Scooter'da A2 Ehliyet Şartı Kalkıyor

  • Konuyu Başlatan: Konuyu başlatan taiga Tarih:
  • Başlangıç tarihi Yazılan Cevaplar:
  • Cevaplar 35
  • Okunma Sayısı: Görüntüleme 57,265

taiga

***
Mesajlar
2,266
Tepkime Puanı
33
Scooter’da ehliyet şartı kalkıyor

2007 yılıyla birlikte 125cc'lik motosikletler için ehliyet şartı ortadan kalkıyor.23 Aralık 2006 10:13

2007’de devreye girecek düzenleme ile 125 cc hacime kadar motosiklet kullananlarda A2 tipi ehliyet şartı aranmayacak. Sürücüler için B tipi yani otomobil ehliyeti yeterli olacak

Motosiklet tutkunlarına müjde... Önümüzdeki yıl 125 cc’lik motor hacmine kadar motosiklet kullananlarda A2 tipi ehliyet şartı aranmayacak. Sürücüler scooter’larını B tipi yani otomobil ehliyeti ile kullanabilecek.

Hükümet, ilkbaharda vergi artışıyla üzdüğü motosikletçileri bu kez sevindirmeye hazırlanıyor. Motosiklet Endüstrisi Derneği’nin (MOTED) uzun süren çalışmalarının sonucunda, 125 cc’lik hacime kadar tüketicilere artık motosiklet ehliyeti sorulmayacak. 2007 yılının Ocak ayında yürürlüğe girmesi beklenen yeni yasa ile vatandaşlar B tipi ehliyet ile scooter kullanabilecek. Bu sayede kursla birlikte toplam 350 YTL’ye malolan motosiklet ehliyetinin alınmasına gerek kalmamış olacak. Bu yıl vergideki artışla frenlenen motosiklet pazarı 230-250 bin adetlik satış rakamlarıyla kapanacak. Bunun 4 bin 500’ünü yüksek hacimli motorlar oluşturuyor. Geriye kalan kısmın yüzde 80-85’ini ise 125 cc’ye kadar olan motosikletler oluşturuyor.

Fiyatlar vergiyle % 27 arttı
Ucuz Çin malı modellerin rüzgarıyla 500 bin adetlik satışa koşan motosiklet pazarı, vergiyle frenlenmişti. 250 cc ve altındakilerin ÖTV’si yüzde 8’den 22’ye çıkartıldı. Yüksek hacimlilerin ÖTV’si ise yüzde 37 oldu. Bu artışla fiyatlar yüzde 13 ile 27 arasında yükseldi. 8 bin YTL’ye satılan scooter’ın fiyatı 11 bin YTL’ye ulaştı. Maliye son olarak ithalatta adet başına 200-300 dolar da geçici korunma önlemi başlatmıştı.

Vatan
 

Etiketler

Canım Ülkemde motora verilen değer ortada iken bir de boyle salakça bir uygulama.Yuh diyorum
Motosiklet kullanmak beceri ister.Emek ister.
Piyasada hala kask takmadan motosiklet sukuter kullanan ( kask kafalılar) varken bu yasa çıkmamalı.Protesto etmeliyiz.
Otomobil kullanak beceri gerektirmez.İkiside farkı araçlar.Hükümet ne yaptığını bilmiyor.Amacı sadece bizleri yolunacak kaz gibi görüyor.Motosiklet satışları artsın daha fazla iteleme vergisi (ÖTV) alma derdinde.Yitip gidilcek canları düşünmeden yapılan salakça bir uygulama olacak.
 

Bence ağlanıp gülünecek bir durum yok; Avrupa'da böyle bir uygulama zaten mevcut. 50 cc'lerde ruhsat bile gerekmiyor.
Ben geç kalınmış bir yasa olduğunu düşünüyorum.

Şu anki yasayla A2 ehliyet zorunlu da n'oluyor, motorsiklet ehliyeti almak istediğinizde kaç kurs eğitim veriyor. Sınavda düşenler bile ehliyetini alıyor. Ayrıca hükümet mevcut yasayla vatandaşı daha kolay ve fazla soyuyor. Sırf ehliyet kart parası 32,5 YTL. Harcı, katkı payı da cabası.

Bariyere çarpıp, bariyerin varlığını suçlayan bir memlekette yaşıyoruz. Adam kavşağa gelmeden neden yavaşlamadığı sorulmuyor, kavşağa gelmeden sağa yanaşmak yerine hala en soldan neden gittiğini soran yok.

Dolayısıyla da, bilinçlenme sağlanmadıkça yasalarla kimsenin canını koruyamazsınız. Sadece ceza kesmenize yarar yasalar. Aksi olsaydı memlekette bu kadar trafik kazsı olmazdı. Kaza yapanların yüzde kaçı ehliyetsiz ? Tamamına yakını ehliyet sahibi.
 

Selam arkadaşlar ben bu yasayı yaklaşık iki senedir duyuyorum ve şimdiye kadar çıkmalıydı diye düşünüyorum.Bizlere diğer sürücüler ve devletin daha fazla özen göstermesi için motosiklete binen sayısının artması şarttır.Kullanıcı sayısı ne kadar çok olursa o kadar ilgi çekeriz,ve ona göre önlemler alınır.
 



Arkadaşlar,yasadaki son durum nedir? değişiklik yapıldı mı? yoksa seçim atmosferi içinde unutuldu mu? (bir scooter almanın arifesindeyim de... ;D)
 


Merhabalar,

Mycamper'in yazisi uzerine yazmak istiyorum. Ben Motorsiklet ehliyetimi Ingiltere'den aldim. Bahsettiginiz gibi degil sartlar orada. Motorla 110 cc lik motorla tanistim. Sonra F650 aldim. Ingiltere'de her motorlu tasit icin ruhsat gerekir. 125cc altindaki motorlari icin 1 gunluk CBT (Compolsary Basic Training-Zorunlu Temel Kurs) kursunu alip 2 (yazi ile iki) sene 125cc alti motor kullanilabilinir. 2 sene sonra sayet A sinifi ehliyet almadiysaniz tekrar bu kursa gitmek zorundasinizdir. Ustelik A sinifi ehliyetiniz yoksa CBT ile motor suruyorsaniz mutlaka ama mutlaka moturun onune ve arkasina "L" (Learner-Ogrenen) isareti takmak zorundasinizdir. Bu CBT'de bile eminim Turkiye'de %95 motor surenlerin bilmedigi seyler ogretiliyor. Teorik ve pratik olarak.

A sinifi ehliyet almak ise baska bir mevzu ki ona hic girmeyecegim. Sadece almak icin ortamala 400-500 pound harcanan, en az 15-20 saat ders alinan, bu durumda bile direksiyon sinavini 2.kerede gecenin az olduguna deginip kapatacagim konuyu.

Bu cumartesi, Turk B sinifi ehliyetime A2 eklemeyi de basardim(!?!). Bir okul bahcesinde 4 tane labutun arasinda gecerek.

Burada esas deginmek istedigim konu, soyle bir ulkedeyiz, boyle bir ulkedeyiz, bunlara gelene kadar neler var demek gibi bir yanilgida oldugumuz. Bizler duzeltmeyecez de kimler duzeltecek, tepki gosterecek? Adam sende'cilik nereye kadar kurtarir bizi? Madem bilinclenme lazim, bunlari bilincli insanlar tarafindan saglanmalidir. Bugune kadar Ankara Emniyetine attigim mailin haddi hesabi yoktur. Polislerin kask takmamasindan tutun da pizzacilarin ehliyetsiz motor kullanmasina kadar. Yakinda ehliyet sinavi icin de mail atacagim.

O yuzden arkadaslar, madem hedefimiz muassir medeniyetler seviyesi, gozumuzu hedeften ayirmamak lazim gelir. Goz hedeften ayrilinca gorunenler engellerdir cunku.




mycamper' Alıntı:
Bence ağlanıp gülünecek bir durum yok; Avrupa'da böyle bir uygulama zaten mevcut. 50 cc'lerde ruhsat bile gerekmiyor.
Ben geç kalınmış bir yasa olduğunu düşünüyorum.

Şu anki yasayla A2 ehliyet zorunlu da n'oluyor, motorsiklet ehliyeti almak istediğinizde kaç kurs eğitim veriyor. Sınavda düşenler bile ehliyetini alıyor. Ayrıca hükümet mevcut yasayla vatandaşı daha kolay ve fazla soyuyor. Sırf ehliyet kart parası 32,5 YTL. Harcı, katkı payı da cabası.

Bariyere çarpıp, bariyerin varlığını suçlayan bir memlekette yaşıyoruz. Adam kavşağa gelmeden neden yavaşlamadığı sorulmuyor, kavşağa gelmeden sağa yanaşmak yerine hala en soldan neden gittiğini soran yok.

Dolayısıyla da, bilinçlenme sağlanmadıkça yasalarla kimsenin canını koruyamazsınız. Sadece ceza kesmenize yarar yasalar. Aksi olsaydı memlekette bu kadar trafik kazsı olmazdı. Kaza yapanların yüzde kaçı ehliyetsiz ? Tamamına yakını ehliyet sahibi.
 

TMF'nin başbakanlığa verdiği öneri metninden alınmıştır:

arzu edenler metnin tamamını aşağıdaki linkten okuyabilir;
http://www.motosiklet.net/forum/sitemap/index.php?t-8080.html


T.C
BAŞBAKANLIK

TÜRKİYE MOTOSİKLET FEDERASYONU
TURKISH MOTORCYCLING FEDERATION

30-Kasım-2004


Türkiye Büyük Millet Meclisi Avrupa Birliği’ne uyum doğrultusunda Karayolları Trafik Kanunu’nda bazı değişimler gerçekleştirecektir.

Yapılması gündemde olan yasa ve yönetmelik değişikliği ile ilgili Türkiye Motosiklet Federasyonu’nun görüşleri şöyledir
Saygılarımızla arz ederiz.


TMF
YÖNETİM KURULU ADINA
Bekir Yunus UÇAR
Başkan

...
...

Bizim bu konudaki önerilerimiz şunlardır:

1- En fazla 50 cc motor hacmindeki motorlu bisiklet(mobilet) ve scooterlar gelişmekte olan ülkemizde milyonlarca insanın ulaşabileceği en ucuz ve kullanışlı ulaşım aracı olarak ve FRANSA’da ki güncel uygulamada da olduğu gibi tamamen ehliyet ve ruhsat zorunluluğu dışında bırakılarak 16 yaşından itibaren bir bisiklet gibi kullanılabilmelidir.

2-Tüm Dünya ve Avrupa ülkelerinde olduğu gibi motosiklet ehliyetlerinin iki sınıfa ayrılması doğru bir yaklaşımdır. Ancak bu ayrımda doğru yapılmalıdır.

Motosiklete yeni başlamış genç insanların tecrübeleri olmadan büyük hacimli motosikletlere binmesi doğru değildir.

A1 sınıfı ehliyet alacakların tasarıdaki tanımı bizce de doğrudur.

Ama otomobil ve üstü ehliyet sahibi olan kişiler her yaşta 125 cc ye kadar olan motosikletleri FRANSA’da ki güncel uygulamada olduğu gibi ayrı bir ehliyet gerekmeden kullanabilmelidir.

125 cc ve üstü motosiklet kullanımını kapsayan A sınıfı ehliyete başvuru yaş sınırı ise 18 olmalıdır.

Sürücü ehliyetlerindeki ana kıstas olan Trafik Eğitimi, denetlenmesi güncel şartlar altında zor ve pahalı olan sürücü kurslarından çok İlk Öğrenim Kurumlarımızda zorunlu ders olarak iyi bir biçimde işlenirse daha etkili olacaktır.
 

Ben bu yasanın kabul edilmemesinden yanayım. Şu anki şartlarda ehliyeti aldığı gibi ana caddelerde yaptığı yarışlarda duvara yazılan kişileri düşündükçe yeni kazalar kaçınılmaz gibi geliyor.
 



yasa çok geç kalmış ... şöyle düşünelim Türkiye de otomobillerin ve şoförlerin motorsiklet kullanıcıları kadar sayıda oldukları zamandan başlayalım.sayıları artmazsa nasıl düzenlemeler olacak nasıl trafikte yer ve saygınlık bulacaklar.bence sayıların artması için böyle bi yasa gerekli .
 

bilgilendirmeniz icin tesekkur ederim.
teklifte belirtildigi gibi avrupa yasalarina uyum surecinde fransa'daki gibi diyor. yani tum avrupa'da boyle olduguna dair bir ibare yok. zaten benim deyisim de boyle mi oyle mi degil, nasil olursa olsun yanlis bir sey varsa buna tepki koyabilmektir. yukarida da belirttigim gibi, 4 tane labutun arasindan gecerek motor ehliyeti verilecekse ister 1 ister 1000 kere girilsin. uygulamanin gercek hayatla alakasi yok.

bu arada avrupa'da araba ehliyetinin de alinisi hakkinda bilgisi olanlar bilir. turkiye'de cogu insanin yaptigi gibi ehliyeti bilhassa kimlik yerine kullamak yerine, ehliyet kursu ve sinav sureci sonunda bir sofor olarak trafige cikabilir insanlar. boyle olunca da (trafik temel bilgisine ve kulturune sahip olunca) rahatlikla araba ehliyeti olan biri 125cc alti motor kullanabilir.

onemli olan standartlarmizi "uygulamada" oraya cekmektir. yoksa bunun gibi bir cok yasa cikti, ne degisti hayatimizda?



mycamper' Alıntı:
TMF'nin başbakanlığa verdiği öneri metninden alınmıştır:

arzu edenler metnin tamamını aşağıdaki linkten okuyabilir;
http://www.motosiklet.net/forum/sitemap/index.php?t-8080.html


T.C
BAŞBAKANLIK

TÜRKİYE MOTOSİKLET FEDERASYONU
TURKISH MOTORCYCLING FEDERATION

30-Kasım-2004


Türkiye Büyük Millet Meclisi Avrupa Birliği’ne uyum doğrultusunda Karayolları Trafik Kanunu’nda bazı değişimler gerçekleştirecektir.

Yapılması gündemde olan yasa ve yönetmelik değişikliği ile ilgili Türkiye Motosiklet Federasyonu’nun görüşleri şöyledir
Saygılarımızla arz ederiz.


TMF
YÖNETİM KURULU ADINA
Bekir Yunus UÇAR
Başkan

...
...

Bizim bu konudaki önerilerimiz şunlardır:

1- En fazla 50 cc motor hacmindeki motorlu bisiklet(mobilet) ve scooterlar gelişmekte olan ülkemizde milyonlarca insanın ulaşabileceği en ucuz ve kullanışlı ulaşım aracı olarak ve FRANSA’da ki güncel uygulamada da olduğu gibi tamamen ehliyet ve ruhsat zorunluluğu dışında bırakılarak 16 yaşından itibaren bir bisiklet gibi kullanılabilmelidir.

2-Tüm Dünya ve Avrupa ülkelerinde olduğu gibi motosiklet ehliyetlerinin iki sınıfa ayrılması doğru bir yaklaşımdır. Ancak bu ayrımda doğru yapılmalıdır.

Motosiklete yeni başlamış genç insanların tecrübeleri olmadan büyük hacimli motosikletlere binmesi doğru değildir.

A1 sınıfı ehliyet alacakların tasarıdaki tanımı bizce de doğrudur.

Ama otomobil ve üstü ehliyet sahibi olan kişiler her yaşta 125 cc ye kadar olan motosikletleri FRANSA’da ki güncel uygulamada olduğu gibi ayrı bir ehliyet gerekmeden kullanabilmelidir.

125 cc ve üstü motosiklet kullanımını kapsayan A sınıfı ehliyete başvuru yaş sınırı ise 18 olmalıdır.

Sürücü ehliyetlerindeki ana kıstas olan Trafik Eğitimi, denetlenmesi güncel şartlar altında zor ve pahalı olan sürücü kurslarından çok İlk Öğrenim Kurumlarımızda zorunlu ders olarak iyi bir biçimde işlenirse daha etkili olacaktır.
 

Sn. motosiklet severler,5 ağustos tarihli yazımı yazarken istemeden de olsa büyük bir yarayı deşmiş oldum.Samimiyetle sorduğum bir soru beni bir hedef tahtası haline getirdi.Halbuki ben de aslında sizinle aynı düşünceyi paylaşıyorum( EĞİTİM ŞART!) Ehliyetimi sürücü kurslarının olmadığı bir zamanda 1987 yılında Diyarbakır'da trafikten 3.direksiyon sınavında aldım.20. senemi doldurduğum ehliyetimle sadece bir kez kazaya karıştım(160 promil alkollü bir sürücü gelip çarptı.) Trafik kurallarına saygılı ,eğitimli bir insanım... SAYGILARIMLA...
 

drares' Alıntı:
Sn. motosiklet severler,5 ağustos tarihli yazımı yazarken istemeden de olsa büyük bir yarayı deşmiş oldum.Samimiyetle sorduğum bir soru beni bir hedef tahtası haline getirdi.Halbuki ben de aslında sizinle aynı düşünceyi paylaşıyorum( EĞİTİM ŞART!) Ehliyetimi sürücü kurslarının olmadığı bir zamanda 1987 yılında Diyarbakır'da trafikten 3.direksiyon sınavında aldım.20. senemi doldurduğum ehliyetimle sadece bir kez kazaya karıştım(160 promil alkollü bir sürücü gelip çarptı.) Trafik kurallarına saygılı ,eğitimli bir insanım... SAYGILARIMLA...

Yazdığınız yazı sizi hedef tahtası haline getirmedi ki, yazılan görüşler sadece ilgili yasanın çıkıp çıkmaması ve çıktığı vakit olası artıları eksileri ile ilgili. Lütfen yanlış anlamayınız bizi :smiley:
 




Sn.VitaEsMorte,Sn.Delizi cevaplarınız için teşekkürler.
Murat bey sakıncası yoksa VitaEsMorte'nin anlamını öğrene bilir miyim? çok ilginç geldi de ... ;D
 

Gezenbilir bilgi kaynağını daha iyi bir dizin haline getirebilmek için birkaç rica;
- Arandığında bilgiye kolay ulaşabilmek için farklı bir çok konuyu tek bir başlık altında tartışmak yerine veya konu başlığıyla alakalı olmayan sorularınızla ilgili yeni konu başlıkları açınız.
- Yeni bir konu açarken başlığın konu içeriğiyle ilgili açık ve net bilgi vermesine dikkat ediniz. "Acil Yardım", "Lütfen Bakar mısınız" gibi konu içeriğiyle ilgili bilgi vermeyen başlıklar geç cevap almanıza neden olacağı gibi bilgiye ulaşmayı da zorlaştıracaktır.
- Sorularınızı ve cevaplarınızı, kısaca bildiklerinizi özel mesajla değil tüm forumla paylaşınız. Bildiklerinizi özel mesajla paylaşmak forum genelinde paylaşımda bulunan diğer üyelere haksızlık olduğu gibi forum kültürünün kolektif yapısına da aykırıdır.
- Sadece video veya blog bağlantısı verilerek açılan konuların can sıkıcı olduğunu ve üyeler tarafından hoş karşılanmadığını belirtelim. Lütfen paylaştığınız video veya blogun bağlantısının altına kısa da olsa konu başlığıyla alakalı bilgiler veriniz.

Hep birlikte keyifli forumlar dileriz.


GEZENBİLİR TV

GEZENBİLİR'İ TAKİP EDİN

Forum istatistikleri

Konular
103,691
Mesajlar
1,522,225
Kayıtlı Üye Sayımız
166,536
Kaydolan Son Üyemiz
süvariemin

Çevrimiçi üyeler

SON KONULAR



Geri
Üst