Solar Şarj Kontrol Cihazları Hakkında Genel Bilgiler

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan Akdeniz45 Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 68
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 24,439

Akdeniz45

Otelde misafir karavanda evimizdeyiz
Mesajlar
3,298
Tepkime Puanı
4,639
Yer
Almanya
Bir çok başlıkta solar kontrol cihazları hakkında bilgiler var. Bu başlıkları burada toplayabilir ve solar şarj kontrol cihazları hakkında genel bilgileri de buraya yazabiliriz.
 
Son düzenleme:

Etiketler
Son düzenleme:



Ekli dosyalar

  • EPEVER-Datasheet-XTRA.en.tr(1).pdf
    399.6 KB · Görüntüleme: 297




.
Janberk bey,
Hayıflanmanıza gerek olduğunu sanmıyorum.
Bence kademeli dolum, MPPT özelliğinden çok daha önemli ve karavanınızı kullanmadığınız zamanlar akülerinizin tam dolu kalmasını sağlamakta.
Ben regülatörümde bilerek bu kombinasyonu seçtim.
MPPT'yi kullanmadığınız zamanki tek sorun ise 2x200watt Monokristal Solar panellerinizi gölgeli durumlar için seri bağlama avantajınızdan vaz geçmeniz olacak. Fakat panel kapasitenizin oldukca fazla olması da bu handikapı size hissetirmemeli..

Hatta panellerinizi yollarda MPPT'ye, karavanınızı bahcenizde park ederken de PWM çıkışına bağlayıp olayı kimsede olmayan en mükemmel tarzda çözme avantajına bile sahip olabilirsiniz.. ;)

Sanırım MPPT bağlantısı sadece hareketsiz kış kamplarında gerekli olabilir ?
 
Son düzenleme:

.
Yukarıdaki birinci alet akımı MPPT olarak kazanıyor ama üç kademeli dolum istendiğinde PWM çıkışına bağlanmalı denmekte !..

Verdiğim linkte 7. noktada yazılı..

Önemli bir nokta.

Burada kastedilen, akü %80 doluncaya kadar olan birinci bölüm (3 kademeli şarjda) mppt olarak yüksek akımla, ikinci ve üçüncü kademede PWM olarak düşük akımla şarjediliyor olabilir mi?

3-Stufen+-Ladevorgang | Mastervolt

Google Türkçesi:

Google Translate
 

Burada kastedilen, akü %80 doluncaya kadar olan birinci bölüm (3 kademeli şarjda) mppt olarak yüksek akımla, ikinci ve üçüncü kademede PWM olarak düşük akımla şarjediliyor olabilir mi?
Hüseyin belki dolum otomatik olarak yani peş peşe yapılabiliyordur (?) ama MPPT ve PWM'nin ayrı çıkışları varsa yahut seçimi bir anahtarla yapılıyorsa, neden fazladan böyle fiziksel dizaynlandığı sorusu oluşmakta.

Ben aletin görüntülerini pek algılayamadım, Janberk beye sormalı..
 
Son düzenleme:




EPEVER 2206N XDS2
MANUAL
Bende bunu ekleyim karavanın içinden çıkmadı başkası ararsa bulsun bari
 

Ekli dosyalar

  • XTRA-SMS-EL-V1.3.pdf
    2.7 MB · Görüntüleme: 219

Belki dolum otomatik olarak yani peş peşe yapılabiliyordur (?) ama MPPT ve PWM'nin ayrı çıkışları varsa yahut seçimi bir anahtarla yapılıyorsa, neden fazladan böyle fiziksel dizaynlandığı sorusu oluşmakta.

Ben aletin görüntülerini pek algılayamadım, Janberk beye sormalı..
Ben cihazı henüz açmadım. 10 gün.sure daha İstanbul'dayım . Sonrasinda istenen bir görüntü olursa iletirim.
 

Belki dolum otomatik olarak yani peş peşe yapılabiliyordur (?) ama MPPT ve PWM'nin ayrı çıkışları varsa yahut seçimi bir anahtarla yapılıyorsa, neden fazladan böyle fiziksel dizaynlandığı sorusu oluşmakta.

Ben aletin görüntülerini pek algılayamadım, Janberk beye sormalı..

Mesut, bugünü mppt şarj cihazlarının akıllı şarj etme olanaklarını okumakla geçirdim. Her üreticinin kendisine göre bir şarj karakteristiği var. Netice olarak şunu söylemek mümkün: MPPT şarj cihazları aküleri sağlıklı olarak şarj edebiliyorlar. Bazılarında şarj karakteristiği ayarlanabiliyor. MPPT, PWM ayrı çıkışları olduğunu sanmıyorum. Her ihtimalde şartlar uygun olduğunda PWM’den daha verimllier. Ama her cihazda olduğu gibi kalitelisi var, az kalitelisi var.
 

Solar şarj kontrol cihazları sadece karavanlarda değil evlerdeki sistemlerde de kullanıldıkları için karavan için ayarları önemli. Karavanımdaki steca şarj kontrol cihazının yanlış ayarı yüzünden sıcak bir yaz gününde buzdolabının akımının kesildiğini geç farkettim. O günden bu yana elektrikli cihazları şarj kontrol cihazına değil aküye bağlarım.

Bir kaç yıldır kullandığım Votronic duo pwm cihazının iki akü çıkışı var. Böylece karavandaki iki yaşam aküsüde ayrı ayrı şarj olur. Şarj cihazından az akım alan akü yolda alternatör üzerinden de şarj edilir. Duo sistem de hoşuma giden bir nokta, istediğim aküye fazla veya az akım gönderebilirim. Bazı günlerde şarj cihazından çok akım alan akü öğle saatlerinde dolar. Bu durumda akülerin şarj cihazındaki bağlantı yerlerini değiştirerek, dolmayan aküye daha fazla akım gitmesini sağlarım.
 




Bir evvelki mesajda anlattığınız akü besleme değişimlerini nasıl yapıyorsunuz ?

Şarj kontrol cihazından iki aküye giden kablolara birer 12v priz ve fiş taktım. Akülere giden akımı değiştirmek isteyince fişlerin yerlerini değiştiriyorum. Işlemi yapmadan önce solar panelle şarj kontrol cihazı arasındaki sigortayı çıkararak solar panelden gelen akımı kesiyorum.
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,735
Mesajlar
1,522,946
Kayıtlı Üye Sayımız
166,556
Kaydolan Son Üyemiz
Mehmet_Ali

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst