Ynt: T4 Yüksektavan ile ilgili birkaç soru
Araç karavana dönerken aynı zamanda kargo bölümünde yolcu taşıma izni olmayan N1 sınıfından M1 sınıfına dönüyor, bu sebeple kargo bölümünde yolcu izni yok,( yani çift dönüşüm problemi) satın alınan araç M1 sınıfı yani gerçekden koltuklu minibüs ise koltuk azaltma projesi ile birilkte karavan dönüşümü yapılıyor, yani aracın tescilli orj koltuklarından istediklerinizi seçip fabrikanını montajladığı yerde orjinal halleri ile bırakırsanız, araçda ABS'li ise karavanınızda buna artık kargo bölümü deyil yolcu bölümü deniyor koltuk ve yolcu izni alabilirsiniz..Ama yinde araçda olmasını istediğiniz koltuk sayısı kadar yatacak yer göstermeniz yine şart, çünkü araç artık tatil amaçlı taşıt durumuna dönüşüyor, tatil amaçlı araçda yolcu sayısına hizmet edebilecek ekipmanlarla donatılmış olması gerekiyor...Araçlarda sınıf değişirken çift dönüşüme izin olsaydı, herkes önce 12m3 ducatoyu önce uzatıp 15-16m3 yapıp sonra karavan dönüşümü yapardı, aslında buda olabiliyor ama bu sefer fren tadilat proje ve test raporu almanız gerekiyor, bunuda bir tek dır dorsesi imalatında veriyorlar ve sadece fren raporu test ücreti 3000 TL...Aslında yok yok sadece kanunları takip edeceksiniz...
Bekir bey, size kaynakları yazayım, ben okudukdan sonra dersimi aldım ve karavanımıda bu esaslara uygun olarak yaptım, siz arzularınıza göre karavanınızı yapmak istediğinize göre, şu an size lazım, bir zahmet okuyuverin, nelere izin veriliyor verilmiyor ona göre karavanınızı yapıp bitirin, yada şansınızı deneyin karavanınızı arzularınıza göre yapın, projenizi çizdirip TSE'ye yollayın, belki kabulu edilir, ilden ile belki TSE'de yorum farkları olabilir, veya projeyi çizdirdiğiniz yer iş bitirici bir yerdir, ne yaparsanız kabul ettirebilir, bu şans işi.....
Okuyacağınız kanun ve yönetmelikler TSE, TÜV, Karayolları kanunu, Trafik kanun ve ceza yönetmeliklerini, Sanayi bakanlığı imalat yönetmeliklerini, martoy, totoy, motoy, Teknik Standartlar, Aitmy ve bir kaç tane daha...Bütün bu yazılı belgeleri okuyun orada her şey var, fazla deyil toplam 3-5.000 sayfa devlet dilinde yazılmış döküman....Ben size ancak yol gösterebilirim...
Bir yerde geçen bir cümleyi aynen copy paste yapıyorum...
"19 - KAMP TASITI:
Yük tasımasında kullanılmayan; iç dizaynı tatil yapmaya uygun teçhizatlarla donatılmıs,
hizmet edebileceği kadar yolcu tasıyabilen motorlu tasıttır."
Dikkat, hizmet edebileceği kadar yolcu taşıyan.....
Araç karavana dönerken aynı zamanda kargo bölümünde yolcu taşıma izni olmayan N1 sınıfından M1 sınıfına dönüyor, bu sebeple kargo bölümünde yolcu izni yok,( yani çift dönüşüm problemi) satın alınan araç M1 sınıfı yani gerçekden koltuklu minibüs ise koltuk azaltma projesi ile birilkte karavan dönüşümü yapılıyor, yani aracın tescilli orj koltuklarından istediklerinizi seçip fabrikanını montajladığı yerde orjinal halleri ile bırakırsanız, araçda ABS'li ise karavanınızda buna artık kargo bölümü deyil yolcu bölümü deniyor koltuk ve yolcu izni alabilirsiniz..Ama yinde araçda olmasını istediğiniz koltuk sayısı kadar yatacak yer göstermeniz yine şart, çünkü araç artık tatil amaçlı taşıt durumuna dönüşüyor, tatil amaçlı araçda yolcu sayısına hizmet edebilecek ekipmanlarla donatılmış olması gerekiyor...Araçlarda sınıf değişirken çift dönüşüme izin olsaydı, herkes önce 12m3 ducatoyu önce uzatıp 15-16m3 yapıp sonra karavan dönüşümü yapardı, aslında buda olabiliyor ama bu sefer fren tadilat proje ve test raporu almanız gerekiyor, bunuda bir tek dır dorsesi imalatında veriyorlar ve sadece fren raporu test ücreti 3000 TL...Aslında yok yok sadece kanunları takip edeceksiniz...
Bekir bey, size kaynakları yazayım, ben okudukdan sonra dersimi aldım ve karavanımıda bu esaslara uygun olarak yaptım, siz arzularınıza göre karavanınızı yapmak istediğinize göre, şu an size lazım, bir zahmet okuyuverin, nelere izin veriliyor verilmiyor ona göre karavanınızı yapıp bitirin, yada şansınızı deneyin karavanınızı arzularınıza göre yapın, projenizi çizdirip TSE'ye yollayın, belki kabulu edilir, ilden ile belki TSE'de yorum farkları olabilir, veya projeyi çizdirdiğiniz yer iş bitirici bir yerdir, ne yaparsanız kabul ettirebilir, bu şans işi.....
Okuyacağınız kanun ve yönetmelikler TSE, TÜV, Karayolları kanunu, Trafik kanun ve ceza yönetmeliklerini, Sanayi bakanlığı imalat yönetmeliklerini, martoy, totoy, motoy, Teknik Standartlar, Aitmy ve bir kaç tane daha...Bütün bu yazılı belgeleri okuyun orada her şey var, fazla deyil toplam 3-5.000 sayfa devlet dilinde yazılmış döküman....Ben size ancak yol gösterebilirim...
Bir yerde geçen bir cümleyi aynen copy paste yapıyorum...
"19 - KAMP TASITI:
Yük tasımasında kullanılmayan; iç dizaynı tatil yapmaya uygun teçhizatlarla donatılmıs,
hizmet edebileceği kadar yolcu tasıyabilen motorlu tasıttır."
Dikkat, hizmet edebileceği kadar yolcu taşıyan.....