Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan zgenel Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 25
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,357

zgenel

Ana Kamp
Mesajlar
33
Tepkime Puanı
0
öncelikle herkesi sevgiyle selamlarım.. sahibinden.com dan 97 model suzuki vitara aldım. aracın motoru sıfır yenı değiştirilmiş. genel muayenede herşey tamam ama ilerde sağ aksla ilgili sıkıntı olabilir dediler. dün çok da dik olmayan bir yokuştan çıkarken oldukça zorlandım.bir arkadasım da o esnada yanımda oldugundan çekişte sıkıntı var dedi. kilit sistemı sadece arka lastıklerde mi olur ?? baktırsan iyi olur dedi. bu problem bahsi geçen akslardan kaynaklanıyor olabilir mi ? teknık açıdan pek fazla bilgi sahibi değilim, ilk kez bir aracım oldu çünkü.. bilgi sahibi dostların tavsiyeleri benim için çok önemli .. yanlış bildiğim yerlerde de lütfen düzeltin.. teşekkürlerimle
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

Sorunu biraz daha açarsanız yardımcı olabilecek arkadaşlar çıkacaktır.
Sağ aks'la ilgili tam olarak ne dendi, ne tür bir sıkıntı?
Çok olmayan çıkışta zorlarken, arka tekerler gitmeye çalışıp hatta patinaj çekerken önlerde hiç hareket yok mu?
Bu durumda muhtemelen ön tekerlerin ortasındaki free hub adlı parça arızalı veya arızalanmak üzere.
Arkadan kriko ile her iki arka tekeri de yerden kesin aracı 4 çekere alıp önler ile araç ilerleyebiliyor mu bakın araç yerinden kımıldamıyorsa araç 4 çekere geçmiyordur.
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(


Öncelikle ön tekerlek göbeğinde bulunan porya kilidi olarak tabir edilen parçadan kaynaklanır otomatik veya dışarıdan manuel müdahale edilerek çalışan iki çesidi vardır bunlardan hangisi takılı aracınızda onu biliyormusunuz muhtemelen kilitler kırıktır yada manuel kilit var siz kilitlemediniz
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

veteriner' Alıntı:
Sorunu biraz daha açarsanız yardımcı olabilecek arkadaşlar çıkacaktır.
Sağ aks'la ilgili tam olarak ne dendi, ne tür bir sıkıntı?
Çok olmayan çıkışta zorlarken, arka tekerler gitmeye çalışıp hatta patinaj çekerken önlerde hiç hareket yok mu?
Bu durumda muhtemelen ön tekerlerin ortasındaki free hub adlı parça arızalı veya arızalanmak üzere.
Arkadan kriko ile her iki arka tekeri de yerden kesin aracı 4 çekere alıp önler ile araç ilerleyebiliyor mu bakın araç yerinden kımıldamıyorsa araç 4 çekere geçmiyordur.

arka lastikler patinaj yaparken ön lastiklerde kımıldama yoktu.. kriko ile deneme yaptık. arka lastıklerde problem yok.. ön lastikler birbirinden bağımsızdı. yani dört çekere geçmiyor olabilir. daha fazla bilgi alacağım bununla ilgili
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

dopamin' Alıntı:
Öncelikle ön tekerlek göbeğinde bulunan porya kilidi olarak tabir edilen parçadan kaynaklanır otomatik veya dışarıdan manuel müdahale edilerek çalışan iki çesidi vardır bunlardan hangisi takılı aracınızda onu biliyormusunuz muhtemelen kilitler kırıktır yada manuel kilit var siz kilitlemediniz

açıkçası pek bilemedim şimdi .. aracı daha yeni yeni tanımaya çalışıyorum. önceki sahibine danışıp tekrar bilgi vereceğim ..
 



Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

zgenel' Alıntı:
arka lastikler patinaj yaparken ön lastiklerde kımıldama yoktu.. kriko ile deneme yaptık. arka lastıklerde problem yok.. ön lastikler birbirinden bağımsızdı. yani dört çekere geçmiyor olabilir. daha fazla bilgi alacağım bununla ilgili
Aracın porya kilidi veya free hub denen parçalarından biri veya her ikisi de arızalı olduğundan dört çekere geçmiyor. Fazla zorlamadan vitara konusunda tecrübeli bir servise-tamirciye gidin. Çünkü pahalı bir parça, belki tamir ederler veya iki arızalıdan bir sağlam çıkarırlar. Sıradan birine elletmeyin çünkü bazen yanlış montaj yüzünden sağlam parça bile kırılabiliyor, tecrübeyle sabit.
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

veteriner' Alıntı:
Aracın porya kilidi veya free hub denen parçalarından biri veya her ikisi de arızalı olduğundan dört çekere geçmiyor. Fazla zorlamadan vitara konusunda tecrübeli bir servise-tamirciye gidin. Çünkü pahalı bir parça, belki tamir ederler veya iki arızalıdan bir sağlam çıkarırlar. Sıradan birine elletmeyin çünkü bazen yanlış montaj yüzünden sağlam parça bile kırılabiliyor, tecrübeyle sabit.
muhtemelen.. teşekkür ederim, aracı fazla hırpalamadan muhakkak göstermek gerekir o zaman
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(


Öğrenip tecrübeyle sabitledim ki; aracım manuel olarak dört çekere geçiyor...
 


Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

Tümer' Alıntı:
O zaman sorun yok yani ;)

evet ;) bu konuyla ilgili sorunum kalmadı .. ancak daha farklı bir problem var .. o da aracın lpgli olmasına rağmen aynı kilo metre hesabında diesel araca göre çoookkk daha fazla harcadığıdır :smiley: ya bir yerlerden damlatıyor yakıtı ya da bnm henüz bilmediğim çok daha teknik bir problemi var aracın.. şu anda serviste .. bakıp göreceğiz .. :smiley: uyuz oluyorum şöyle kadın cahillliğime ;)) en kısa sürede öğrenip canavar olmak istiyorum :smiley: teşekkrler
 



Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

zgenel' Alıntı:
ancak daha farklı bir problem var .. o da aracın lpgli olmasına rağmen aynı kilo metre hesabında diesel araca göre çoookkk daha fazla harcadığıdır
Aracın tüketiminin normal mi fazla mı olduğunu hesaplarken dikkate almanız gereken kriter, aracın şehir dışı 100 km'deki benzin tüketimidir.
Araç 97 model dediğinize göre 16 valf, çok nokta enjeksiyonlu. Bu model Vitaraların şehir içi benzin tüketimi 9,6lt/100 km, şehir dışı 6.5 lt/100km'dir.
Aracınız LPG'li olduğuna göre bu rakamlar %20 daha fazla olacaktır, yani şehir içi 11.5 lt/100 km, şehir dışı 7.8 lt/100 km olur.
Eğer araç otomatikse bu rakamlar %10 civarı daha artar yani şehir içi 12,6lt/100km, şehir dışı 8,6 lt/100 km olur.
Kendi aracınızı bu rakamlarla, özellikle de şehir dışı olanı ile kıyaslayın. Çünkü şehir içi tüketim bile trafiğin akışına göre çok değişebiliyor. Örneğin 1600 cc bir araç hiç hareket etmeden rolantide ortalama saatte 0,6 lt yakıt tüketir.
Aracınızı dizellerle kıyaslamak yanlış, hele dizel binek otolarla daha da yanlış. Bizim araçlar her şeyden önce arazi aracı, iki diferansiyel iki şanzıman, yerden yüksekliğin fazlalığı lastik çapının büyüklüğü .... vs. gibi yakıt tüketimini etkileyebilecek bir çok değer binek ve dizel araçlardan çok farklı. Herşeyden önce dizellerin hava-yakıt karışım oranı benzinlilerden avantajlı, torkları yüksek.
Kolay gelsin
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

zgenel' Alıntı:
evet ;) bu konuyla ilgili sorunum kalmadı .. ancak daha farklı bir problem var .. o da aracın lpgli olmasına rağmen aynı kilo metre hesabında diesel araca göre çoookkk daha fazla harcadığıdır :smiley: ya bir yerlerden damlatıyor yakıtı ya da bnm henüz bilmediğim çok daha teknik bir problemi var aracın.. şu anda serviste .. bakıp göreceğiz .. :smiley: uyuz oluyorum şöyle kadın cahillliğime ;)) en kısa sürede öğrenip canavar olmak istiyorum :smiley: teşekkrler
Abdullah Beyin dediği çok doğru. Dizellerle hiç kıyaslamayın.
Ayrıca öncelikle çok yaktığından neyi kastettiğinizi ( örn: 100 km de kaç litre yaktığı gibi) açıklarsanız, daha iyi olur.
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

Tümer' Alıntı:
Abdullah Beyin dediği çok doğru. Dizellerle hiç kıyaslamayın.
Ayrıca öncelikle çok yaktığından neyi kastettiğinizi ( örn: 100 km de kaç litre yaktığı gibi) açıklarsanız, daha iyi olur.

Tümer Bey teşekkür ederim, evet kıyaslamaktan vazgeçtim yukarıdakı bilgileri de öğrendikten sonra..
katalizörle ilgili bir problem varmış.. sizce ne kadar etkilidir ki fazla yakıt tüketiminde?
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

zgenel' Alıntı:
Tümer Bey teşekkür ederim, evet kıyaslamaktan vazgeçtim yukarıdakı bilgileri de öğrendikten sonra..
katalizörle ilgili bir problem varmış.. sizce ne kadar etkilidir ki fazla yakıt tüketiminde?

bu parça yokmuş,iptal edilmiş daha önce
 

Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

Katalizör eksozda bulunan bir parça ve bildiğim kadarıyla seramik gibi delikli bir şey eksoz gazı dışarı çıkmadan bunun iiçinden geçiyor ve doğaya daha zararsız hale geliyor. Asıl yapım amacı bu. Aracın yakıt tüketimini ölçülebilecek oranda etkileyecek bir şey değil.
Bu konuda en azından benzinli ve sakin kullanılan araçlar için şehir efsanesi olduğunu düşündüğüm bir görüş var. Rivayete göre katalizör ortalama 100-150 bin km lerde tıkanırmış ve araçta çekiş düşüklüğü, fazla tüketim gibi problemler olurmuş. Bu nedenle yüksek kl'li araçlar katalizörü iptal ettirirse çok rahatlarmış, çekişi artarmış, hatta birkaç beygir güç kazanımı olurmuş.
Ayrıca araçlarını cadde tarzı modifiye eden insanlar için de vazgeçilmez bir olay.
Gelelim benim şehir efsanesi diye düşünmeme ve sizin yakıt meselesine.
Benim aracım Suzuki vitara 1.6 jlx benzinli. Araç şu an 280 bin kmde . Şehir efsanesine kanıp 230 bin de hiç bir şikayetim yokken katalizörü söktürdüm. Yakıt tüketminde, çekişte, güçte olumlu veya olumsuz hiç bir etki görmedim.Zaten çıkan katalizör de tıkalı felan değildi. 30 bin km kadar sonra tekrar katalizörü taktırdım. Yine de bir fark olmadı.
Kısacası eğer varsa fazla tüketiminiz sebep katalizör değildir.
 



Ynt: Suzuki Vitara aracım ile ilk denemem ofsayt :( yardım lütfen :(

veteriner' Alıntı:
Katalizör eksozda bulunan bir parça ve bildiğim kadarıyla seramik gibi delikli bir şey eksoz gazı dışarı çıkmadan bunun iiçinden geçiyor ve doğaya daha zararsız hale geliyor. Asıl yapım amacı bu. Aracın yakıt tüketimini ölçülebilecek oranda etkileyecek bir şey değil.
Bu konuda en azından benzinli ve sakin kullanılan araçlar için şehir efsanesi olduğunu düşündüğüm bir görüş var. Rivayete göre katalizör ortalama 100-150 bin km lerde tıkanırmış ve araçta çekiş düşüklüğü, fazla tüketim gibi problemler olurmuş. Bu nedenle yüksek kl'li araçlar katalizörü iptal ettirirse çok rahatlarmış, çekişi artarmış, hatta birkaç beygir güç kazanımı olurmuş.
Ayrıca araçlarını cadde tarzı modifiye eden insanlar için de vazgeçilmez bir olay.
Gelelim benim şehir efsanesi diye düşünmeme ve sizin yakıt meselesine.
Benim aracım Suzuki vitara 1.6 jlx benzinli. Araç şu an 280 bin kmde . Şehir efsanesine kanıp 230 bin de hiç bir şikayetim yokken katalizörü söktürdüm. Yakıt tüketminde, çekişte, güçte olumlu veya olumsuz hiç bir etki görmedim.Zaten çıkan katalizör de tıkalı felan değildi. 30 bin km kadar sonra tekrar katalizörü taktırdım. Yine de bir fark olmadı.
Kısacası eğer varsa fazla tüketiminiz sebep katalizör değildir.
çok teşekkür ediyorum bilginize,emeğinize sağlık.. bakalım şehirdışı yolculukta ne gibi deneyimler yaşatacak bu yenı durum
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,808
Mesajlar
1,523,882
Kayıtlı Üye Sayımız
166,612
Kaydolan Son Üyemiz
KAMİL ZEYTUN


Geri
Üst