aliok
Yeni Üye
Merhabalar,
Araba ile ugrasmaktan siteye giremedim, cevap veremedim kusura bakmayin. Bir de, bildirim gelmemis hic mailime. Neyse...
Sorulara cevap vereyim:
Aracimdaki ufak tefek problemler icin ben bir kac yeri gezdikten, konustuktan ve fiyat aldiktan sonra, daha once Yukon GT sahibi bir kisinin tavsiyesi uzerine Aygun Jeep'e gittim Bostanci oto sanayi sitesinde. 2 defa is yaptirdim ve memnunum su ana kadar.
Americars diye bir yer var Bostanci sanayi sitesine yakin. Oradaki arkadaslar da cok iyiler ama gelen arac profilleri benim 50binlik Tahoe degil de Escaladeler, Mustangler ya da saglam yapili Tahoe'ler vs. idi. Isinin tam ehli insanlara benziyorlardi, ama referans oldugu icin Aygun'u tercih ettim. Bir de aracin basinda durup neyin ne oldugunu ogrenmek icin daha uygun bir yer geldi Aygun, cunku 2 kisilik bir tamirhane (usta + kalfa).
Cok birsey yapmadim araca henuz. Ilk asama yag kacaklarini tamir ettirdim (bir kismini), zamanlama ayarini yaptirdim, dusuk dereceli termostati ideal dereceliyle degistirdim, atesleme bobinini degistim, MAF sensorunu kendim temizlettim vs.
Omni, cok sevinirim bunu paylasirsan. Frenlerin birseylere ihtiyaci var cunku...
Atilgan var Bostanci'da ben acil seyleri oradan aldim.
Rockauto'dan da 1-2 siparis verdim, conta, sensor gibi hafif seyleri.
Atilgan cok buyuk bir hizmet yapiyor bu araclarin parcalarini bulundurarak. Fiyatlar da adamlarin ABD'den getirip, elinde tutmasini vs dusundugunde normal. O yuzden, ben acil olmayan ve hafif olan seyleri seyleri RockAuto'dan siparis ettim.
Bu arada, bence ILK YAPILACAK SEY bir OBD2 cihazi almak!
Ben OBD2 cihazi aldim Hepsiburada'dan (ELM327 WiFi) ve sonrasinda DashCommand isimli Android uygulamasini aldim. Bir de bu uygulamanin GM 1996 paketini alinca, GM'in eklentileri dahil sanirim aracin tum verilerine erisebiliyorum.
Mesela, bu dedigim sistem sayesinde, sol bank katalitik konvertor sonrasi oksijen sensorunun hep dusuk voltaj gosterdigini farkettim. Sonrasinda aracin altina girip baktigimda, konvertor contasinin yandigini ve havanin sizdigini gordum.
Ya da, CMP offset denen, zamanlama ayarinin yanlis oldugunu gordum ve bunu duzelttirdim. Arada olan rasgele motor teklemeleri duzeldi. Bu CMP offset degerini sadece GM'in kendi Tech2 isimli cihaziyla gorebiliyorsunuz. Ya da, DashCommand'in GM paketini alinca. Torque Pro gibi diger uygulamalari da denedim, gostermiyor.
Zamanlama ayarini nasil yaptirdiniz derseniz: ustayla beraber calisarak. GM'in Tech2 cihazini sadece Americars'da gordum. Aygun Jeep'de yoktu. Ben telefonumdan CMP offset degerine bakarken o distributoru cevirdi ve su anda zamanlama ideal deger araliginda.
Not: WiFi degil de Bluetooth olanini da aldim cihazin, GM kodlarini paket olmasina ragmen okuyamadi. O yuzden WiFi olanini almanizi tavsiye ederim.
Cihaz 50 TL civari, uygulama 23 TL, GM 1996 paketi 23 TL ==> toplam 100 TL
Cok uzun yazdim...
Yardimci olabilecegim birsey varsa lutfen cekinmeyin. Epey bisey ogrendim bu 1 ayda.
Araba ile ugrasmaktan siteye giremedim, cevap veremedim kusura bakmayin. Bir de, bildirim gelmemis hic mailime. Neyse...
Sorulara cevap vereyim:
maslak da bir yer verildi yukarıda, bostancı da jeep garage var, onun dışında bostancı da 3-4 servis daha var, ama çoğu Jeep konusunda iyi, bir tanesi hem çok pahalı (kazık) hem de pek esnaf değil onu biliyorum.
Aracimdaki ufak tefek problemler icin ben bir kac yeri gezdikten, konustuktan ve fiyat aldiktan sonra, daha once Yukon GT sahibi bir kisinin tavsiyesi uzerine Aygun Jeep'e gittim Bostanci oto sanayi sitesinde. 2 defa is yaptirdim ve memnunum su ana kadar.
Americars diye bir yer var Bostanci sanayi sitesine yakin. Oradaki arkadaslar da cok iyiler ama gelen arac profilleri benim 50binlik Tahoe degil de Escaladeler, Mustangler ya da saglam yapili Tahoe'ler vs. idi. Isinin tam ehli insanlara benziyorlardi, ama referans oldugu icin Aygun'u tercih ettim. Bir de aracin basinda durup neyin ne oldugunu ogrenmek icin daha uygun bir yer geldi Aygun, cunku 2 kisilik bir tamirhane (usta + kalfa).
Cok birsey yapmadim araca henuz. Ilk asama yag kacaklarini tamir ettirdim (bir kismini), zamanlama ayarini yaptirdim, dusuk dereceli termostati ideal dereceliyle degistirdim, atesleme bobinini degistim, MAF sensorunu kendim temizlettim vs.
Günlük olarak captiva kullanıyorum ve frenleri iyi değil di yeşil balata taktırdım gerçekten çok memnun kaldım
Aynısından tahoe için düşünüyorum
Memnun kalırsam sizinle paylaşırım
Omni, cok sevinirim bunu paylasirsan. Frenlerin birseylere ihtiyaci var cunku...
Bendeki sorun baska seylerdenmis... Yukarida bahsettigim yaptirdigim seyler ve henuz yaptirmadigim 1-2 sey (katalitik konvertor temizleme, 1-2 hava ile ilgili conta degistirme ve lpg ayari). Su anda cok daha iyi, kalanlari yaptirinca daha da iyi olacak.Birde bendeki araçta gaz sistemi var ona rağmen yokuş yukarı çıkarken sıkıntı yok
Cok fazla secenek yok yukarida baska arkadaslarin soyledigi gibi.Yeni olduğum tamir ve parça konularında acemiyim iyi ve uygun bir yer bilen arkadaşlardan Bilgi alabilirsem sevinirim
Atilgan var Bostanci'da ben acil seyleri oradan aldim.
Rockauto'dan da 1-2 siparis verdim, conta, sensor gibi hafif seyleri.
Atilgan cok buyuk bir hizmet yapiyor bu araclarin parcalarini bulundurarak. Fiyatlar da adamlarin ABD'den getirip, elinde tutmasini vs dusundugunde normal. O yuzden, ben acil olmayan ve hafif olan seyleri seyleri RockAuto'dan siparis ettim.
Bu arada, bence ILK YAPILACAK SEY bir OBD2 cihazi almak!
Ben OBD2 cihazi aldim Hepsiburada'dan (ELM327 WiFi) ve sonrasinda DashCommand isimli Android uygulamasini aldim. Bir de bu uygulamanin GM 1996 paketini alinca, GM'in eklentileri dahil sanirim aracin tum verilerine erisebiliyorum.
Mesela, bu dedigim sistem sayesinde, sol bank katalitik konvertor sonrasi oksijen sensorunun hep dusuk voltaj gosterdigini farkettim. Sonrasinda aracin altina girip baktigimda, konvertor contasinin yandigini ve havanin sizdigini gordum.
Ya da, CMP offset denen, zamanlama ayarinin yanlis oldugunu gordum ve bunu duzelttirdim. Arada olan rasgele motor teklemeleri duzeldi. Bu CMP offset degerini sadece GM'in kendi Tech2 isimli cihaziyla gorebiliyorsunuz. Ya da, DashCommand'in GM paketini alinca. Torque Pro gibi diger uygulamalari da denedim, gostermiyor.
Zamanlama ayarini nasil yaptirdiniz derseniz: ustayla beraber calisarak. GM'in Tech2 cihazini sadece Americars'da gordum. Aygun Jeep'de yoktu. Ben telefonumdan CMP offset degerine bakarken o distributoru cevirdi ve su anda zamanlama ideal deger araliginda.
Not: WiFi degil de Bluetooth olanini da aldim cihazin, GM kodlarini paket olmasina ragmen okuyamadi. O yuzden WiFi olanini almanizi tavsiye ederim.
Cihaz 50 TL civari, uygulama 23 TL, GM 1996 paketi 23 TL ==> toplam 100 TL
Cok uzun yazdim...
Yardimci olabilecegim birsey varsa lutfen cekinmeyin. Epey bisey ogrendim bu 1 ayda.
Son düzenleme: