Suzuki Vitara - Motor Toplanması Resimleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan bipolar Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 18,352

bipolar

Zirve
Mesajlar
1,743
Tepkime Puanı
4
Yer
İstanbul
engine_vitara_G16B_16V_hood-1.jpg


engine_vitara_G16B_8V_hood-1.jpg


motor16efi.jpg


2003_11_04_18_0003.jpg


2003_11_04_18_0004.jpg


motorkapak.jpg


2003_11_04_18_0007.jpg


2003_11_04_18_0010.jpg


2004_06_16_22_0001.jpg
 

Etiketler






Ynt: Suzuki Vitara - Motor Toplanması Resimleri

MK51' Alıntı:
Teşekkürler ve eline sağlık Hakan...

Suzuki Vitara'sı olan ve motor nasıl yapılır sorusu hakkında bilgi sahibi olmak isteyenler buradan bir fikir sahibi olabilirler.
Motorun içini, nasıl iner nasıl biner merak edenleri biraz aydınlatır diye düşünüyorum..
 

Ynt: Suzuki Vitara - Motor Toplanması Resimleri

Tam benim aklımdan geçen ve merak ettiğim bir konuydu. Teşekkürler.
 


Ynt: Suzuki Vitara - Motor Toplanması Resimleri

Konu ile direkt olarak ilgisi olmasa da piyasa da artık bir çok servisin verdiği bir hizmet var.Carbon Clean,sytem clean gibi adlarla bilinen ve benzinin yanma odasına girdiği andan itibaren yanma sonucu oluşan ve yanma odası ile egzost sistemi boyunca yerleşip zaman içerisinde performans kaybına sebep olan karbon kökenli is, zift, kurum gibi kalıntıların yanı sıra pas gibi maddeleri de piston, segman, enjektör memeleri, kelebek boğazı gibi gözün görmediği elin ulaşamadığı yerlerden özel kimyasalları ve jet basınçlı özel makinası ile çok büyük oranda temizliyor.Daha uygun yakıt hava karışımı alan araç daha verimli ateşleme ve yanma ile birlikte kaybettiği gücü performansı yakıt ekonomisini eski değerlerine ulaştırıyor ve birebir tanık olduğum olaydır egzost muayenesinden CO,HC CO'2 gibi değerler ile geçemeyen araç bu işlem ile muayeneden geçti. Yaklaşık ilk 75.000 km den sonra her 75.000 km için yapılmasında fayda var.İşlem 1 saat sürüyor ve 70 lira civarında da fiyatı var.
 




Ynt: Suzuki Vitara - Motor Toplanması Resimleri

Yaşar bey uyguladım ve motorun rahatlığını sesinden anlıyorsunuz.Düşük devirlerde aracın daha canlı olduğunu söyleyebilirim.Yakıt ekonomisi de vardır inanıyorum ama istanbul şartlarında ölçum yapabilecek bir trafik ve yol şartı yok.Yanlız burada püf nokta 75,000 km den önce gerek yok ve her nekadar size bu periyottan az dilimler deselerde 70-80 bin km de bir olması ideal zamanıdır.İkinciside bu işlemde kullanılan kimyasallarda solvent bulunmaması ve solventsiz mamullerle karbon temizliğinin yapılması ki piyasada sytem clean ce carbon clean markaları bildiğim kadarıylA solvent içermiyor.Zira solvent yanma odasında benzine göre daha yüksek ısılar oluşturduğundan segman ve valflere zarar veriyor. Pek iyi şeyler söylenmiyor dediğiniz konunun esas çıkış noktası burasıdır.
 

Ynt: Suzuki Vitara - Motor Toplanması Resimleri

Bu çalışma için teşekkürler. Peki Suzuki Vitara' da Motor Toplanmasının maliyeti nedir ?
 

Ynt: Suzuki Vitara - Motor Toplanması Resimleri

öncelikle ellerine sağlık gerçekten bizi bilgilendirdin fakat bunun bir maliyeti olmalı ve parçalrı nerden tremin ettin çünkü ben baskı balatayı değiştirirken parça temininde çok zorlandım ensonunda yetkili servisten aldım. bu yüzdende bayağı korktum fiyatalr karşısında bilgi verirsen sevinirim mail adresim tolgauzer@gmail.com tekrar ellerine sağlık
 

Ynt: Suzuki Vitara - Motor Toplanması Resimleri

motor toplaması ya da rektefiye denen olayın standart ve kesin çizgileri yoktur. duman atma yağ yakma çekiş kaybı, hararet, triger kayışının yada rulmanının dağılması kopması... gibi birçok nedene bağlı olarak bunlardan biri yada birkaçının varlığına bağlı olarak rektefiye gerektiğinde servis tarafından üst kapak (subap kapağı) ve / veya motor blogu sökülür. İkinci aşamada rektefiye hizmetini verecek olan rektefiye servisi, bu parçaları (üst kapak yada blok) alarak gelişmiş mikrona yakın düzeylerde olçümlerini yaparak nerelere ne oranlarda işlem yapılacağını hangi parçaların değiştirileceğini belirler ve aracın bulunduğu servis ile beraber rektefiye servisi ortaklaşa bir çalışma yürütürler. Rektefiyeci işini bitirdiğinde motoru (blok yada kapak) aracın servisine teslim eder. Servis de blok yada kapağı alıp onlarca parça , hortum , kablo , soket , rulman ve yüzlerce civatayı yeniden biraraya getirir, gerekli değişimleri yapar ve rektefiye işlemi tamamlanır.
Dolayısıyla tahribat ve yapılacak işlemler değişik olabilceğinden fiyat da değişik olabilir ancak ortalama birşey söylemek gerekirse subap kapağı için +,- 1000 ve blok da dahil komple revizyon ise 3000 lirayı buluyor hatta geçebiliyor da... 2.0 ve 2,5 litre V6 motorlarda bu masraf daha fazladır
 





Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,878
Mesajlar
1,524,992
Kayıtlı Üye Sayımız
166,664
Kaydolan Son Üyemiz
d1esell

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst