Ynt: Suzuki Vitara / Xl-7 Triger Zinciri Değişimi Hakkında (dikkat!)
Kısaca triger zinciri ömürlüktür, ses yapmaya başlarsa gerginleştiriciyi kontrol ettirin zincire de yenisini almadan önce iyice bakın büyük bir ihtimalle sağlamdır.
yanlış bilgi.. düzeltiyorum..>>
olay bisikletteki gibim bi zinçir degil..öyle olsa ömür boyu kopmaz arıza cıkarmaz vs 70-80 model araclarda böyle idi..fii tarihinde kaldı..
https://www.google.com.tr/search?q=suzuki+v6+timing+chain&biw=1680&bih=951&source=lnms&tbm=isch&sa=X&ei=GmVsVJjyHsvLygPMj4GoCg&ved=0CAYQ_AUoAQ
30x40x10 cm. gibim bi kutu düşünün içi lebaleb dolu bi bakıyım mı diyem kutuyu acınca aynı parcaları içine tekrar sokamıyorsunuz..bile .. :
zincirler gergi olarak..plastik kanallardan yürüyüp geriliyor..
plastikler aşınıp oyulunca zinçir gerilemiyor..
fren kampanalarındaki cırtlayan ayar sistemine benziyen..3 aşşa beş yukarı..> bi sistemlede otomatik boşluk alma parcası var..o cırtlamaz hale gelinçe her iki kapak komple pert olur piston sibob birbirine girer..
yine bir parca var o da hidrolik olarak yag basınçınla zinçiri gerip tansiyonu düzeltir..
zinçirler calışma ile calıştığı dişliyide zedeleyip bozuyorlar..
dişli ve zincir,kızak ıvır zıvır set olarak degişimi şarttır..
Suzuki v6 motorlarda zinçir degişimi süresini 100 bin olarak vermiş tir..
ülkemizde bu 150 binden evvel degişmez..
175 bin gibi bakımlı olanları şıkırdamaya başlar..200 bine kadan da kullananı vardır..
150 bini gecmeden degişimi saglıklı olur derim..
v6 motorun sırrı..
tam sentetik yag kullanımı ve düzenli yag bakımıdır..
yan sanayisinin fiyatı bu günün şartlarınada 1000 tl altında olan zinçir seti motor katilidir.. (made inn çayna )
yan sanayi alınacaksa parayı cok aramıyacaksınız..
en temizi uzun yıllar kullanılacaksa yetkili servisten orjinali derim..+ kapak contası + sibob lastiği +termostat illa orcinall..
eski bi v6 çı olarak tecrübe ile sabit tir..
önçesinde hiç v6 suzuki motoru söküp takmamış ustayada v6 motoru elletmenizi tavsiye etmem..
kaprislidir usta secer..