Su Eksiltme

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan equus11 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 22
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,686

equus11

Yeni Üye
Mesajlar
7
Tepkime Puanı
0
merhabalar,

2012 benzinli freelander aracimizda surekli olarak bir su eksiltme problemi yasiyoruz. aracin ilk basta devrinde de sikinti vardi. sonrasinda motor komple indirildi, turbonun catlamasi sebebiyle devirsizlik yasandigi ortaya cikti. devir problemimiz ortadan kalkti. arabayi servisten aldim fakat bir gun sonra yine su eksiltti. belirli bir duzeni yok. bazen haftada 1 litre bazen ise 2 ayda 1 litre ekliyoruz. hararet hic yapmadi ve motor isisi normal.motor komple elden gecti. sizce hata nedir??
 

Etiketler

Araçta şu eksilmesinin çeşitli nedenleri olur.
Kapaklarda problem sebeplerden birisi olduğu gibi, araç su devirdaim pompası arızası nedeni ile de su eksiltir. Motor çalışmaz durumda iken yapılacak basınç uygulamasında devirdaim pompasından hiç su kaçağı tespit edilmez iken, motor ısındıktan sonra genellikle yüksek devirlerde devirdaim pompası çok eser miktarlarda su kaçağına neden olabilir. Böyle bir durumda, çözüm orijinal devirdaim pompası değişimi olur.
Tabii ki bu çözüme karar vermek için suyun dolaştığı bütün noktaları basınç testi yaparak kontrol etmiş ve su kaçağını görememiş olmak gerekir.
İyi günler dilerim.
 

Radyatör kapagı contası çatlak mı, su boruları kontrol, kılcal çatlak olabilir, blok veya biryerde çatlak olabilir. kapak conta iyi montaj olmazsa yine kaçırabilir. Renkli su soldurup takip edebilirsiniz. Veya antifiriz ile kaçak artıyormu bakılabilir. Blok Su tapalarıdan da olabilir, yazmak bulmaktan kolay. Kolaydan zora yol alın.
 

Radyatör kapagı contası çatlak mı, su boruları kontrol, kılcal çatlak olabilir, blok veya biryerde çatlak olabilir. kapak conta iyi montaj olmazsa yine kaçırabilir. Renkli su soldurup takip edebilirsiniz. Veya antifiriz ile kaçak artıyormu bakılabilir. Blok Su tapalarıdan da olabilir, yazmak bulmaktan kolay. Kolaydan zora yol alın.
Bütün bunlar sisteme basınç uygulanarak bulunabilir....
Devirdaim pompası sorunlu ise(Basınç uygulamasında sızdırma yapmaz ancak motor ısındıktan sonra, sadece çalışırken sızdırma yapar, eser miktardaki sızıntılar ise ısı nedeni ile buharlaşır ve görülmesi mümkün olmaz) çözüm orijinal devirdaim pompası değişimi olur.
 




Bütün bunlar sisteme basınç uygulanarak bulunabilir....
Devirdaim pompası sorunlu ise(Basınç uygulamasında sızdırma yapmaz ancak motor ısındıktan sonra, sadece çalışırken sızdırma yapar, eser miktardaki sızıntılar ise ısı nedeni ile buharlaşır ve görülmesi mümkün olmaz) çözüm orijinal devirdaim pompası değişimi olur.
Antifiriz gibi renkli sıvılar çok da az olmadıkça buharlaşmadan sızıntı ve damlama izi bırakır. Sade su ile belki iz görülmeyebilir.
Araç çalıştığı müddetçe basınç olur, motor durunca hemen bakılırsa su veya nemli yer fark edilebilir.

Devirdaim de sorun varsa kendi tahliye deliğinden su bırakır.
 

Antifiriz gibi renkli sıvılar çok da az olmadıkça buharlaşmadan sızıntı ve damlama izi bırakır. Sade su ile belki iz görülmeyebilir.
Araç çalıştığı müddetçe basınç olur, motor durunca hemen bakılırsa su veya nemli yer fark edilebilir.

Devirdaim de sorun varsa kendi tahliye deliğinden su bırakır.
Araç çalıştığı müddetçe basınç olmaz, basınç araç stop edince oluşur.
Devirdaim pompasının tahliye deliği?
Bunu ilk defa duyuyorum. Bu deliğin devirdaim pompasının neresinde olduğu hakkında birisi beni bilgilendirirse memnun olurum.
Devirdaim pompasını incelediğimizde, suyun mil ile yatak arasında oluşacak eser boşluktan sızabileceğini görürüz. Devirdaim milinin bir ucunda kasnak, diğer ucunda ise suyun dolaşımını zorlayarak sağlayan devirdaim pervanesi bulunur. Bu nedenle de, eser miktardaki sızıntıların bırakacağı izler, pompa sökülmeden görülemez.
Çok küçük, akla gelmeyecek eser miktardaki su sızıntılarından birisi de, sağlam olan motor üst kapak contasından silindirlere doğru olabilecek sızıntıdır. Bu durum, sadece üst kapakta veya motor bloğunda oluşan ancak fark edilememiş bir kanalın varlığı halinde mümkündür. Böyle bir durumda, hafif taşlama yapılmadan arızanın giderilmesi mümkün değildir.
 


merhabalar, oncelikle degerli cevaplariniz icin tesekkurler. araci alirken ekspertizde radyatorde antifriz izine rastlanmisti. orada bir kacak olacagini dusunup radyatorcuye kontrol ettirecegim, yoksa huseyin ustada motor acilacak.
 



merhabalar, oncelikle degerli cevaplariniz icin tesekkurler. araci alirken ekspertizde radyatorde antifriz izine rastlanmisti. orada bir kacak olacagini dusunup radyatorcuye kontrol ettirecegim, yoksa huseyin ustada motor acilacak.
Bağışlayın ama....
Bunun için gerekli tüm kontrolleri yapmadan motor açacağını beyan eden ustanın samimiyetinden şüphe ederim....
İl olarak neredesiniz?
 

merhabalar, oncelikle degerli cevaplariniz icin tesekkurler. araci alirken ekspertizde radyatorde antifriz izine rastlanmisti. orada bir kacak olacagini dusunup radyatorcuye kontrol ettirecegim, yoksa huseyin ustada motor acilacak.
Bağışlayın ama....
Bunun için gerekli tüm kontrolleri yapmadan motor açacağını beyan eden ustanın samimiyetinden şüphe ederim....
İl olarak neredesiniz?
 

merhabalar, oncelikle degerli cevaplariniz icin tesekkurler. araci alirken ekspertizde radyatorde antifriz izine rastlanmisti. orada bir kacak olacagini dusunup radyatorcuye kontrol ettirecegim, yoksa huseyin ustada motor acilacak.
Rica ederim, Yardımcı olmak amaç. Konuya dönersek, motoru saha önce tamir eden servis ise ve garanti kapsamında bakmayacaklarsa yüklü maliyet çıkabilir. Şuanda su kaçağı dışında sorun yoksa, daha önce yazdığım gibi kolaydan ve ucuzdan > zora gitmenizi tavsiye ederim. Bir kolaylık misal ise: Su kaçak önleyici sıvılar var (ismi -stop leak- diye geçer), faydası olabilir. Servis ve ustanızla beraber , motor yağına su sızmıyorsa bu yöntemi deneyebilirsiniz. Daha iyi sonuç alacağınız bir yöntem varsa bundan vazgeçebilirsiniz.
 

Su kaçağı önleyici sıvıları ben şahsen tavsiye etmem.
Yapılması gereken önce motor çalışmaz iken, ancak yeterli hararette (termostatın açık vaziyette olmasını teminen) radyatör kapağından veya başka bir noktadan sisteme basınç uygulamaktır. Eğer bundan sonuç alınamaz ise, motoru bu basınç altında çalıştırmalı, 3000 devir dolaylarında devirdaim pompası gözlenmelidir.
Bu işlemi yapmak için Land Rover servisi olmaya gerek yoktur. Yeter ki işten az buçuk anlayan ve sahtekar olmayan bir usta/kalfa yada eli anahtar/alet tutan birisi olsun.
Kolay gelsin...
 

Su kaçağı önleyici sıvıları ben şahsen tavsiye etmem.
Yapılması gereken önce motor çalışmaz iken, ancak yeterli hararette (termostatın açık vaziyette olmasını teminen) radyatör kapağından veya başka bir noktadan sisteme basınç uygulamaktır. Eğer bundan sonuç alınamaz ise, motoru bu basınç altında çalıştırmalı, 3000 devir dolaylarında devirdaim pompası gözlenmelidir.
Bu işlemi yapmak için Land Rover servisi olmaya gerek yoktur. Yeter ki işten az buçuk anlayan ve sahtekar olmayan bir usta/kalfa yada eli anahtar/alet tutan birisi olsun.
Kolay gelsin...
Sn. mkaralar
** Neden önleyici sıvı tavsiyer etmiyorsunuz,
bunu öğrenmek için sordum.

** Not: Zaten sıcak 80-90'C motorda basınç var, radyatör kapagında 0,9 - 1,1 gibi rakam vardır, bu çalışma basıncını gösterir. Buna ipucu ise motor sıcakken asla radyatör kapağı açılmaz.
Bunu da bildiğim için yazdım.
 



Sn. mkaralar
** Neden önleyici sıvı tavsiyer etmiyorsunuz,
bunu öğrenmek için sordum.

** Not: Zaten sıcak 80-90'C motorda basınç var, radyatör kapagında 0,9 - 1,1 gibi rakam vardır, bu çalışma basıncını gösterir. Buna ipucu ise motor sıcakken asla radyatör kapağı açılmaz.
Bunu da bildiğim için yazdım.
Merhaba,
Radyatör sıvısına sorunun gerçek kaynağı aranmadan, gerçek çözümü üretmeden geçici çözüm olduğu için karşıyım. Geçiçi çözümler bazen gerçek çözümlere engel olur ve bazı durumlarda istenmeyen olaylar gelişebilir. Bu tür sıvılar, bazen tıkanmaması gereken yerlerde de etkili olabilir, ne diyeyim, belki de ben biraz fazla gerçek çözümlere bağlıyım...
Diğer taraftan üzerinde konuşulan araç 2012 model bir LR.
Bu aracın eğer ciddi bir kazası yok ise (radyatör değişimi gibi) bu aracın radyatöründe herhangi bir arıza beklenmez.
Daha önce de üzerine basarak belirttim, araç hararet yapmamış ise, yaklaşık 70°-90° C sıcaklıkta, motor çalışıyor iken içeride bir basınç söz konusu değildir. Bu durumda rahatlıkla radyatör kapağını açabilir, su ilavesi yapabilirsiniz. Motorun stop etmesi ile sistemde basınç oluşur ve bu durumda radyatör kapağının açılması yanlış olur, ancak zorunluluk var ise işlem bir havlubez yardımıyla kolayca gerçekleştirilebilir. Sıcakken radyatör kapağının asla açılmaması söz konusu bile olamaz... Su ilave edilecekse, kapak usulüne uygun açılırsa herhangi bir problem yaşanmaz...
Her ne ise, benim tavsiyem yine problemi kökünden çözmek yönündedir, ancak buna haliyle problem sahibi karar verir.
Saygılar,
MK
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,744
Mesajlar
1,523,057
Kayıtlı Üye Sayımız
166,559
Kaydolan Son Üyemiz
Sercantetik

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst