Suzuki Grandvitara Xl7 Karter Ve Alt Koruma Tasarımı

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan doganyenigül Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 9
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 28,291

doganyenigül

amele.....
Mesajlar
60
Tepkime Puanı
8
Yer
kahramanmaraş
arkadaşlar mrb XL7 için motor koruma yapmak üzere bir çizim yaptım ön parça 5 mm dkp saç
arka kısım 3 mm dkp saç fikri ve tecrubesi olan arkadaşların olumlu olumsuz yorumlarını bekliyorum imalata almadan önce eksigim varsa hatırların lütfen....





 

Ynt: Suzuki Grandvitara Xl7 Karter Ve Alt Koruma Tasarımı

Ciddi bir kaza anında motorun yere düşmesine engel olup dolaylı yoldan ön yolcuların bacaklarının kırılmasına sebep olabilir. Bunun dışında ciddi bir olumsuz etkisi yok, bazıları motorun alttan soğumasına da bir nebze engel olduğu görüşünde, belki bu sebeple delikli saçtan yaptırsanız iyi olur. Çok kötü derecede bozuk yollarda dolaşmıyorsanız pek gerekli birşey değil. Bu tür şeyler yayla yollarında dolaşan binek araçlara lazım olabilir ama yerden yüksek bir arabaya pek lazım olduklarını görmedim, göz göre göre aşırı derecede kötü yollarda dikkatsiz bir şekilde ya da gece karanlığında dolaşmadığınız sürece tabi.
 

Ynt: Suzuki Grandvitara Xl7 Karter Ve Alt Koruma Tasarımı


hımm doğru söylüyorsunuz o zaman kaza anında motorun yere düşmesine engel olmayacak şekilde dizayn yapmak gerekli...

bağlantı cıvatalarını m6 m8 yapmak daha doğru olacaktır kaza anında cıvataları kesip atsın ve kalınlıkları 2,5mm 3 mm olsa yeterlidir sanırım.... hem şehir hem arazide kullanacağım inşallah allah kaza bela vermesin cümlemize ama önlem almak gerek...

hatırlatma için tşk ederim
 

Ynt: Suzuki Grandvitara Xl7 Karter Ve Alt Koruma Tasarımı

arkadaşlar orta kısım muhafazaa büyük geldi çizimleri revize ettim yenisi lazerde kestireceğim bittiğinde resimleri ekleyecem...



 

Ynt: Suzuki Grandvitara Xl7 Karter Ve Alt Koruma Tasarımı

Suzuki xl7-TD

arac için alt muhafaza nasıl olmalı..?

motorun karterini koruyamazsınız çünkü 1 karış yukarıda kalır ,vurulmaya yamulmaya konumu müsait degil..yani motor koruması gereksiz de denilebilir..

konumu olarak ilk darbeyi ön defransiyel alır..en altta o var.. onuda kıramazsınız 1-2 taşa carpınca kırılmaz.
(tüm Suzuki'lerde aliminyum olur cıt diye kırılır..)

dizel Suzuki'lerde dökümdemir dir ön defransiyel.. kırılması cok zor .. kısmet meselesi var tabii birde.. :
ön ve altta ön defransiyeli aktif hale getiren cevizden az büyükçene ucuna fiş gecen bi motor var..en önemli yeri kendi minik fiyatı fena bi parca onu koruyun ..derim..

maksat korumaksa eger..

arazi için ise iş degişiyor koruma degil kaydırak yapmanız gerekiyor..

ön tampon altından şanzıman sonuna kadar giden 2 metrelik yaklaşık ..

çamur veya kar yıgınına girinçe altından takılmayıp kaymayı saglamalı..

dizel motor hararete en yatkın motordur.. aşırı kapatılamaz..
Suzuki şanzımanlarıda ısınır .. aşırı kapatılamaz..
+ eksozlarda kapanmamalı..derim..

hassas + paralı iseniz aliminyum malzeme tercih edin..6000 seri yada metelden anlıyorsanız 7000 seri gibim..derim

hafif + paslanmaz olurlar..

sac hesaplı olur her yerde olur vs ben onu tercih ettim..

http://4xfourart.com/Product/181/GRAND-VITARA-SKID-PLATE.aspx

>> dogrusu budur.. M.Becce ' abimizin yaptıgı model..+ malzeme..

>> buda benim işime gelen uydurduğum.

deliksiz..? niye deliksiz camur vs girip içeri tıkamasın diyem..


ön kapı altındaki parlak şey attığım kuşak..




3 mm dkp sac 8lik boru kaynaklı yanlara elektroliz boya 35-40 kg de agırlık var
civatalar 19 baş m12 ona ragmen havalı sökme ile içinde birini kırdılalar ??? demir vs kaynatıp cıkarttım.. :
10 adet..
 



Ynt: Suzuki Grandvitara Xl7 Karter Ve Alt Koruma Tasarımı

sizinki tank misali olmuş ben hava alsın diye delik deldim azda olsa işe yarar birde tek parça olması sakıncalı sökerken yorucu olur bence o yüzden 2 parça tasarladım ben işlem bittiğinde katı ve dxf uzantılı çizimleri ekleyecem paylaşım için tşkler yükseltme işlemi için nasıl bir uygylama yaptınız acaba ?
 


Ynt: Suzuki Grandvitara Xl7 Karter Ve Alt Koruma Tasarımı

Şaseye somun ve parça kaynatmadan yapılan sekmanlı somun sistemi ile yapılmıştır....





 

Ynt: Suzuki Grandvitara Xl7 Karter Ve Alt Koruma Tasarımı

elinize sağlık.
fiyat ne kadara mal oldu? istesek yapabilirmisiniz
 

Ynt: Suzuki Grandvitara Xl7 Karter Ve Alt Koruma Tasarımı

mossin nagant' Alıntı:
elinize sağlık.
fiyat ne kadara mal oldu? istesek yapabilirmisiniz


valla herkes yapsın diye resimleri ekledim ön 6 mm orta 4mm kalınlık güncelledim ilki ince olmuştu tırlama yaptı kalınlaştırdım ses kalmadı ve daha saglam