Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan halil321 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 20
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 19,258

halil321

Yeni Üye
Mesajlar
11
Tepkime Puanı
0
Acaba samurai ile vitara 16 jlx 2 kapı karsilastirmasi nasil olurdu , ???
birbirlerine karsi ustunlukleri ve zayif yanlari nelerdir
arıza cıkarma durumları ve arızanın giderilmesi nekadar kolay
modifiye edilebilme kolayliği ve fiyatlari
offroad ve onroad performansları bakımından karşılaştırmaları
ustunluklerin belirgin oldugu sene modeller hangileridir....

bunlar gibi sorlarin yanitlayabilecek arkadaslar varsa ve bizleri bilgilendirirlerse simdiden tesekkur ederiz
 

Etiketler
Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

5 kapı Vitara sahibi olarak bir kaç şey söyleyebilirim.

*Vitara süspansyonu helezonludur ve makaslı samuraiye kıyasla sürüşü çok daha rahat ve güvenlidir.

*5 kapı Vitara ile Samurainin aksine 4 yetişkin ve makul miktarda bagaj ile rahat seyahat mümkündür.

*Vitaraların %90 ı klimalıdır.

*Vitaranın kabininde "araba" havası hakimdir ama samurainin içi daha çok iş makinesi tadındadır.

*Vitarada otomatik vites seçeneğiniz vardır ama otomatik samurai hiç görmedim.(Belki vardır?? )

*Vitara motoru samuraiden güçlü ve seridir,ama tabi Vitara daha ağır bir araçtır.

*Vitara daha sessizdir

*İkiside kolay kolay arıza çıkamaz.

*Vitarayı Türkiyede yeni parçalarla offroada hazırlama maliyeti Samurai hariç tüm 4x4 lerden ucuzdur.(Niva daha ucuz demeyin ülkemizde ne diff kilidi nede yükseltme kiti var..)

*Offroad şartlarında ikiside çok güzel iş yapar ama samurai 5 Kapı vitaraya göre kısa şasesi ve hafifliği ile bir adım öne çıkar.(Gerçi kısa şase Vitarada 1.6 16v motor var ve o daha çevik ve hemen hemen aynı ağırlığa sahip bir araç)

*Vitara 1998 senesine kadar Japon montajı sonrasında ise İspanyol montajıdır.Japon olan tercih edilir ama İspanyol olan bir kaç beygir daha güçlüdür.

*Her ikisininde yedek parça fiyatları ucuzdur ve dayanıklı - cefakar araçlardır.

*1600 cc Vitara motorları iki tiptir,8 valf karburatörlü veya tek nokta enjeksiyonlu ile 16 valf çok nokta enjeksiyonlu.16 valf olan makbuldur ve 5 kapı olan kasada 1992 sonu ve 1993 yılından,3 kapı olan kasada ise 1995 sonu ve 1996 yılından itibaren kullanılmaya başlanmıştır.

*Vitarada iki tip otomatik şanzuman kullanılmıştır 3 ileri ve 4 ileri. 4 ileri olanı makbuldür ve vites topuzunun üzerinde sol alt tarafda baş parmağınıza denk gelen "overdrive" tuşu ve konsol üzerinde vites topuzunun sağ tarafında bulunan "power" tuşunun varlığıyla kolayca ayırt edilebilir.

Özet olarak 3 - 4 kişlik ailemle konforlu seyahatlerede çıkayım ama offroaddada kimseden geri kalmayayım diyorsanız 5 Kapı vitara..

Biz en fazla iki yetişkin birde çocuk takılıyoruz,offroad bence daha önemli ama aracımla uzun yoldada rahat etmeliyim diyorsanız 3 kapı vitara..

Benim amacım sıkı bir offroad aracı edinmek,aile seyahatleri için ayrıca binek aracım var diyorsanız ya modifiyeli 3 kapı vitara yada modifiyeli Samurai..

Selamlar
 

Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

erenatac kardeşim gerçekten çok güzel bilgiler çok teşekkürler
 

Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

sanırm herkes icin cok onemli degil ama samuraide tentenın verdigi guvensızlık hisside var diger sayılanlara artı olarak..
 

Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

selamlar.daha önce 2 samurai eskitmiş bir vitara sahibi olarak kesin olarak diyebilirim ki 3 kapı bir jlx samuraiden her alanda üstün bir araçtır.bi kere jlx lerin helezonlu olması müthiş konfor sağlıyor samuraie göre ayrıca uzun yolda da samurai den daha performanslı ve samurai kadar yormuyor.gelelim arazi şartarına.güzel bi yükseltme uygulanmış vitara samurai e göre daha başarılı.ancak samurai de ki makas lı sistem insanı arazide daha güvenli hissettiriyor nedense.içinin genişliği ve estetiği yönünden de yine jlx bir adım önde.fakat benim samurai üstün gördüğüm bir konu var ki o da dış görünüm.gerçi kişiden kişiye değişir ama dışardan bakılınca yapılmış bir samurai kesinlikle daha sert ve daha hoş görünüyo.he birde son olarak tornavida pense kullanmayı bilen herkes samuride kendini daha rahat hareket etme olanağı bulabilir.en azından benim için öyleydi :smiley:
 



Ynt: Samurai mi Vitara mı Karşılaştırmalar

Off road şartlarında arac kullanan,markası ne olursa olsun heleki tenteli araç kullanan arkadaşlara tavsiyem,modifiye işlerine herşeyden önce Roll bar yaptırarak başamaları olacaktır.Ağırlık merkezimiz zaten oldukça yukarıda,birde yükseltme işleminden sonra iyice yukarıya çıkıyor.Ve özellikle yanal eğimlerde ilerlerken zaten devrilmeye müsait olan araçlarımız için bu risk iyice artıyor.

Maliyet merak edenler için 5 kapı Vitaraya A,B,C sütunlarına sağdan sola ters U şeklinde boruların takılması ve bu 3 adet ters U nun sağ ve sol kapıların uzerinden arac boyunca kapılara paralel giden borularla birbirine bağlanması koşuluyla 13 metre civarında çekme çelik (dikişsiz) boru gidiyor.

Maliyet ise tabana montaj civataları,boruların demircide kesilip biçilmesi,bükülmesi,borucudan ustaya nakliyesi,ustanın araçta yerine takması dahil 700 TL civarı tutuyor.
Eğer istemezseniz A sütunundan boru geçirtmeyebilirsiniz,(ön sağ sol direk ve ön camın tavanla bileştiği enlemden) bu durumda maliyet dahada düşecektir.Vitara tek kapı veya Samurai için bedel çok daha ucuz olur.

Sonuç olarak bu işlem aracınıza ve daha önemlisi araçtaki insanlara-kendinize yaptığınız en güzel yatırım olur.Lazım olduğunda -kemerleriniz takılıysa- hayat kurtarır.
 

Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

samurai tornavida pense işine tamamen katılıyorum.yap boz gibi araç.sök tak devam et. herşey meydanda ve çok basit
 

Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

Konu hakkında bilgi paylaşan herkese teşekkürler.Kesinlikle çok güzel konulara değinmişiniz.
Afbuyurursanız samurai kullanıcısı olarak bir iki cümlede ben eklemek isterim.
Vitara her yönü ile samuraiden daha başarılı ve konforlu bir araçtır.Evet buna kabul.

İlk önce aracı ne için almak istediğimizi bulalım.

Ailemiz işin içindeyse kesinlikle VİTARA.
Konfor içinse kesinlikle VİTARA
Offroad içinse tartışılabilir.

Yukarda paylaşıldığı gibi eli pense tornavida tutan herkesin rahatlıkla oynayabileceği bir araçtır SAMURAİ.
Neredeyse arazide kırılsa inşaat teli ile bağlasan yine evine gelirsin.

Denemeyle sabit ;D ;D
Aracı kendimiz offroada hazırlayacaksak (tabi anahtar tutmayı,demir kesmeyi ve matkap kullanmayı biliyorsak) kesinlikle SAMURAİ.

Arazideki performansına gelince Vitaralar helede 3 kapılılar sizi kesinlikle üzmez.
Samurailer daha doğrusu yapılı Samurailer sizi üzmekten ziyade daha büyük zevk verecektir.
1.3 motor olmaları onları arazide ağır bırakmıyıor.
Uygun aktarma organlarının araca uygulanmasıyla bir Vitaradan daha başarılı olduğunu göreceksiniz.
Tabi bu yazdıklarım çamur,kanal geçme,engel aşma gibi durumlar için geçerli.

Vitara kullanan arkadaşlarım kızmazlarsa ufak bir şey daha ekleyeyim.
Vitaraları arazide altını vurmadan veya sürtmeden evine getiren arkadaşım neredeyse yoktur.
Ne kadar yükseltme yaparsanız yapın.Altı sürttükçe içiniz cız eder.Yaşadığımdan sebeb söylüyorum.
Samuraide yükseltme yaptıktan sonra görün zevki.
 

Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

Selamlar bigfoot arkadaşımın yazdıklarını okuyunca bende birşeyler yazmak istedim ,umarım yardımcı olur.
İlk 3 aracım lada niva ve her gezi dönüşü mutlaka başka bir araç tarafından çekilerek eve geridöndüm.
Daha sonra 93 jlx aldım fakat karbüratörlü motor istediğim ataklığı vermedi aracı sattım.
Ardından 98 jlx aldım süper bi araçtı fakat altı çok alçaktı ve defalarca diferansiyel kovanı ve akis parçaladım,her türlü yükseltmeyi yaptım tat vermedi sonunda y.kiti ile yükselttim busefer çok sertleşti aracın keyfi kaçtı ve artık yeter harcadığım bu paralar diyerek kafam attı ve aracı sattım.
Artık ağır offroad yapmamak için gittim 2000 5 kapı jlx aldım ama virüsü bi sefer kapmıştım ve kurtulma şansı yoktu , her çalı aracıma deydiğinde aracımla beraber benimde içim çiziliyordu anlayacağınız bunuda araziye sokmaya kıyamadım ve bu aracımı satmadan aklın yolu bir diyerek(çünkü vitara bir tutkudur)1996 samurai aldım ve artık gezi dönüşlerinde ben diğer araçları arkama bağlayıp geri dönüyorum
Bu arada samuraimin adı da çekirge
Çekirgemde onaylı rollcage
1.6 16 valve vitara motoru
4 nokta onaylı kemerler
onaylı koltuklar
önde vinç
ön arka metal tampon vb....
yani uzunlafın kısası eğer amaç gerçek offroadsa samurai (yatır yatır kaldır) yada hafta sonu hobi gezileri ve heyecanlar ise kısa 1.6 inj. vitara saygılar
 

Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

bags78' Alıntı:
Selamlar bigfoot arkadaşımın yazdıklarını okuyunca bende birşeyler yazmak istedim ,umarım yardımcı olur.
İlk 3 aracım lada niva ve her gezi dönüşü mutlaka başka bir araç tarafından çekilerek eve geridöndüm.
Daha sonra 93 jlx aldım fakat karbüratörlü motor istediğim ataklığı vermedi aracı sattım.
Ardından 98 jlx aldım süper bi araçtı fakat altı çok alçaktı ve defalarca diferansiyel kovanı ve akis parçaladım,her türlü yükseltmeyi yaptım tat vermedi sonunda y.kiti ile yükselttim busefer çok sertleşti aracın keyfi kaçtı ve artık yeter harcadığım bu paralar diyerek kafam attı ve aracı sattım.
Artık ağır offroad yapmamak için gittim 2000 5 kapı jlx aldım ama virüsü bi sefer kapmıştım ve kurtulma şansı yoktu , her çalı aracıma deydiğinde aracımla beraber benimde içim çiziliyordu anlayacağınız bunuda araziye sokmaya kıyamadım ve bu aracımı satmadan aklın yolu bir diyerek(çünkü vitara bir tutkudur)1996 samurai aldım ve artık gezi dönüşlerinde ben diğer araçları arkama bağlayıp geri dönüyorum
Bu arada samuraimin adı da çekirge
Çekirgemde onaylı rollcage
1.6 16 valve vitara motoru
4 nokta onaylı kemerler
onaylı koltuklar
önde vinç
ön arka metal tampon vb....
yani uzunlafın kısası eğer amaç gerçek offroadsa samurai (yatır yatır kaldır) yada hafta sonu hobi gezileri ve heyecanlar ise kısa 1.6 inj. vitara saygılar



bags78 merhaba.

Aracınızı güle güle kullanmanızı temenni ederim.Benim ifade etmek istediğim konuyu çok güzel anlatmışınız.
Bir sorum olacak size,aracınıza taktığınız motor tek nokta enjeksiyonlumu veya 1.6 16 v. 'midir.
Bunun yanısıra motora samurainin şanzımanınımı adapte ettiniz.

saygılar.
 



Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

bu motor konusunu biraz aydınlatırsanız sevinirim. bende samuraime 1,6 düz tofaş motoru takmayı planlıyorum.burada bir arkadaşım 3 kapılı karbüratörlü suzuki aracının motoruna tofaş koydu ve mükemmel işler yapıyor. çünkü elimde tofaşın bazı parçaları mevcut.dereceli egzantirik headers vs gibi. aracım 1000 cc. mühendis ile konuştuğumda ruhsata işletmek için aradaki güç farkı %30'u geçmemesi lazım falan dedi. bu konuda yardımlarınızı bekliyorum .yada kaldı kaldıya aracın muayenesi 2011 yılına kadar var. o zamana kadar takıp muayene zamanı söküp tekrar takacağım .şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

Selamlar,öncelikle işim gereği foruma anında cevap veremediğim için özür dilerim.Ben aracımı yapılı olarak aldım üzerinde 1.6 16 valve çok noktalı inj. vitara motor ve şanzumanı var ,diferansiyeler kendisinin sadece arkada 100 % kilit. arazide mükemmel randumanlı fakat asfaltada bir okadar tehlikeli derecede hızlı ve kilit sayesinde virajlarda direksiyona gerek kalmıyor.burada arkadaşım93 samuraisine 1.6 karbüratörlü vitara motoru taktı ve 3 yıldır arazide harika işler çıkarıyor birde sinopta bülent bey (hancı asansör)vitarasına doğan motoru takmıştı ama sonuç nasıl bilemiyorum.
Ruhsata motoru işletme işine gelincede(benimki zamanında işlenmiş) trafik takipçilerin dediğine göre yeni kanuna göre aynı marka araca ait olmak ve aynı yakıt türünden olmak üzere fakat en az 1 yaş daha genç olmak şartıyla motorlar ruhsata işletile biliniyormuş.virajlarda dengeyi sağlamak açısından 5 cm dışa açılan jantları ve ön diferansiyel kovanına dıştan komple destek yapılasını olası uçmalara karşı lastiklerin içe yatmasını engellemesi açısından tavsiye ederim saygılar
 

Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

bags 78 merhaba.

benim aracın ön diferansiyeli düzcedeki festival etkinliklerinde yamuldu.
kovana bizde destek atacağız tabiki.
elinizde bu konuya ilişkin foto varmıdır.

şimdiden teşekkürler.
 

Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

işlemi yaptırırken resimlemek hiç aklıma gelmedi ama araç üzerindeki bitmişinin resimlerini çekebilirim fakat pazar gününden önce aracın başına gitme şansım yok aslında ayrı başlık açarak araçtaki değişiklikleri sizinle paylaşabilirim
 

Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...


Aracınızı görmek ve incelemek için bekleyeceğim.

teşekkürler.
 



Ynt: Suzuki Samurai mi? Vitara mı? Karşılaştırmalar...

açıklamanız için teşekkür ederim. bülent iyi arkadaşımdır. zannedersem siz karabüklüsünüz. safranboluya her sene geliyorum yarışlara.zaten vitara da bülentin ahmet demir'e satıp sonra geri aldığı araç. sonuç çok iyi. en azından araba gitmekte. yani yarış yapılsa bitirebilmekte. diğer motor ile ahmet abi bir türlü yarış bitirememişti o araç ile . bu arada aracınızın resimlerini markla bekliyoruz .lütfen acele edin içimiz açılsın. varsa video da eklerseniz sevinirim.sanırım yakınlarda safranbolu da yarış olacak diye duydum doğru mudur?
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
104,836
Mesajlar
1,531,354
Kayıtlı Üye Sayımız
166,938
Kaydolan Son Üyemiz
kgulum

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst