Suzuki Jimny Fren Problemi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan UtkuBAYRAM Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 16
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 6,641

UtkuBAYRAM

Özgürlüğün iki tekeri vardır
Mesajlar
66
Tepkime Puanı
22
Yer
Çanakkale
Suzuki Jimny aracım 2 çekerdeyken ani frenleme yaptığımda fren pedalı belli peryotta geri tepiyor. Bu rahatsızlık verici durum ABS fren sistemindenmi kaynaklanıyor? ABS olan megane da böyle bir sorun yaşamıyorum. Teknik bilir kişilerin yardımlarını bekliyorum, teşekkürler...
 

Etiketler
Ynt: Jimny ile ani frenlemede pedal vuruntusu normal mi?

Teknik bilirlişi değilim ama normal olmadığını sanıyorum..
 

Ynt: Jimny ile ani frenlemede pedal vuruntusu normal mi?

Disk leri kontrol ettirin.
Sadece frendemi yapıyor vuruntuyu.
Sadece frende ise vuruntu,büyük bir ihtimal diskler ...
 

Ynt: Jimny ile ani frenlemede pedal vuruntusu normal mi?

geri tepme dediğiniz abs devreye girme şeklindemi ?

disk aynalarınız eğrilmiş olabilir ama disk aynalarınız eğriyse fren pedalına bastığınızda titreme şeklinde bi durum oluşması lazım.direksiyondada titreme varmı??
 

Ynt: Jimny ile ani frenlemede pedal vuruntusu normal mi?

ABS nin çalışma şekli gibi. vurup geri çekiyo kısa aralıklarla.
Direksiyonda herhangi bir değişiklik olmuyor. sadece acı fren yaptığım zamanlarda araba neredeyse durma konumuna geldiğinde yapıyor. normal frenlemede yapmıyor.
 




Ynt: Jimny ile ani frenlemede pedal vuruntusu normal mi?

Birkaç arkadaşa sordum, ABS sadece frenlerin kitlenmesi durumunda devreye girer dediler. yani normal frenlemede ABS sistemi çalışmazmış. O yüzden bu vuruntunun ABS nin devreye girdiğini ve normal olduğunu söylediler. Ama aklıma takılan şu, megane da kullandım ve ani frenlemeler yaptığım oluyordu. ama hiç böyle bir durumla karşılaşmadım. demekki megane da abs tam çalışmıyordu :smiley:
 


Ynt: Jimny ile ani frenlemede pedal vuruntusu normal mi?

Son Durum: (http://www.basgaza.com/fkonu_goster.asp?id=6516)
Yukarıdaki sitede ABS nin tam olarak çalışmasını anlatmışlar. 2 çeker ve 4 çeker araçlarda farklı özellikler sergiliyormuş. Yukarıdaki siteden alıntı yapayim:
ABS, kullanıldığı taşıtın kararlılığını, manevra ve durma yeteneğini artırabilen bir fren sistemidir. Dört-tekerlek ABS, tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücülere acil frenleme durumlarında kararlılık ve yön kontrolü sağlamaktadır. İlk kez 1936 yılında Almanya'da geliştirilen ve patenti alınan ABS, Almanca "antiblockiersystem." teriminden kısaltılmıştır ve İngilizcesi de benzer anlamdaki Anti-lock Brake System dir. ABS, her tekerleğin yakınında dönme hızını algılayarak tekerleklerin çekiş kaybettiği ve kilitlenmek üzere olduğunu algılayan sensörlere sahiptir. Elektronik kontrol ünitesi (ECU- Electronic Kontrol Unit) bu sinyalleri değerlendirerek, fren basıncını değiştirmek yoluyla tekerlek kilitlenmesini önleyen hidrolik kontrol ünitesine (HCU- Hydraulic Kontrol Unit) komutlar gönderir.

ABS nasıl çalışır?

Sürücü dört-tekerlek ABS 'li bir taşıtın fren pedalına sertçe bastığında, sistem otomatik olarak fren basıncını dört tekerlekte düzenleyerek, tekerlek kilitlenmesini önlemek üzere her tekerleğin fren basıncını bağımsız olarak ayarlar. ABS, frenleri saniyede 18 defa kadar pompalayarak, sürücülere belirli ölçüde yönlendirme yeteneği kazandırmaktadır.

Dört tekerlek ve iki arka tekerlek ABS'lerin farkı
Dört-tekerlek ABS, acil durma koşullarında taşıt kararlılık ve geliştirilmiş manevra yeteneğini sürdürmek için tasarlanmıştır. Dört-tekerlek ABS donatılmış bir taşıtta frenleme sistemi, dört tekerleğin her birinde tekerlek kilitlenmesini önleyerek, sürücüye geliştirilmiş yönlendirme kontrolü sağlamak için frenleme basıncını düzenler.
Arka-tekerlek ABS ise, daha çok kamyonet, minibüs ve spor taşıtlarda görülmekte ve sadece arka tekerleklerin tekerlek kilitlenmesini önlemek için kullanılmaktadır. Bu sistem sürücüye doğrultu kararlılığını sürdürmek ve taşıtın arkasının yanlara kaymasını önlemekte yardımcı olmaktadır. Arka-tekerlek ABS sistemlerinde ön tekerleklerin hâlâ tıpkı geleneksel frenlerdeki gibi kilitlenme eğilimi vardır. Eğer kilitlenme olursa, sürücü fren pedal basıncını ön tekerleklerin tekrar dönmeye başlamasına yetecek kadar azaltmalıdır. Böylece sürücü taşıtı yönlendirebilir.


ABS'nin çalıştığı nasıl anlaşılır?

ABS'lerin çoğunda sistemin etkin hale gelmesi sürücü tarafından anlaşılabilmektedir. Sürücü mekanik bir ses duyar ve bazı basınç dalgalanmalarını veya fren pedalının sertliğinin daha da arttığını hisseder. Gürültü işitildiğinde veya basınç dalgalanmaları hissedildiğinde, ayağın fren pedalında tutulması önemlidir. Sert basınç uygulamasına devam edilmelidir.

ABS ile yapılması ve yapılmaması gerekenler

Uygun kullanılması halinde dört-tekerlek ABS güvenli ve etkin bir frenleme sistemidir. Maksimum güvenlik ve sistemin tüm avantajlarından yararlanmaları için, sürücülerin ABS sistemlerinin nasıl çalıştığını doğru olarak bilmeleri ve uygulamaları gerekmektedir. Bu kurallar aşağıda sıralanmıştır:

Ayağınızı frenin üzerinde tutun

Yönlendirme yaparken dört-tekerlek ABS'nin uygun çalışmasını sürdürmek için fren üzerinde sert ve sürekli basıncı koruyun. Fren pedalı salınımlar yaparken bile freni pompalamaktan kaçının
 

Ynt: Jimny ile ani frenlemede pedal vuruntusu normal mi?

ayni durum bende de var balata veya disk degistirdinizmi yakin zamanda ?
 



Ynt: Jimny ile ani frenlemede pedal vuruntusu normal mi?

Hayır, 10.000 bakımında motor yağı ve filtreler dışında hiçbirşey değişmedi.
 

Ynt: Jimny ile ani frenlemede pedal vuruntusu normal mi?

Bakın hiç kafanız karışmasın.
Öncelikle disklerinizi kontrol ettirin.Sonrası kolay. :smiley:
 

Ynt: Jimny ile ani frenlemede pedal vuruntusu normal mi?

UtkuBAYRAM' Alıntı:
Suzuki Jimny aracım 2 çekerdeyken ani frenleme yaptığımda fren pedalı belli peryotta geri tepiyor. Bu rahatsızlık verici durum ABS fren sistemindenmi kaynaklanıyor? ABS olan megane da böyle bir sorun yaşamıyorum. Teknik bilir kişilerin yardımlarını bekliyorum, teşekkürler...

Uzun süredir jimny kullanıyorum ve bu absnin devreye girmesinden başka birşey değil. içinizi rahat tutabilirsiniz.
 

Ynt: Suzuki Jimny Fren Problemi

bende jimny kullanıcısıyım. normal olduğunu düşünüyorum. duruma göre serviste ve başka bir jimny kullanın olmassa deneme sürüşü yapın
 

Ynt: Suzuki Jimny Fren Problemi

ben de jimny kullandım uzun süre.. ve bu problem onun doğasında var :smiley: düzeltmeye çalışsanız da düzelceğni sanmıyorum çünkü jimnysi olan kimi tanıdıysam var bu olay.. o yüzden o araçla 70km/s i geçmeyeceksiniz.. her aracın kendine göre bir güvenli hız sınırı vardır jimnynin sınırı da 70tir.. ben basarım dersen gider 140a 150ye çıkarsınız problem değil ama sağlığınızı tehlikeye atmış olursunuz.. en yüksek hangi hızda rahat şerit değiştirebiliyorsanız o şeritte gitmeye çalışın..
 




Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,625
Mesajlar
1,521,279
Kayıtlı Üye Sayımız
172,271
Kaydolan Son Üyemiz
flfl112

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst