Suzukilerde Hararet Sorunu ve Çözümleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kuzne Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 33
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 22,778

kuzne

Kamp III
Mesajlar
978
Tepkime Puanı
0
Yer
istanbul kurt köy
kendi aracımda yasadıgım bu suzukilerdeki kronik harraret sorununu artık tarıhe gömdüm. sirarayla yaptıgım operasyonu sizlerle paylasmak ve aynı sorunla karsılaasan arkadaslara yardımcı olması adına
 

Etiketler
kuzne' Alıntı:
kendi aracımda yasadıgım bu suzukilerdeki kronik harraret sorununu artık tarıhe gömdüm. sirarayla yaptıgım operasyonu sizlerle paylasmak ve aynı sorunla karsılaasan arkadaslara yardımcı olması adına
5 yıldır Vitara 1.6 jlx kullanıyorum. Aracım 2000 model ve 290 bin km'ye yaklaştı.
Genel olarak sakin kullansam da; çok defalar meslek gereği acil yetişmem gereken yerler oluyor ve bu durumlarda 10-15 km boyunca 4000 devir ve üzeri rampa yukarı kullanmak zorunda kalıyorum.
Buna rağmen hiç hararet sorunu yaşamadım. Bahsettiğiniz kronik hararet sorunu nedir - biraz açar mısınız?
Benim hararet sorunu yaşamamak için acizane önerilerim;
1- Araçta soğutma sıvısı olarak yaz - kış kaliteli-bilindik marka organik asit teknolojisi ile üretilen kırmızı antifriz kullanılmalı
2- Antfiriz ile birlikte mutlaka saf su kullanılmalı
3- İlave gerektiğinde yine kırmızı antifriz -saf su karışımı ilave edilmeli
4- Rutin aralıklarla su eksiltme olup olmadığı kontrol edilimeli ve genleşme kabındaki sıvı miktarı min. çizgisinin üzerinde tutulmalı daha iyisi sürekli max. seviyesinde olmalı.
5- Araç ikinci el alınmışsa, geçmişi bilinmiyorsa radyatör kapağı ve genleşme kabından kontrol yapılmalı eğer soğutma sıvısı kahverengimsi, çamurlu, partiküller içeriyorsa, genleşme kabının iç yüzü tortularla kaplanmış paslı bir görünümdeyse soğutma sıvısı mutlaka boşaltılıp sistemin içi güzelce temizlenip-radyatör şişlenip yeni sıvı ile doldurulmalıdır.
6- Soğutma sıvısı bomometre ile ölçülüp ilave etme yerine km'si geldiğinde boşaltılıp değiştirilmelidir.
7- Triger kayışı değiştirilirken su pompası da kontrol edilip gerekirse değiştirilmelidir.
8- Daima orjinal termostat kullanılmalıdır.
Bunlara dikkat edildiğinde Vitara'da kronik hararet sorunu diye bir sorun olmaz-yoktur.
 

Abdullah bey yazdığınız satırları okuyunca, Oğuz abiden sonra Suzuki'de bir üstad daha yetişmeye başladığını düşündüm ;)
 


Abdullah bey sizin gibi tıtız bakamıyoruz birde bu aracların fan sistemi aracın motorundan aldıgı tahrikle calısıyor buda bir cıvalı mekanizma sistemine baglı cıva da diyemeyız bir ceşit yagsı madde sayesinde fan devri ısı yukselince artıyor bu sistem zamanla radımanlı calısmıyo. ve pervane kanatları yetersiz bu nedenle hararet yuksek calısıyor ve sıkısıncada hararet tavan yapıyor ama en kötüsüde hararet göstergesine hıc guvenilmiyor bu nedenden dolayı cogu arac harrarete magruz kalıyor sizin aracınızda elektrıklı fan sistemi varsa bu sorunla o yuzden karsılaşmamış olabilirsiniz.
 




önce aracımda hararet sonucu alt tabanda öncedende zayıflamış olan kazandaki acılmayı tamırle basladım radyatörü cıkardım ve tırnaklardan acıp alt kazanı cıkardım temizliyını yaptım guzel bir sekılde temizliyıni yaptıktan sonra orjınal oringini takıp termal contayla sabitleyıp yerine takıp olabıldıkce sıkı stırıp bir muddet bekledıkten sonra tırnakları tekrar sıkıştırıp kurumaya bıraktım.

SAM_1140.JPG


SAM_1153.JPG


SAM_1154.JPG


SAM_1142.JPG
 

sonrasında sitede birkac arkadasında actıgı konuları okuduktan sonra teknik bilgilerimide kullanarak önce radyatöre en uygun olabilecek fanı arastırıp buldum .

SAM_1144.JPG


SAM_1144.JPG
 


kuzne' Alıntı:
Abdullah bey sizin gibi tıtız bakamıyoruz birde bu aracların fan sistemi aracın motorundan aldıgı tahrikle calısıyor buda bir cıvalı mekanizma sistemine baglı cıva da diyemeyız bir ceşit yagsı madde sayesinde fan devri ısı yukselince artıyor bu sistem zamanla radımanlı calısmıyo. ve pervane kanatları yetersiz bu nedenle hararet yuksek calısıyor ve sıkısıncada hararet tavan yapıyor ama en kötüsüde hararet göstergesine hıc guvenilmiyor bu nedenden dolayı cogu arac harrarete magruz kalıyor sizin aracınızda elektrıklı fan sistemi varsa bu sorunla o yuzden karsılaşmamış olabilirsiniz.
Daha önce Oğuz Abi de benzer bir çalışma yapmıştı. İşten anlayanların böyle çalışmalar yapmasını hayranlık ve takdirle karşılıyorum.
Fakat acizane fikrim motordan tahrik alan pervane hararet riski konusunda elektrikli fandan daha güvenli. Çünkü bahsedilen ısıya duyarlı sistemin arıza riski fandan daha az. Sonuçta fan bir sigorta ve elektrik soketleri ile çalışıyor. Sigortanın atması veya fişin erimesi riski daha fazla.
 



sonra en uygun fanı aramaya basladım vev sonunda gayet uygun guvenilir bir fan bulduktan sonra radyatöre adapte etmek icin kolları sıvadım önce uygun kalınlıkta lamalarla ayak baglantılarına basladım

SAM_1143.JPG


SAM_1145.JPG
 

abdullah hocam motordan tahrikl,i sistem eyer daha randımanlı olsaydı yenı nesıl araclarda fan sistemine gecmezdı dımı hem bahsettıyınız arızalara mudahale etmek kolay ve basıt ya diyer cıvalı bozuldugunda nasıl bır cözümle kurtula bılırsiniz tamamen kalırsınız ha bırde motorda getıreceyı avantajlarda artısı FANI MONTAJINI BITIRDIKTEN SONRA elektırık sıstemınde önce 80 derecelik bır ısı termostatı alıp radyatör cıkısına montaj yaptım .radyatörun cıkısı motorun gırısı en uygun kontrol ve sonuc ıcın en uygun yer

SAM_1155.JPG
 

İnşallah güzel sonuç alırsınız. Araç heralde sabahları ilk çalışmada daha çabuk ısınıyordur, çekişte hafif de artmıştır. Dolayısıyla yakıt tüketiminde biraz düşme olmuştur. Bu konularda da sonuçları bildirirseniz bizlere ışık tutacaktır. Elinize sağlık.
 

Bu sistemde gerektiğinde çalıştırmak için bir ara şalter,de konulabilir benim eski favorit aracımda yapmıştım hararet yükselmeye başladığı zaman veya hararet müşürü açmadığı zaman kullanıyordum
 

dogrudur zaten bende torpidonun ıcınde bir manuel şartel koydum . gerek yok simdilik ama gerektıyınde kulanmak ıcın abdullah bey tesekkur ederim dediyiniz gibi aracın performansında gözle görülür bi fark yasadım aracın tıtresiminde bile fark ediyor . calısma devam ediyor resimleri ve teknik bilgileri yuklemeye devam edicem
 



elktırık sistemıne sigorta kutusundan bir baglantı alıp röle ile fonı kontrol eden musure balanıyor masimum 80 derecelik bi musur gayet güzel calısıyor uzun suredir kullanıyorum cok guzel calısan bir sistem FAYDALARI MOTOR DAHA TITRESİMSİZ.... ARACIN MOTOR PERFORMANSINDA ARTIŞ YAKITTA AZDA OLSA TASARRUF VE YENI NESİL BİR SOĞUTMA SİSTEMİ:smiley:
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,779
Mesajlar
1,523,711
Kayıtlı Üye Sayımız
166,596
Kaydolan Son Üyemiz
Baybarss

SON KONULAR



Geri
Üst