Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan mkemal Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 59
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,202
Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

yarın kompresyon değerleri ölçülecek aracın normalde değerlerin nasıl olması lazım..

Onu bilmem ama 6 silindirli aracın motoru ne kadar yıpranacak ki kompresyondan 110'u geçememeye başlayacak?
Daha başka belirtiler vermesi lazım değil mi motor yıprandıysa?
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

v6 da fincan sistemli 'dir hidrolik basıncı ile sibob ayarı yapar ,,hidrolik basıncı ile timing zincirini de gerer..!..sibob ayar simi pulu,ayar vidası vs yoktur..yanlışlıkla kalın yag konulduğu zaman v6 felç geçirir.. ;)

avans ayarı yapılacak yeri vardır... ama ...ellenmez ecu kendi yapar..

japon aracları.. laptop yada pc türü bilgisayar 'a baglanarak arıza tespiti dogru ve düzgün yapılamaz ..el türü denilen ufak el cihazları ile dogru netiçeleri alabilirsiniz ..

d konumu altındaki en ufak vitese alıp ..1..yada..L..dip gaz yapınca motor ve şanzıman ne tepki gözlemlemek gereklidir ..motor 6500 ' cıkıp devir kesiyormu ..?kesti ise motor da problem yok ..tur ..derim. :smiley:

%80 -90 şanzıman arızası gibi görünüyor ..suzuki otomatik şanzımanını eskiden beri bilen bir yer olmalı bir trohottle kablosu elinde olan yere bakmalı derim (şanzıman-motor bilği alışverişi kontrol kablosu)
 

Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

aracın videosu..

http://www.youtube.com/watch?v=AKMXEkrQS3o
 

Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

Video görünmüyor ama sizin aracın problemi muhtemelen aşağıdakilerden biri:

Vuruntu sensörü arızalı (çağlar beyin başına gelmişti ;) ) , motorun gücünü baya kesiyor.
Şanzıman tork çevrimci fazla yıpranmış olabilir.
Ya da hasan beyin bahsettiği bobin, silindirlerden bir ya da birkaçı ile ilgili bujiler hiç ateşlemiyor olabilir.
 

Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

olasiliksiz' Alıntı:
Video görünmüyor ama sizin aracın problemi muhtemelen aşağıdakilerden biri:

Vuruntu sensörü arızalı (çağlar beyin başına gelmişti ;) ) , motorun gücünü baya kesiyor.
Şanzıman tork çevrimci fazla yıpranmış olabilir.
Ya da hasan beyin bahsettiği bobin, silindirlerden bir ya da birkaçı ile ilgili bujiler hiç ateşlemiyor olabilir.

videomu açılmıyor..
 




Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

tekrar ekliyorum..

http://www.youtube.com/watch?v=AKMXEkrQS3o
 

Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

Video yine görünmüyor ama alıntı ile beraber cevaplamaya yarayan yere tıklayınca youtube linki görünüyor. Bizim burda youtube bağlantısı bozuk herhalde..
 

Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

benim bilgisayarda direk olarak video ekranı çıkıyor..

link bu...
www.youtube.com
/watch?v=AKMXEkrQS3o
 

Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

Kemal bey,rampanın başında otomatik vitesi niçin L ye alıyorsunuz anlayamadım.D konumunda devam etmeniz araç bayılır gibi olursa OD- OF düğmesine basmanız gerekmiyormu.Yoksa benmi yanlış biliyorum ;D ;D
 



Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

Kemal bey orası L konumunu gerektirecek kadar dik bir rampaya benzemiyor ama öyle bile olsa zaten otomatik vites araç olduğuna göre kendi vitesi düşürecektir. L konumunda gaz yememesi normal de olabilir kendisini yanlış kullanıma karşı korumaya alıyordur belki (gerçi 1. vitesin 90 km/saat e kadar emniyet payı olduğunu söyleyenler var ama suzuki aynı fikirde olmayabilir :D) . Araç D de iken kullanın özellikle gerekmedikce (bayır aşağı inerken ikide bir frene basmamak için vs) müdahale etmeye gerek yok. Dağda bayırda dik yokuşlarda bile 2. vitesten aşağısının pek gerekli olduğuna şahit olmadım ben yeterince motor freni sağlıyor ara sıra frene basarak inebiliyorsunuz aşağı.
Aşırı dik yokuşlarda biraz bayılıyor ise o da normaldir benim araç ta bayılıyor vitesi 2'ye hatta bazen bile L'ye atmak gerekiyor, ama öyle bir yokuşu şehir içinde bulabilir misiniz bilmiyorum. En az 10-15 derece eğim olması lazım. O durumda da öyle bir yokuşu çıkarken hafif kasa ufak tefek binek araçlar gibi seri bir şekilde çıkmasını beklemiyorum. İlk mesajınızda yazdığınız gibi 25 derecelik yokuşta baylıyorsa bu tamamen normal bence, ama asfalt üzerinde ben henüz öyle bir yokuş görmedim gezdiğim yerlerde, yol kenarındaki tabelada 25 derece yazmıyorsa göz kararı burası 25 derece dememek lazım. Bu durumda araçta çekiş problemi olabileceğine dair tek belirti düz yolda 110'u geçmemesi, o da ancak D de iken geçmiyorsa problem olarak düşünülebilir diğer viteslerde geçmiyorsa normaldir araç kendini korumaya alıyordur. Yanlış kullanım aşırı ısınmaya sebep olup şanzımanı bozar çünkü.
Çektiğiniz video'ya bakarak tork çevrimci ile ilgili bir problem olduğunu da söyleyemeyiz çünkü o durumda araç devirlendiği halde bunun hızlanmaya katkısı olmazdı, sizin araç devirlenmiyor sanki devirlenmemeye elektronik olarak karar vermiş gibi. Araçta gerçekten bir problem var mı bilmiyorum ama olduğunu düşünüyorsanız şanzımanı şimdilik olası problemler listesinden şanzımanı çıkartıp öteki iki olasılığı (sensörler ve bobin) araştırın derim.
 

Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

normelde D konumunda kullanıyorum zaten, çoğu zaman araç L de devrini bile almıyor rampa başında nasıl başladıysa sonuna kadar aynı devirde çıkıyor yani 1500-2000 devir arası.. çıktığım rampa aslında dik bir rampa ama videoda çok farklı.. normalde şöyle bir problemde oluyor rampada D konumund çıkarken vites 2 ye geçince araç iyice bayılıyor hiç devir almıyor vites tekrar 1. vitese düşmüyor ve çoğu zaman ben elle müdahale ediyorum. bu durumunda videosunu çekip göndereceğim...
 

Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

Bence önce bobine ve buji kablolarına baktırın onları elemek daha kolay.
Problem sensörlerdense o suzuki ustası bulmadan ya da her bir sensörün ne ölçmesi gerektiğini ve sensörün araç üzerindeki yerini gösteren bir kitapçık olmadan biraz zor ama ateşleme bobinini ne yaptığını bilen bir elektrikçinin hayatında daha önce hiç suzuki görmemiş olsa bile kontrol edebilmesi lazım. 6 tane bobin varmış bunda diye söyleyin yeter.
 

Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

bu araçda gaz kullanıyormusunuz kullanıyorsanız kaç yıldır gaz takılı bu araca
 

Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

bu araçda gaz kullanıyormusunuz kullanıyorsanız kaç yıldır gaz takılı bu araca

Ünal bey LPG yüzünden subapların erimiş ya da ayarının iyice bozulmuş olma ihtimalinden mi şüphelendiniz?
 



Ynt: Suzuki Vitara V6 bulunamayan Çekiş Sorunu

Burda ilginç birşeyler buldum

http://okulweb.meb.gov.tr/46/05/336225/files/supapayar%C4%B1.doc

Kemal bey burada anlattığına göre subaplar sebebi ile ciddi miktarda kompresyon kaybı olabiliyor.
Daha önce yazmış olduğum "motor ne kadar aşınacak ta 110 üzerine çıkamayacak başka belirtiler de olması lazım" şeklindeki mesajda da bu sebeple bir mantık hatası var çünkü bahsedilen belirtilen gözden kaçabielcek şeyler, şöyle diyor:

- motorun yağ yakması artar,
- rölanti devrinde, ağır yük altında tekler
- ilk çalışması zor olur.

İlk çalışması zor olur rölanti yük altında tekler vs diyor da ne kadar zor olacağı belli olmadığı için zamanla kanıksanabilecek bir durum. Ayrıca subapların ayarsız olması subapların soğumasını yavaşlattığı için yıpranma sürecini hızlandırıyormuş. Sağolsunlar bizim ustalar bu motor rölantide neden düzensiz diye sordunuz mu bujilere bi lpg ayarı çekip gönderiyorlar. Eninde sonunda zaten lpg yüzünden bozulacak subaplarla niye uğraşayım diyorlar herhalde..

Motorda fazla aşınma olmasa da subaplar yıpranmış ise baya güç kaybetmeniz mümkün ve lpg yüzünden böyle şeyler olur taktırdıktan belli bir süre sonra (belki 60-100 bin km). Görünüşe göre kompresyon testi ile motoru açmadan bu durumu da anlayabiliyorlar.
Subaplar ile ilgili herhangi bir elektronik sensör de olmadığına göre arıza kodu vermemesi de gayet normal.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,808
Mesajlar
1,523,882
Kayıtlı Üye Sayımız
166,612
Kaydolan Son Üyemiz
KAMİL ZEYTUN


Geri
Üst