Ynt: Ssangyong Actyon Sports'a 5 cm Spacer Uyguladık...!
peki kaç inç yükseltme tavsiye edersiniz?
lastikleri değiştirmek te yarar var mıdır. (dunlop marka )
bu arada siz nerede oturuyorsunuz ben pendikteyimde.
teşekkür ederim.
Ynt: Ssangyong Actyon Sports'a 5 cm Spacer Uyguladık...!
teşekkür ederim
peki bu getleri nerden temin edecem ben. yani bir parçacıya gidip ben 4cm get istiyorum mu diyecem.
(getler bu beyaz olan şeyler mi plastik gibi hani ) yoksa tornacıda onları mı yaptıracam. tornacı tanıdığım vardır herhalde bi yerlerde
bir de yükseltmeyi yaptıktan sonra spacer mecburimi midir?
ilginiz için teşekkür ederim.
Ynt: Ssangyong Actyon Sports'a 5 cm Spacer Uyguladık...!
Getleri tornacıda yaptırmak gerekiiyor, kestamit denilen malzeme oldukça uygun...
( Yani önler için: 12cm çapında 4 cm kalınlıkta kestamit malzeme alacaksınız, Arkalar için: 14cm çapında ve 5 cm kalınlıkta malzeme almanız gerekecek.)
Ölçüler bu linkte var ( amartisör için olan parçalara gerek bile kalmıyor / onları hiç yaptırmasanızda olur amortisörlerde yeterince boşluk var çünkü )
http://www.gezenbilir.com/index.php?topic=46097.0
Ynt: Ssangyong Actyon Sports'a 5 cm Spacer Uyguladık...!
linki inceledim ama fazla bise anlamadım.
beyaz parcalardan hangisi ön hangisi arka.
cunku onlerde amortisorun cıkması delik olması gerekiyor yanlıs anlamadıysam . ama beyaz parçaların bulundugu resimlerin icinde delikli goremedim
kafam karıstı yani anlayacagınız.
Ynt: Ssangyong Actyon Sports'a 5 cm Spacer Uyguladık...!
o linkteki ilk foto ön, ikincisi arka, üçüncü amortisör (ilkinde yani önlerde yandan çekildiği için ortadaki delik görünmüyor...
daha alttaki fotolarda görünen beyaz parçalar (poliemit / ben poliemitten yaptırmıştım, kestamit daha iyiymiş) arka biri alt yüzü, biri üst yüzü...
gri metal olanlar önler için 7075 sert alüminyum malzemeden
6/7cm yükseltirseniz bahsettiginiz gibi sakata gelirsiniz ilk virajda da aracınızı devirirsiniz çünkü 4/5cm den sonra kamber acıları bozuluyor 6/7cm için kamberleri duzelttirmeniz gerekir bunuda ancak Amortisorleri Egerek yaptirabilidsiniz! Yani sağlıklı olmaz okadar çok yukseltecekseniz uygun bir coilover bulmalısınız yada amortisorlerinizi bozdurup coil-over'a cevirmelisiniz
Ynt: Ssangyong Actyon Sports'a 5 cm Spacer Uyguladık...!
Diğer aksamlarda oynama yapmadan 4 cm maximum o da belki 5 cm get konulabilir önler için konuşuyorum arkalar müsait, bu da denenmemiş extra masraf uğraş olacaktır ve benim ilk başta yaptığım gibi yapbozlara sebep olacaktır...
Ynt: Ssangyong Actyon Sports'a 5 cm Spacer Uyguladık...!
onlere 4 cm
arkalar 5 cm
olarakyapmaya karar verdim. sizin yardımlarınız sayesinde. o yüzden teşekkür ederim.
bakalım aslında araç daha çıkmadı bile tamirden
ben hiç normal haline binemeden yükseltilmiş haliine binecegim.
o yüzden farkını farkedemeyebilirim. ama güzel olacagina eminim.
yardımınıza ihtiyacım olursa yine rahattsız edebilirim
Ynt: Ssangyong Actyon Sports'a 5 cm Spacer Uyguladık...!
Benim araç manuel vites olduğu için en fazla 180-190 ı görüyor ve bu hızlara yükseltme yaptıktan sonra çıktım hiçbir fark yok, hatta yaylar sertleştiği için daha stabil hale geldi, makaslarda savurma azaldı v.s...
Ynt: Ssangyong Actyon Sports'a 5 cm Spacer Uyguladık...!
actyon sports 4x4' Alıntı:
Var ama benim kafamda ;D bu teknik resim olarak nasıl çizilir bilmiyorum, tornacıya ben söyledim o yaptı. ama birkaç detay aktarayım...
Bijon Aralığı : 5x130
Porya : 84.1
Saplamalar : 14x1,5
Bijonlar : 21
aklımda kaldığı kadarıyla yazdım ihtiyaç olursa teferruatlı görüşürüz...
Spacer'in et kalınlığı 5 cm ( 6 cm den ortada porya göbeği bırakılarak yapıldı)
Spacer'in çapı 16 cm...
Ynt: Ssangyong Actyon Sports'a 5 cm Spacer Uyguladık...!
-Yuvarlak olarak tabir ettiğiniz yere aracın orjinal saplamaları geliyor ( bu yuvarlağın ölçüleri jantla aynı ordan kopyalayabilirsiniz)
-Saplamalar orjinalleri değil yukarıda da dediğim gibi orjinal saplamalar yuvarlak boşluklara giriyor bunlar sonradan alınan 14x1,5 luk saplamalar
-iç kalınlık olarak belirttiğiniz yere dışa 1 cm içe de 1 cm verebilirsiniz, Orta poryanın et kalınlığı 1 cm civarı yanı 5 cm spacer için 6 cm lik malzemeyi islemeye başlayacaksınız ki ortaya 1 cm çıkıntı bırakabilesiniz...(bu ölçü sizin göz kararınıza kalmış nasıl uygun ve sağlam görürseniz o kadar yeterli olacaktır net bir ölçüsü yok)
-Saplamaların çakıldığı delikler saplamanın ölçüsüne göre açıldı, yani saplamayı tutacak kadar ama saplama çakılırken çatlatmayacak kadar...
jantı çıkardıktan sonra jantın yerine spacer monte ediliyor ( bunun için spaceri jant gibi aynen kopyalamak gerekiyor )
jantı monte edebilmek içinde aracın orjinal jantı monte ettiğimiz yeri spacere kopyalıyoruz böylece spacerin üzerine jantı monte ediyoruz...
bilmiyorum ne derece açıklayıcı oldu ama umarım yardımcı olabilmişimdir... ;D