KODOSK
Ana Kamp
TÜRKİYEDE BİR İLK OLACAK
[flash=500,221]http://www.kodosk.org.tr/savas.swf[/flash]
Sevgili Üyeler
Hepinizin sevdiği Paintball oyununa değişik bir senaryo ekledik. Herşeyin aslına uygun oynayacağı bu oyunda , Kampınızı kendiniz kuracak , yemeğinizi kendiniz pişirecek , ıssız ormanlarda gece yürüyüşü yapacaksınız. İki gün Kamuflaj kıyafetleri ile tam bir asker olarak yaşayacağınız bu oyunla adrenaline doyacaksınız.
Yirmişer kişilik iki grup halinde oynayacağınız bu oyun , şeker bayramından hemen sonraki hafta sonu başlayacak. Ön kayıtlar başlamıştır. Kontenjan 40 kişi olup kayıtlar başvuru sırasına ve üye önceliğine göre belirlenecektir.
Oyun Tarihi: 20-21 Ekim ( Bir gece İki Gün)
SAVAŞ SENARYOSU…
EGEMENLİĞİ TARTIŞMALI BÖLGE
Bu sorun aslında iki ülke arasında sınırlarının genişliğinin belirlenmesi tartışmaları çerçevesinde değerlendirilebilecek bir niteliktedir. Gerçekte kungul bölgesi Samanlı Barış Antlaşması ile zımni olarak kabul edilmiştir.Ancak Kungul bölgesi ile ilgili olarak iki ülke arasında fiili bir sınır saptama çalışması yapılmamıştır
Kungul Gerginliğinin Tırmanış
İki ülke arasında diplomatik görüş alış verişi sürerken egemenlik iddialarının fiili olarak sergilenmesi konunun bir anda iki ülke medyası, kamuoyu ve siyasileri arasında "ulusal dava" olarak algılanmasına yol açmıştır.
Bu süreci başlatan ise, Madanistan'a ait bir belediye başkanının yanında köyün din adamı, aileleri ve bir ulusal televizyon kanalı çekim ekibini alarak Kungul bölgesine çıkarak bir şenlik havasında bölgeye Madan bayrağını dikmesi olmuştur.
Bayrak dikme girişiminin televizyonda yayınlanmasının ardından, ertesi gün Tümen medyası konuya ilgi göstermiş ve bir medya kuruluşunun iki muhabiri helikopter ile Kungul Bölgesine giderek Madanlıların dikmiş oldukları bayrağı indirmiş, yerine Tümen bayrağını dikmiştir. Bu bayrak mücadelesinin Tümen televizyonlarında yayınlanmasının ardından iki ülke arasında kamuoylarının siyasiler üzerindeki baskıları yoğunlaşmış ve diplomatik alanda sürdürülen mücadelenin giderek sertleştiği görülmüştür.
20 Ekim 2007 tarihinde Madanistan'da hükümet baskılara dayanamayarak Kungul bölgesine askeri bir birliği göndererek Tümen bayrağını indirtmiş ve ağır silahlarla takviye edilen birlik bölgenin büyük kısmına konuşlanmıştır. Aynı gün Matana'daki Tümen Büyükelçisi Madanistan Dışişleri Bakanlığı'na çağrılarak bölgenin Madanistan'a ait olduğu ve yaklaşanlara ateşle karşılık verileceği uyarısında bulunmuştur.
Bu durum Tümenistan'da tepkinin hangi düzeyde ve nasıl gösterileceği tartışmalarını başlatırken siyasilerin ve askeri kadronun üzerinde oydaştığı nokta, Madan askeri varlığının ve bayrağının bölgeden uzaklaştırılması olmuştur. Gösterilecek tepkinin iki ülke arasında silahlı bir çatışmaya dönüşmemesi için duyarlılıkla hareket etmek ve çok yönlü düşünmek gerekmiştir. Sonuçta seçenekler dikkate alınarak Kungul bölgesinin üzerinde Madan bayrağı dikilmiş olmakla birlikte asker bulunmayan bölgesine Tümen komandolarının çıkmasına karar verilmiş ve bu plan 21 Ekim 2007 tarihinde başarıyla uygulanarak Tümen komandoları boş olan bölgeye konuşlanmışlardır. Ancak beklenen olmamış ve iki tarafta aynı anda çatışmaya girerek iki ülke arasında savaşın başlamasına sebep olmuşlardır.
Oyunun Amacı:
Karşı tarafın kampının gizli haritasını ele geçirerek , diğer birliğin tamamını imha etmek ve bayraklarını kendi kamp alanlarına getirmek.
Oyuncular
Her takımda toplam 20 kişi bulunur.
Komutan (1 kişi)
Komandolar ( 9 Kişi)
Mühimmatçı (1 Kişi)
Muhabereci (1 Kişi)
Sıhhiyeci ( 1 Kişi)
Cephe Arkasında
Komando yedek (2 Kişi)
Levazımcılar ( 5 kişi)
Oyuncuların Görevleri
Komutan : Takımı sevk ve idare eden kişidir. Hakemle takımın diyalogunu sağlarlar. Takımı ile birlikte savaşırlar.
Komandolar : Savaşın en önemli unsurlarıdır. Komutanları ile birlikte savaşırlar.
Mühimmatçı : Ekibin mermi ve Gaz ihtiyacını karşılar. Mermi kullanımını kayda alır. Ayrıca teknik destek verir. Savaşmazlar. Bunlara ateş etmek yasaktır.
Muhabereci : Muhaberesiz muharebe olmaz.” derler. İletişim ve işletim ustasıdırlar. telsiz muhaberede kampla iletişimi kurarlar. Savaşmazlar. Bunlara ateş etmek yasaktır
Sıhhiyeci : Her türlü yaralanmaya karşı ilk yardım hizmeti verir. Vurulan ve Esir alınan askerleri kamp alanına nakil eder. Yedek askeri vurulan oyuncunun yerine oyuna sokar ve komutanına teslim edene dek arazide rehberlik yapar. Savaşmazlar. Bunlara ateş etmek yasaktır
Cephe Arkasında
Komando yedek : Vurulan oyuncunun yerine oyuna girer ve onun görevini üstlenir.
Levazımcılar : Kamp alanını kurarlar.Lojistik uzmanıdırlar. Kamptaki yiyecek ateş ve diğer görevleri gerçekleştirirler. Savaş alanına girmezler. Bunlara ateş etmek yasaktır
Hakemler
Oyunda 1 Baş Hakem ve 4 Hakem bulunur.
Oyun Kuralları
Oyun İki Gün Sürecektir.
* Oyun öncesi Takımlara harita ile yön bulma eğitimi verilecektir.
* Oyun başlamanadan 2 gün önce akşam saat 19:00 da önceden takımlara bildirilecek olan yerde kura çekimi ve tüm oyunculara paintball oyunu hakkında seminer verilecektir. Seminer sonrası takım komutanları seçilecektir..
* Takımlar kura çekimi sonrası belirlenecek oyun saatinden en az 30 dakika önceden buluşma alanında bulunmaları gerekmektedir.
* Savaş oyunu İKİ GÜN sürecektir
* İlk gün takımlar ayrı ayrı kamp kuracakları yerlere nakledileceklerdir.
* Aynı gün Komutan tarafından görevlendirilecek 5 kişi karşı takımın kamp haritasının bulunduğu noktayı gösteren harita ile keşif yapacaklar ve Haritayı ele geçirmeye çalışacaklardır.
* İlk gün akşamı takımlar ellerinde bulunan haritalarla savaş stratejilerini geliştirecekler ve diğer hazırlıklarını tamamlayacaklardır.
* Sabah ilk gün ışığıyla birlikte hakemler start verecek ve oyun başlayacaktır.
* Her takımın yanında ve kamplarda birer hakem bulunacaktır.
* Takım oyuncuları hakemlerin verdiği kararlara uymak zorundadırlar.
* Hakemlerin oyuncuları veya takımları oyundan atma ve diskalifiye etme yetkileri vardır. Bu durumda oyuncular , takımlar ve organizasyon Kocaeli Doğa Sporları Kulübünden hiçbir hak iddia edemez.
* Oyun ../.../ 2007 , .....GÜNÜ SAAT ..:.. de bitecektir.
İHTARLAR
* Boyandığı halde boyasını silen oyuncuya >>> 1 ihtar
* Oyun sırasında maskesini çıkaran oyuncuya >>> 1 ihtar
* Namluyu rakip oyuncuya temas ettirerek ve ya
* çok yakından atış yapılması. >>> 1 ihtar ve oyuncunun oyun dışına alınması
* Oyuncuların fiziksel temasta bulunmaları >>> 1 ihtar
* Oyun alanını terk ederken atış yapılması >>> 1 ihtar
* Elenen oyuncuların veya sırasını bekleyen diğer oyuncuların, alan içerisindeki oyunculara
yardım edici veya şaşırtıcı bilgiler vermesi. >>> 1 ihtar
Oyun içerisinde alınan her 3 ihtar ilgili takıma 30 puan kaybettirir.
DİSKALİFİYELER
* Güvenlik kurallarının ısrarla, uyarı ve ihtarlara rağmen devam ettirilmesi.
* Oyun sahasının dışında bulunan kişilere atış yapılması.
* Oyunlar öncesinde veya sırasında alkol alınması.
* Hakemlerin kararlarına ısrarla itiraz edilmesi.
UYARILAR
* Oyuncular uzun kollu, teni açıkta bırakmayacak giysiler giymelidirler.
* Şapka veya bere tavsiye edilir.
* Oyuncular oyun öncesi güvenlik kuralları formlarını okuyup imzalamalıdırlar.
* Oyuncular kendi paintball silahlarıyla katılamaz. Kodosk Paintball’un standart silahları (Tippmann Custom 98) kullanılacaktır.
* Oyuna katılan oyuncuların tüm bu maddeleri okuduğu ve benimsediği kabul edilir.
GENEL OYUN KURALLAR
GENEL
* Boya kapsülü bitmesi , tüpteki gazın tükenmesi veya teknik arıza çıkması durumunda silah tel elle havaya kaldırılarak hakeme durum bildirilir , yan hakemler duruma müdahale eder. Kapsül takviyesi, tüp değişimi yada silah değişimi yapılırken oyuncuya ateş edilmez.
* Hakemlerin kararlarına itiraz edilmez.
* Hakemlere atış yapılmaz.
* Her takımın bir “Takım Komutanı” vardır.
OYUN BAŞLANGICI
* Her iki takım da başlangıç noktalarının en fazla 1 kol uzağında ve arkasında yer alır, takım kaptanları takımları hazır olduğunda ellerini kadırarak bunu orta hakeme bildirirler.
* Hakem sırasıyla şu uyarıları yapar: “Hazır, Maske Tak, Emniyet Aç” ve hakemin 1 kez düdük çalmasıyla oyun başlar.
VURULMA VE ELENME
* Oyuncu tüfeğinin veya vücudunun neresinden boyanırsa boyansın elenir.
* Oyun “Boya” (Paint) esasıyla oynanır. Oyuncunun elenmesi için vurulan oyuncunun mutlaka boyanması gerekir. Boyandığını hakeme teyit ettirmeden oyundan çıkan oyuncu; “temiz” olsa dahi tekrar oyuna dönemez..
* Siper vb. gibi engellere çarpıp patlayan kapsüllerden oyuncuya boya sıçramasına “Sprey Etkisi” denir. “Sprey Etkisi” oyuncuyu elemez. Direkt vuruş gereklidir.
* Aynı anda iki oyuncu birbirini boyamışsa her ikisi birden elenir.
* Bayrak taşıyan oyuncu elenirse bayrağı elendiği noktaya bırakır. Hakem gerek görürse bayrağı görünen bir yere koyabilir.
* Karşı takımın oyuncusuna arkadan yaklaşılarak teslim ol çağrısı yapılıp esir alınabilir. Bu mesafe yaklaşık 8 metredir.Esir alınan asker sıhhiyeci tarafından kendi kamp alanına götürülür. Esirlerin yerine yedek komandalar giremez. Ancak esirler karşılıklı olarak baş hakemin arabuluculuğu ile değiştirilebilir.
* Vurulan oyuncu en kısa yoldan sıhhiyeci ile birlikte alanı hızla terk eder ve ekipmanını yedek askerlere teslim ettikten sonra diğer oyuncu hakemin talimatı ile tekrar oyuna girer.
KONTROL
* Rakibini vurduğunu düşünen oyuncu, hakeme “Hakem, Kontrol” veya “Boya Kontrolü” diye seslenerek kontrol ister. Kontrolü kötü niyetle kullanan oyuncu ihtar alır.
Hakem kontrol edeceği oyuncuya yaklaşırken; tek elini havaya kaldırır ve “Hakem Kontrolü” diye bağırır. Bu oyuncu o andan itibaren “nötralize” olmuştur. Kendisine atış yapılamaz, kendisi de atış yapamaz, kontrolü isteyen oyuncu bu sırada yer değiştiremez. Ancak oyun diğer oyuncular için -kontrol isteyen de dahil- devam eder.
OYUN SONU
* Oyun şu hallerde sona erer; görevin gerçekleşmesiyle, sürenin bitmesiyle.
* Hakem 3 kez düdük çalarak oyunu bitirir ve “Oyun Bitti” diye bağırır.
* Oyun bitince oyuncular tüfeklerini emniyete alır. Etrafa atış yapmak kesinlikle yasaktır.
* Acil bir durum olduğu takdirde hakem gene 3 düdük çalarak oyunu durduracaktır. Bu durumda herkes sabit kalır ve sorun giderildikten sonra oyun hakem düdüğüyle başlar.
* Takım kaptanları puanlamada hakemin yanında bulunur. Puanlamada hakemin yanında bulunmayan kaptanın itiraz hakkı yoktur.
OYUN SONUCU
* Karşı tarafın Oyuncularını tamamen imha edip bayrağı kendi kalesine götüren takım savaşı kazanır.
* Eğer oyun böyle bitmezse Puanlama sistemiyle kazanan belirlenir.
PUANLAMA
Karşı taraftan birisini vurmak +10 PUAN
Esir düşürmek +20 PUAN
Bayrağı Kapmak +30 PUAN
Az Mermi Harcamak +20 PUAN
3 İhtar almak - 30 PUAN
Ekipmanlar:
Oyun için KODOSK tarafından tahsis edilecek tüm ekipmanlar aşağıdakilerdir..
* Kamuflaj kıyafetleri
* Silahlar ve gaz tüpleri
* Boya topları
* Gaz dolum tüpleri ve aparatları
* Maskeler
* Çadırlar
Oyuna katılacakların kişisel ekipmanları
* Uyku tulumu
* Mat
* Kamp gereçleri
* Kamp Lojistiği ( Yiyecek – su – ve diğer ihtiyaçlar)
* Kişisel giyecekler ( Yedek iç çamaşırı – mont – bere – çorap vs.)
Takımlar ekipmanlarını kuşandıktan sonra bölgeye ayrı araçlarla nakil edileceklerdir. Yolda ihtiyaç gereksinimleri için durulmayacaktır. Kamp alanına ulaşıldıktan sonra alandan ayrılınmayacaktır.
Katılım Ücreti
Savaşçı: 100 Ytl (Komutan ve Komandolar )
Cephe gerisi: 50 Ytl ( Mühimmatçı, Muhabereci , Sıhhiyeci , Levazımcılar )
[flash=500,221]http://www.kodosk.org.tr/savas.swf[/flash]
Sevgili Üyeler
Hepinizin sevdiği Paintball oyununa değişik bir senaryo ekledik. Herşeyin aslına uygun oynayacağı bu oyunda , Kampınızı kendiniz kuracak , yemeğinizi kendiniz pişirecek , ıssız ormanlarda gece yürüyüşü yapacaksınız. İki gün Kamuflaj kıyafetleri ile tam bir asker olarak yaşayacağınız bu oyunla adrenaline doyacaksınız.
Yirmişer kişilik iki grup halinde oynayacağınız bu oyun , şeker bayramından hemen sonraki hafta sonu başlayacak. Ön kayıtlar başlamıştır. Kontenjan 40 kişi olup kayıtlar başvuru sırasına ve üye önceliğine göre belirlenecektir.
Oyun Tarihi: 20-21 Ekim ( Bir gece İki Gün)
SAVAŞ SENARYOSU…
EGEMENLİĞİ TARTIŞMALI BÖLGE
Bu sorun aslında iki ülke arasında sınırlarının genişliğinin belirlenmesi tartışmaları çerçevesinde değerlendirilebilecek bir niteliktedir. Gerçekte kungul bölgesi Samanlı Barış Antlaşması ile zımni olarak kabul edilmiştir.Ancak Kungul bölgesi ile ilgili olarak iki ülke arasında fiili bir sınır saptama çalışması yapılmamıştır
Kungul Gerginliğinin Tırmanış
İki ülke arasında diplomatik görüş alış verişi sürerken egemenlik iddialarının fiili olarak sergilenmesi konunun bir anda iki ülke medyası, kamuoyu ve siyasileri arasında "ulusal dava" olarak algılanmasına yol açmıştır.
Bu süreci başlatan ise, Madanistan'a ait bir belediye başkanının yanında köyün din adamı, aileleri ve bir ulusal televizyon kanalı çekim ekibini alarak Kungul bölgesine çıkarak bir şenlik havasında bölgeye Madan bayrağını dikmesi olmuştur.
Bayrak dikme girişiminin televizyonda yayınlanmasının ardından, ertesi gün Tümen medyası konuya ilgi göstermiş ve bir medya kuruluşunun iki muhabiri helikopter ile Kungul Bölgesine giderek Madanlıların dikmiş oldukları bayrağı indirmiş, yerine Tümen bayrağını dikmiştir. Bu bayrak mücadelesinin Tümen televizyonlarında yayınlanmasının ardından iki ülke arasında kamuoylarının siyasiler üzerindeki baskıları yoğunlaşmış ve diplomatik alanda sürdürülen mücadelenin giderek sertleştiği görülmüştür.
20 Ekim 2007 tarihinde Madanistan'da hükümet baskılara dayanamayarak Kungul bölgesine askeri bir birliği göndererek Tümen bayrağını indirtmiş ve ağır silahlarla takviye edilen birlik bölgenin büyük kısmına konuşlanmıştır. Aynı gün Matana'daki Tümen Büyükelçisi Madanistan Dışişleri Bakanlığı'na çağrılarak bölgenin Madanistan'a ait olduğu ve yaklaşanlara ateşle karşılık verileceği uyarısında bulunmuştur.
Bu durum Tümenistan'da tepkinin hangi düzeyde ve nasıl gösterileceği tartışmalarını başlatırken siyasilerin ve askeri kadronun üzerinde oydaştığı nokta, Madan askeri varlığının ve bayrağının bölgeden uzaklaştırılması olmuştur. Gösterilecek tepkinin iki ülke arasında silahlı bir çatışmaya dönüşmemesi için duyarlılıkla hareket etmek ve çok yönlü düşünmek gerekmiştir. Sonuçta seçenekler dikkate alınarak Kungul bölgesinin üzerinde Madan bayrağı dikilmiş olmakla birlikte asker bulunmayan bölgesine Tümen komandolarının çıkmasına karar verilmiş ve bu plan 21 Ekim 2007 tarihinde başarıyla uygulanarak Tümen komandoları boş olan bölgeye konuşlanmışlardır. Ancak beklenen olmamış ve iki tarafta aynı anda çatışmaya girerek iki ülke arasında savaşın başlamasına sebep olmuşlardır.
Oyunun Amacı:
Karşı tarafın kampının gizli haritasını ele geçirerek , diğer birliğin tamamını imha etmek ve bayraklarını kendi kamp alanlarına getirmek.
Oyuncular
Her takımda toplam 20 kişi bulunur.
Komutan (1 kişi)
Komandolar ( 9 Kişi)
Mühimmatçı (1 Kişi)
Muhabereci (1 Kişi)
Sıhhiyeci ( 1 Kişi)
Cephe Arkasında
Komando yedek (2 Kişi)
Levazımcılar ( 5 kişi)
Oyuncuların Görevleri
Komutan : Takımı sevk ve idare eden kişidir. Hakemle takımın diyalogunu sağlarlar. Takımı ile birlikte savaşırlar.
Komandolar : Savaşın en önemli unsurlarıdır. Komutanları ile birlikte savaşırlar.
Mühimmatçı : Ekibin mermi ve Gaz ihtiyacını karşılar. Mermi kullanımını kayda alır. Ayrıca teknik destek verir. Savaşmazlar. Bunlara ateş etmek yasaktır.
Muhabereci : Muhaberesiz muharebe olmaz.” derler. İletişim ve işletim ustasıdırlar. telsiz muhaberede kampla iletişimi kurarlar. Savaşmazlar. Bunlara ateş etmek yasaktır
Sıhhiyeci : Her türlü yaralanmaya karşı ilk yardım hizmeti verir. Vurulan ve Esir alınan askerleri kamp alanına nakil eder. Yedek askeri vurulan oyuncunun yerine oyuna sokar ve komutanına teslim edene dek arazide rehberlik yapar. Savaşmazlar. Bunlara ateş etmek yasaktır
Cephe Arkasında
Komando yedek : Vurulan oyuncunun yerine oyuna girer ve onun görevini üstlenir.
Levazımcılar : Kamp alanını kurarlar.Lojistik uzmanıdırlar. Kamptaki yiyecek ateş ve diğer görevleri gerçekleştirirler. Savaş alanına girmezler. Bunlara ateş etmek yasaktır
Hakemler
Oyunda 1 Baş Hakem ve 4 Hakem bulunur.
Oyun Kuralları
Oyun İki Gün Sürecektir.
* Oyun öncesi Takımlara harita ile yön bulma eğitimi verilecektir.
* Oyun başlamanadan 2 gün önce akşam saat 19:00 da önceden takımlara bildirilecek olan yerde kura çekimi ve tüm oyunculara paintball oyunu hakkında seminer verilecektir. Seminer sonrası takım komutanları seçilecektir..
* Takımlar kura çekimi sonrası belirlenecek oyun saatinden en az 30 dakika önceden buluşma alanında bulunmaları gerekmektedir.
* Savaş oyunu İKİ GÜN sürecektir
* İlk gün takımlar ayrı ayrı kamp kuracakları yerlere nakledileceklerdir.
* Aynı gün Komutan tarafından görevlendirilecek 5 kişi karşı takımın kamp haritasının bulunduğu noktayı gösteren harita ile keşif yapacaklar ve Haritayı ele geçirmeye çalışacaklardır.
* İlk gün akşamı takımlar ellerinde bulunan haritalarla savaş stratejilerini geliştirecekler ve diğer hazırlıklarını tamamlayacaklardır.
* Sabah ilk gün ışığıyla birlikte hakemler start verecek ve oyun başlayacaktır.
* Her takımın yanında ve kamplarda birer hakem bulunacaktır.
* Takım oyuncuları hakemlerin verdiği kararlara uymak zorundadırlar.
* Hakemlerin oyuncuları veya takımları oyundan atma ve diskalifiye etme yetkileri vardır. Bu durumda oyuncular , takımlar ve organizasyon Kocaeli Doğa Sporları Kulübünden hiçbir hak iddia edemez.
* Oyun ../.../ 2007 , .....GÜNÜ SAAT ..:.. de bitecektir.
İHTARLAR
* Boyandığı halde boyasını silen oyuncuya >>> 1 ihtar
* Oyun sırasında maskesini çıkaran oyuncuya >>> 1 ihtar
* Namluyu rakip oyuncuya temas ettirerek ve ya
* çok yakından atış yapılması. >>> 1 ihtar ve oyuncunun oyun dışına alınması
* Oyuncuların fiziksel temasta bulunmaları >>> 1 ihtar
* Oyun alanını terk ederken atış yapılması >>> 1 ihtar
* Elenen oyuncuların veya sırasını bekleyen diğer oyuncuların, alan içerisindeki oyunculara
yardım edici veya şaşırtıcı bilgiler vermesi. >>> 1 ihtar
Oyun içerisinde alınan her 3 ihtar ilgili takıma 30 puan kaybettirir.
DİSKALİFİYELER
* Güvenlik kurallarının ısrarla, uyarı ve ihtarlara rağmen devam ettirilmesi.
* Oyun sahasının dışında bulunan kişilere atış yapılması.
* Oyunlar öncesinde veya sırasında alkol alınması.
* Hakemlerin kararlarına ısrarla itiraz edilmesi.
UYARILAR
* Oyuncular uzun kollu, teni açıkta bırakmayacak giysiler giymelidirler.
* Şapka veya bere tavsiye edilir.
* Oyuncular oyun öncesi güvenlik kuralları formlarını okuyup imzalamalıdırlar.
* Oyuncular kendi paintball silahlarıyla katılamaz. Kodosk Paintball’un standart silahları (Tippmann Custom 98) kullanılacaktır.
* Oyuna katılan oyuncuların tüm bu maddeleri okuduğu ve benimsediği kabul edilir.
GENEL OYUN KURALLAR
GENEL
* Boya kapsülü bitmesi , tüpteki gazın tükenmesi veya teknik arıza çıkması durumunda silah tel elle havaya kaldırılarak hakeme durum bildirilir , yan hakemler duruma müdahale eder. Kapsül takviyesi, tüp değişimi yada silah değişimi yapılırken oyuncuya ateş edilmez.
* Hakemlerin kararlarına itiraz edilmez.
* Hakemlere atış yapılmaz.
* Her takımın bir “Takım Komutanı” vardır.
OYUN BAŞLANGICI
* Her iki takım da başlangıç noktalarının en fazla 1 kol uzağında ve arkasında yer alır, takım kaptanları takımları hazır olduğunda ellerini kadırarak bunu orta hakeme bildirirler.
* Hakem sırasıyla şu uyarıları yapar: “Hazır, Maske Tak, Emniyet Aç” ve hakemin 1 kez düdük çalmasıyla oyun başlar.
VURULMA VE ELENME
* Oyuncu tüfeğinin veya vücudunun neresinden boyanırsa boyansın elenir.
* Oyun “Boya” (Paint) esasıyla oynanır. Oyuncunun elenmesi için vurulan oyuncunun mutlaka boyanması gerekir. Boyandığını hakeme teyit ettirmeden oyundan çıkan oyuncu; “temiz” olsa dahi tekrar oyuna dönemez..
* Siper vb. gibi engellere çarpıp patlayan kapsüllerden oyuncuya boya sıçramasına “Sprey Etkisi” denir. “Sprey Etkisi” oyuncuyu elemez. Direkt vuruş gereklidir.
* Aynı anda iki oyuncu birbirini boyamışsa her ikisi birden elenir.
* Bayrak taşıyan oyuncu elenirse bayrağı elendiği noktaya bırakır. Hakem gerek görürse bayrağı görünen bir yere koyabilir.
* Karşı takımın oyuncusuna arkadan yaklaşılarak teslim ol çağrısı yapılıp esir alınabilir. Bu mesafe yaklaşık 8 metredir.Esir alınan asker sıhhiyeci tarafından kendi kamp alanına götürülür. Esirlerin yerine yedek komandalar giremez. Ancak esirler karşılıklı olarak baş hakemin arabuluculuğu ile değiştirilebilir.
* Vurulan oyuncu en kısa yoldan sıhhiyeci ile birlikte alanı hızla terk eder ve ekipmanını yedek askerlere teslim ettikten sonra diğer oyuncu hakemin talimatı ile tekrar oyuna girer.
KONTROL
* Rakibini vurduğunu düşünen oyuncu, hakeme “Hakem, Kontrol” veya “Boya Kontrolü” diye seslenerek kontrol ister. Kontrolü kötü niyetle kullanan oyuncu ihtar alır.
Hakem kontrol edeceği oyuncuya yaklaşırken; tek elini havaya kaldırır ve “Hakem Kontrolü” diye bağırır. Bu oyuncu o andan itibaren “nötralize” olmuştur. Kendisine atış yapılamaz, kendisi de atış yapamaz, kontrolü isteyen oyuncu bu sırada yer değiştiremez. Ancak oyun diğer oyuncular için -kontrol isteyen de dahil- devam eder.
OYUN SONU
* Oyun şu hallerde sona erer; görevin gerçekleşmesiyle, sürenin bitmesiyle.
* Hakem 3 kez düdük çalarak oyunu bitirir ve “Oyun Bitti” diye bağırır.
* Oyun bitince oyuncular tüfeklerini emniyete alır. Etrafa atış yapmak kesinlikle yasaktır.
* Acil bir durum olduğu takdirde hakem gene 3 düdük çalarak oyunu durduracaktır. Bu durumda herkes sabit kalır ve sorun giderildikten sonra oyun hakem düdüğüyle başlar.
* Takım kaptanları puanlamada hakemin yanında bulunur. Puanlamada hakemin yanında bulunmayan kaptanın itiraz hakkı yoktur.
OYUN SONUCU
* Karşı tarafın Oyuncularını tamamen imha edip bayrağı kendi kalesine götüren takım savaşı kazanır.
* Eğer oyun böyle bitmezse Puanlama sistemiyle kazanan belirlenir.
PUANLAMA
Karşı taraftan birisini vurmak +10 PUAN
Esir düşürmek +20 PUAN
Bayrağı Kapmak +30 PUAN
Az Mermi Harcamak +20 PUAN
3 İhtar almak - 30 PUAN
Ekipmanlar:
Oyun için KODOSK tarafından tahsis edilecek tüm ekipmanlar aşağıdakilerdir..
* Kamuflaj kıyafetleri
* Silahlar ve gaz tüpleri
* Boya topları
* Gaz dolum tüpleri ve aparatları
* Maskeler
* Çadırlar
Oyuna katılacakların kişisel ekipmanları
* Uyku tulumu
* Mat
* Kamp gereçleri
* Kamp Lojistiği ( Yiyecek – su – ve diğer ihtiyaçlar)
* Kişisel giyecekler ( Yedek iç çamaşırı – mont – bere – çorap vs.)
Takımlar ekipmanlarını kuşandıktan sonra bölgeye ayrı araçlarla nakil edileceklerdir. Yolda ihtiyaç gereksinimleri için durulmayacaktır. Kamp alanına ulaşıldıktan sonra alandan ayrılınmayacaktır.
Katılım Ücreti
Savaşçı: 100 Ytl (Komutan ve Komandolar )
Cephe gerisi: 50 Ytl ( Mühimmatçı, Muhabereci , Sıhhiyeci , Levazımcılar )