spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan huseyinyilmaz Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 30
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 11,705

huseyinyilmaz

One Life Dedik Gittik Aldık
Mesajlar
982
Tepkime Puanı
6
Yer
BURSA
arkadaşlar araç yukseltmede kullanılan spacerlar için montajın nasıl ve nereye yapıacağı konusunda tecrübelerinize ihtiyacım var.

[attachment=1]

bu spacerlar helezonların altındaki çanakların üzerine mi monte ediliyor. ''The spacers fit between the axle and the spring seats '' ??? eğer öyle ise amortisörün kurs boyu kısalacak ve amortisör 5cm daha açık kalacak sürekli.

eğer öyle ise şase kupa arası yükseltme neden yapılıyor ve nasıl yapılıyor.spacer kullanılacaksa tekrar şase kupa arası takozlara ihtiyaç varmıdır? ben aracı sökerken şase ve kupa arasında belki 10dan fazla bağlantı gördüm. her birine ayrı ayrı takoz mu koymak gerekli..

spacer.jpg
 

Etiketler

Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

87 defender. + 2" helezon ve amortisörler ve 35" lastiklerim var.artikülasyonda sürtme yaptığı için biraz daha yükseltmeye ihtiyaç duyuyorum.
 

Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

Yükseltmeyi diferansiyeli tutan kolları açılı kollarla değiştirerek yapmanız daha sağlıklı olur diye düşünüyorum...
 

Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

sword7' Alıntı:
Yükseltmeyi diferansiyeli tutan kolları açılı kollarla değiştirerek yapmanız daha sağlıklı olur diye düşünüyorum...

evet ama hem yeterli olmayacak hem de çok pahalı olacak o şekilde. bir de bildiğim kadarıyla açılı kollar yükseltme kiti takılına takılıyor. yani yukseltmeye yaramıyor. bende açılı kol yok ya 35" lastikle ön dingilleri ön kolu tutan vidalar tutuyor. açılı kol takınca yerine oturacak sadece.
 



Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

arkadaşlar defender ı nasıl yukselticez bilgisi olan yardım edebilecek kimse yok mu takıldım kaldım bu noktada
 


Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

Ünlü bir Land Rover büyüğü (sakallı) derki, Land Roverların kupa şase bağlantıları zayıf o yüzden kupadan yükseltme tavsiye etmem. Land Rover şu an Türkiyede en ucuz maliyetle ve en kolay yükseltilebilen araç, helezon ve amortisör kitleri nerdeyse bakkalda bile satılıcak :smiley: Durum böyle iken kupa şase arası yükseltme makul bişey değil. Torsiyonlu Japon araçlarında kupa yükseltme birazda çaresizlikden yapılıyor.
 

Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

helezon amortisör kiti taktım +2" ama 35" lastikle yine surtme yapıyor. GET takınca da radyatör vs yukseltmek gerek ve açılı kollar almak gerek diyorlar.
yorumunuz?
 

Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

huseyinyilmaz' Alıntı:
helezon amortisör kiti taktım +2" ama 35" lastikle yine surtme yapıyor. GET takınca da radyatör vs yukseltmek gerek ve açılı kollar almak gerek diyorlar.
yorumunuz?

bunları yaparken kime danıştınız yada yapmadan önce iyice araştırsaydınız daha doğru değilmiydi. 2 inch ile sağlıklı bişey kesmeden takacağınız lastik ebadı zaten 33, 35 lastik defender için sadece arabaya sığdırmak değil, birçok şeyi değiştirmeden 35 takılmamalı. Sonra sorunu bitmez
 



Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

Tempus' Alıntı:
bunları yaparken kime danıştınız yada yapmadan önce iyice araştırsaydınız daha doğru değilmiydi. 2 inch ile sağlıklı bişey kesmeden takacağınız lastik ebadı zaten 33, 35 lastik defender için sadece arabaya sığdırmak değil, birçok şeyi değiştirmeden 35 takılmamalı. Sonra sorunu bitmez

Yükseltme yapmadan da 33 lastik sorunsuz sığıyor Defender'a. 35 lastiği bende düşünüyorum, 35 lastiği sağlıklı takmak işçin neler gerekli ben de merak ettim?
 

Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

2 inç yükseltmede açılı kollara gerek kalmayacağını şimdiye kadarki tecrübelerime dayanarak söyleyebilirim. Ancak kaster açısını ayarlamak için Caster burçlarına mutlaka ihtiyacınız olacaktır.Caster burçalarını takmazsanız araçta dalma ve gezme olur.Birde 2" yükseltmede ön şaftlarınızda ufak tefek arızalar var ise bunlar ses şeklinde ortaya çıkacaktır.

selamlarımla
 

Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

sword7' Alıntı:
Yükseltme yapmadan da 33 lastik sorunsuz sığıyor Defender'a. 35 lastiği bende düşünüyorum, 35 lastiği sağlıklı takmak işçin neler gerekli ben de merak ettim?

Benim bahsettiğim lastiğin sığması değil, sağlıklı çalışması, artikülasyonu doğru yapması. Sığma mantığı ile off road aracı yapılmaz sadece caddede gidersin :smiley:

35 için 2 inch üstü kit şart, bu kadar yüksleince aracın kol açılarının düzelmesi bunun için ya açılı kol yada açılı burçlar şart, 35 lastik takınca defender v8 bile olsa zorlanır ayna maruti ve şanzıman oranı değişimi şart, doğru artikülasyon için ufak kesmeler şart, spacer yada dışa ofsetli jant şart, bunu yapınca dodikler lazım olucak, hepsini yaptıkdan sonra da 35 lastikle defenderiniz çatır çutur aks kesicek nerdeyse her 3 off road gezinizde 1 aks sorunu, difransiyel sorunu kaçınılmaz olucak bunun içinde onlarıda güçlendirmek gerekicek. Stoperleri ve viraj denge demirini aşağı almak gerekicek vs vs ilk aklıma gelenler bunlar. Ama 33 lastik için sadece 2 inch kit ve lastik yeterli
 

Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

Tempus' Alıntı:
Benim bahsettiğim lastiğin sığması değil, sağlıklı çalışması, artikülasyonu doğru yapması. Sığma mantığı ile off road aracı yapılmaz sadece caddede gidersin :smiley:

35 için 2 inch üstü kit şart, bu kadar yüksleince aracın kol açılarının düzelmesi bunun için ya açılı kol yada açılı burçlar şart, 35 lastik takınca defender v8 bile olsa zorlanır ayna maruti ve şanzıman oranı değişimi şart, doğru artikülasyon için ufak kesmeler şart, spacer yada dışa ofsetli jant şart, bunu yapınca dodikler lazım olucak, hepsini yaptıkdan sonra da 35 lastikle defenderiniz çatır çutur aks kesicek nerdeyse her 3 off road gezinizde 1 aks sorunu, difransiyel sorunu kaçınılmaz olucak bunun içinde onlarıda güçlendirmek gerekicek. Stoperleri ve viraj denge demirini aşağı almak gerekicek vs vs ilk aklıma gelenler bunlar. Ama 33 lastik için sadece 2 inch kit ve lastik yeterli

Sorunsuz sığıyor derken kullanımını da kastetmiştim. 33 lastikle yaşadığım tek sorun tam turda lastiğin sürtme yapmasaydı. Bende 30mm spacer ve boost cant var. 50mm spacerla turu kısmaya da gerek kalmayabilir. Ha birde hd rot kolu şart. 35 lastik sevdasından vazgeçelim en iyisi :smiley:
 

Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

Tempus' Alıntı:
Benim bahsettiğim lastiğin sığması değil, sağlıklı çalışması, artikülasyonu doğru yapması. Sığma mantığı ile off road aracı yapılmaz sadece caddede gidersin :smiley:

35 için 2 inch üstü kit şart, bu kadar yüksleince aracın kol açılarının düzelmesi bunun için ya açılı kol yada açılı burçlar şart, 35 lastik takınca defender v8 bile olsa zorlanır ayna maruti ve şanzıman oranı değişimi şart, doğru artikülasyon için ufak kesmeler şart, spacer yada dışa ofsetli jant şart, bunu yapınca dodikler lazım olucak, hepsini yaptıkdan sonra da 35 lastikle defenderiniz çatır çutur aks kesicek nerdeyse her 3 off road gezinizde 1 aks sorunu, difransiyel sorunu kaçınılmaz olucak bunun içinde onlarıda güçlendirmek gerekicek. Stoperleri ve viraj denge demirini aşağı almak gerekicek vs vs ilk aklıma gelenler bunlar. Ama 33 lastik için sadece 2 inch kit ve lastik yeterli

discovery v8 YAVUZ abi 35" lastiği standart benzinli rahatlıkla çevirir korkma demişti. burda sorun şu ne yapılması gerektiğini az çok herkes biliyor ama nasıl yapılacağı konusunda çözüme ulaşamıyorum birtürlü.
açılı burç nerede satılıyor?
benim herhangi bir pişmanlığım yok ancak yapılması gerekenleri kesinleştirebilirsem teker teker tedarik yoluna gideceğim. 15 gönderi var ama hala GET in nasıl kullanıldığı ne sorunlar yarattığı gerek olup olmadığı yanıtı yok. malzemeyi satanların teknk bilgisi yok. açılı kol takılması lazım evet. ama kaç mm yukseltmeye hangi açılı kol takılması lazım.burda belki tek çeşit ama yurt dışında bir suru açılı kol var.
sakın beni yanlış anlamayın forumda bu konuda herkes bilgiye aç. sağdan soldan duyulanlarla biryerlere gelmeye çalışıyoruz. bu forumda aracını şaseye kadar söküp tek tek civatalarına kadar değiştirip toplayan ve fakat GET in nereye takılacağını bilmeyen tanıdığım var. kimse üzerine alınmasın yazısı yok hiç.dolayısı ile forumda pek tanınan biri değil.
 



Ynt: spacerlar ve şase kupa arası takozlar hk

huseyinyilmaz' Alıntı:
discovery v8 YAVUZ abi 35" lastiği standart benzinli rahatlıkla çevirir korkma demişti. burda sorun şu ne yapılması gerektiğini az çok herkes biliyor ama nasıl yapılacağı konusunda çözüme ulaşamıyorum birtürlü.
açılı burç nerede satılıyor?
benim herhangi bir pişmanlığım yok ancak yapılması gerekenleri kesinleştirebilirsem teker teker tedarik yoluna gideceğim. 15 gönderi var ama hala GET in nasıl kullanıldığı ne sorunlar yarattığı gerek olup olmadığı yanıtı yok. malzemeyi satanların teknk bilgisi yok. açılı kol takılması lazım evet. ama kaç mm yukseltmeye hangi açılı kol takılması lazım.burda belki tek çeşit ama yurt dışında bir suru açılı kol var.
sakın beni yanlış anlamayın forumda bu konuda herkes bilgiye aç. sağdan soldan duyulanlarla biryerlere gelmeye çalışıyoruz. bu forumda aracını şaseye kadar söküp tek tek civatalarına kadar değiştirip toplayan ve fakat GET in nereye takılacağını bilmeyen tanıdığım var. kimse üzerine alınmasın yazısı yok hiç.dolayısı ile forumda pek tanınan biri değil.

kupadan yükseltme getleri ise kupa şase bağlantıları arasına takılıcak
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,682
Mesajlar
1,522,159
Kayıtlı Üye Sayımız
166,528
Kaydolan Son Üyemiz
yusufkaptan41

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst