Ynt: Suzuki Vitara - Motor Toplanması Resimleri
motor toplaması ya da rektefiye denen olayın standart ve kesin çizgileri yoktur. duman atma yağ yakma çekiş kaybı, hararet, triger kayışının yada rulmanının dağılması kopması... gibi birçok nedene bağlı olarak bunlardan biri yada birkaçının varlığına bağlı olarak rektefiye gerektiğinde servis tarafından üst kapak (subap kapağı) ve / veya motor blogu sökülür. İkinci aşamada rektefiye hizmetini verecek olan rektefiye servisi, bu parçaları (üst kapak yada blok) alarak gelişmiş mikrona yakın düzeylerde olçümlerini yaparak nerelere ne oranlarda işlem yapılacağını hangi parçaların değiştirileceğini belirler ve aracın bulunduğu servis ile beraber rektefiye servisi ortaklaşa bir çalışma yürütürler. Rektefiyeci işini bitirdiğinde motoru (blok yada kapak) aracın servisine teslim eder. Servis de blok yada kapağı alıp onlarca parça , hortum , kablo , soket , rulman ve yüzlerce civatayı yeniden biraraya getirir, gerekli değişimleri yapar ve rektefiye işlemi tamamlanır.
Dolayısıyla tahribat ve yapılacak işlemler değişik olabilceğinden fiyat da değişik olabilir ancak ortalama birşey söylemek gerekirse subap kapağı için +,- 1000 ve blok da dahil komple revizyon ise 3000 lirayı buluyor hatta geçebiliyor da... 2.0 ve 2,5 litre V6 motorlarda bu masraf daha fazladır