum...(gercı tecrube edındıkten sonra karar verılmesı gerekn bır durum olabılır)

bu konularda yardımcı olursanız sevınırım (okuduklarım ve kulaktan dolma bılgıler dahılınde yazdım yazımı...)

saygılarım

Murat
 

Etiketler
Ynt: Tavsiye Ve Fikirlerinizi İstiyorum?

174 kişi bakmış 0 cvp....:( fikirlerinize ihtiyacım var takipteyim...
saygılarımla....
 

Ynt: Tavsiye Ve Fikirlerinizi İstiyorum?

Konu motorsiklet olunca dayanamıyorum. Hala aklımın bir köşesindedir. Yeni başlayacaklara öneriler hep düşük cc lerde oluyor özellikle de cbf150. Hem sorunsuzluğu ile hem de el/ ayak kombinasyonunda sizi kusturacak derecede çok fazla vites geçişi ve gaz/fren kombinasyonları dolayısı ile. Bu size ne kazandırır. Gerektiğinde Hayatınızı Kurtarır.

Ekipmanlarınızdan çalmayın. Yani 50liralık kask işinizi görmez. Kask nedir Kaza Anında Sizi Korur! Ona göre alın.

Uzun uzun ve bol bol motorsikletiniz ile sürüşler yapın. Hem kondisyonunuzu yükseltin hem de becerilerinizi geliştirin.

Bu sırada zaten neyi nasıl yapmak istediğinize dair fikirler belirecektir. Yabancı diliniz vardır yurt dışındaki forumları takip edin. Hangi motorlar neden tercih ediliyor ve yolculuklar esnasında neler yaşanıyor. Kondisyon ve becerinin yanında kendinizi mental olarak da hazırlamanız gerekecek. İzmir den İstanbul a gelmeyi planlamıyorsanız.

Motorsiklet ile uzun geziler her çeşit ile mümkün bence. Biz Mondial Zat150 ile başladık Silverwing ile devam ettik sonra Tdm850 ile noktayı koyduk eş'im hamile idi :smiley: bu Sadece sizin hangisinden keyif aldığınıza bağlı.

Son olarak düşündükleriniz birçok kişinin hayali. (En az 1 kişi biliyorum) Dilerim gerçekleşir de buradan takip ederiz.
 

Ynt: Tavsiye Ve Fikirlerinizi İstiyorum?

okuyan çok fikir veren yok diyorsun da ortada yardım edilecek pek bir durumda yok.siz bi 100 lük motor alın önce 3-5 ay memlekette binin bisikletten sonra 100 lük ideal.ehliyetininzde yoktur sizin onu alın.pasaport için müracaat edin bu ara.ayrıca para bulmaya bakın çünkü çok lazım olacak.yolda çalışır hallederim le olmaz çünkü.ufak ufak seyahatlere başlarsınız devamlı gezginde formları okuyun kendinizi geliştirin sonra işi ilerletir daha uzun yolculuklara çıkarsanız.
 

Teşekkür ederim hakikaten öyle ama okuyan çok yazan yoktu siz haricinde... Teşekkür ederim... Ellerinize sağlık...
 



mrdnmz' Alıntı:
Konu motorsiklet olunca dayanamıyorum. Hala aklımın bir köşesindedir. Yeni başlayacaklara öneriler hep düşük cc lerde oluyor özellikle de cbf150. Hem sorunsuzluğu ile hem de el/ ayak kombinasyonunda sizi kusturacak derecede çok fazla vites geçişi ve gaz/fren kombinasyonları dolayısı ile. Bu size ne kazandırır. Gerektiğinde Hayatınızı Kurtarır.

Ekipmanlarınızdan çalmayın. Yani 50liralık kask işinizi görmez. Kask nedir Kaza Anında Sizi Korur! Ona göre alın.

Uzun uzun ve bol bol motorsikletiniz ile sürüşler yapın. Hem kondisyonunuzu yükseltin hem de becerilerinizi geliştirin.

Bu sırada zaten neyi nasıl yapmak istediğinize dair fikirler belirecektir. Yabancı diliniz vardır yurt dışındaki forumları takip edin. Hangi motorlar neden tercih ediliyor ve yolculuklar esnasında neler yaşanıyor. Kondisyon ve becerinin yanında kendinizi mental olarak da hazırlamanız gerekecek. İzmir den İstanbul a gelmeyi planlamıyorsanız.

Motorsiklet ile uzun geziler her çeşit ile mümkün bence. Biz Mondial Zat150 ile başladık Silverwing ile devam ettik sonra Tdm850 ile noktayı koyduk eş'im hamile idi :smiley: bu Sadece sizin hangisinden keyif aldığınıza bağlı.

Son olarak düşündükleriniz birçok kişinin hayali. (En az 1 kişi biliyorum) Dilerim gerçekleşir de buradan takip ederiz.
teşekkür ederim tecrübeleriniz için ... Anlayrak okuduğumdan emin olabilirsiniz ve ilerde butura çıktığımda mutlak suretle buradan paylaşıcam ki 0 dan öğrenmek gerçekten oluyormuş desinler... :smiley:
 

Ynt: Tavsiye Ve Fikirlerinizi İstiyorum?

şubat ayında motor aldım jinlun 250 cc ikinci el. mayısta ehliyet aldım. teknik bilgim doğru dürüs yok. ehliyeti alınca ist ten balıkesire geldim. balıkesir izmir arası 20 günlük kamp turu yaptım. tavsiyem gözünü karart al motorunu vur yollara kendini :D
 

Ynt: Tavsiye Ve Fikirlerinizi İstiyorum?

kyzikos' Alıntı:
teşekkür ederim tecrübeleriniz için ... Anlayrak okuduğumdan emin olabilirsiniz ve ilerde butura çıktığımda mutlak suretle buradan paylaşıcam ki 0 dan öğrenmek gerçekten oluyormuş desinler... :smiley:

Herkes 0 dan öğrenmiyor mu zaten? Bu arada bu gezi için en önemlisi tarih koyabilmekmiş geçenlerde Trans World yapan birinin yazısında okumuştum. 8 sene hazırlanmışlar bakmışlar ki tarih belirlemedikleri için yola çıkamıyorlar :smiley:
 






Ynt: Tavsiye Ve Fikirlerinizi İstiyorum?


üstat, öncelikle şimdiden hayırlısı olsun.

Şunu belirtmekte fayda var, motosiklet fotoğraflardan, kataloglardan yada onun bunun tavsiyesi ile beğenilip alınmaz. Motosiklet ceket gibidir, ayakkabı gibidir. üzerine oturulur, tartılır denenir, oturuş pozisyonuna, gidon mesafesine ve ayakların durumlarına bakılır, " ÇOK YAKIŞIYORSA" değil, "RAHAT" ise alınmaz, düşünülür, yan cebe konur başka modellere de bakılır çünkü motosikletten öncelikle beklentiniz ve yapmayı düşündüğünüz yol tarzı, mesafeler, parkurlar gibi kıstaslar masaya konulmalıdır.

Boyunuz ve kilonuz itibari ile CBF 150 tarzı motorlar size çok küçük ve alçak gelecektir. Türkiyedeki yol ve trafik şartları itibari ile bu modeller zaten size, beklediğiniz konforu ve kıvraklığı da vermeyecektir. 200cc yada 250cc civarında bir ENDURO motor sizin bütün ihtiyaçlarınıza cevap verebilecek kapasitededir. Kilo-Boy olarak zaten bence en uygunu da bunlar. İlerde yapmayı düşündüğünüz gezileri de göz önünde bulundurursak, Enduro tarzı bir motosikletle başlamanız kesinlikle tavsiye edilir. Oturuş pozisyonu itibari ile motora hakimiyet, şehir içi trafiğinde yada arazi şartlarındaki kullanımlarda kıvraklık, amortisör yapısı nedeniyle konfor ve her türlü şartta kullanım, yağmur çamur, taş toprak, tarla bağ bahçe, patika dere tepe...

enduro.jpg
 

mrtvural' Alıntı:
üstat, öncelikle şimdiden hayırlısı olsun.

Şunu belirtmekte fayda var, motosiklet fotoğraflardan, kataloglardan yada onun bunun tavsiyesi ile beğenilip alınmaz. Motosiklet ceket gibidir, ayakkabı gibidir. üzerine oturulur, tartılır denenir, oturuş pozisyonuna, gidon mesafesine ve ayakların durumlarına bakılır, " ÇOK YAKIŞIYORSA" değil, "RAHAT" ise alınmaz, düşünülür, yan cebe konur başka modellere de bakılır çünkü motosikletten öncelikle beklentiniz ve yapmayı düşündüğünüz yol tarzı, mesafeler, parkurlar gibi kıstaslar masaya konulmalıdır.

Boyunuz ve kilonuz itibari ile CBF 150 tarzı motorlar size çok küçük ve alçak gelecektir. Türkiyedeki yol ve trafik şartları itibari ile bu modeller zaten size, beklediğiniz konforu ve kıvraklığı da vermeyecektir. 200cc yada 250cc civarında bir ENDURO motor sizin bütün ihtiyaçlarınıza cevap verebilecek kapasitededir. Kilo-Boy olarak zaten bence en uygunu da bunlar. İlerde yapmayı düşündüğünüz gezileri de göz önünde bulundurursak, Enduro tarzı bir motosikletle başlamanız kesinlikle tavsiye edilir. Oturuş pozisyonu itibari ile motora hakimiyet, şehir içi trafiğinde yada arazi şartlarındaki kullanımlarda kıvraklık, amortisör yapısı nedeniyle konfor ve her türlü şartta kullanım, yağmur çamur, taş toprak, tarla bağ bahçe, patika dere tepe...
Çok sağolasın aslında enduro gerçekten eskiden yani sürekli aklımdaydı fakat ne biliyim eski askerim ben... Malum arazi arabaları asfaltta hakimiyet yönünden zayıf davranır... Bu konu hakkında enduro için ne diceksin yani özellikle otobanlar otoyollarda enduro diğerlerine göre hakimiyette nasıl olacak... Ayrıca işin aslı hangi marka ve modelle başlamayı öneririsin ... Sizin resminize baktım çok güzel ve hoş dnemk oturmak isterim galeride arayarak...ayrıca fiyat konusundadq araşatırmak lazım malum...birde iki kişi bindiğinde bir dezavantaj olur mu endurolarda...

Teşekkür ederim bilgilerinizi paylaştığınız için ... Bu arada sorularım biraz cahilceyse affola... Malum sadece internet ve kulaktan dolma bilgilerle soruyorum...
 

Ynt: Tavsiye Ve Fikirlerinizi İstiyorum?

Yol tutuş, takılan lastiklerle doğru orantılıdır. Enduro motosikletler hem otoyollarda, otobanlarda hem de araji şartlarında yol alabilecek şekilde tasarlanmıştır ( cros motorlarla karıştırmamak gerekir ) motosiklete takacağınız lastikler, yapmak istediğiniz yolu belirler. Şayet siz ben yolda sürmek istiyorum ama ara sıra toprak yollarda ve patikalarda da sürmek isterim diyorsanız, bu amaca uygun Enduro lastikleri vardır. Ben şu an öyle bir lastik kullanıyorum çünkü genelde asvalt'ta sürüyorum, ara sıra yoldan çıktığım oluyor. Enduro motosikletlerle arazide yol aldığınız askeri araçları bir tutmayın. Amacı gereği her türlü zorlu şartlara vurmaya kırmaya, düşmeye kalkmaya devrilmeye dananacak şekilde imal edilmişlerdir. Dağda, arazişartlarında yada uzun yolda arıza yapmayacak şekilde tasarlanmışlardır, eğer arıza yaparsa kolaylıkla müdahele edilkebilecek tasarımları vardır, yolda bırakmaz kolay kolay.Cross ve neduro motosiklet harcinde olanlar bunlar kadar dayanıklı değillerdir narinlerdir. Bu sebepten dolayı uzun yıllar Sayılan bütün motorlara kıvrak ve kontrolu en kolay olanıdır ( fiziki yapısı ve oturuş pozisyonu itibari ile ) Benim motorum 2004 model Honda XL200 fakat bu motor size biraz alçak gelebilir. Buna benzer japon ve yerli markalar var zaten galerilere gidince yapısından hemen anlarsınız. Enduro'da artçı yani yolcu ile seyahat etmek gayet kolay ve rahattır. Youtube'de enduro seyahatlerini izlerseniz bunu gayet iyi görürsünüz. CBF tarzı motorlarda bu biraz rahatsız edici olur yolcu açısından çünkü enduroların amortisör yapıları gayet yumuşak ve konforludur. Rahatlıkla uzun yol yapılır, ben bile benim kıçırıkıla binlerce km yaptım.

Tam olarak ne kadar bütçe ayırabileceğiniz bilmiyorum ama yaşadığınız şehirdeki motosiklet satıcılarını veya internet üzerindeki sayfalardan enduro modellerini görebilirsiniz.
 

Ynt: Tavsiye Ve Fikirlerinizi İstiyorum?

Enduro motosikletler uzun yol ve arazi şartları için tasarlanmış motosikletler oluklarından dolayı yaptığınız yolculuklarda herhangi bir rahatsızlık duymazsınız. Oldukça seri ve rahat motorlardır. Ancak bir chopper kullanıcısı olarak 600 cc ve üzeri cruiser/chopper modelleri üzerinde makineler de seyahatlerinizi keyifli hale getirecektir diye düşünüyorum. (şahsi fikrimdir). Saygılar.
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,661
Mesajlar
1,521,799
Kayıtlı Üye Sayımız
166,520
Kaydolan Son Üyemiz
muradilgin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst