Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan kedicik Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 31
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 48,874

kedicik

Gelişimin Temeli Değişimdir..
Mesajlar
295
Tepkime Puanı
0
Arkadaşlar geçen akşam arazi araçlarında geçişleri okurken ismini şu an hatırlayamadım ama bir arkadaşımız şöyle yazmıştı.Genel olarak arazi vitesi geçişlerinde 4H'ye geçerken aracın hızı 88 km den az olacak şekilde hareketli iken vites boşa alınarak 4H ye ,aracın hızı en fazla 2-3 km olacak şekilde yine debriaja basılarak araç hareket halinde iken 4L ye geçilebilir demişti fakat o zaman genel olarak jeep markalar için demişti herhalde.Ben mutlaka durarak arazi vitesine geçiriyorum.Peki bu durum biz suzuki kullanıcıları için de geçerli midir?Bir de bana suzuki özel servisinde aracı 4H veya 4L de kullandıktan sonra mutlaka geri vitese takıp şöyle bir 5-10 metre geri gideceksin ki mekanizma tamamen ayrılsın demişti.Böyle bir durum var mı?Çünkü böyle kullandıktan sonra durup geri geri gidiyorum sonra tekrar yola devam ediyorum biraz garip oluyor sanki.Ama gerekli ise tabi ki yapacağım zaten yapıyorum da.Şimdiden herkese teşekkür ediyorum.
 

Etiketler

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Aracım 98 model vitara ljx.Japon yapım diye biliyorum.
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Bir de bana suzuki özel servisinde aracı 4H veya 4L de kullandıktan sonra mutlaka geri vitese takıp şöyle bir 5-10 metre geri gideceksin ki mekanizma tamamen ayrılsın demişti.Böyle bir durum var mı?

Evet böyle bir durum var, 2006 modelide aynı şekilde kullanılıyor
Zaten dönüş çapından ve direksiyonun rahatlamasından ayrıldığı belli olur, ayrılmadığında araç özellikle park manevralarında çok kasıntılı olur
Üst modellerde 100 km sürate kadar direksiyon tamamen düz konumda iken 4x4 H seçeneğine geçebilir
4L konumuna almak için tamamen durmak bence en iyisi, zaten hareket halindeyken kasıntılı geçiyor
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri


bu geri gitme meselesi otomatik hubların devreye girip çıkması içindir...

zamanla yaylarında problem oluşuyor... manuel ile değiştirmek daha kalıcı bir çözüm...
 



Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

kedicik' Alıntı:
Aracım 98 model vitara ljx.Japon yapım diye biliyorum.

Aracınız İspanyol Santana yapımı, Japon JLX ler '96 haziran sonu sonlandırıldı.Bir Vitara JLX kullanıcısı olarak tavsiyem hareket halinde iken 4H a geçmemeniz,bunun doğru yolu,araç hareket halinde değilken vitesi boşa alıp,debriyaj pedalına basarak 4H a almanız.Porya kilitleriniz(hub) otomatik ise(ön teker merkezinde görünen aksam) ileriye hareketlendiğiniz de otomatik kilitlenir ve aracınız 4 tekerden çekişe geçer.4L ye almanız gerekirse de aynı işlemi tekrarlamanız yeterli olacaktır.Normal seyir şartlarına dönüş içinse(Geriden itişli),yine araç hareket halinde değil iken,4H dan normal konuma alıp,50 mt. geri geri gitmeniz otomatik porya kilitlerinin devreden çıkarılması için gereklidir.Yukarıda bahsettiğiniz 88 km. altındaki hızlarda 4H vitesini devreye almak elektromekanik sistemler için geçerlidir,JLX de bu özellik yoktur.Aracınızda poryalar konforunuz gözönünde düşünülerek otomatik yapılmış,kullanımı tuhaf gözükebilir ancak yadırgamayın.Keyifli sürüşler dilerim. :smiley:
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Erdin beye teşekkür ediyorum.Fakat geçenlerde arkadaşlarımızdan birisi 99 ve daha üstü modellerin Santana olduğunu yazmıştı.Bir de orjinal Japon yapımlarda etek boyası olmadığını tek renk olduğunu duymuştum.Bende bulunan koyu yeşil,çoğu parçalarda Japan yazısını okuyorum.Bir de 50 metre gitmeden(daha kısa mesafe) herhangi bir ses duyarak veya hissederek poryaların ayıldığını anlayamaz mıyım?Aracınızdaki bagaj orjinal mi yoksa siz mi yaptırdınız.Fotoğraflarını koyabilir misiniz?Bende de bagaj hastalığı var 4 kere bagaj yaptırdım ya ses yaptı ya böyle güzel görünmedi vs..Benim kullandığım araçta kalın yan duran orjinal çıtalar var.Onlara uyar mı?Teşekkür ediyorum.
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

93 vitaramın konsoldaki stickerında 2H ye geçtikten sonra geri geri 2 metre gitmek gerektiği yazıyor,bilginize.
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Benim eski aracımda (2000 vitara jlx) 4x4 den 2H ye geçtikten sonra 0,50 - 1,00 mt kadar geri gitmek yeterli oluyordu, bu durumda da göstergelerdeki 4x4 işareti de sönüyordu. Ayrıca 4x4 durumundaki, park manevralarındaki kasıntı da ortadan kalkıyordu
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

kedicik' Alıntı:
Erdin beye teşekkür ediyorum.Fakat geçenlerde arkadaşlarımızdan birisi 99 ve daha üstü modellerin Santana olduğunu yazmıştı.Bir de orjinal Japon yapımlarda etek boyası olmadığını tek renk olduğunu duymuştum.Bende bulunan koyu yeşil,çoğu parçalarda Japan yazısını okuyorum.Bir de 50 metre gitmeden(daha kısa mesafe) herhangi bir ses duyarak veya hissederek poryaların ayıldığını anlayamaz mıyım?Aracınızdaki bagaj orjinal mi yoksa siz mi yaptırdınız.Fotoğraflarını koyabilir misiniz?Bende de bagaj hastalığı var 4 kere bagaj yaptırdım ya ses yaptı ya böyle güzel görünmedi vs..Benim kullandığım araçta kalın yan duran orjinal çıtalar var.Onlara uyar mı?Teşekkür ediyorum.

Yukarıda Erdal Bey de yazmış,poryalar ayrıldıktan sonra aracın manevra kabiliyetinin artmasından da bunu anlayabilirsiniz.Bagaj maalesef orjinal değil, kendim yaptım.Taşıyıcı kolları netten siparişle Thule den aldım,kullanışlı ve pratik,Vitara ve farklı araçlar için hazır taşıyıcıları var.Tavan sepetini,taşıyıcıları monte ettikten sonra ölçülendirip,20x20 mm., 2mm etli profilden sanayiide büktürdüm ve arkadaşımın atölyesinde topladım.Sepetin tabanı kare delikli,galvanizli sactan yapıldı.Montaj bittikten sonra,fosfat ve kataforez kaplandı.Sepetin alt kısmında terleme ya da sızma sonucu biriken suların korozyona neden olmaması için uygun yerlere 4 ad. 3 mm. çapında tahliye delikleri açıldı ve buralardan kapalı kesitlere wax uygulandı(cavity wax).Tüm bu işlemlerden sonra siyah fırınlı boya ile boyandı.Bagajın tek fotoğrafı yok şu anda,ancak aracın üstündeki halini görebilmeniz için,bir sonraki msj.a ekliyeceğim.
 



Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Tavana montaj,4 noktadan anahtarla açılabilen kilitlerle yapıldı,ancak 4 adette taşıyıcı ayak var.Yük toplam 8 noktadan tavana yayıldı ki,bu da 180 kg. kapasite sağladı.Ancak 70 kg. üzeri yüklerin hareket halindeyken taşınması kesinlikle risktir.Tavan yük taşıyıcılarınızın olduğunu yazmışsınız,tavana mekanik olarak monte mi edilmiş,yoksa PU ile mi yapıştırılmış,öncelikle bunu tespit edin lütfen.Eğer yapıştırma ise görünümden başka bir faydası yoktur,çünkü mukavemeti yüzeyde mevcut 50 mikron boya kalınlığı ile sınırlıdır.Mekanik olarak monte edilmişse sadece sepet edinmeniz yeterli olacaktır :smiley:

Resize of 2008_1003göllerbölgesi0081.jpg
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

arkadaşlar 2005 otomatik vites vitarayla ben 50 kilometrenin altındaki hızlarda 4H ye geçilebiliyor diye biliyorum? bir de şu ana kadar hiç bir ses duymadım, zorlanma falan da hissetmedim. ancak vitesi boşa alıyorum, sonra 4WD ışığı yanana kadar D'ye takmıyorum. sorun yaratır mı sizce?
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Merhaba arkadaşlar.Konuyu kendim başlatmıştım fakat ben de bir şeyler yapıyormuşum ama bilmeden.Ben daha önce servisten söylendiği arazi vitesinden çıkıp 2H ye geçmek için geri geri gidiyordum 15-20 metre gibi.Fakat ses dinlemiyordum.Konuyu sizinle paylaştıktan sonra şu bir haftadır deniyorum önce 4H ye alıp kullanıyorum.Daha sonra sizlerin dediği gibi araca boşa alıp arazi vitesinden çıkarıp 2H ye aldıktan sonra geri vitese alıp yaklaşık( Erdalyaman beyin dediği gibi ) 0,50 veya 1 metre geri gittiğim zaman ön poryaların ayrıldığını 2 kere çat çat diye bir sesi duyduktan sonra anlıyorum.(Aracımız 98 JLX uzun kasa)
 

Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Yaptıgınız işlem tamamen doğru ve gerekli olanıdır. 1-5mt aralıgında geri digerek sağ ve sl ön poryadan çıt çıt sesini duyarsanız içiniz rahat olsun, ön poryalar boşa çıkmış demektir. Otomatik porya kilidi kullanan süzükülerin yapması gerekli bir harekettir.(Eski kasalar için/Vitara).
 




Ynt: Suzuki Vitara Arazi Vites Geçişleri

Arkadaşlar geri giderek ön poryaların ayrılmasını sağlama işini anladım. Gerçi konu başlığı vitaralar için ama bu Jimnyler için de geçerli mi ?(benim aracım 2004 model,düz)
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,247
Mesajlar
1,529,724
Kayıtlı Üye Sayımız
166,891
Kaydolan Son Üyemiz
onurguneri


Geri
Üst