Serifender Bizon

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan ozntan Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 104
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 20,443

ozntan

Kamp III
Mesajlar
605
Tepkime Puanı
50
Yaş
42
Yer
izmir
arkadaşlar merhaba bildiğiniz gibi bilo yu devrettikten sonra bir süre araç arayışına girdim yine defendere dönmeyi düşünüyordum fakat serieslerin değişik bir tutku olduğunu sadece kullananların bildiğini düşündüğümden olacak ki aklım sürekli serieslere kayıyordu....

bu git gel arasında bir series çıktı karşımıza ee bizde karşılıksız kalamadık...

aracımız uzun yolculuktan sonra sevgili abimiz ve boyacımız ersin abinin şevkatli kollarına bıraktık.... aracın soküm işlerini kendim yapacağımı gerekli parçaları değiştirdikten sonra kaporta faslını yapacağımızı en sonundada boya yapılıp dükkandan toplanmak üzere çıkaracağımızı konuştuk ve aracımız bu şekilde ersin ustanın dükkanına geldi....

arac aslında yürüyen bir arac kaporta boya yapılmak üzere kısmı söküm işlemi yapılmış sonrasında toplamaktan vaz geçilmiş olarak bütün parçalar havuzun içinde sökülü vaziyette geldi
 

Etiketler
tabi hemen senelik izin ve rapor işleri organize edildi ve söküm işlemine başlandı



 

aracın sağ alt sacı sol arka kısmında ufak kaporta işleri yapıldı kontrol amaçlı olarak yeniden yerlerine bütün parçalar takıldı.... ve tekrardan söküldü...

araca v8 motor takmaya karar verdiğimizden öndeki o güzelim çıkıntıyı defendere çevirmemiz gerektiği konusunda uzun tartışmalar sonucu arkadaşlarla uzlaştık....

masraf listemize on cam çerçevesi motor kaputu ve on çamurluk arası panelini de eklemiş olduk....

uzun aramalar sonucu istediğimiz parçaları artvin arhaviden Şafak HASTÜRK'ten ön panel saçını motor kaputunu ve defender ön cam çerçevesini temin ettik....
 

aracın kaporta işleri bittikten sonra macunlama işlemi yapılacak yerler tıkanacak delikler takılacak percinler vs. işlemler yapıldı eeee arada foto da çekilmek gerekiyor
 

bu arada aracın kaporta işleminden önce bütün şase pütür ile güzelce kaplandı ve üzerine mat siyah boya attım sağolsun ersin ustam bana mesleği öğretmeye kararlı
 



sevgili çakmak arkadaşımız ve atölyenin müdürü altay da araca gerekli özeni gösterip ince ince ama detaylı çalışmaya özen gösterdiler
 


ersin usta aracın motor içini de pütürle kaplamayı önerdi ve tabancayı kendi eline aldı
 

bütün boya altı işler yapıldıktan sonra boya aşamasına sonunda geldik astarımız ve boyamızın ilk katı atılıyor


kapı içlerine ve iç tabana da pütür uygulaması yaparak araç içerisindeki ses miktarını bir nebzede olsa azaltmak için çalışmalarımızı da yaptık
 

evettttt nihayi son olan atölyedeki boya işlerimizi bitirmeye başladık

ufak defek kılcal cizikler için atölye müdürü altay aracı cicek hastalığına yakalanmış gibi benek benek kızarttı
 



ve artık nihai son aracımızın boyası bitti son olarak ufak defek rütüş işlemleri yapıldı
 

artık atölyeden çıkma zamanımız geldi fakat şimdi aracı nerede ve nasıl yapacağımız kısmı gündeme geldi aracı kendim yapmak istiyordum o arada da ahmet şahin (vosdost) bir görüşmemizden ortak dükkan tutup araçları orada yapma önerisi geldi yaklaşık olarak 1.5 ay gibi bir süre araştrıp sonunda izmir doğal yaşam parkının karşısındaki sanayide kendimize güzel bir dükkan tuttuk. artık kendi araçlarımızı yapabileceğimiz bir garajımız olmuştu.... ve artık menderese veda etme zamanı geldi bütün malzemelerimizi bizonun sırtına yükleyip çekici ile doğru sasalıya
 

aracımız atölyeye girdi ve artık ahmetin uzunca zamandır bitmeyen aracının da atölyeye getirilmesi gerekiyor takım taklavat işleri çözülecekti bir taraftan ıo işlerle uğraşırken bir taraftanda araca lastik bakmaya başladık

lastik konusunda 285 -75-16 bf mud ta karar kıldık

lastıklerin biraz dışarıda olmasını istiyordum bu nedenle cant ve spacer işi gündeme girdi en sonunda da spacer yerine -70 offsetli cant konusunda karar kıldık....

eee bu işide yapsa yapsa arif çarpışantürk yapar dedik ve dediğimiz gibide oldu



cantlarımız hazırlanmaya başladı ama bu arada lastiklerimizi de araca deneme zamanı gelmişti onune bir koyalım bakalım nasıl olacak
 

bir taraftan atölye düzeni bir taraftan araç yerleştirme işi devam ediyordu eee masasız olmaz semaver siz hiç olmaz dedik
 

bu kadar çalışmadan sonra aracın iç metal göğüslüğü kesip çıkarıp yerine defender model göğüslük takmaya karar verdim bu arada da karşımıza safarici fatih çıktı sağolsun neye ihtiyacımız olsa bulup buluşturuyor... para pul konusunda da şahin doğan parça fiyatını geçmiyor....
 



tabi bu arada kesim sırasında yaklaşık 7 tane jilet taş 8 tane normal kesme taşı 2 tanede taşlama taşı bitirdim birde aleminyum kutu diyorlar bu araçlara