Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan syam Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 29
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 10,558
Ynt: Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997

Çağlar hocam yaklaşımınızdan şüphem yok . Ben biraz köşeli yazdıysam kusura bakmayın lütfen .

LC de gerçekten motor ömrü ve sorunsuzluk konusunda bir efsane durumunda . 2. elde ne yazık ki beklenmedik durumlar oluşabiliyor haklısın . Bende A&A da benzer örnekler gördüm . Gözümle gördüğüm için , motor ömrü konusunda ZJ nin iyi olduğu kanaatindeyim . Yalnız bunu heryazışımda da düzgün kullanılmıl ve düzgün bakılmış olmak kaydıyla diye belirtiyorum . Çünkü gerçekten bununla çok ilgili ...

Mesela geçtiğimiz yaz bir yakınım daha orj 136 bin kmdeki aracına motor yapmak zorunda kaldı . Ki bu beni dinlemeyerek acele edip alıp geldiği bir araçtı . Geçmişi nedir bilmiyoruz sonuö böyle olabiliyor . Dediğiniz gibi bu durum her araç geçerli . Bu sebeple servis geçmişi çok önemli aslında raç alırkende ilk baktığım şeylerden biridir . Mesela şuan ki ZJ min sıfırdan bu yana servis kayıtları mevcut . Hem servis bilgisayarında hem sahibinden aldığım dosyada yazılı olarak . Kaç km de yağ değişmiş , ne olmuş , biliyorum . Bu durumda bir sürpriz olma riski düşüyor .

Dağhan hocam aynı kriterlere bende çok dikkat ederim . Kesin bilmediğim hiçbir konuda yanlış yönlendirecek şekilde yada kesin bir ifadeyle konuşmam .Dikkat ettiyseniz serbest muhabbet köşelerinde mesajim bile yoktur . Land ile ilgili yazdığım cümlenin , sonunda tabi ki şaka şeklinde bol kahkaha işareti ile bir takılma olduğunu belirttim . Buna rağmen okuyan kişinin bilgi dağarcığı ne olursa olsun , diğer yazdıklarımı bırakıp son yazdığım ve kaşam oldunu belirttiğim cümleden yanlış etkileneceğini sanmam . Zaten ihtimal versem dediğim gibi yazmam . Bu kadarcık ve düşünülerek yapılmış bir esprinin kabul edilebilir olduğunu düşünüyorum .

Saygılar ve selamlar ...

Barış
 

Etiketler
Ynt: Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997

LR koltuğu, ister defender, ister disco ve ister RR olsun, başkadır. Yüksektir. Havalardadır. Asildir. Biraz burnu büyüktür.

Etrafa yukarıdan bakar. Bu koltuğa oruran da bunlardan nasiplenir.

Motorunun 250.000 de bitmesi ya da bitmemesi gibi bir konu yoktur. Bunlar detaydır. Esas olan LR koltuğunda oturmak ya da diğerlerinde oturmaktır.
 

Ynt: Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997

concrete' Alıntı:
LR koltuğu, ister defender, ister disco ve ister RR olsun, başkadır. Yüksektir. Havalardadır. Asildir. Biraz burnu büyüktür.

Etrafa yukarıdan bakar. Bu koltuğa oruran da bunlardan nasiplenir.

Motorunun 250.000 de bitmesi ya da bitmemesi gibi bir konu yoktur. Bunlar detaydır. Esas olan LR koltuğunda oturmak ya da diğerlerinde oturmaktır.

Benim oturduğum LR koltuğu yüksek olmasına yüksek de... hiiiç rahat değil yahu ;D
 


Ynt: Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997

concrete' Alıntı:
LR koltuğu, ister defender, ister disco ve ister RR olsun, başkadır. Yüksektir. Havalardadır. Asildir. Biraz burnu büyüktür.

Etrafa yukarıdan bakar. Bu koltuğa oruran da bunlardan nasiplenir.

Motorunun 250.000 de bitmesi ya da bitmemesi gibi bir konu yoktur. Bunlar detaydır. Esas olan LR koltuğunda oturmak ya da diğerlerinde oturmaktır.
katılıyorum,yüksek oturum,arkadakilerin panoramik oturmaları,tavan kenarlarında pencereler land e özgü çalışmalar veya düşünüşler diyelim,sonradan tabiki taklit görmüştür,özellikle japonlar eskilerde bu işi iyi yaparlardı,şimdi bayrağı kore ve çin e bıraktılar
motor ömürlerinde ise eski dizeller en uzun ömürlü olanlar bence,motorlarda turbo falan gibi yüklemeler arttıkça ömür azalıyor,temsa daki arkadaşlarda bunu teyid ettilerdi
selamlar
 



Ynt: Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997

.com' Alıntı:
Konu cipcilerin bölümünde kıymete binmiş :D :D :D

Milyon km konusuna değinmeden geçemeyeceğim geçenler de A&A (Akgün Aydın) galeride bu konu gündeme gelmişti şu an 700 bin km lerde olan ZJ müşterisi olduğunu (ki bahse konu müşteri Afyonda bir mermer fabrikası sahibidir) söylemiştir.

Range lerde ise motorun ömrünün kısa olması kullanımdan değil motorun normal ömründen kaynaklanmaktadır. Elbette kötü kullanımdan kaynaklanan istisnalar olacaktır ancak her marka motorun farklı bir ömrü olduğu da yadsınamaz bir gerçektir.

range rover motorlarında ne gibi mühendislik ve malzeme hataları ve ne gibi kronik problemler olduğunu ve bundan dolayı ömrünün kısa olduğunu bize de açıklarsanız memnun oluruz.
taşıtların makineleri mekanik aksamlardır.tasarım yanlışlıkları veya üretimde kullanılan malzemelerdeki hataları dışında ömürlerinin uzun ya da kısa olması tamamen kullanım şartları ve bakımları ile alakalı durumlardır.
land rover gibi bir firmanın üretimlerinde olabilecek hatalar firma garantileri ve servis iyileştirilmeleri ile bertaraf edilir.tüm büyük imalatçılarda prosedür bu şekilde yürür.
söylentiler ve kulaktan dolma bilgilerle bu gibi yargılara varmak insanları yanlış yönlendirmekten başka bir işe yaramaz.

bu arada belirteyim;land rover imalatı bir aracım yok...almayı da düşünmüyorum ancak bu durum objektif görüş bildirmeme engel değil.
 

Ynt: Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997

.com' Alıntı:
Konu cipcilerin bölümünde kıymete binmiş :D :D :D

Milyon km konusuna değinmeden geçemeyeceğim geçenler de A&A (Akgün Aydın) galeride bu konu gündeme gelmişti şu an 700 bin km lerde olan ZJ müşterisi olduğunu (ki bahse konu müşteri Afyonda bir mermer fabrikası sahibidir) söylemiştir.

Range lerde ise motorun ömrünün kısa olması kullanımdan değil motorun normal ömründen kaynaklanmaktadır. Elbette kötü kullanımdan kaynaklanan istisnalar olacaktır ancak her marka motorun farklı bir ömrü olduğu da yadsınamaz bir gerçektir.
Akkün ,ABD elçiliğinde,devriye aracı olan XJ leri atlamış anlaşılan, ;D ;D ;D
Benim hatırladığım ,araçlar 1,000,000 km yi devirdiler.
 

Ynt: Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997

Evet Kerim abi bak bu güzel örnek . Şimdiye kadar gelen birçok araç ömrünü bitirip giderken XJ hala devriyede ;D
 

Ynt: Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997

yazargezeryolçizer' Alıntı:
Akkün ,ABD elçiliğinde,devriye aracı olan XJ leri atlamış anlaşılan, ;D ;D ;D
Benim hatırladığım ,araçlar 1,000,000 km yi devirdiler.

Verdiğin örnek de ilginç yani... Japon büyükelçiliğindeki LC'lerde devriyede 1 milyon yapar, Alman büyükelçiliğindeki G serisi de ;D
 

Ynt: Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997

Ben ortadoğudayken LR motorlarının (oralarda bakım diye birşey yok gibi) LC ve Patrollere oranla erken conta yaktıklarını gördüm. Ancak doğrusu jeep sayısı oldukça azdı. En azından asfalttan çıkmış bir jeep e pek rastlamadım diyebilirim. Bu nedenle jeep ve lr motorları arasında kıyas yapabilecek veri oluşmadı bende.

Motor ne kadar km yapar tek bir husus. Bunun gibi yüzlerce konuyu değerlendirmek te pek mümkün değil araçlar hakkında sonuca varmak için. Örneğin LC çok yönden beğenilen bir araç. Başka bir ortamda ''aracınızı değiştirseniz ne alırsınız'' diye sordum. En fazla LC dendi. Ama gerçekte araçlarını satanlar pek LC almıyorlar. Demek ki değerlendirme çok faktörlü, hem objektif hem de subjektif değişkenleri olan karmaşık bir denklem.

Ben 2.5 benzinli defender aldığımda güç eksikliği nedeniyle çok zorlanıyordum. Ama satarken motordan ve performansından memnun olarak sattım. Kişi aracı tanıdıkça hem daha verimli kullanmayı öğreniyor, hem de doğru bakım yapmayı. Şimdi bir disco ya da RR alsam hararet yaptırmamaya azami dikkat gösteririm. Ancak gördüğüm kadarıyla 4.0 jeep motoru hararetten daha az zarar görüyor, ancak aynı jeep RR den daha sık hararet yapıyor. Uzun lafın kısası araçları tanımak ve ona göre kullanmak lazım ve doğru kullanılan araçların sağlamlığını kıyaslamak lazım.
 



Ynt: Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997

Evet güven hocam dediğiniz gibi gerçekten çok faktörlü bir konu .Bu yüzden kesin birşeyler söylemek pete münkün olmuyor . Kişisel tercihler ve içine sşnma konusu daha ağır basıyor .

4.0 kullanıcısı olarak hararet meselesine bakışım şöyle : bu motorlar gerçekten hararetten az etkileniyorlar . Daha çok mu hararet yapıyor derseniz bence hayır . Ama aracın soğutma ekipmanlarının sağlam olması kaydıyla hayır . ZJ ve XJ lerde gördüğüm hararet sorunları hep belli nedenlerden idi .
1-Radyataör tıkanıklığı : Meret tıkanıyor temizletilmeli artık 10-15 seneyi devirmiş araçlar . Mesela benimki fabrikadan çıktığından beri ellenmemişti . uzun tırmanışlarda hararet rahatsız etti ve temizlettim . Sorun çözüldü .
2-Termik : Fan termiği de artık iflas etmeye başladı ki 13-15 yıl ve 200 bine yakın km yapmış termikte iflas etsin artık . Ki Radyaöt temizse verimsiz termik bile ciddi sorun yaratmıyor .
3-Termostat : Malum
4-Bazı XJ lerde sizlerinde bizi uyardığı devirlenince büzüşen hortum : Orjinali olursa büzüşmüyor .

Bunlar yerinde olursa , arazide , tırmanışta , klima açık yol alırken yada yaz sıcağında dururken hararet hiç yukarı kıpırdanmıyor .

Saygılar , selamlar ...
 


Ynt: Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997


Chryslerin eski motorlari demir blok kullanir. 5.2 orjinal Chrysler motorudur, 4.0 da AMC. Ikisi de cok dayanikli motorlardir, ama uretim hatalari olabilir. Cogunda esas problemler uretimdeki
cimriklikten dolayi cesitli yerlerden yag sizdirma (ozelikle krank kecesi). Ana sebebi Chryslerin iki kurus tasarruf etmek icin taviz verdigi kalitedir. Yine de GM/Chevrolet meraklisi olmama ragmen, diyebilirim ki
kullanilan metal (nikel ve diger katkilar) ve design, Chevroletden kat kat ustundur.

Rover motoru Buick tarafindan gelistirilmis, aluminyum blok kullanir. General Motor bunu nerede ise bedavaya Land Rover'a satmistir. (Herhalde bir sebebi var degil mi?, cunku motor cok pahaliya mal oluyor)

Ingilizler savas sonrasi demir/celik te cok sikinti cekmisler. Aluminyum o yuzden Land Rover/Range Roverda kasada kullanilir, blokta da aluminyum kullanilir. Aluminyum daha
hafif bir metaldir, dayaniklik olarak farkli ozellikleri vardir. Range Roverin bos agilirigi 2000kg kadardir. Bu kadar buyuk, yuksek ve mekanik karmasik bir vasita icin cok iyi bir agirliktir.


Bizim Range Rover 250bin kmde . MOtor yeni gibi, sifir yag sizdiriyor ama sanziman ZF 4HP24 yeni yapildii.-) Chrysler otomatik sanzimani o kadar bile dayanmaz.

Eger, su hortumlarini degistirir, devamli antifrizli (her iki-bes sene arasi yenilecek), motor yagi ve diger aksam yaglari duzenli olarak degisirse, Range Rover p38 ingilizce tabiri
ile agricultural bir kalitedir. (traktor gibi)

Eger buzlu olmayani asftal yol sartlarinda kullanmak icin aliyorsaniz, ZJ daha iyi. Off road yapacaksaniz, arkasinda, mermer, cimento, seramik tasiyacaksaniz, o begenmediginiz air bag/koruk sistemi cok faydali oluyor.

Ote yandan P38 tam kasa tabir edilen, body on frame (kamyon gibi). ZJ/XJ gibi kasalar unibody tabir edilern monokok uretimdir.

Jeep Wrangler (YJ/TJ) body on frame kullaniyor, ayni sekilde on ve arka akslar solid/beam axle. Jeep Wangler sadece off road gitmek icin tavsiye edilebilecek
bir arac. Oysa ki, Range Rover her turlu yolda rahat ve guvenli gitmek icin ideal.

Sizin araba ile karsilartirma:
http://books.google.com/books?id=EzktJTiKxFIC&pg=PA82&dq=range+rover+1995+4.0se&hl=en&ei=fOvQTYHQGoPUgQfFnpGiDA&sa=X&oi=book_result&ct=result&resnum=2&ved=0CGUQ6AEwAQ#v=onepage&q=range%20rover%201995%204.0se&f=false















.com' Alıntı:
Bir dönem Range almayı düşündüğüm için biraz araştırmıştım. Bu araç için iyi yada kötü bir şey söyleyemem ancak Range Rover araçların motor ömürleri ZJ lere göre daha kısa oluyor ZJ 1 milyon km civarında bir motor ömrüne sahipken Range bunun en fazla dörtte birine sahiptir. İlanları dikkatle izlerseniz zaten çoğu Range aracın 200 bin km civarında motoru yeni yaptırmış olduğunu göreceksiniz. Bu araçların bir diğer sorunu da süspansiyonları bunların süspansiyon sistemi havalı olduğu için çok sık arıza verdiğini onarımının pek mümkün olmadığnı daha ziyade parça değişimi gerektiğini bunun da oldukça pahalıya mal olduğunu duymuştum. Bu nedenlerle de Range yerine ZJ diye kodlanan Grand Cherokee aldım.

Dediğim gibi söylediklerim bilimsel veriler değil benim yaptığım araştırma sonucunda kulağıma çalınanlardır
 

Ynt: Su Araca Ne Dersiniz? Range Rover 1997

Sizin araba ile karsilartirma:
http://books.google.com/books?

yazı güzel bir karşılaştırma yapmış,teşekkürler
popular science gibi bir derginin incelemesi ve sonucu önemli tabiki
range rover ın süspansiyon uygulamasına diğer önemli üreticiler daha yeni yeni geçiyorlar nedense
herhalde rigid aks uygulaması her üreticide tek modelde kalacak bu gidişle
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,827
Mesajlar
1,524,046
Kayıtlı Üye Sayımız
166,621
Kaydolan Son Üyemiz
Gamze Erol

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst