Suzuki Vitarada Harareti kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan oguz1134 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 15,590

oguz1134

Zirve
Mesajlar
1,573
Tepkime Puanı
63
Yer
İSTANBUL/büyükcekmece
Hararet Suzuki Vitaraların hepsinde olan bi sorundur. .Bende V6-2000 var, daha cok 1.6 4cl motorlar da arıza gösteriyor, başlıca sebebi orjinal kendi göstergesine güveneni yolda bırakıyor hararet insede cıksada motor da yansa her sey normal gösteriyor ısıyı algılayan müşür denmi gösterge tablosundan mı bilmem bu iş vitaralarda kronik bir sorun dur.
sizlere yaptıklarımı tek tek anlatayım ilk iş eski model cıvalı bir gösterge aldım nereye takıcagımı bulamadım önceleri aynanın üstüne tavana düşündüm önce başladım yapmaya 2 metre uzunluk olanı almıştım gittim degiştirdim 4m olanı aldım bu sefer tavana yapışma olmaz vida ile delme işime gelmedi en son sol direk önüne koydum ..bu cıvalı göstergenin elektirikle bir alakası yok bilmiyen arkadaşlara acayım kontak acık kapalı fark etmez aracı stop ettikten sonrada hep göstermeye devam eder ,
.[attachment=1]
aküyü ve sarz durumu da göreyim diye birde voltmetre koydum calışmaz iken 12volt göstermeli calıştımmıda 14 olmalı aşırı boş ise akü 15 e kadar cıkabiliyor
montaj yapılıcak kutuyuda ikili buldum diger sebebi bu sarz göstergeside zaten günümüzde hiç bi aracta kalmadı antikaya girdi .kutu tam oturmadı ucunu kavisli olarak hafiften tesfiye edip otturdum.
.[attachment=2]
bir fazladan müsürüm vardı o ve ısı göstergesini algılayıcı cıva ucunu takabilmek için kutudan cıkan parcayı ve müşüre uygun somunu 2 delik deldirip tornacıda kaynak yaptırdım ,aracın orjinal cıvalı fan sistemine kanım ıasınmadıdın dan ilerideelektirikli fan koyarım onu atabilirim snorkel de takarsam iyi olur falan gibi fazladan hesaplar yapıp birde bu müşürü ilave ettim .
.[attachment=3]
[attachment=4]
[attachment=5]

fotolar cep telefonun dan 5 pıksel ama oldukca kalıtesiz o konuda özür.bu gösterge cok eski sitem ama cok da hassas iniyor cıkyor rampada cok sıkıştırınca yaz günü 90-100 -110 derecelere alıp başını gidiyor kendi göstergesi gayet sakin herşey normal gösteriyor sanki başka arabanın göstergesi iki ayrı iki ayrı ısı degeri cıkıyor karsınıza gözünüzün bi ucu bu ilave göstergede olunca kaza bela gelmeden fark edebiliyorsunuz ,son olarakta bayramdan sonra uzun bi tur attım sakarya bursa kazdagları tekırdag üstünden ıstanbula geldim uludaga cıktım rakım yüksek ve hava soguk ilk iş motor rampalarda hararet yükseltti o yetmiyormuş gibi suda eksıltti dahasıda var zirvede motor üşüdü hararet yeni calışmış gibi düştü kafam iyice karıştı su koya koya dolaştım bir göz hararette tabi . ilk iş 15 yaşındaki aracın radyatörünü sökmek oldu radyatörcünün dedigi % 70 tıkalıymış actı 40 tl işçilik aldı 82 lik japon termostat koydum ve kaloriferden lpg regülatörüne giden yerede lpg ci lerin taktıgı t ler var plastik onların demir olanları ile degiştirdim eskiden 90 gösteren gösterge şimdilerde hep 80 de cok da verimli oldu ..8-10 yaşını gecen her aracın radyatörünü temizletmeli derim..
vitaranın motor calışma sıcaklıgı 80 dereceye ayarlanmış diger araçlardan 10 derece eksik bana göre .,göstergeyide takmadan önce pek gözüm tutmadı test ettim kaynayan suda 100 oldu bence cok kaliteli degil fakat dogru gösterip iş yapıyor. aracım 180 binde bu işi yapmak için gec bile kalmışım. ;)

sahibinden_vitara 1.jpg


sahibinden_vitara 2.jpg


sahibinden_vitara 3.jpg


sahibinden_vitara 4.jpg


sahibinden_vitara 5.jpg
 

Etiketler
Ynt: vitarada harareti kontrol altında tutmak için yapılması gerekenler.

evet şehir içinde çok yoğum trafikte durun kalkın saatlerce yol katedin hararet göstergesi , adına yakışmayan hararetsiz sakin tavrını hep korur... hele su eksiltme gibi bir sorun da varsa vay halinize... sistem çok güzel olmuş oğuz bey elinize sağlık.. bir fikir olarak iletiyorum orta konsolda dijital saatin bulunduğu yere saatler sığarmydı acaba ? ben o bölümde saati söküp telsizi oraya monte ettim , küllüğüde çıkartıp oraya da eğimmetre monte ettim sanki yeterince yer var gibi...
 

Ynt: vitarada harareti kontrol altında tutmak için yapılması gerekenler.

küllüğü iptal edemiyorum o konuda özürlüyüm , saati coktan iptal edip double denilen teyplerden takmıştım (kaset,cd,radyo) tam hatırlamıyorum ama kafamda kalanları aktarayım cap olarak bu saatlerin 2 ceşiti var 60 mm ve 52 mm ben ufak olanlarını kullanmıştım capı konusunda yanılıyor olabilirim.direk için 2 li 4 lü modeller var plastık kutular saat takabılmek için bunları hem kendime yakıştıramadım 2 li olanı denedim bizim direkler biraz ince geldi modifiyeci denilen fiber calışması yapan yerlere gidip özel bir sey yaptırmak gerekiyordu fazlada ugraşamadım ,yazın klima acıkken rampa tımanmalarında v s.cok faydasını görüyorum.
 

Ynt: vitarada harareti kontrol altında tutmak için yapılması gerekenler.

faydalı bilgiler için teşekkürler acaba 2004 grand vitara 2.0 lardada bu sorun varmı
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Oguz bey elinize sağlık. Bilgilendirme yine ders ve eğitici nitelikte. İleride bu konuları tasnif edip ayıklayıcam. Teknik işler,yapım hikayeleri ayrı bir yerde saklanmalı.. ;)
 



Ynt: Suzuki Vitarada Harareti kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Merhaba Oğuz Bey,
Bilgilendirme ve paylaşım için teşekkürler. Çok başarılı ve önemli bir çalışma. Kesinlikle ihtiyaç olan bir çalışma yapmışsınız. Aynı şeyleri bende düşüyordum. Nasıl yapılacağını öğrenmek güzel oldu.

Benim araçta gaza giden hortum gaz mikserine giren yerden kırılmış, hatta dirsekte kırılmış. Suyun yarısı boşalmış, bizim gösterge halen aynı yerinde çakılı duruyordu. Arkadan gelen arkadaşlar uyarmasa motoru yakıyorduk. Hortumları körledik, suyu ekleyip devam ettik. Göstergeye kesinlikle güvenilmez. Daha sonra tüm hortumları ve gaz mikserinin dirseklerini değiştirdim. En kısa zamanda bu uygulamayı yapmam lazım.

Malzemeler konusunda yardımcı olabilir misiniz? Nerden temin edebiliriz?
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Malzemeler konusunda yardımcı olabilir misiniz? Nerden temin edebiliriz?
topkapı merkezefendi polis karakolundan içeri teknik oto sanayi sitesine giriyorsunuz (bu sitenin 3-4 kapı sı var oldukca karışıktır)sagdan 3. veya 4. sokagın başında elektirik malzemesi satan dükkandan aldım saatleri her türlü ceşit ve kalitede var.dükkan ismi kafamda kalmadı köşe başı dükkan ,hortum arasına giren parcayıda 2-3 dükkan yanındaki tornacıda halletmiştim .
2 li kutuyuda sirinevler yada aksarayda modifiyeci diye adlandırılan ıvır zıvır türü satan yerlerden temin edebilirsiniz .
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Oğuz Bey,
Teşekkürler, ben Ankara'dayım, Burdan bir arayım olmaz ise o civarda olan , alabilecek bir arkadaşla irtibata geçmeye çalışacağım.

Birde Hortum arasına attığınız parça nın yerini soracaktım. Radyotör ile termostat arasındaki hortum üzerine yaptınız değil mi?
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

algılayıcı ucu takabilecek başka bir yer varmıdır ......bu konuda fikri olan varmı .........ben bu şekil araca zarar vermeden en münasip yeri termostat önü nden radyatöre gidiş hortumunu buldum motorda ısınmış olan suyun en sıcak halini gösteriyor.
bu yerin ufak bir sorunu var teknik olarak ...termostat acmadan benim göstergede kimse yok 0 acıldıktan sonra ufak ufak gıdıklanmaya başlıyor. dogrusu kapakta suyun oldugu yere takmak ben fazla incelemedim kapak üstünde münasip bir yer bulursanız benim de haberim olsun derim. ;)
 




Ynt: vitarada harareti kontrol altında tutmak için yapılması gerekenler.

4 L' Alıntı:
evet şehir içinde çok yoğum trafikte durun kalkın saatlerce yol katedin hararet göstergesi , adına yakışmayan hararetsiz sakin tavrını hep korur... hele su eksiltme gibi bir sorun da varsa vay halinize... sistem çok güzel olmuş oğuz bey elinize sağlık.. bir fikir olarak iletiyorum orta konsolda dijital saatin bulunduğu yere saatler sığarmydı acaba ? ben o bölümde saati söküp telsizi oraya monte ettim , küllüğüde çıkartıp oraya da eğimmetre monte ettim sanki yeterince yer var gibi...


selam EĞİMMETRE VS. yaptığınız yerin resmini koyabilirmisiniz? tşk
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

>>4L arkadaşımız..30 Ekim 2009 da yollamış bu mesajı o tarihte bidiği aracı şu an yok..

olmıyan aracının fotosunu cekemez..bence.. ;)

şimdilerde bildiğim mazotlu..hdi ye biniyor.. :smiley:
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Ben olası bir hararet durumunun erken farkına varabilmek için aracıma aracın kendi orjinal ısı sensörüne bağlı diğital bir saat taktırdım.
Motor soğutma sıvısının sıcaklığı yanında, ek sensörler aracılığıyla aynı ekranda ve aynı anda kabin içi ve dış ortam sıcaklıkları da görüntüleniyor.
Cihazda sürücü tarafından motor ve kabin içi sıcaklık için uyarı üst limiti,
dış ortam sıcaklığı için ise alt uyarı limiti belirlenebiliyor.
Böylece motor hararet yapmaya yaklaştığında dijital saate bakılmasa bile sürücü uyarılıyor.
Ayrıca buzlanma uyarısı ve içerde klima açmayı gerektirecek kabin ısısı uyarısı alınmış oluyor.
Bahsedilen limitlere ulaşıldığında, limite ulaşan değerin ekrandaki rengi kırmızıya dönüp,
ayrıca cihaz üzerindeki kırmızı ışık yanıp sönüyor ve istenirse sesli bip-bip uyarısı veriyor.
Oğuz Abi ve diğer arkadaşların bahsettiği gibi benim araçtaki orjinal hararet göstergesinde de belli bir mesafe gittikten sonra ibre yaklaşık orta bölgede sabitleniyor.
Buradaki değer 80 mi, 90 mı belli değil, inme çıkma olmuyor.
Benim tahminim bu durum aracın ısı sensörü ile ilgili değil gösterge ile ilgili.
Çünkü digital göstergede yol ve sürüş koşullarına göre iniş çıkışlar oluyor.
Şöyle ki
Araç soğuk motorla ilk çalışıp da devir normal aralık olan 800-850 ye düşene kadar dijital saat, yaklaşık 5-6 sn'de 1 derece yükseliyor ve devir normale geldiğinde orjinal hararet ibresi hemen hemen hiç yerinden oynamamışken dijital saat 60 dereceye ulaşıyor.
Orjinal hararet ibresi saatin en altındaki çizgiye ulaştığında dijital saat 70 dereceye geliyor.
Aracımda 82 lik orjinal termostat var. Orjinal ibre ortalara geldiğinde dijital saat de 82 ye ulaşıyor ve birden 75'e düşüyor. Bu noktada termostatın açtığını anlıyorum. (bu durum aynı zamanda aracın orjinal ısı sensörünün ve benim sonradan taktırdığım dijital saatin güvenilir olduğunu gösteriyor)
Bundan sonra uzun yolda dijital saat 76-78 arası inip çıkıyor.
Şehir içinde (trafiik aşırı yoğun değil, orta, dış hava sıcaklığı 28-30 derece civarı) 80 civarında 1-2 derece inip çıkıyor.
Ayrıca dijital saat çeşitli sebeplerden ölçülen ısı gerçeğinden farklı ise - veya + yönde kalibre edilebiliyor. Mesela cihaz 80 gösterdiğinde başka bir yöntemle gerçek değerin 85 olduğu tespit edilirse cihaza +5 değer girilince artık sürekli 5 derece fazla okuyor.
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Abdullah. Bey. Selamlar.bende 2001 gitara 1.6 jlx aracima su hararet ve araç dişi ve içi hava sicakligini gösteren ( tek bir cihazda ) bakiyorum sizin mesajinizdada boyle bir. Cihazi taktirdiginizi. Okudum. Bu cihazi nerden temin. Edebilirim fiyati nedir? Ve ayrıca su haRareti ile ilgili baglantiyi nereye. Yapmaya tavsiye. Edersiniz iyi. Günler dilerim
 

Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

Konuyu biraz araştırdım, okuduklarımdan anlayabildğim kadarı ile bu araçlardaki hararet problemi yağmala/soğutma(su) kanallarının zamanla kirlenmesi sonucu oluşuyor.
Yağlama kanalları kirlenmesin diye aracın motor yağını mümkün olduğunca erken değiştirebilirsiniz.
Su kanalları için ne yapmalı bilmiyorum, antifriz değişimi genelde ihmal edilen bir konu ama sık sık antifriz değiştirmek ne kadar fayda eder onu problemin kaynağını tam anlayamadığım için söyleyemem.

Bu arada yağ/su kanallarının kirlenmesi sonucu oluşan bir problem için konsola termometre ilave etmenin çok ta etkili bir çözüm olacağını düşünmüyorum. Netice itibari ile kirlenme sebebi ile soğutma sistemi yeterince etkin çalışmıyorsa bunun anlamı motor sıcaklığının yükselip radyatör içindeki suyun sıcaklığının ise aynı hızda yükselmeyeceğidir, o noktadaki suyun sıcaklığını ilave bir termometre koyup ölçmek motorun durumu hakkında pek te 'güncel' bir bilgi vermez, olsa olsa aracın üzerinde hali hazırda bulunan termometre gibi 'iş işten geçtikten sonra' uyarır.
 



Ynt: Suzuki Vitarada Harareti Kontrolü İçin Yapılması Gerekenler

2009 da acmışım konuyu..

ilk vitara 1988 model oda 1987 teknolojisi demektir..

motorla beraber motor devri kadar dönen cıvalı fan sistemi sürat ve motor devri düşük olduğunda yetersiz kalmasıdır işin aslı..
radyatör ve termostat eski ve içi kirecli ise anında hararet yapar ..1.6 jlx ler bilhassa kapak hatta bazende blok çatlattıkları olur..

kadrandaki ısı göstergesi sadece motor yandıgında hareketlenir başkada hiç bi zaman çıkıp hararet yaptıgını asla göstermezler..

2. gösterge kullanmak önçeden uyarılmayı seven kişiler içindir..

radyatör ve termostat + cıvalı fan sistemi +kirecsiz su+antifiriz..sis düzgün olan vitaralar hararet derdi olmaz..saat takmasalarda olabilir.. bu degişimler yapılırken cıkan parcaları inceleyip cok tıkalı cıktılar ise degişimden evvel motor içine radyatör temizliçi atılıp içi iyi temizlenmeli +devirdaim de yenilenmeli..

şu anki aracım xl-7 TD ..2006 model fransız motorlu..2 adet elektirikli fan sistemine sahip..
fanlar 96 drecede devreye giriyor..yaz günleri 105 derece yide gördüm..
kendi saati gayet sakin hiç kıpırdamıyor..!
arac turbo oldugundan tenekeden imal kapak contasına sahip..kagıt karton dan imal benzinli gibi anında conta yakma derdim yok..

ben gene 2. saatten takipteyim..nede olsa suzuki.. ;)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,045
Mesajlar
1,527,865
Kayıtlı Üye Sayımız
166,792
Kaydolan Son Üyemiz
wdeepw

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst