Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan blueclours Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 15
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 17,668

blueclours

Ana Kamp
Mesajlar
56
Tepkime Puanı
0
suziki viatara jlx lerin zorlu koşullar ve sıcak havada cıkılan uzun rampalar için klimadaki fan klima iptal edilerek ekstra bir soğutucu olarak kulanıabilirmi eğer böle bir uygulama olabilirse klimada ki fan pervanesi büyüklüğü sebebeyle bayağ etkili bir sonuc vericğinden eminim böle bir uygulama yapılınabilirmi anlayan ustalardan beyatda fikri olanlardan cevap beklıorum
 

Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

Merhaba;
Ben iki yıl önce klima fanını manuel olarak bir anahtarla çalıştırıyordum işe yarıyordu trafikte yada yokuş çıkarken devreye sokuyordum harareti engelliyordum fakat birgün trafikte açık unuttum ve fan yandı sonrasında yan sanayisini 150 tl almak zorunda kaldım (orjinali 1200 tl idi) bu yüzden iptal ettim.
 

Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

Merhaba,manuel 1.6 olarak 92 model bes kapilisini uc yil,98 model bes kapilisini da uc yil toplamda bes yil (bir yil ayni anda iki arac) Vitara kullandim.Bir defa bile hararet ile ilgili sorun yasamadim.Yaz aylarinda Ege sicaklari malumdur. Buna ragmen eski olanla da sifir aldigimla da uzun soluklu yaz kis gezilerimde baskalarini cekmeme ragmen cok memnundum.Her ikisinde de klimayi kullanmaktan bile cekinmeden cok yol yaptim. Vitara beni hic uzmedi.Hararet ibresinin oynadigini dahi hatirlamiyorum.Su an kullandigim Terrano ile kiyaslayinca hararet konusunda daha ozgurdum diye hatirliyorum.
Bahsettiginiz hararet sorunu sogutma sisteminin bazi arizalari yuzunden olabilir mi?
Ya da zamaninda yapilamayan bakimlarin neden oldugu sikintilar olabilir mi?
 

Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

herangibi bir bakımdan değil burda güney dediğimiz kamyon gibi bi uzun rampa var sürekli 1.2 vites gittiği için soğutma sisteminde değişiklik yapmayınca her arabada biraz sıkıntı cıkartıyor okadar önemli derecelerde deil tabikide ama böle ufak değişikliklerlede daha rahat sıkıntısz olabilir mesela brodweyde radyotorü büyüterek bu sorun kaldırılıordu bunun gibi bişy yapılamazmı
 

Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

Bahsettiginiz yolu sik sik kullaniyorsaniz hareret yapmasi konusunda haklisiniz.
Radyator buyutme yada davlumbazla beraber pervane buyutme gibi careler dogrudur.
Elektrikli radyator pervanesini dugme ile devreye sokma isi de sik yapilan uygulamadir.
Hatta ekstra bir belki iki fan takilarak ta sogutma sistemi guclendirilmektedir.

Tecrubelerime dayanarak bunlarin icinden en basarilisi buyuk radyatordur diyebilirim.
Radyator buyutulunce su kapasitesi de arttigindan basarili sonuc almak mumkundur.
Eger ayni anda radyator pervanesi ve davlumbaz da buyutulurse cole bile gidersiniz.
Hararet problemli Terrano'larda basarili olan bu sekilde cok sayida ornek bulabilirsiniz.

Araclarin bulundugu bolgeye ve kullanildigi sartlara gore modifiye edilmesi dogaldir.
Offroad yarislarinda bazi araclarin arkasinda ekstra radyatorleri ve fanlari gorursunuz.
Surekli zorlanan motorlarin sogutulmasi sagliklari acisindan elzemdir.

Sahsen araclarimda ekstra donanim kullanmamaya ozen gosteririm.
Bahsi gecen durumlarda klimayi kapatmayi ve dusuk devirle surmeyi tercih ederim.
Buna ragmen eger hararet cikmaya devam ederse kaloriferi acip harareti dusururum.
Bir muddet rolantide bekleme yaparak sogutmanin normale donmesini beklerim.
Sonrasinda yavas ve daha dusuk motor devirlerinde kullanarak yola devam ederim.

Siz eger zorlu diyecegimiz bu yolu ve benzeri durumlari sik yasiyorsaniz risk vardir.
Riski minimize etmeniz en dogru harekettir.Fan elektrikliyse bir dugme ile mudahale edin.
Fakat fan motorunu yakan arkadasin dedigini de yabana atmayin unutursaniz fani yakarsiniz.
Iceriye koyacaginiz dugmeyi gorulur ve isikli olan bir sekilde seciniz ki dikkatinizi ceksin,unutmayin.
Yada yazin farkli,kisin farkli musirler farkli termostatlar kullanmayi da deneyebilirsiniz.

Sahsi tecrube ve bilgilerimden bazilaridir.Yardimci olmasini umarim.
 



Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

Bahadır Bey'in ilk mesajında bahsettiği bu araçların hararet konusunda sorunlu olmadıkları görüşüne katılıyorum.
Benim aracımdaki ikinci dijital hararet göstergesinden de takip ediyorum, vites düşürülüp daha yüksek devir çevirildiğinde soğutma pervanesi de daha yüksek hızla döndüğünden rampalarda hararet yükselmiyor, yerine göre düşüyor.
Termostat, radyatörler ve fan termiği sağlamsa, sistem içinde temiz saf-su /uygun oranda antifriz varsa hararet normal sürüş koşullarında mevsime göre 80-85 civarı oluyor.Klima-zor koşullarda bile 92-93 lerde.
Benim tavsiyem öncelikle ikinci bir gösterge yapıp hem normal sürüş koşullarında bahsettiğiniz yerde hararet kaça çıkıyor gözlemlemeniz olur.
Bundan sonra eğer normal koşullarda sıkıntı varsa önce aracın sorununun bulup çözmek, eğer normal koşullarda zorlandığı halde hararet yükselmeyip sadece dediğiniz ekstrem koşullarda sıkıntı varsa duruma özel çözümler geliştirmek daha mantıklı olur.
 

Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

vitaranın radyotoru buytulebilirmi yeri oldukca dar gözukuorda
 

Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

Yüksek devirde kullanıldığında hararetin düşmesine katılıyorum fakat bazı dik çıkışlarda tehlikeli olabiliyor buda bir çare değil zaten yavaşladığınız anda hararet tekrar çıkıyor. Bu olayları sıfır radyatör ve orijinal termostat 82 derece ile birebir yaşadım. benim anladığım termostat gerekli su akışını sağlamıyor. iki ay önce sadece denemek için termostatın içini boşaltıp boş termostat taktım sıcaklarda saat zor yerinden kıpırdadı akşamları motoru ısıtamadım bile. geçen haftaya kadar bu şekil kullandım sırf denemek amaçlı tekrar orijinal 82 derece termostatı taktım yine hararet trafikte ve ağır devir tırmanışlarda sınırlarda seyir etti. Aracıma uygun en doğru termostatı bulana dek bu devam edecek bence.
 

Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

arkadaşlar atladığınız bir nokta var 1.6 jlx model aracın harareti tehlikeli sınıra yaklaştığında klima fanı kendiliğinden devreye giriyor sizin birşey yapmanıza gerek yok ama çok zor şartlarda araç çok zorlandığında mesela benim aracım 5 yıldır bende aracımda sonradan yaptırdığım bakır petekli çift sıra radyatör var ve bir defa şahit oldum sıfırın altında sıcaklıkta yayladan inişte araç çabuk ısınsın diye radyatör önüne kağıt koymuştum ama dönüşte dayanamayıp kar çamur karışık bir arazi yoluna öndeki arkadaş dalınca bende daldım ve aracı rampa yukarı baya bir zorladım tabi öndeki kağıdı unuttuk ve o esnada klima fanı kendiliğinden devreye girdi kağıdı aldım ve biraz gaz verdim araca ve klima fanı kendiliğinden devreden çıktı

bu arada bir not bakımlı bir vitara kolay kolay hararet yapmaz yeterki hortumlar vs. sağlam olsun petek temiz termk sağlam ve önü açık olsun yeterli soğutma suyunuz olsun ve devirdaim normal çalışsın radyatör kapağı sağlam olsun .Ben 4.0 -4.2- 5.2 motorlu araçlarla arazide peşpeşe gidip onların hararet yapıpta yada yükselipte kaldığına çok şahit oldum çok dik rampalarda devirli gitmek için araç ağır deviri istemesede 4H yerine 4L ye alıp devirli gitmekte fayda var
 

Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

Tum yazilanlar dogrudur,tecrube ile alinmis sonuclardir katiliyorum.
Ancak arkadasimizin bahsettigi uzun,virajli ve dik yollarda problem olmasi da normaldir.
Ornegin Gediz,Murat Dagi tirmanisinda en dayanikli araclarin bile yazin hararet yapmasi kacinilmazdir.
Kisin dahi bazi araclar,bahsettigim yolda hararet problemi nedeniyle dinlene dinlene gitmektedir.

Bu tur yollari sik kullananlarin ekstra onlemler almasinda bir sakinca yoktur.
Aracinizin standart sogutma sistemi ne kadar saglikli olursa olsun sikinti olabilir.
Ikinci mesajimda belirttigim gibi bu tur yollari sik kullananlarin onlem almasi gerekir.
Yani yasadiginiz bolgeye veya kullandiginiz zorlu kosullara gore modifiyede sakinca yoktur.

Termostatin icini bosaltmak gecici bir cozumdur,mecburiyet zamanlarinda kullanilabilir.
Termostat olmayinca aracin ideal calisma sicakligina erismesi zaman almaktadir.
Hava azicik serinlediginde bile motor isinamaz,bu da motor yaginin soguk olmasi demektedir.
Yaglarin ideal calisma isisinda olmamasi zamanla motorda hizli yipranmaya yol acar.

Radyator onune kagit yada karton koymak 70'li yillarda Renault 12 lerde standart prosedurdu.
Tabii ki saglikli olmayan bu yontemi yillarca kullandik,hala doguda kisin kullaniliyor sanirim.
Fakat o zamanki bilgilerimiz ve teknik imkanlarimiz kisitli oldugu icin en akilli,kurtarici yontemdi.
Bu gunku sartlarda degisik termostatlar ve fan musirleri ile problem cozulebilmektedir.

Arac ureticilerinin gun gectikce elektronik dedigimiz araclari piyasaya surme sebebleri vardir.
Bunlarin basinda insan hatasi nedeniyle olusacak arizalari minimuma indirmek gelir.
Yillar icinde hatalari minimuma indirirken yakit ekonomisini de saglamak hedeflenmistir.
Ekonomik araclar icin de yine kullaniciyi dusundurmek yerine sensorleri devreye sokmuslardir.
Boylelikle ozgurce gaza basmak,hararet yapmadan uzun yol yapmak vs yi saglamayi amaclamislardir.
Seritten ayrilma uyarisi,vitesi degistir kirmizi isigi,ekonomide gidiyorsun yesil aferin isigi gibi.

Abdullah beyin kullanmakta oldugu ikinci bir dijital gosterge kesinlikle cok ise yaramaktadir.
Bu sayede aracin ne kadar zorlandigini hassas olarak gozlemlemek,dikkat etmek mumkundur.
Benzin ve LPG ile kullandigim diger aracimda hararete hakim olabilmek icin taktirdim,memnunum.
Sahsi bilgi ve tecrubelerimdir,faydasi olmasini umarim.
 



Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

ben elektirikli fan ve bir kac ceşit radyatör denedim..

ufak kazanlı radyatör kaynamış suyu hemen soğutup motora verir.. ;)

büyük kazanlı radyatör içinde bol miktar sıcak su tutmaya yarar derim. :smiley:

radyatöre akü suyu koyan varmı içinizde ..? yada market ten içme suyu alıp koyan kaç kişi..yapsak tamirçilerimiz bize tötü ile gülüyoo.. ;D dogrusu akü suyu... ;)

her buldugumuz suyu koydugumuzdan radyatörler kirecten felç oluyor..orj termostat da cok önemli yan sanayii kabul etmiyor..üstünede bi türlü doğruyu göstermeyen hararet sati ilava olunca her şey başa gelir kapak ve blok çatlatan cok jlx vardır..

bakımlı suzi hararet yapmaz asla,, bakımsızı..belli olmaz.. :smiley:
 

Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

Açıkcası bende soğutma tertibatına ilave olarak klima fanına manuel çalıştırmak için düğme yaptırmayı düşünüyordum.
Benim aracımda klima fanının devreye girdiğini henüz görmedim.Acaba yukarıda söylenen gibi yüksek sıcaklıklarda mı devreye girip soğutma yapıyor. Eğer böyle ise manuel çalıştırma için düğmeye gerek yok gibi görünüyor. Bu konuda bilgisi olan var mı acaba...
.
 

Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

Merhaba sayın Kabakçı,aracınız Vitara mı?
Yoksa resimdeki Niva mı?

Yazları hararet probleminiz oluyor mu da anahtar koydurmak istiyorsunuz?
Daha önce yazdıklarımıza bakarsanız sağlıklı sistem anahtara ihtiyaç duymaz.

Herhangi bir sıkıntı yoksa orjinalini hiç ellemeyin.
Problem varsa sistemi gözden ve elden geçirin,düzeltin.
Naçizane tavsiyemdir.
 

Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

Bahadır Bey merhabalar. Yeni profil resmimi bir türlü ekleyemedim.Şu anki aracım 2000 1,6 ispanyol vitara.
Hararette çok şükür şu ana kadar bir sorun ile karşılaşmadım ama forumlarda okuduğum kadarı ile vitaralarda hararet ibresi belli bir değerden sonra sıcaklık artsa da yerinden kıpırdamadığı yönünde ifadeler kullanımıştır. Ben de buna istinaden olurda böyle bir durum ile karşılaşırsam harareti düşürmek adına anahtar yaptırmayı düşünmüştüm.
 

Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

Zafer Beycim,hararet ibresi geç tepki verdiği için eğer dikkat etmezseniz farketmiyorsunuz.
Bu arada hararet yüzünden zaten olan oluyor ve conta kapak vs zarar görüyor.
Dolayısıyla siz fark etmezseniz harici anahtar ile olaya müdahale şansınız da olmuyor.

Benim savunduğum ise sistemi her zaman sağlıklı ve bakımlı tutmak.
Böylece orjinalinde olduğu gibi sorunsuzca uzun yıllar araçlar yürür.
 



Ynt: Suziki Vitaranın Kliması Hararet İçin Soğutucuya Dönüştürülebilirmi

Tavsiyelerinizi dikkate alacağım.
Saygılar...
 

SON KONULAR - FORUM

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,906
Mesajlar
1,525,379
Kayıtlı Üye Sayımız
166,707
Kaydolan Son Üyemiz
mcanerf

Çevrimiçi üyeler

Şu anda çevrimiçi üye yok.

SON KONULAR



Geri
Üst