Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan zgenel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,357
Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

Ben de Abdullah Bey'e katılmadan edemeyeceğim. Katalizörle ilgili bir problem varsa bunun tek zararı doğaya olur. Yakıt tüketimini değiştirmez.Eğer bunu ototamirci,sanayici vs. sölediyse aman ona dikkat edin. :smiley:
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

Assasin' Alıntı:
Ben de Abdullah Bey'e katılmadan edemeyeceğim. Katalizörle ilgili bir problem varsa bunun tek zararı doğaya olur. Yakıt tüketimini değiştirmez.Eğer bunu ototamirci,sanayici vs. sölediyse aman ona dikkat edin. :smiley:

eyvah eyvah :smiley: kulaktan dolma şeylere itimat etmemeliyim o zaman .. işte bilmemek kötü.. neyseki hüseyin usta imdadıma yetişti.
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

Aracın normalden çok yakıp yakmadığını tespit etmek için en güzel yöntem daha önce de belirttiğim gibi şehirlerarası mümkün olduğunca düz bir yolda, mümkün olduğunca sakin sürüp elde edilen rakamı kitapçık verisiyle karşılaştırmaktır.
Yoksa felancanın (sizinki ile aynı marka - model bile olsa) aracı şu kadar yakıyormuş şeklinde kıyaslamak da doğru sonuçlar vermez.
Kendimden bir örnek vereyim. Benim daha önceden dizel bir aracım vardı.
Yaptığım yolun %90'ı evim ile işim arası gidiş dönüş 50 km idi, ki bunun 40 km si şehir dışı, 10 km'si de şehir içi fakat kenar bir mahalle içinde trafik ışığı olmayan sakin trafikli geniş bir yol. Kalan %10 da şehir içiydi. Bagajda da sürekli 100 kg civarı yük vardı.
Aracın kitapçık verisi şehir dışı 5.8, şehir içi 9.5 lt/100 km idi.
Dolayısı ile benim tüketimim ağırlık şehirlerarası olduğundan tüketim beklentim de 7 lt /100 km idi ki, servis de (kullandığım yolları- bagajdaki yükü de hesaba katarak) 7 lt/100 km hatta daha aşağı olması gerektiğini söylüyordu. Ama pratikte tüketim 8 lt nin altına hiç inmedi genelde 8.3-8.5 gibi.
Aracın bakımları zamanında değil zamanından önce yapılıyordu, yağı -filtreleri her 6000 km'de değişiyordu. Bakımlarını yapan yetkili servis problemin aracın mazot pompasında olduğunu söyledi. Pompa bakım tamirinin Denizli'de düzgün yapılmadığı için aracım pompasını söküp kargoyla İzmir'e göndermek gerektiğini söylediler.
Ben de zaman kaybı yaşamamak için gönderilecek pompa tamir bakım yerinin adresini alıp aracımın arkasında iş gereği taşıdığım yükleri indirdim depoyu da fulleyip yola çıktım. Denizli -İzmir arası oldukça düz bir yol. İçimden şeytan düttü, düz yolda sabit 80-90'la gidiyorum, acaba ne kadar yakacak, tam 100 km yol gidince bir benzinlik denk geldi, yanaştım pompaya fullettim araç tam 6 lt yakıt aldı. Ki yolun ilk 10 km'si şehir içi ve 4-5 tane kırmızı ışıkta beklemiştim. Demek ki araçta hiç bir problem yokmuş, arkadaki yük, belki benim sürüş tarzım, ve beni yanlış yönlendiren bilinçsiz servis yüzünden ben çok yakıyor sanmışım.
Size tavsiyem siz de öncelikle aracın yağını ve tüm filtrelerini (LPG filtresi dahil) değiştirin. Termostatı kontrol ettirin. Zamanı gelmişse bujileri ve buji kablolarını da değiştirin. Manuel hub'larınızı araziye girmediğiniz durumlarda serbest konumuna alın kilitli pozisyonda bırakmayın.
40-50 km'lik şehir dışı bir yolda bu şekilde bir benzin ölçümü yapın. Benzin tüketimini ölçmek için depoyu fulleyip test sonunda tekrar fulleyerek ölçümde doğru sonuç alınır.
LPG 'li araç kullanmıyorum ama arkadaşlarımdan duyduğum kadarıyla lpg tüketimini hesaplamak için depoyu fulleyip bitene kadar veya belli bir km gidip tekrar fullenince doğru hesaplama olmuyormuş. Aracın deposu tamamenn boşken sabit bir miktar mesela 20 tl' lik lpg alıp bu lpg bitene kadar kullanıp ne kadar gittiğini hesaplamak daha doğru sonuç veriyormuş.
Kısacası imzanızdaki latince özdeyişte dediğiniz gibi BÜTÜN UMUT KENDİNİZDE. Kolay gelsin.
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

veteriner' Alıntı:
Aracın normalden çok yakıp yakmadığını tespit etmek için en güzel yöntem daha önce de belirttiğim gibi şehirlerarası mümkün olduğunca düz bir yolda, mümkün olduğunca sakin sürüp elde edilen rakamı kitapçık verisiyle karşılaştırmaktır.
Yoksa felancanın (sizinki ile aynı marka - model bile olsa) aracı şu kadar yakıyormuş şeklinde kıyaslamak da doğru sonuçlar vermez.
Kendimden bir örnek vereyim. Benim daha önceden dizel bir aracım vardı.
Yaptığım yolun %90'ı evim ile işim arası gidiş dönüş 50 km idi, ki bunun 40 km si şehir dışı, 10 km'si de şehir içi fakat kenar bir mahalle içinde trafik ışığı olmayan sakin trafikli geniş bir yol. Kalan %10 da şehir içiydi. Bagajda da sürekli 100 kg civarı yük vardı.
Aracın kitapçık verisi şehir dışı 5.8, şehir içi 9.5 lt/100 km idi.
Dolayısı ile benim tüketimim ağırlık şehirlerarası olduğundan tüketim beklentim de 7 lt /100 km idi ki, servis de (kullandığım yolları- bagajdaki yükü de hesaba katarak) 7 lt/100 km hatta daha aşağı olması gerektiğini söylüyordu. Ama pratikte tüketim 8 lt nin altına hiç inmedi genelde 8.3-8.5 gibi.
Aracın bakımları zamanında değil zamanından önce yapılıyordu, yağı -filtreleri her 6000 km'de değişiyordu. Bakımlarını yapan yetkili servis problemin aracın mazot pompasında olduğunu söyledi. Pompa bakım tamirinin Denizli'de düzgün yapılmadığı için aracım pompasını söküp kargoyla İzmir'e göndermek gerektiğini söylediler.
Ben de zaman kaybı yaşamamak için gönderilecek pompa tamir bakım yerinin adresini alıp aracımın arkasında iş gereği taşıdığım yükleri indirdim depoyu da fulleyip yola çıktım. Denizli -İzmir arası oldukça düz bir yol. İçimden şeytan düttü, düz yolda sabit 80-90'la gidiyorum, acaba ne kadar yakacak, tam 100 km yol gidince bir benzinlik denk geldi, yanaştım pompaya fullettim araç tam 6 lt yakıt aldı. Ki yolun ilk 10 km'si şehir içi ve 4-5 tane kırmızı ışıkta beklemiştim. Demek ki araçta hiç bir problem yokmuş, arkadaki yük, belki benim sürüş tarzım, ve beni yanlış yönlendiren bilinçsiz servis yüzünden ben çok yakıyor sanmışım.
Size tavsiyem siz de öncelikle aracın yağını ve tüm filtrelerini (LPG filtresi dahil) değiştirin. Termostatı kontrol ettirin. Zamanı gelmişse bujileri ve buji kablolarını da değiştirin. Manuel hub'larınızı araziye girmediğiniz durumlarda serbest konumuna alın kilitli pozisyonda bırakmayın.
40-50 km'lik şehir dışı bir yolda bu şekilde bir benzin ölçümü yapın. Benzin tüketimini ölçmek için depoyu fulleyip test sonunda tekrar fulleyerek ölçümde doğru sonuç alınır.
LPG 'li araç kullanmıyorum ama arkadaşlarımdan duyduğum kadarıyla lpg tüketimini hesaplamak için depoyu fulleyip bitene kadar veya belli bir km gidip tekrar fullenince doğru hesaplama olmuyormuş. Aracın deposu tamamenn boşken sabit bir miktar mesela 20 tl' lik lpg alıp bu lpg bitene kadar kullanıp ne kadar gittiğini hesaplamak daha doğru sonuç veriyormuş.
Kısacası imzanızdaki latince özdeyişte dediğiniz gibi BÜTÜN UMUT KENDİNİZDE. Kolay gelsin.

Haklısınız. Aracın hardtop unu yazın çıkartınca aracın yakıtı biraz azalıyor. Ayrıca kullanımdadan kullanımada fark var. Ben kullanırken araç 20 kuruş yakarken eşim kullandığında 25 kuruş yakmakta.
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

veteriner' Alıntı:
Aracın normalden çok yakıp yakmadığını tespit etmek için en güzel yöntem daha önce de belirttiğim gibi şehirlerarası mümkün olduğunca düz bir yolda, mümkün olduğunca sakin sürüp elde edilen rakamı kitapçık verisiyle karşılaştırmaktır.
Yoksa felancanın (sizinki ile aynı marka - model bile olsa) aracı şu kadar yakıyormuş şeklinde kıyaslamak da doğru sonuçlar vermez.
Kendimden bir örnek vereyim. Benim daha önceden dizel bir aracım vardı.
Yaptığım yolun %90'ı evim ile işim arası gidiş dönüş 50 km idi, ki bunun 40 km si şehir dışı, 10 km'si de şehir içi fakat kenar bir mahalle içinde trafik ışığı olmayan sakin trafikli geniş bir yol. Kalan %10 da şehir içiydi. Bagajda da sürekli 100 kg civarı yük vardı.
Aracın kitapçık verisi şehir dışı 5.8, şehir içi 9.5 lt/100 km idi.
Dolayısı ile benim tüketimim ağırlık şehirlerarası olduğundan tüketim beklentim de 7 lt /100 km idi ki, servis de (kullandığım yolları- bagajdaki yükü de hesaba katarak) 7 lt/100 km hatta daha aşağı olması gerektiğini söylüyordu. Ama pratikte tüketim 8 lt nin altına hiç inmedi genelde 8.3-8.5 gibi.
Aracın bakımları zamanında değil zamanından önce yapılıyordu, yağı -filtreleri her 6000 km'de değişiyordu. Bakımlarını yapan yetkili servis problemin aracın mazot pompasında olduğunu söyledi. Pompa bakım tamirinin Denizli'de düzgün yapılmadığı için aracım pompasını söküp kargoyla İzmir'e göndermek gerektiğini söylediler.
Ben de zaman kaybı yaşamamak için gönderilecek pompa tamir bakım yerinin adresini alıp aracımın arkasında iş gereği taşıdığım yükleri indirdim depoyu da fulleyip yola çıktım. Denizli -İzmir arası oldukça düz bir yol. İçimden şeytan düttü, düz yolda sabit 80-90'la gidiyorum, acaba ne kadar yakacak, tam 100 km yol gidince bir benzinlik denk geldi, yanaştım pompaya fullettim araç tam 6 lt yakıt aldı. Ki yolun ilk 10 km'si şehir içi ve 4-5 tane kırmızı ışıkta beklemiştim. Demek ki araçta hiç bir problem yokmuş, arkadaki yük, belki benim sürüş tarzım, ve beni yanlış yönlendiren bilinçsiz servis yüzünden ben çok yakıyor sanmışım.
Size tavsiyem siz de öncelikle aracın yağını ve tüm filtrelerini (LPG filtresi dahil) değiştirin. Termostatı kontrol ettirin. Zamanı gelmişse bujileri ve buji kablolarını da değiştirin. Manuel hub'larınızı araziye girmediğiniz durumlarda serbest konumuna alın kilitli pozisyonda bırakmayın.
40-50 km'lik şehir dışı bir yolda bu şekilde bir benzin ölçümü yapın. Benzin tüketimini ölçmek için depoyu fulleyip test sonunda tekrar fulleyerek ölçümde doğru sonuç alınır.
LPG 'li araç kullanmıyorum ama arkadaşlarımdan duyduğum kadarıyla lpg tüketimini hesaplamak için depoyu fulleyip bitene kadar veya belli bir km gidip tekrar fullenince doğru hesaplama olmuyormuş. Aracın deposu tamamenn boşken sabit bir miktar mesela 20 tl' lik lpg alıp bu lpg bitene kadar kullanıp ne kadar gittiğini hesaplamak daha doğru sonuç veriyormuş.
Kısacası imzanızdaki latince özdeyişte dediğiniz gibi BÜTÜN UMUT KENDİNİZDE. Kolay gelsin.



teşekkür ediyorum bu faydalı bilgiler için :smiley::smiley:
 



Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

Abdullah bey,
İkinci diferansiyel ve arazi şanzımanının, araç 2H konumunda olduğu sürece, binek bir araçla mukayesesinde fark yaratacağını düşünmüyorum.
Lastik çapı da keza orjinal ebat ise bu manada fark yaratmayacaktır.

veteriner' Alıntı:
Aracınızı dizellerle kıyaslamak yanlış, hele dizel binek otolarla daha da yanlış. Bizim araçlar her şeyden önce arazi aracı, iki diferansiyel iki şanzıman, yerden yüksekliğin fazlalığı lastik çapının büyüklüğü .... vs. gibi yakıt tüketimini etkileyebilecek bir çok değer binek ve dizel araçlardan çok farklı. Herşeyden önce dizellerin hava-yakıt karışım oranı benzinlilerden avantajlı, torkları yüksek.
Kolay gelsin
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

schweps' Alıntı:
Abdullah bey,
İkinci diferansiyel ve arazi şanzımanının, araç 2H konumunda olduğu sürece, binek bir araçla mukayesesinde fark yaratacağını düşünmüyorum.
Lastik çapı da keza orjinal ebat ise bu manada fark yaratmayacaktır.
Şenol Bey teknik konulara kesinlikle sizler kadar vakıf değilim, ben işin uzmasnlarından cevap gelmeyince bildiğim kadarıyla yazdım.
ön diferansiyel, arazi şanzımanı, lastikler konusunda verdiğim örnekler binek bir araca göre ekstra ağırlıklar olduğunu anlatmak içindi. Yanlışsa düzeltin bizim kulalndığımız lastikler orjinal ebatta da olsa binek oto lastiklerine göre gerek kullanılan hammadde farklılığından, gerek taban genişliğinin büyüklüğünden binek otolara göre yakıt tüketimini artıracak faktörler.
Veya ters mantıkla düşünsek bir vitara'nın ön diferansiyel, ön şaft, arazi şanzımanı vs... dört çeker sistemi ile ilgili ne var ne yok söküp sadece iki çeker yürüyecek hale getirsek ve incecik asvalt tipi lastikler taksak standart halinden az yakmaz mı?
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

Abdullah bey,
Dediğiniz gibi, aracın az yakmasını sağlamak için o parçaları sökerseniz araç hafiflediği için sürtünme kuvveti azalır ve sarfiyata etkisi olur. Arazi şanzımanını devreye sokmamak ta azaltır sarfiyatı. Not: Sürtünme kuvveti sürtünen yüzeylerin büyüklüğünden bağımsızdır, ağırlığa ve yüzeylerin pürüzlüğüne ise doğrudan bağlıdır.
Devamlı dörtçeker arazi araçlarına nazaran Vitara, binek otomobillere daha yakındır özetle.
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

schweps' Alıntı:
Abdullah bey,
Dediğiniz gibi, aracın az yakmasını sağlamak için o parçaları sökerseniz araç hafiflediği için sürtünme kuvveti azalır ve sarfiyata etkisi olur. Arazi şanzımanını devreye sokmamak ta azaltır sarfiyatı. Not: Sürtünme kuvveti sürtünen yüzeylerin büyüklüğünden bağımsızdır, ağırlığa ve yüzeylerin pürüzlüğüne ise doğrudan bağlıdır.
Devamlı dörtçeker arazi araçlarına nazaran Vitara, binek otomobillere daha yakındır özetle.
Hocam teşekkürler. Teknik bilgiler alıyoruz sayenizde. O zaman ben şöyle anladım. 195 tabanlı orjinal lastiklerimiz yerine 235 taban kullandığımızda (benim bir hafta önce taktığım ebad) sürtünme kuvveti değişmeyeceğinden; yakıt artışı olsa bile bu tabanın 4 cm genişleyip yerle daha fazla temas ettiğinden değil, varsa iki lastik arasındaki ağırlık farkından olacak.
Doğru mu anlamışım?Teşekkürler.
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

Abdullah bey,
Tam olarak öyle değil.
Bahsettiğim statik sürtünme içindir. Yuvarlanma esnasında statik sürtünmenin yanısıra başkaca dirençler de vardır. Temas eden yüzeyler arasındaki moleküler yapışma vs.gibi.
Yuvarlanmaya direnç daha çok temas esnasında iki yüzeyden herhangi birindeki deformasyon kaynaklıdır. Bu da genellikle lastiktir. Lastik yuvarlanırken elastik yapısından dolayı kendi önüne takoz koymaktadır.
Lastik basıncı yeterince yüksekse yani yere temas eden kısmı ezilip deforme olmuyorsa yuvarlanmaya karşı direnci düşüktür. Fakat artan yüzey alanından dolayı bu sefer hava direnci olumsuz etki yaratacaktır. Yüzeyler ne kadar sertse, yuvarlanma direnci o kadar düşük olur.
Demiryolunda giden tren tekeri için yuvarlanma direnci 0.0002-0.001 iken araba lastiği 0.0062-0.015 civarındadır. Sebebi dar olması değil sert oluşudur.
 



Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,808
Mesajlar
1,523,882
Kayıtlı Üye Sayımız
166,612
Kaydolan Son Üyemiz
KAMİL ZEYTUN


Geri
Üst