Suzuki Vitara araçlarda ençok karşılaşdığımız sorun fren ayarının düşüklüğü veya el frenin sık sık yukarı doğru çıkmasıdır.
Bunların sebepleri kısa ve özet olarak şu şekildedir.
Fren balataları arka frenimiz balata olduğu için Balataların aşınarak Çap'dan düşmesi, Ön fren'de ise disk oldugu için fren pabucu kalınlıgından kaybeder.
Ön fren deki hidrolik piston aşıntı kadar ileri gider ve eskiyen balata mesafesini tolare eder.
Ancak arka bölümde işler sabit bir mekanik yapda oldugundan el ile ayar yapmak ihtiyacı vardır. Ortlama her 1000-1500Km de fren ayarı kayar, bunu bazen fark ederiz bazen etmeyiz.
Bu durumda el freniniz 1. çıt da aracı sabitlemesi gerekirken zamanla 2.Çıt3.Çıt ve ....şeklinde yukarı dogru gidecektir. Buradan anlayınki arka fren balatası aşınıyor ve oturuyor. Unutmayın 3.4. çıtdan sonran mutlaka ayar ister.
Fren ayarı yapmak istersek.
*Aracı kriko ile kaldıralım.(ön lastiklere mutlaka takoz koyun)
*Arka lastigi ve kapanayı sökün. Fren balatalarını konrol edin. (kalınlıkları 2mm kalana kadar kullanılır)
*Balataları ve kampana içini kalın olmayan bir zımpara ile temizleyin.
*Resimdeki ayar cıvatasını 2-3 çıt çevirin.
*Kampanayı yerine takın ve dönüş yönünde çevirin. Bu işlemi kampana fren balatalarına temas edene kadar yapın.
*Yavaş yavaş 2-3 çıt mantıgı ile ilerleyin. Kampanayı takın çevirin.
*Nezman kampana balataya deydi, hafifçe temas etti o tarafın fren ayarı tamamdır.
*Son olarak kampanayı yerine takın el frenin çekip bırakın sonkez kontrol edin.
*El frenindeki toplamayı hemen hissedeceksiniz.
*Hepinize kolay gelsin.
DİKKAT!!!
*Bu işlemeri yaparken kendinizin, araçınızın ve çevrenin güvenliginden emin olun.
*Herhangi bir yağ kaçağı ve hidrolik kaçağı, görürseniz servisinize veye fren servisine başvurun.
*Emin değilseniz yapmayın.
Bunların sebepleri kısa ve özet olarak şu şekildedir.
Fren balataları arka frenimiz balata olduğu için Balataların aşınarak Çap'dan düşmesi, Ön fren'de ise disk oldugu için fren pabucu kalınlıgından kaybeder.
Ön fren deki hidrolik piston aşıntı kadar ileri gider ve eskiyen balata mesafesini tolare eder.
Ancak arka bölümde işler sabit bir mekanik yapda oldugundan el ile ayar yapmak ihtiyacı vardır. Ortlama her 1000-1500Km de fren ayarı kayar, bunu bazen fark ederiz bazen etmeyiz.
Bu durumda el freniniz 1. çıt da aracı sabitlemesi gerekirken zamanla 2.Çıt3.Çıt ve ....şeklinde yukarı dogru gidecektir. Buradan anlayınki arka fren balatası aşınıyor ve oturuyor. Unutmayın 3.4. çıtdan sonran mutlaka ayar ister.
Fren ayarı yapmak istersek.
*Aracı kriko ile kaldıralım.(ön lastiklere mutlaka takoz koyun)
*Arka lastigi ve kapanayı sökün. Fren balatalarını konrol edin. (kalınlıkları 2mm kalana kadar kullanılır)
*Balataları ve kampana içini kalın olmayan bir zımpara ile temizleyin.
*Resimdeki ayar cıvatasını 2-3 çıt çevirin.
*Kampanayı yerine takın ve dönüş yönünde çevirin. Bu işlemi kampana fren balatalarına temas edene kadar yapın.
*Yavaş yavaş 2-3 çıt mantıgı ile ilerleyin. Kampanayı takın çevirin.
*Nezman kampana balataya deydi, hafifçe temas etti o tarafın fren ayarı tamamdır.
*Son olarak kampanayı yerine takın el frenin çekip bırakın sonkez kontrol edin.
*El frenindeki toplamayı hemen hissedeceksiniz.
*Hepinize kolay gelsin.
DİKKAT!!!
*Bu işlemeri yaparken kendinizin, araçınızın ve çevrenin güvenliginden emin olun.
*Herhangi bir yağ kaçağı ve hidrolik kaçağı, görürseniz servisinize veye fren servisine başvurun.
*Emin değilseniz yapmayın.