Merhaba,
Ben de bir T4 kullanıcısıyım ve benzer sorunlarla ben de boğuşuyorum. Aracı ilk aldığımda hiç sorunu yoktu ta ki noter satışı yapılana kadar, o andan itibaren sürprizler yapmaya başladı. Ankara' dan yola çıkacağım gün kısa farlar söndü aracı tekrar çalıştırınca düzeldi ben anlık röle sıkıntısı olabilir dedim elektrikçi ile konuştuğumda sorun anında bakmaları gerektiğini yoksa tespit yapamayacaklarını söyledi. Mecbur kabul ettim ve far yanmadığında koşarak elektrikçi yanına nasıl gideceğimi düşünerek Ankara'dan yola çıktım ve Bolu'ya yaklaştığımda farları açtım ve yanmadı mecburen sis farları ile yol almaya devam ettim. Bu esnada yağmur başlayınca silecekleri çalıştırdım ama bir daha kapatamadım
Aracı stop edip çalıştırana kadar ön arka silecekler çalışmaya devam ediyordu. Benim sinir olmuş halim en çok eşimi eğlendirdi, evlat edindik bize şımarıyor diyordu.
Bu şekilde yola devam ettik akşam saati İstanbul' a ulaşıp site girişindeki kasisten geçince farlar yandı, arabada herkeste sevinç ortamı hakim oldu, far ampulleri sağlammış.
Bu iki sorunu Ümraniye Sanayi sitesinde Erbaşlar VW servisi Rıdvan usta halletti. Başarılı bir elektrikçileri var, far tesisatı, röleler değişti, silecek rölesi değişti yaklaşık 300 tl lik bir masraf oldu.
Arıza kısmının böyle bittiğini düşünmek gafletine düştüğümüzü bilmiyorduk. Araç bir hafta kadar yattı sonra çalıştırmak istediğimde tek marş çalışan araç hiç oralı olmadı, marşa bastığımda 2-3 sn çalışıp stop ediyordu immo hatası olabileceğini söylediler, yedek anahtar ile yapılan denemeler sonuç verdi ve çalıştı. Haftalık olağan çalıştırmalarda bir daha sorun vermedi demeyi çok isterdim ama tavrını değiştirmeden ilk marşta çalışmamaya başladı. İnternet araştırmalarında kızdırma ve yakıt pompa rölesinin geç çalışma yapabileceği yazıyordu ve 2-3 kızdırma yapılırsa rahat çalışacağı söyleniyordu, bu şekilde denemeler sonuç verdi ama son noktayı Rıdvan usta koydu telefonda getirin onun mazot filtresinin orada bir subap var o geri kaçırıyordur değiştirelim dedi ve dediği gibi çıktı.
Bizim T4, Rıdvan ustanın şefkatli ellerinden çok memnun sanırım geçen hafta İstanbul çevresinde kısa bir tur yapalım dedik ama o hayır ben çekici ile servise gideceğim dedi. Aracı çalıştırınca yaklaşık 5 sn sonra yağ basınç lambası ve sesli ikaz devreye girdi. Aracımızı çekici ile gönderdik ve soruna beyin, akünün orada bulunan sigorta paneli ve alternatör arkasından çıkarak bu saydıklarıma gelen 2 kablonun sebep olabileceği tespit edildi. İstanbul' da T4 beyni aramayın gerçekten çok pahalı, eski Ankara'lı olarak tanıdıklar vasıtasıyla beyni bulduk. Kısmetse bu hafta sonu Ankara'da bu işleri halledeceğiz.
Uzun bir yazı oldu kusura bakmayın, benzer sorunları olanlar varsa elimden geldiğince yardımcı olmak isterim. Şu aralar oldukça antrenmanlıyım